کانادا

آلمان یا کانادا

آلمان یا کانادا؟

آلمان یا کانادا؟ کدام یک برای مهاجرت بهتر است؟ عموما افرادی که تصمیم دارند برای کار، تحصیل یا زندگی در موقعیتی بهتر، به کشور دیگری مهاجرت کنند به جستجو پرداخته و به دنبال یافتن گزینه‌ای (کشوری) مناسب و برتر می‌باشند. کشورهای کانادا و آلمان به دلیل برخورداری از اقتصادی پایدار، امکانات رفاهی و آموزشی عالی متناسب با استانداردهای جهانی، نرخ بیکاری پایین، همواره جزو گزینه‌های برتر برای انواع مهاجرت هستند به گونه‌ای که انتخاب هر یک از آن‌ها کاملا به شرایط متقاضی بستگی دارد. در این مطلب و برای کمک در انتخاب کشور مناسب از میان این دو کشور، کانادا و آلمان با یکدیگر از جنبه های گوناگون از قبیل مقایسه هزینه زندگی در آلمان و کانادا، مهاجرت به کانادا یا آلمان، تحصیل در کانادا یا آلمان، مقایسه فرصت های شغلی و درآمد در کانادا و آلمان مقایسه شده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

نکات مشترک آلمان و کانادا

پیش از شروع مقایسه هزینه زندگی در آلمان و کانادا، بازار کار دو کشور، تحصیل در هریک از دو کشور آلمان یا کانادا مذهب، زبان و فرهنگ حاکم بر آن‌ها، نکات مشترک این دو کشور بیان خواهند شد.

  • استاندارد زندگی در هر دو کشور آلمان و کانادا بسیار بالا می‌باشد.
  • هر دو کشور از اقتصاد قدرتمندی برخوردار می‌باشند (در حوزه اقتصاد روابط دوستانه‌ای میان دو کشور حاکم است).
  • فرصت‌های شغلی بسیاری برای افرادی که اهل کار و تلاش هستند، در هر کشور وجود دارد.
  • در حوزه ارتباطات فرهنگی هر دو کشور فعال شناخته می‌شوند.

مقایسه هزینه زندگی در آلمان و کانادا

نخستین مقایسه برای انتخاب آلمان یا کانادا برای زندگی یا مهاجرت به کانادا یا آلمان، مقایسه هزینه زندگی در کانادا و آلمان می‌باشد، زیرا این مورد یکی از مهمترین موارد برای تصمیم گیری درباره این موضوع است. در حقیقت متقاضیان می‌خواهند بدانند که آیا قادر به زندگی و تامین مخارج در کشوری که برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند هستند یا نه؟

هزینه زندگی در آلمان نسبت به کشور کانادا کمتر است چرا که علاوه بر نرخ اجاره، هزینه خرید مواد غذایی، هزینه رفتن به رستوران‌ها نیز پایین‌تر و قدرت خرید حدود ۱۷ درصد بیشتر از کانادا می‌باشد..

البته باید خاطر نشان کرد که تمامی هزینه‌ها بستگی به این دارد که کدام شهر یا استان از دو کشور برای زندگی انتخاب می‌شود زیرا در آلمان یا کانادا برخی از شهرها به عنوان شهرهای گران قیمت و برخی به دلیل هزینه‌های زندگی کم‌تر به عنوان شهرهای ارزان قیمت شناخته می‌شوند.

مقایسه وضعیت آب و هوا در آلمان و کانادا

از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب یکی از دو کشور آلمان یا کانادا پس از مقایسه هزینه زندگی در آلمان و کانادا مورد بررسی قرار خواهد گرفت وضعیت آب و هوا در دو کشور است چرا که برای اکثر متقاضیان مقدار سرما و گرمای هوا بسیار اهمیت دارد. کانادا اگر چه به طور کلی به عنوان یک کشور سرد شناخته می‌شود اما به سبب گستردگی و زیادی مساحت، بخشهای مختلف آب و هوای گوناگونی دارند. در واقع بسیاری از استان‌های این کشور سرمای سختی را در شش ماه دوم سال تجربه می‌کنند و دمای هوا گاهی به زیر منفی ۴۰ درجه می‌رسد که این امر می‌تواند برای بسیاری از افراد سخت باشد.

