ویزای تحصیلی کانادا (دانشجویی و دانش آموزی)

نحوه اپلای دانشگاه های کانادا ، Apply University

راهنمای اپلای دانشگاه‌های کانادا؛ پذیرش تحصیلی کانادا ۲۰۲۲

نحوه اپلای دانشگاه های کانادا، کالج و مدارس کانادا، ددلاین دانشگاه ها، مدارک مورد نیاز و شرط زبان در اپلای دانشگاه های کانادا، از جمله سوالات متداول متقاضیان پذیرش تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف می باشد . برای شروع در ابتدا متقاضیان می بایست رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. سپس با جستجو در دانشگاه و کالج های کانادا ، موسسات آموزشی که دوره های رشته مورد نظر را ارائه می دهند پیدا نمود . متقاضیان می بایست این نکته را در نظر داشته باشند که پذیرش تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف نیازمند داشتن شرایط پیش نیاز آن رشته در دانشگاه مورد نظر می باشد .

جهت تکمیل اطلاعات در خصوص نکات کلیدی اپلای دانشگاه و کالج های کانادا و دریافت ویزای کانادا ویدئو مشاور موسسه یوکن را تماشا نمایید .

دانشگاه ها حداقل شرایط مورد نیاز رشته را در وب سایت خود منتشر می نمایند . و دانشجویان با در نظر گرفتن شرایط فوق می توانند جهت رشته مورد نظر خود برای آن دانشگاه در کانادا اپلای نمایند . نحوه اپلای برای دانشگاه های کانادا با هزینه اپلیکیشن فی همراه می باشد . هر دانشگاه اپلیکیشن فی مورد نظر خود را خواهد داشت . این هزینه از ۹۰ تا ۳۵۰ دلار کانادا می تواند بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت باشد .اپلکیشن فی دانشگاه به هزینه ای گفته می شود که دانشگاه از متقاضی تحصیلی جهت بررسی مدارک تحصیلی او دریافت می نماید . و این هزینه از شهریه پرداختی متفاوت می باشد و در صورت عدم پذیرش دانشجو از طرف دانشگاه فوق ، هزینه اپلیکیشن فی مرجوع نمی گردد .

نحوه اپلای دانشگاه های کانادا ، Apply University

به طور کلی جهت اپلای دانشگاه ها کانادا فاکتورهایی از قبیل : معدل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات تحصیلی، نمرات دروس تخصصی، مدرک آیلتس و پیشینه تحصیلی و کاری متقاضی مورد نظر قرار می گیرد . دانشجویان بین المللی می بایست به این نکته توجه داشته باشند که معمولا حداقل معدل قابل قبول در گرفتن پذیرش تحصیلی دانشگاه و کالج های کانادا ۱۴ می باشد و معدل های پایین تر به سختی امکان اپلای برای دانشگاه های کانادا را داشته و یا با محدودیت انتخاب دانشگاه روبرو می شوند . بدیهی ست داشتن حداقل های مورد نیاز دانشگاه های کانادا منجر به موفقیت در گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا نمی گردد . چرا که با توجه به رنکینگ دانشگاه درخواست های متعددی برای آن مرکز آموزشی ارسال می گردد و آن مجموعه با در نظر گرفتن ظرفیت هر رشته تحصیلی از بین درخواست های اپلای شده بهترین ها را انتخاب خواهند کرد . دانشجویانی که در حال تحصیل می باشند و می خواهند برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام نمایند می بایست با در نظر گرفتن این نکته تلاش نمایند که دوره تحصیلی خود را با نمرات خوبی پشت سر گذارند تا در آینده در انتخاب دانشگاه دچار مشکل نشوند .

شرط زبان برای اپلای دانشگاه های کانادا

داشتن نمره آیلتس یکی از الزامات مهاجرت تحصیلی به کانادا می باشد . نداشتن این مدرک با نمره مورد نیاز دانشگاه ، از اقدام دانشجو برای اپلای دانشگاه جلوگیری می نماید . همچنین داشتن حداقل نمره آیلتس نیز نمی تواند لزوما” به اخذ پذیرش تحصیلی ختم گردد . چرا که دانشگاه ها در هنگام ارزیابی مدارک با توجه به ظرفیت مورد نظر از متقاضیان با نمرات بالا انتخاب می نمایند و فقط در صورت عدم تکمیل ظرفیت دانشجویان با نمرات پایین تر می توانند شانس گرفتن پذیرش را داشته باشند. دانشجویانی که متقاضی اپلای دانشگاه های کانادا با رنکینگ بالاهستند، باید برای کسب نمره آیلتس بالای ۷ تلاش نمایند.

