کانادا

آزمون دولینگو کانادا

آزمون دولینگو برای کانادا، حداقل نمره دولینگو برای اپلای

آزمون دولینگو چیست؟ آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا چه کاربردی دارد؟ اگر که متقاضی تحصیل در کشوری چون کانادا باشید به احتمال زیاد نام آزمون زبان دولینگو DOULINGO یا آزمون دولینگو کانادا به گوشتان خورده است. اما آیا اطلاعات لازم را در این باره دارید؟ آیا می‌دانید آزمون دولینگو چیست؟ ثبت نام آزمون دولینگو به چه شکل است؟ اعتبار آزمون دولینگو چند سال می‌باشد؟ هزینه آزمون دولینگو چقدر است؟ سوالات آن به چه صورت می‌باشند؟ و یا حداقل نمره دولینگو برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کانادا یا همان اپلای چقدر است؟ اگر که جواب شما به تمامی این سوالات یا برخی از آن‌ها «نه» می‌باشد. پیشنهاد می‌شود این مطلب را تا آخر مطالعه کرده تا به صورت جامع و کامل با این آزمون زبان که می‌تواند جایگزینی برای دیگر آزمون‌های بین المللی زبان باشد، آشنا شوید.

با توجه به این موضوع که سالانه افراد زیادی از سر تا سر دنیا از جمله ایران برای تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کانادا به دلیل برخورداری از امکانات آموزشی و رفاهی بسیار خوب درخواست می‌دهند بر آن شدیم تا به یکی از آزمون‌های بین المللی زبان که مورد تأیید بسیاری از موسسه‌های آموزشی این کشور است، یعنی آزمون دولینگو برای مهاجرت بپردازیم. در واقع زمانی که متقاضی برای اپلای تحصیلی اقدام می‌کند یکی از مدارک و مستنداتی که می‌بایست ارائه دهد، مدرک مرتبط با میزان مهارت فرد در زبان انگلیسی است که با شرکت در آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی نظیر تافل، آیلتس و دولینگو می‌توان به آن دست پیدا کرد و شانس پذیرش در دانشگاه یا موسسه مورد نظر و مهاجرت تحصیلی را بالا برد.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو در واقع آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که به صورت آنلاین، در هر زمان و هر مکان و تنها با وجود یک سیستم کامپیوتری قابل انجام است. این آزمون که امروزه برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر جهان نظیر کانادا به رقیبی برای دیگر آزمون‌های بین المللی زبان نظیر تافل و آیلتس تبدیل شده است، مهارت زبان انگلیسی متقاضی را در چهار بخش شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن مورد ارزیابی قرار داده و نمره‌ای از ده که حداقل نمره می‌باشد تا صد و شصت را به او اختصاص می‌دهد. آزمون دولینگو کانادا طی یک ساعت و کاملا بر اساس هوش مصنوعی انجام می‌گیرد به گونه‌ای که میزان سختی سوالات طبق درست یا نادرست بودن سوالات قبلی سنجیده می‌شود بدین صورت که اگر سوالی را متقاضی نادرست پاسخ دهد سوال پس از آن سختی کمتری خواهد داشت و اگر که داوطلب به سوال جواب درستی دهد سختی سوال پس از آن بیشتر خواهد شد.

متقاضیان برای ثبت نام آزمون دولینگو در هر زمانی که تمایل دارند می‌توانند به سایت آن مراجعه نموده و ثبت نام نمایند.

هزینه آزمون دولینگو چقدر است؟

هزینه آزمون دولینگو برای مهاجرت نسبت به دیگر آزمون‌های بین المللی زبان نظیر آیلتس و تافل کم و بسیار مناسب است. در حقیقت داوطلبان برای شرکت در این آزمون یک ساعته لازم است نخست هزینه آن را که ۴۹ دلار گفته شده به صورت اینترنتی پرداخت نمایند تا اجازه شرکت در این آزمون در هر زمان به متقاضی داده شود. البته شایان ذکر است در صورتی که متقاضی نمره قابل قبول را در آزمون دولینگو برای مهاجرت بدست نیاورد لازم است دوباره هزینه آزمون دولینگو پرداخت گردد.