 اما آلمان کشوری با آب و هوای معتدل است که مردم آن چهار فصل سال را در آن می‌توانند تجربه نمایند تابستان‌ها دما به ۲۲ درجه سانتی گراد می‌رسد و زمستان‌ها میانگین دمای هوا ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود و احتمال بارش باران در این کشور در تمامی فصول وجود دارد.

مقایسه زبان مردم آلمان و کانادا

برای رسیدن به جوابی درست برای سوال مهاجرت به کانادا یا آلمان، پس از بررسی اشتراکات دو کشور و وضعیت آب و هوا، زبان مردم کانادا و آلمان بررسی می‌شود، چرا که برای مهاجرت به آلمان یا کانادا متقاضی می‌بایست به زبان رسمی آن‌ها آشنا بوده و مهارت های لازم برای تکلم به زبان آن‌ها برای برقراری ارتباط را داشته باشد.

زبان مردم کانادا، انگلیسی و فرانسوی می‌باشد که متقاضیان مهاجرت به این کشور باید به یکی از این دو زبان تسلط کافی را داشته باشد و مدرکی را در این باره ارائه نماید. در مقابل زبان رسمی مردم آلمان، آلمانی می‌باشد که نسبت به دو زبان کانادا، یادگیری آن سخت‌تر می‌باشد.

مقایسه مذهب مردم آلمان و کانادا

در این بخش از مطلب آلمان یا کانادا مذهب و دین مردم آلمان و کانادا مورد بررسی و مقایسه قرار خواهد گرفت. دین و مذهب حاکم بر دو کشور آلمان و کانادا مسیحیت می‌باشد اما این بدان معنا نیست که به دیگر مذاهب و ادیان احترام گذاشته نشود، چرا که عموما در مبحث انتخاب دین و مذهب سیاست آزادی برقرار می‌باشد. مسلمانان نیز در هر دو کشور زندگی می‌کنند اما تعداد مسلمانان آلمان بیش از کانادا می‌باشند.

مقایسه فرهنگ مردم آلمان و کانادا

پس از مقایسه هزینه زندگی در آلمان و کانادا، بیان نکات مشترک و مقایسه مواردی چون مذهب و زبان در این بخش فرهنگ حاکم بر کانادا و آلمان مقایسه خواهند شد.

کشور آلمان به داشتن تاریخی غنی و طولانی (بالغ بر ۱۰۰۰ سال) مشهور است تاریخی که می‌توان آن را خط مقدمی برای تفکر، سیاست و هنر اروپایی‌ها دانست. تاریخ طولانی آلمان فرهنگ زیبایی را ایجاد نموده که در آن ارزش‌های مذهبی مسیحیت با ادبیات، هنر، فلسفه، منطق، عقل و … تلفیق شده‌اند. البته به سبب مهاجر پذیر بودن این کشور فرهنگ‌ها و آداب و رسوم متنوعی در شکل گیری فرهنگ این کشور دخیل خواهند بود. مردم آلمان مهربان، مهمان‌نواز، منظم، سخت کوش و وقت شناس بوده و حریم شخص برای آن‌ها بسیار مهم است.

و اما درباره فرهنگ مردم کانادا می‌توان این‌چنین بیان نمود که فرهنگ این کشور متأثر از فرهنگ‌های بریتانیایی، فرانسوی و آمریکایی است و در واقع آمیزه‌ و تلفیقی از آن‌ها می‌باشد که در جنبه‌های مختلف زندگی از ورزش گرفته تا آشپزی و نوشتن می‌توان آثار آن‌ را مشاهده نمود. البته وجود مهاجران از کشورهای مختلف نظیر چین و ایتالیا سبب شده است که بخش‌های از فرهنگ و آداب و رسوم این کشورها با فرهنگ حاکم بر این کشور در آمیزد. لازم است گفته شود که به دلیل مهاجر پذیر بودن کانادا اکثریت شهروندان این کشور با مهاجران رفتار خوب و دوستانه‌ای داشته و به سرعت آن‌ها را می‌پذیرند.