دانشجویانی که مهارت کمی در زبان انگلیسی دارند، همچنان می توانند جهت اپلای دانشگاه های کانادا اقدام کنند. ثبت نام دانشگاه های کانادا برای این افراد، بصورت مشروط و کاندشنال خواهد بود. این افراد انتخاب محدودی جهت اپلای خواهند داشت. شرط ادامه تحصیل در رشته مورد نظر دانشجویان، گذراندن دوره زبان مورد تایید دانشگاه مربوطه می باشد.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان
جهت آگاهی از جزئیات ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز که تاثیر به سزایی در گرفتن اپلای از دانشگاه خواهد داشت Statement Of Purpose (نامه انگیزه تحصیلی ) می باشد که می بایست در نگارش آن دقت بسیار نمود . ارائه SOP می تواند در موفقیت پذیرش تحصیلی تاثیر زیادی داشته باشد که پیشنهاد می گردد حتما از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت گرفته شود .

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی کانادا

مدارک عمومی مورد نیاز برای اپلای دانشگاه های کانادا به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی دانشجو
  • ترجمه ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی دانشجو
  • مدارک آزمون های زبان مورد نیاز دانشگاه از قبیل GRE، GMAT، TOEFL، IELTS
  • رزومه دانشجو
  • فرم های پذیرش و ثبت نام آنلاین دانشگاه (Application form)
  • هزینه پذیرش از دانشگاه (Application Fee)

مدارک مورد نیاز برای اپلای مقطع کارشناسی دانشگاه کانادا

دانشجویان متقاضی پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس علاوه بر ارائه مدارک عمومی مورد نیاز مدارک زیر را نیز باید ارائه نمایند.

  • مدرک زبان با نمره مورد نیاز برای دانشگاه انتخابی : حداقل نمره ۶ آیلتس
  • ترجمه مدارک ترجمه تحصیلی شامل ریز نمرات، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • انگیزه نامه SOP
  • رزومه تحصیلی

بیشتر بخوانید: نحوه نوشتن انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا؛ اهمیت SOP در چیست؟

مدارک مورد نیاز برای اپلای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کانادا

دانشجویان متقاضی پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع فوق لیسانس علاوه بر ارائه مدارک عمومی مورد نیاز مدارک زیر را نیز باید ارائه نمایند.

  • مدرک زبان با نمره مورد نیاز برای دانشگاه انتخابی : حداقل نمره ۵٫۶ آیلتس
  • ترجمه مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی به همراه ریز نمرات این دوره
  • انگیزه نامه SOP
  • ارائه نمره آزمون جی آر جی جنرال، جی آر ای سابجکت، جی مت برای رشته هایی که نیاز به این مدارک دارند
  • رزومه دانشجو
  • رزومه مقالات دانشجو

مدارک مورد نیاز برای اپلای مقطع دکتری دانشگاه کانادا

دانشجویان متقاضی پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع دکتری علاوه بر ارائه مدارک عمومی مورد نیاز مدارک زیر را نیز باید ارائه نمایند.

  • مدرک زبان با نمره مورد نیاز برای دانشگاه انتخابی: حداقل نمره ۷ آیلتس
  • ترجمه مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات این دوره
  • انگیزه نامه SOP
  • ارائه نمره آزمون جی آر جی جنرال، جی آرای سابجکت، جی مت برای رشته هایی که نیاز به این مدارک دارند.
  • رزومه دانشجو
  • رزومه مقالات دانشجو
  • رزومه پروژه ای تحقیقاتی و پژوهشی دانشجو
  • توصیه نامه از استاد

ددلاین درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا

زمان اپلای دانشگاه های کانادا وشروع ترم دانشگاه های کانادا، در مقاطع مختلفی از سال انجام می شوند. شروع ترم پاییز اکثر دانشگاه‌های کانادا، سپتامبر یا اواخر شهریور است. ترم پاییز تا ماه دسامبر (تقریبا” اوایل دی ماه) ادامه دارد.سپس دانشگاه های کانادا برای تعطیلات کریسمس، به مدت یک یا دو هفته تعطیل هستند.

شروع دانشگاه های کانادا برای ترم زمستان، پس از تعطیلات کریسمس، از ژانویه (ماه بهمن) شروع می‌شود و تا آواخر آپریل (اوایل اردیبهشت) ادامه دارد. اواسط مارچ حدود تقریبا” یک هفته، دانشگاه‌های کانادا جهت تعطیلات بهاری (spring break)، تعطیل می شوند.