اعتبار آزمون دولینگو

اعتبار آزمون دولینگو کانادا برای ارائه و ارسال آن به موسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر دو سال می‌باشد. در واقع متقاضیان در طول دو سال می‌توانند نتیجه این آزمون را به موسسه‌ی مورد نظر در خارج از کشور ارسال نمایند و هیچ‌گونه محدودیتی برای آن وجود ندارد. اما اگر که دو سال از زمان دادن تست دولینگو و دریافت نتیجه گذشته باشد و متقاضی در هیچ یک از دانشگاه‌ها پذیرفته نشده باشد یا وی اقدامی نکرده باشد اعتبار آزمون دولینگو به پایان رسیده و می‌بایست برای ارائه آن به عنوان آزمون زبان مورد تأیید دوباره هزینه آزمون دولینگو کانادا را پرداخت و از ابتدا در آن شرکت کند.

آزمون دولینگو برای تحصیل در کانادا

آزمون دولینگو کانادا برای تحصیل معتبر است به شرطی که علاوه بر این‌که از میان شیوه‌های درخواست پذیرش تحصیلی، روش «Regular Stream» که به جریان برنامه منظم معروف است، انتخاب شود و اطمینان حاصل گردد که دانشگاه یا موسسه آموزش مد نظر آزمون دولینگو را به عنوان امتحان زبان برای کانادا معتبر و مورد تأیید می‌داند زیرا اگر دانشگاه در شرایط پذیرش از آزمون دولینگو کانادا به عنوان آزمون مکمل نام برده باشد، به احتمال بسیار زیاد تنها امتیاز این آزمون کافی نبوده و می‌بایست آزمون دیگری را گذراند.

آزمون دولینگو برای اقامت دائم کانادا

آزمون دولینگو برای مهاجرت عمدتا برای مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی این کشور قابل قبول است و تا به الان جزو آزمون‌های زبان مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا برای اخذ اقامت دائم کانادا و یا مهاجرت از مسیرهای گوناگون و با برنامه‌های مختلفی که آزمون زبان از جمله مدارک مهم و ضروری برای کسب امتیاز است قرار نگرفته است. در حقیقت آزمون زبان مورد تایید کانادا یکی از چهار آزمون معتبر (آیلتس، CELPIP، TEF و TCF) می باشد که از سوی سازمان مهاجرت کانادا برای برنامه های مهاجرتی و اخذ اقامت کانادا مورد پذیرش است. و آزمون دولینگو تا به الان جزو آزمون‌های زبان مورد قبول برای اقامت دائم قرار نگرفته‌اند و تنها به دلیل مشکلاتی که کووید در برگزاری آزمون های آیلتس بوجود آورده، آزمون دولینگو به صورت موقت مورد پذیرش برخی از دانشگاه های کانادا است.

با توجه به اینکه آزمون دولینگو کانادا از آزمون آیلتس آسان تر است، متقاضیان اپلای تحصیلی کانادا می توانند از این فرصت استفاده کرده و برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا اقدام کنند. به خاطر اینکه این فرصت موقتی بوده و زمانی که مشکلات کووید حل شود، این آزمون در آینده مورد قبول دانشگاه ها نخواهد بود.

تقلب در آزمون دولینگو

تست امتحان دولینگو

عمدتا زمانی که آزمونی به شکل آنلاین و کامپیوتری برگزار می‌شود، امکان تقلب در آن وجود خواهد داشت و فرد می‌تواند با کمک گرفتن از افراد یا جستجو در اینترنت به پاسخ برخی از سوالات دست پیدا کند. برای آزمون دولینگو کانادا نیز ممکن است افراد گمان کنند که به راحتی می‌توانند تقلب کنند، در حالی که چنین نیست و با ضوابط بیان شده برای این، تقلب در آزمون دولینگو، غیر ممکن خواهد بود. چرا که علاوه بر هوش مصنوعی بالای به کار گرفته شده برای این آزمون یک ساعته، ضوابطی نیز تعریف شده‌اند که سرپیچی از آن‌ها آزمون را نامعتبر می‌سازد. از جمله این ضوابط می‌توان به ممنوعیت قطع میکروفن و دوربین سیستم، غیر مجاز بودن استفاده از هدفون و هندزفری، تنها بودن فرد در اتاق (حضور شخصی از طریق دوربین محرز شود آزمون باطل می‌گردد)، ممنوع بودن باز کردن زبانه‌ای دیگر بر روی کامپیوتر، خارج نشدن از قاب دوربین، نگاه نکردن به جایی غیر از دوربین و تعامل نکردن با دیگر افراد اشاره کرد.