تحصیل در کانادا یا آلمان؟

برخی از متقاضیان مهاجرت به آلمان یا کانادا به دنبال مهاجرت برای تحصیل در مدارس یا دانشگاه‌های یکی از این دو کشور هستند، در واقع سوال اصلی آن‌ها این است تحصیل در کانادا یا آلمان؟ از لحاظ آموزشی و علمی کدام بهتر است؟

افرادی که به دنبال تحصیل در کانادا یا آلمان هستند باید بدانند که در هر دو کشور دوازده سال اول تحصیلی (برای اخذ دیپلم) در مراکز آموزشی دولتی برای شهروندان و افرادی که اقامت دائم این کشورها را به شکلی به دست آورده‌اند رایگان می‌باشد. البته در کشور آلمان تحصیل در دوره کارشناسی و در دانشگاه های دولتی نیز رایگان بیان شده است. اما در کانادا برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی دانشجویان موظف هستند تا هزینه‌هایی را پرداخت نمایند (ذکر این نکته الزامی است که شهریه دریافتی از دانشجویان بین المللی در کانادا بیشتر از دانشجویان بومی است).

اگر چه سطح علمی و برنامه تحصیلی تدوین شده برای موسسات آموزشی هر دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد اما می‌توان کیفیت تحصیل در کشور کانادا را بهتر از آلمان دانست و احتمالا بدین سبب است که تقاضا و پذیرش تحصیلی در کانادا بیش از کشور آلمان است.

مقایسه دانشگاه ها در آلمان و کانادا

در ادامه بخش قبلی که به تحصیل در کانادا یا آلمان پرداخته شد. مقایسه دانشگاه‌های کانادا و آلمان مقایسه می‌گردند.

کشور آلمان به سبب وجود دانشگاه‌های عالی از لحاظ سطح علمی و آموزشی به عنوان یکی از مقاصد پر طرفدار برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان از کل دنیا شناخته می‌شود. تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان بومی و بین المللی رایگان می‌باشد و فرد متقاضی تحصیل در این مقطع تنها لازم است چند صد یورو (ترمی ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو) را برای امر ثبت نام پرداخت کند. البته همانطور که گفته شد، تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه دولتی رایگان می‌باشد اما برای دانشگاه های خصوصی علاوه بر ارائه مدرک آیلتس، نیاز است که چند هزار یورو (گفته شده ۷ تا ۲۶ هزار یورو لازم است پرداخت گردد) را سالانه پرداخت کنند

اما برخلاف دانشگاه‌های آلمان در کانادا تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و برای هر یک از مقاطع همراه با پرداخت هزینه می‌باشد و رایگان نمی‌باشد اما دولت و دانشگاه‌های این کشور بورسیه ها و فاندهایی را به عنوان کمک هزینه برای تحصیل و زندگی به دانشجویان واجد شرایط اختصاص داده‌اند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به شرایط کار و زندگی در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مقایسه بازار کار و فرصت های شغلی در آلمان و کانادا

برای رسیدن به پاسخی درست برای پرسش مهاجرت به کانادا یا آلمان نوبت به ارزیابی بازار کار و فرصت‌های شغلی موجود برای اشتغال در دو کشور می‌رسد. آلمان یا کانادا؟ کدام برای کار بهتر است؟ در واقع یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در انتخاب یکی از کشورهای آلمان یا کانادا برای مهاجرت، بازار کار می‌باشد زیرا کسب درآمد از دغدغه‌های مهم هر آدمی است. در این باره باید گفت که هر دو کشور از اقتصاد بسیار قوی برخوردار می‌باشند به طوری که جزو کشورهای ثروتمند به شمار می‌روند و اما در باب مقایسه باید گفت بر اساس جمعیت و مساحت هر یک از کشورها فرصت‌های شغلی موجود در کانادا بیش از فرصت‌های شغلی آلمان می‌باشد. همچنین در ارتیاط با نرخ بیکاری اگر چه در هر دو کشور پایین بوده اما نرخ بیکاری آلمان کمتر از کانادا می‌باشد در کشور آلمان مهندسان و پزشکان بالاترین درآمد را دارند و در کانادا افراد متخصص در حوزه فناوری اطلاعات، املاک، صنایع تولیدی شانس بالاتری برای استخدام و اشتغال خواهند داشت.  