ددلاین دانشگاه‌های کانادا برای اپلای ترم پاییز معمولا” ۱۵ ژانویه (اواخر دی ماه) است. همچنین ددلاین دانشگاه های کانادا برای ترم زمستان اول سپتامبر (اوایل شهریور) است. ددلاین اپلای برای دانشگاه‌های کانادا ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. ددلاین درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا ممکن است برای دانشجویان بین المللی با شهروندان کانادا متفاوت باشد. دانشجویان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق ددلاین های اپلای دانشگاه های کانادا به وب سایت آنها مراجعه نمایند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به معرفی جاب آفر و فرصت های شغلی در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط اپلای با لیسانس و ارشد نامرتبط؛ تغییر رشته برای اپلای در مقاطع مختلف

هزینه پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا

هزینه اپلای دانشگاه کانادا با توجه به دانشگاه انتخابی متغیر می باشد. این هزینه بابت بررسی مدارک دانشجو جهت ارائه پذیرش گرفته می شود. هزینه اپلای دانشگاه کانادا از ۹۰ دلار تا ۳۰۰ دلار می باشد. هزینه اپلای دانشگاه در وب سایت مربوط به دانشگاه درج شد است. به غیر از هزینه بررسی پرونده ( هزینه اپلای)، متقاضیان تحصیل در کانادا، هزینه های جانبی دیگری را نیز خواهند داشت. به طور کلی هزینه پذیرش تحصیلی کانادا و تحصیل در کانادا شامل هزینه های : هزینه جانبی اپلای، شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در کانادا می باشد.

هزینه جانبی اپلای گرفتن از دانشگاه کانادا

علاوه بر هزینه بررسی مدارک، دانشجویان متقاضی پذیرش تحصیلی کانادا هزینه های جانبی دیگری را نیز دارند. این هزینه های شامل ترجمه رسمی ریز نمرات، آخرین مدرک تحصیلی، هزینه اخذ مدرک زبان، هزینه مدرک GRE و یا GMAT می باشد.

هزینه های اپلای دانشگاه کانادامبلغ ( دلار کانادا)
هزینه بررسی مدارک توسط دانشگاه۹۰ تا ۳۰۰ دلار
هزینه ترجمه ریز نمرات و مدارک تحصیلی ۱۰۰ دلار
هزینه اخذ مدرک زبان آیلتس۳۳۶ دلار
هزینه آزمون GRE309 دلار
هزینه آزمون GMAT330 دلار

اپلای گرفتن دانشگاه های کانادا و آزمون GRE

آزمون (GRE (Graduate Record Examination، امتحانی است با هدف سنجش توانایی تحصیلی افرادی که قصد تحصیل در مراکز علمی معتبر سراسر دنیا را دارند. تحصیل در برخی از دوره های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) در کانادا نیاز به ارائه مدرک GRE نیز دارند.مدرک جی آر ای برای ادامه تحصیل در دوره های فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه در برخی از دانشگاه های کانادا الزامی می باشد.

پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا و آزمون GMAT


آزمون جی مت ( GMAT) یا Graduate Management Admission Test، یکی از ابزارهای مهم سنجش توانایی متقاضیان دوره های MBA می باشد. آزمون جی مت مهارت های لازم برای دانشجویان فعال در حوزه مدیریت امور مالی، اقتصادی و اجرایی را بررسی می کند. ارائه مدرک GMAT در بسیاری از دانشگاه های معتبر برگزارکننده دوره MBA و دکترای امور مالی، حسابداری و اقتصاد الزامی است.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین دانشگاه های کانادا کدامند؟ رشته های ارزان در کانادا

پذیرش تحصیلی کانادا و شهریه تحصیلی

شهریه تحصیل در دانشگاه های کانادا با توجه به رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی متغیر می باشد. دانشجویان متقاضی اپلای دانشگاه های کانادا می توانند با مراجعه به وب سایت دانشگاه ها از شهریه تحصیلی رشته درخواستی مطلع شوند. شهریه تحصیلی شهریه دانشجویان بین المللی با شهریه دانشجویانی که شهروند کانادا هستند متفاوت است. لذا دانشجویان متقاضی پذیرش تحصیلی کانادا باید در هنگام بررسی شهریه تحصیلی در وب سایت دانشگاه، به این نکته توجه نمایند. شهریه خدودی تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر می باشد.