نمرات آزمون دولینگو برای کانادا

نمرات آزمون دولینگو کانادا در چه محدوده‌ای است؟ آیا امتیاز لازم برای تمامی برنامه‌های مهاجرتی و موسسه‌های آموزشی یکسان است؟ برای پاسخ به این سوالات نخست باید از محدوده نمرات آزمون دولینگو کانادا آگاه شد. نمره و امتیاز آزمون دولینگو عددی در محدوده‌ی ۱۰ تا ۱۶۰ می‌باشد که بازه عددی ۱۰ تا ۵۵ نشان‌دهندهی مهارت کم، ۶۰ تا ۸۵ نشان‌دهنده‌ی مهارت کمتر از متوسط، محدوده عددی ۹۰ تا ۱۱۵ مهارت متوسط و ۱۲۰ تا ۱۶۰ مهارت بالای فرد در زبان انگلیسی را نشان می‌دهد.

اکثر موسسه‌های آموزشی کانادا امتیاز حداقل ۱۱۵ را می‌پذیرند. اگر چه برخی از آن‌ها نمره‌ای بالاتر و بعضی دیگر نمره‌ای کمتر و تا ۹۰ را نیز حداقل نمره اکتسابی بیان کرده‌اند.

در هر صورت کسب نمره بالا اطمینان خاطر فرد را برای پذیرش بیشتر خواهد کرد.

آیا آزمون دولینگو از IELTS و PTE یا CELPIP بهتر است؟

سوالی که بسیاری از متقاضیان درباره آزمون DOULINGO دارند این است که آیا آزمون دولینگو کانادا از IELITS، PTE یا CELPIP بهتر است یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید متذکر شد که علاوه بر اعتبار خوب این آزمون و مورد تأیید بودن آن در بسیاری از موسسه‌های آموزشی کانادا، زمان آزمون DOULINGO، تنها یک ساعت است و سریع‌تر از دیگر آزمون‌های بین المللی زبان می‌باشد، همچنین تست دولینگو نسبت به آزمون‌های گفته شده ساده‌تر و راحت‌تر است.

علاوه بر این‌ها هزینه آزمون دولینگو نسبت به آزمونی چون آیلتیس با بازه قیمت ۱۴۰ تا ۳۱۰ دلار آمریکا یا آزمون PTE که هزینه ۱۷۰ دلار آمریکا برای آن گفته شده است (البته برای هر کشوری متغیر است) با مقدار هزینه تنها ۴۹ دلار ارزان بسیار مناسب می‌باشد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط پذیرش از دانشگاه های کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


نمونه سوالات آزمون دولینگو

آشنایی با نمونه سوالات آزمون DOULINGO به متقاضی این آزمون کمک می‌کند تا زمانی که در فرصت محدود یک ساعته پرسش‌های این آزمون را مشاهده نمود، گیج نشده و بداند که هر بخش از سوالات به چه اطلاعاتی نیاز داشته و او می‌بایست به چه صورت به تمامی آن‌ها پاسخ دهد. در سایت دولینگو آزمون‌هایی با عنوان sample test به رایگان قرار داده شده‌اند که متقاضی برای سنجیدن توانایی خود می‌تواند در آن‌ها شرکت نماید. البته مدت در نظر گرفته شده برای جوابدهی ۱۵ دقیقه می‌باشد و نحوه امتیاز دهی آن که همانند آزمون دولینگو اصلی کامپیوتری و بر پایه هوش مصنوعی می‌باشد نیز از دقت پایین‌تری برخوردار است، اما داوطلب می‌تواند به طور نامحدود شرکت کرده و خود را بسنجد.

تست دولینگو که در واقع مهارت‌های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن متقاضی توسط آن ارزیابی می‌گردد از چندین بخش چند سوالی تشکیل شده که هر یک از آن بخش‌ها مهارت‌های ویژه‌ای مورد سنجش قرار می‌دهد و تمامی آن‌ها بخش‌ها چهار مهارت را خواهند سنجید. در ادامه به شکل مختصر بخش‌های مختلف آزمون دولینگو برای مهاجرت معرفی می‌گردند:

  • تست c

در این بخش که متشکل از سه تا هفت سوال است، داوطلب باید با حروف مناسب جاهای خالی را پر کند. برای این پرسش‌ها کلمات کلیدی وجود ندارد چرا که حروفی از کلمات مشخص شده است.

  • تست واژگان بله- خیر

در این بخش از آزمون دولینگو کانادا تعدادی کلمات درست و چندین واژه نادرست وجود دارد و به دو شکل صوتی و تصویری ارائه می‌شود و متقاضی می‌بایست بر روی کلمه‌های درست کلیک نماید.