مقایسه شهرهای مهم و گران در آلمان یا کانادا

مهاجرت به کانادا یا آلمان؟ تا به این جای مطلب آلمان یا کانادا، مواردی نظیر هزینه زندگی در هر یک از دو کشور، وضعیت آب و هوا و زبان رسمی دو کشور بررسی گشته و به سوال تحصیل در کانادا یا آلمان پاسخی جامع داده شد. در ادامه قرار است به معرفی برخی از شهرهای مهم و گران این دو کشور، پرداخته شود.

برخی از شهرهای مهم و گران آلمان عبارتند از: برلین، هامبورگ و مونیخ.

  • برلین بزرگ‌ترین شهر آلمان با جمعیتی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر، پایتخت و مرکز سیاسی این کشور به شمار می‌رود. این شهر به عنوان یک شهر چند فرهنگی و بین المللی شناخته می‌شود و علاوه بر اهمیت سیاسی، به سبب وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی (وجود کلاب‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مدرن) به یک شهر توریستی نیز بدل شده است. البته دانشگاه‌های این شهر نیز در سطح بسیار خوب بین المللی قرار دارند به گونه‌ای که نزدیک به پنج نفر از اساتید و فارغ التحصیلان موفق به اخذ جایزه نوبل گشته‌اند
  • شهر مونیخ که در میان اهالی خود به مونشن معروف است از شهرهای مهم و گران کشور آلمان و یکی از ده شهر مناسب برای زندگی در جهان به شمار می‌رود. این شهر مرکز ایالت بایرین از ایالات شانزده گانه کشور آلمان می‌باشد. آب و هوای خوب، طبیعتی زیبا، دانشگاه‌های فوق العاده، فستیوال های و جاذبه‌های توریستی خاص و امکانات زندگی بسیار خوب از ویژگی‌های این شهر پرجمعیت می‌باشند.
  • هامبورگ با آب و هوای اقیانوسیه و مناطق دیدنی و جذاب یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای آلمان و بزرگ‌ترین شهر این کشور از لحاظ مساحت است. این شهر یکی از بنادر بزرگ جهان به شمار می‌رود و سالانه میزبان تعداد زیادی توریست از اقصی نقاط جهان است.

و اما سه شهر از شهرهای مهم کشور کانادا عبارتند از: تورنتو، ونکوور، اتاوا

  • شهر اتاوا با مساحتی بالغ بر دو میلیون کیلومتر مربع، یکی از چهار شهر بزرگ کانادا و پایتخت آن به شمار می‌رود که در بخش جنوب شرقی استان انتاریو و در نزدیکی استان کبک قرار دارد. این شهر یکی از پنج شهر تمیز جهان به شمار می‌آید و آب و هوای آن نیز نیمه قاره‌ای گفته شده است. کیفیت زندگی در این شهر بالا و نرخ بیکاری به دلیل برخورداری از اقتصاد پایدار و فرصت‌های شغلی بسیار پایین می‌باشد.
  • از دیگر شهرهای مهم و گران کانادا تورنتو می‌باشد که مرکز ایالت انتاریو و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. این شهر از لحاظ اقتصادی، تجاری و فرهنگی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت برای زندگی، کار و تحصیل شناخته می‌شود به گونه‌ای که بسیاری از ایرانیان این شهر را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. تابستان‌های تورنتو گرم و زمستان‌های آن سرد می‌باشد. برج معروف CN، آکواریوم ریپلی کانادا و آبشار نیاگارا از جاذبههای دیدنی این شهر می‌باشند.
  • ونکوور در استان بریتیش کلمبیا را می‌توان از دیگر شهرهای کانادا برشمرد. این شهر دارای آب و هوایی معتدل با طبیعتی تماشایی است چرا که این شهر به وسیله دو آب راهی که به اقیانوس آرام می‌ریزند احاطه گشته است. تنوع فرهنگی در این شهر به جهت وجود قومیت‌های مختلف بسیار بالا و اقتصاد آن به دلیل موقعیت بندرگاهی آن فعال می‌باشد.

مقایسه بهداشت و درمان در کانادا و آلمان

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به درآمد و فرصت های شغلی در کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

پس از مقایسه هزینه زندگی در آلمان و کانادا، بازار کار و فرصت‌های شغلی دو کشور و صحبت از تحصیل در کانادا یا آلمان، بهداشت و درمان دو کشور با یکدیگر مقایسه می‌گردند.