شهریه تحصیل در مقاطع مختلفمبلغ ( دلار کانادا)
مقطع تحصیلی ارشد ۱۷٫۰۰۰ دلار سالیانه
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد۱۸٫۰۰۰ دلار سالیانه
مقطع تحصیلی دکترا۱۵٫۰۰۰ دلار سالیانه
عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه پیدا کردن کار در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اپلای دانشگاه کانادا و هزینه زندگی دانشجویی

متقاضیان اپلای دانشگاه های کانادا هزینه های زندگی در کانادا را نیز علاوه بر هزینه های فوق خواهند داشت. هزینه های زندگی دانشجوی با توجه به سبک زندگی، شهر محل تحصیل دانشجویان متغیر می باشد. میانگین هزینه زندگی بصورت ماهانه در کانادا به شرح زیر می باشد.

هزینه های عمومی زندگی در کانادا ( بصورت ماهانه )دلار کانادا
هزینه مسکن ۸۰۰ دلار
هزینه های برق، گاز، آب و غیره۴۰ دلار
خوار و بار ۲۰۰ دلار
کتاب و لوازم و التحریر ۱۰۰ دلار
حمل و نقل ۵۰ دلار
پوشاک ۱۰۰ دلار
تلفن و اینترنت ۵۰ دلار
تفریحات و سرگرمی‌ها ۱۰۰دلار
بیمه و خدمات درمانی ۸۰ دلار
جمع کل۱۵۲۰ دلار

یکی از هزینه های قابل توجه برای دانشجویان هزینه مسکن می باشد که در صورتی که چند نفر از دانشجویان بصورت مشترک اقدام به اجاره مسکن کنند هزینه ماهیانه آنها به زیر ۱۰۰۰ دلار کاهش می یابد.

اپلای دانشگاه کانادا و ویزای تحصیلی

پس از اپلای برای دانشگاه و رشته انتخابی، دانشجویان باید جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. جمع آوری مدارک صحیح و اقدام به موقع جهت درخواست ویزای تحصیلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مدارک مورد نیاز ویزای دانشجوی کانادا به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت با تاریخ معتبر
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • دو عدد عکس پرسنلی
  • نامه تمکن مالی
  • مدارک مربوط به پرداخت شهریه تحصیلی و یا دریافت بورس
  • تنظیم نامه استادی پلن (هدف از تحصیل)
  • انجام انگشت نگاری

اپلای دانشگاه های کانادا و ویزای کار پس از تحصیل

کانادا دارای فرصت های شغلی متنوعی می باشد. دانشجویان دانشگاه های کانادامی توانند همزمان با تحصیل در کانادا بصورت نیمه وقت نیز کار کنند. کار همزمان با تحصیل، فرصت آشنایی با بازار کار تخصص دانشجویان را مهیا می کند. دانشجویان دانشگاه های کانادا پس از اتمام دوره تحصیلی می توانند برای اخذ ویزای کار پس از تحصیل PGWP اقدام کنند. مدت زمان ویزای کار، به اندازه طول دوره تحصیلی و حداکثر تا ۳ سال می باشد.

اپلای دانشگاه های کانادا و اخذ اقامت

کانادا دارای برنامه های مهاجرتی متنوعی می باشد. پیش نیاز اکثر روش‌های مهاجرت به کانادا، سابقه تحصیل و کار در کانادا می باشد. دانشجویان می توانند با بررسی هر یک از این برنامه های مهاجرتی، با برنامه ریزی دقیق، جهت اخذ اقامت در زمان مناسب اقدام کنند. افرادی که موفق به دریافت اقامت PR کانادا شوند، پس از ۳ سال کار و زندگی در کانادا موفق به دریافت پاسپورت کانادایی می شوند.

با توجه به تعداد زیاد دانشگاه های کانادا، ددلاین پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا، و هزینه اپلیکیشن فی هر دانشگاه برای بررسی مدارک دانشجویان ، جهت جلوگیری از پرداخت هزینه های متعدد و از دست رفتن زمان استفاده از تجربه مشاورین و وکلای رسمی مهاجرتی و تحصیلی پیشنهاد می گردد . چرا که با توجه به شناخت این دانشگاه ها و حداقل های مورد نیاز آنها ، با انتخاب مناسب ترین دانشگاه و رعایت نکات کلیدی در ارائه مدارک مورد نیاز مراکز آموزشی ، ضمن صرفه جویی در زمان از پرداخت هزینه های اضافی نیز جلوگیری می گردد .

رزرو وقت مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت کانادا
در صورت تمایل مشاور موسسه یوکن، خانم نازنین بیتاژیان آماده ارائه مشاوره تحصیلی، در خصوص انتخاب مناسب ترین دانشگاه با توجه به شرایط دانشجویان می باشد . جهت رزرو مشاوره آنلاین بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

نحوه‌ی درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS و ATIP
نحوه‌ی درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS و ATIP
شرایط بیمه خدمات درمانی در کانادا
شرایط بیمه خدمات درمانی در کانادا