  • بخش املا

آزمون دولینگو همچون دیگر آزمون‌های بین المللی زبان تست املا دارد و متقاضی لازم است بعد از گوش دادن به پیامی به زبان انگلیسی به کمک صفحه کلید آن را بنویسد. شخص تنها یک دقیقه فرصت زمانی دارد که آن پیام صوتی را گوش دهد همچنین در این بخش او مجاز است که هر سوال را تا سه بار تکرار کند.

  • آزمون Elicited Imitation

در این بخش عبارتی بر روی صفحه مانیتور نمایش داده می‌شود که فرد باید با صدایی شیوا و بلند آن را بخواند. برای این‌که صدای فرد ضبط شده و ارسال شود می‌بایست فرد بر دکمه «recording» موجود بر صفحه نمایش کلیک کند.

  • تست مهارت‌های گفتاری و نوشتاری

در این قسمت سوالاتی برای سنجیدن مهارت گفتاری قرار داده شده‌اند که متقاضی لازم است به شکل شفاهی به آنان پاسخ دهد. همچنین سوالاتی در حوزه نوشتاری ارائه گردیده که متقاضی می‌بایست پاسخ طولانی به آن‌ها بدهد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های شرایط ویزای دانشجویی کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

کدام دانشگاه ها و موسسات آموزشی آزمون دولینگو را قبول دارند؟

دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بی شماری در سطح کشور کانادا و در مقاطع مختلف همچون کارشناسی و کارشناسی ارشد آزمون DOULINGO را به عنوان امتحان زبان برای کانادا به رسمیت شناخته و از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور به عنوان آزمون زبان معتبر و مورد تأیید می‌پذیرند. در ادامه لیستی از این دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برای آشنایی بیشتر مخاطبان ارائه شده است.

مقطع کارشناسی

آزمون دولینگو کانادا برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی توسط دانشگاه‌هایی از قبیل دانشگاه‌های زیر قابل قبول است:

  • کالج الکساندر در ونکوور
  • دانشگاه آلگوما انتاریو
  • کالج آلگون کویین اوتاوا
  • دانشگاه براندون مانیتوبا
  • کالج کمبرین
  • کالج کاموسان ویکتوریا
  • کالج سنتینیال تورنتو
  • دانشگاه کنکوردیا مونترال

مقطع کارشناسی ارشد

و اما برخی از دانشگاه‌هایی که در مقطع کارشناسی ارشد آزمون دولینگو کانادا را می‌پذیرند عبارتند از:

  • دانشگاه براندون مانیتوبا
  • دانشگاه آلگوما انتاریو
  • دانشگاه کنکوردیا مونترال
  • دانشگاه مک گیل مونترال
  • دانشگاه ویندزور
  • دانشگاه وسترن انتاریو
  • دانشگاه آلگوما
  • دانشگاه امیلی کار ونکوور

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن UCAN IMMIGRATION SERVICES تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، فعالیت می کند.

موسسه مهاجرتی یوکن با سال ها تجربه در خصوص اخذ پذیرش تحصیلی ، اخذ بورسیه تحصیلی کانادا، انواع ویزای دانش آموزی و دانشجویی کانادا، ویزای اسپانسرشیپ کانادا، انجام پرونده های مهاجرتی و اقامتی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای استارتاپ، ویزای هنرمندان، ویزای ورزشکاران، جاب آفر کانادا، خدمات دریافت پاسپورت، ویزای توریستی و کارت پی آر PR ، آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی، مشاوره تحصیلی و امور نگارش انگیزه نامه تحصیلی کانادا، استادی پلن و غیره می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و اقامتی، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور  موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه آزمون دولینگو چقدر است؟

هزینه آزمون دولینگو ۴۹ دلار آمریکا است.

آیا آزمون زبان دولینگو مورد قبول برنامه های اقامتی کانادا است؟

خیر ،آزمون زبان ولینگو تنها در برخی از دانشگاه های کانادا به عنوان جایگزین آزمون آیلتس می باشد.

برای ثبت نام آزمون دولینگو کجا باید مراجعه کرد؟

آزمون زبان دولینگو به صورت آنلاین است و ثبت نام آزمون دولینگو توسط سایت رسمی duolingo انجام می گردد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

آزمون های زبان مورد تأیید کانادا کدامند؟
آزمون های زبان مورد تأیید کانادا کدامند؟
راهنمای کامل تحصیل در مدارس کانادا
راهنمای کامل تحصیل در مدارس کانادا