سیستم خدمات بهداشتی و درمانی در کانادا را می‌توان به عنوان یکی از بهترین سیستم‌ها در کل جهان دانست. در این کشور آن گروه از افراد که موفق به اخذ شهروندی یا اقامت دائم این کشور شده‌اند می‌توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی بهره‌مند شوند. در واقع افراد با دریافت انواع کارت‌های بیمه موجود نظیر بیمه رایگان (افراد مقیم و شهروند از این بیمه بهره‌مند هستند)، بیمه درمان عمومی، خصوصی، دانشجویی و مسافرتی که برای هر ایالت با ایالتی دیگر متفاوت است می‌توانند خدمات بهداشتی و درمانی خوبی را دریافت کنند.

اما در آلمان بر خلاف کانادا هیچ یک از خدمات بهداشت و درمان به افراد چه شهروند به شمار بروند و چه مهاجر باشند، رایگان داده نمی‌شود. اما افراد اگر که بیمه باشند هزینه‌های بهداشتی و درمانی آن‌ها پوشش داده شده و طبق مقدار حقوق و درآمد دریافتی خواهند توانست از مزایایی که به آن‌ها در این حوزه اختصاص داده شده است بهره ببرند.

در مقایسه‌ی‌خدمات بهداشت و درمان نمی‌توان آلمان یا کانادا را به عنوان کشور برتر در این حوزه انتخاب کرد چون‌که هر یک از آن‌ها در نظام سلامت خود کم و کاستی‌ها داشته و یا به پیشرفت‌هایی رسیده‌اند.

مقایسه مالیات آلمان و کانادا

و در بخش آخر مطلب آلمان یا کانادا، میزان مالیاتی که دولت‌های هر یک از دو کشور از شهروندان خود دریافت می‌کنند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مقدار مالیات دریافتی می‌تواند نقش مهمی در تصمیم گیری برای انتخاب یکی از دو کشور آلمان یا کانادا برای مهاجرت داشته باشد زیرا مقدار مالیات بر پس اندازهای مالی فرد تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است شخص مجبور شود مقدار زیادی از آن را به مالیات اختصاص دهد.

مقدار مالیات دریافتی از سوی دولت آلمان نسبت به دولت کانادا بیشتر می‌باشد. متوسط حقوقی که افراد در آلمان دریافت می‌کنند (بدون احتساب مالیات)، ۴۰ هزار یورو می‌باشد و فرد موظف است ۳۵ تا ۴۵ درصد از حقوق خویش را به عنوان مالیات به دولت بپردازد که مبلغ بسیار زیادی خواهد بود. در کانادا این‌چنین نیست و فرد درصد کمتری را برای مالیات به دولت پرداخت می‌کند. در حقیقت متوسط حقوق دریافتی یک فرد در کانادا حدود ۵۲۰۰۰ دلار می‌باشد و او تنها لازم است حداکثر ۲۲ درصد را به عنوان مالیات پرداخت نماید (پس از تبدیل پول، مقدار پول بیش‌تری برای شخص در مقایسه با آلمان باقی خواهد ماند).

البته باید یادآور شد که برای بیمه درمانی در کشور کانادا شخص موظف است هزینه اضافه‌تری پرداخت نماید در حالی که در کشور آلمان این مبلغ قبل‌تر کسر گردیده است. در هر صورت، میزان پس‌انداز در کانادا بیشتر از آلمان خواهد بود.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاوره رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می کند. این موسسه با سال ها تجربه در خصوص انواع پرونده های مهاجرتی و اقامتی از قبیل: مهاجرت کاری اسکیل ورکر، سرمایه گذاری، اسپانسرشیپ فامیلی و توریستی ، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می نماید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شهرهای مهم کانادا کدامند؟

شهرهای مهم کانادا شامل تورنتو، ونکوور، اتاوا . مونترال می باشند.

شهرهای مهم آلمان کدامند؟

شهرهای مهم آلمان شام: برلین، هامبورگ و مونیخ می باشند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بررسی کامل رشته MBA در کانادا
بررسی کامل رشته MBA در کانادا
رشته آشپزی در کانادا
رشته آشپزی در کانادا