استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا، بررسی قوانین و هزینه ها

ثبت شرکت در استرالیا یکی از روش های مهاجرت به استرالیا می باشد. استرالیا نقش مهمی در سازمان تجارت جهانی، جی ۲۰ و سایر سازمان های مرتبط با تجارت جهانی دارد. این کشور جهت افزایش قدرت تجاری و تسهیل داد و ستد، موافقت نامه های متعددی با کشورهای صاحب اقتصاد قوی دارد. بسیاری از شرکت های ثبت شده و فعال در استرالیا متعلق به افراد خارجی است و این امر نشان دهنده بستر مناسب این کشور برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد.

ثبت شرکت در استرالیا در چهارچوب قوانین این کشور امکان پذیر است . سرمایه داران و مالکین کسب و کار می توانند با توجه به شرایط خود یکی از ویزاهای ثبت شرکت در استرالیا را انتخاب نمایند. ثبت و راه اندازی شرکت در استرالیا نیاز به داشتن سرمایه، مدارک مورد نیاز و طرح تجاری دارد. در ادامه مراحل ثبت شرکت در استرالیا و هزینه های آن را بررسی می کنیم.

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

به طور کلی فرایند راه اندازی و نحوه ثبت شرکت در استرالیا طی مراحل زیر انجام می گردد.

  • انتخاب نوع شرکت ثبتی با توجه به ساختار کسب و کار
  • دریافت کد اقتصادی ABN
  • انتخاب و استعلام نام تجاری پیشنهادی از طریق سامانه ASIC
  • ثبت نام کسب و کار
  • ثبت دامنه و وب سایت

انتخاب ساختار کسب و کار و ثبت شرکت در استرالیا

نحوه ثبت شرکت در استرالیا به شکل ساختارهای زیر امکان پذیر است. انتخاب درست نوع شرکت در استرالیا در هزینه های مالیاتی و تعهدات قانونی مالکین شرکت نقش به سزایی دارد.

ثبت شرکت در استرالیا بصورت شخص حقیقی sole trader business

این نوع  ثبت  شرکت در استرالیا، مالک فقط شخص حقیقی است. مطابق قوانین ثبت شرکت در استرالیا، در یک شرکت حقیقی همه مسئولیت های قانونی شرکت به عهده فرد متقاضی می باشد. در این روش کنترل کسب و کار به عهده شخص بوده و مالیات کمتری نسبت به مدل های دیگر پرداخت می کند. مزیت این روش نسبت به ثبت شرکت در استرالیا، سادگی و کم هزینه بودن آن است.

ثبت شرکت در استرالیا بصورت مشارکتی partnership business

در این روش افراد و یا نهادهایی با هم در کنترل کسب و کار مشارکت می کنند. مطابق قوانین ثبت شرکت در استرالیا، همه مسئولیتهای قانونی شرکت، به عهده  مجموعه  شرکا است. از مزایای سرمایه گذاری وثبت شرکت در این روش، هزینه پایین راه اندازی کسب و کار و سهولت فرایند افزایش سرمایه می باشد.

ثبت شرکت بصورت کمپانی company

در این روش، ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد. امکان داشتن شریک و یا فروش آن به شخص دیگری میسر می باشد. شرکت بعنوان یک نهاد قانونی می باشد که جنبه های قانونی آن از سهامداران شرکت جدا می باشد.
مطابق قوانین ثبت شرکت در استرالیا، این ساختار، مسئولیت سهام داران را به حداقل می رساند. مالیات در این حالت ثابت است و دیگر به صورت پلکانی افزایش پیدا نمی کند و همواره مقدار ثابت ۲۷.۵ درصد می باشد.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت ویزای والدین استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا بصورت سهامی خاص Registered Joint Stock Company

برای ثبت شرکت در این روش نیاز به معرفی یک مدیر و یک بازرس می باشد. اما در شرکت های  سهامی عام  باید دو نفر از مدیران و یک نفر بازرس، مقیم کشور استرالیا باشند.

ثبت شرکت در استرالیا بصورت سهامی عام Registered Public Company

ثبت شرکت در استرالیا بصورت سهامی عام برای کسب و کارهای بزرگی است که  باید  حداقل  یک بازرس و سه مدیر در آن وجود داشته باشد، همچنین وجود هیئت مدیره هم در این شرکت ها ضروری است.

ثبت شرکت در استرالیا بصورت Trust

در این مدل ثبت شرکت، نهادی درآمد و دارایی را برای شخص ثالث حفظ می کند .این مدل شرکت معمولا” دارای امتیازات ویژه ای در زمینه پرداخت مالیات است. در این حالت مسئولیت کمتر و افزایش سرمایه آسان است.

ثبت نام برای دریافت کد اقتصادی ABN

سرمایه گذاری در استرالیا و راه اندازی کسب و کار بدون کد اقتصای امکان پذیر نمی باشد. این کد ۱۱ رقمی انحصاری به عنوان کد شناسایی دولتی کسب و کار ها محسوب می گردد.

مدارک مورد نیاز درخواست کد اقتصادی

  • اطلاعات شخصی درخواست کنند
  • اطلاعات کسب‌ وکار
  • ریز اطلاعات شرکا
  • جزئیات فعالیت کسب ‌وکار
  • اظهارنامه‌ صحت اطلاعات ارائه ‌شده

متقاضیان پس از دریافت کد اقتصادی، می توانند جهت سفارش کالا، صدور صورتحساب و دیگر فعالیت های اقتصادی اقدام کنند. همچنین دریافت مالیات بر کالا و خدمات GST با کد اقتصادی مقدور است.

انتخاب و استعلام نام کسب و کار

متقاضیان باید جهت استعلام نام انتخابی مجموعه کسب و کار خود از طریق سامانه کمیسیون اوراق بهادر و سرمایه گذاری استرالیا ASIC اقدام کنند.

ثبت نام تجاری و کسب و کار

متقاضیان باید برای ثبت اسم انتخابی، ( در صورتی که استعلام گرفته شده و تشابه اسمی وجود ندارد) از طریق وب سایت خدمات ثبت کسب و کار استرالیا اقدام کنند. به نام شرکت شما یک شماره منحصر به فرد ACN توسط ASIC داده می شود.

در مرحله نهایی ثبت دامنه به اسم کسب و کار می تواند یک هویت آنلاین به کسب و کار متقاضیان دهد. متقاضیان جهت ثبت دامنه با پسوند های .com.au یا .net.au، باید کد اقتصادی ارائه نمایند.

بیشتر بخوانید: مراحل دریافت ویزای فرزند استرالیا و مدارک مورد نیاز آن

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در استرالیا

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در استرالیا با توجه به نوع ویزای انتخابی متفاوت می باشد. مدارک عمومی اخذ ویزا جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری در استرالیا به شرح زیر است.

  • تکمیل و امضا فرم درخواست ویزا
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی بانکی به تاریخ روز
  • گواهی بیمه سلامت
  • طرح تجاری متناسب با نوع ویزای انتخابی ( بیزینس پلن)
  • مدرک تحصیلی
  • رزومه و نامه سابقه کاری
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک اثبات میزان دارایی های متقاضی متناسب با ویزای انتخابی
  • ارزیابی دارایی های متقاضی
  • مدارک اثبات سرمایه متقاضی متناسب با ویزای انتخابی
  • میزان سرمایه گذاری متقاضی در استرالیا متناسب با ویزای انتخابی

هزینه های ثبت شرکت در استرالیا

هزینه ثبت شرکت در استرالیا با توجه به انتخاب ویزای ساب کلاس انتخابی متفاوت می باشد. انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا هر کدام هزینه، میزان دارایی و سرمایه گذاری های خود را دارند. متقاضیانی باید با توجه به شرایط خود مناسب ترین ویزای ثبت شرکت در استرالیا را انتخاب و در این خصوص اقدام کنند.

فرم ارزیابی رایگان
در صورت تمایل به تکمیل فرم ارزیابی رایگان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید. مشاورین ما در اولین فرصت شرایط شما را بررسی و نتیجه را به اطلاع شما خواهند رساند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا 2022 و شرایط آن‌ها
لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا 2022 و شرایط آن‌ها
نحوه‌ی امتیازبندی مهاجرت به استرالیا 2022
نحوه‌ی امتیازبندی مهاجرت به استرالیا 2022