استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

راهنمای جامع تحصیل پزشکی در استرالیا ۲۰۲۲

تحصیل پزشکی در استرالیا رویای بسیاری از دانشجویان است. سطح بالای آموزش، اساتید مجرب، به روزترین تجهیزات، قرار داشتن برخی از برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان در این کشور، آینده شغلی روشن و درآمد عالی سبب شده تا بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور، استرالیا را مقصدی مناسب دانسته و در راستای اخذ پذیرش از دانشگا‌ه‌های این کشور اقدام نمایند. اقدام و ارائه درخواست برای اخذ پذیرش و در ادامه دریافت ویزای تحصیلی مستلزم کسب اطلاعات درست در این باره و اقدام به جا و مناسب است. از این رو به عموم متقاضیان تحصیل در این رشته، توصیه می‌شود، پیش از اقدام به تحقیق و بررسی درباره رشته پزشکی در استرالیا و چگونگی مهاجرت از این مسیر، بپردازند.

اقامت دائم پس از تحصیل پزشکی در استرالیا

اگر که شما نیز متقاضی تحصیل پزشکی در استرالیا هستید و در مسیر تحقیق با سوالاتی نظیر، متقاضی اخذ پذیرش رشته پزشکی در استرالیا می‌بایست از چه شرایط برخوردار باشد؟ شرایط سنی تحصیل پزشکی در استرالیا و شرایط عمومی بیان شده، چه هستند؟ چه آزمون‌هایی به عنوان آزمون‌های ورودی رشته پزشکی در استرالیا شناخته شده‌اند؟ تحصیل پزشکی در استرالیا چه مزیت‌های دارد؟ برای دریافت پذیرش در رشته پزشکی در استرالیا باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت؟ هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا چقدر است؟ بورسیه‌ای به دانشجویان پزشکی تعلق می‌گیرد؟ کدام دانشگاه برای رشته پزشکی مناسب است؟ وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان پس از تحصیل در استرالیا به چه صورت است؟ و آیا اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق تحصیل در رشته پزشکی امکان پذیر است؟ مواجه شده‌اید، مطالعه این مطلب برای رسیدن به جواب درست، پیشنهاد خواهد شد.

شرایط پذیرش در رشته پزشکی در استرالیا

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته‌ پزشکی در استرالیا، وابسته به شرایط و قوانین وضع شده توسط دانشگاه مقصد برای دو مسیر ورود مستقیم و غیر مستقیم به این رشته است که عمدتا برای دانشگاه‌های مختلف، متفاوت می‌باشد. مسیر ورود مستقیم به مسیری گفته می‌شود که متقاضی پس از اتمام دوره دبیرستان مستقیم برای دریافت پذیرش پزشکی در استرالیا اقدام کند و مسیر غیر مستقیم به مسیری اطلاق می‌گردد که در آن متقاضی پیش از اقدام برای ورود به رشته پزشکی، در یکی از رشته‌های کارشناسی قابل قبول، فارغ التحصیل شده است.

از این رو متقاضی باید از شرایط پذیرش پزشکی در استرالیا و دانشگاه مقصد مطلع شده و بر آن اساس شرایط خود را بسنجد. البته لازم به ذکر است با توجه به محبوبیت این رشته و سخت بودن آن که لزوم برخورداری از سطح علمی بالا را نشان می‌دهد، متقاضی می‌بایست از لحاظ علمی در رده بسیار خوبی قرار گرفته باشد.

شرایط عمومی تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا

برخی از شرایط پذیرش پزشکی در استرالیا به عنوان شرایط عمومی شناخته می‌شوند چرا که اکثریت دانشگاه‌ها این شرایط را جزو شرایط پذیرش در کنار دیگر شرایط اختصاصی دانشگاه گنجانده‌اند. این شرایط عبارتند از:

  • گذراندن دوره دوازده ساله دیپلم رشته تجربی
  • برخورداری از معدل دیپلم۱۶، ۱۷ یا بالاتر
  • شرکت در آزمون معتبر بین المللی زبان و کسب نمره بالا (به عنوان مثال برای آزمون آیلتس نمره هفت به بالا قابل قبول است).
  • نگارش انگیزه نامه تحصیلی (متقاضی لازم است دلیل انتخاب این رشته، دانشگاه و کشور را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی را بیان کرده و مسئول مربوطه را برای موافقت با درخواست پذیرش متقاعد سازد).
  • داشتن توصیه نامه
  • کسب نمره قابل قبول در آزمون‌ ورودی دانشگاه (این آزمون برای دانشگاه‌ها متفاوت از یکدیگر است).

ناگفته نماند که رشته پزشکی در استرالیا در دو مقطع کارشناسی (MBBS) و کارشناسی ارشد (MD) ارائه می‌شود. فارغ التحصیلان این دو اگر چه هر دو به عنوان پزشک عمومی شناخته می‌شوند اما طول دوره MD یک سال طولانی‌تر است.

شرایط سنی تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا

شرایط سنی تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا با دیگر رشته‌های تحصیلی متفاوت است. برای دیگر رشته‌ها عموما محدودیت سنی در نظر گرفته شده است، اما برای رشته پزشکی چنین نیست. حداقل سن برای ورود به رشته پزشکی ۱۸ سال است (پس از اتمام دوره دبیرستان) اما محدودیتی برای حداکثر سن به طور دقیق بیان نشده است. در حقیقت میانگین سنی یک دانشجوی پزشکی در استرالیا ۲۲ سال است که این امر می‌تواند نشان دهنده ورود تعداد بسیاری از متقاضیان به صورت غیر مستقیم به رشته پزشکی (تحصیل در یک رشته دیگر به مدت حداکثر چهار سال و ادامه تحصیل در رشته پزشکی است) در استرالیا است.

آزمون های ورودی رشته پزشکی در استرالیا

شرکت در آزمون‌های ورودی و کسب نمره قابل قبول در آن‌ها از شرایط پذیرش پزشکی در استرالیا به شمار می‌رود. متقاضی تحصیل در این رشته برای پذیرش باید در آزمون‌هایی نظیر آزمون GRE، UCAT، GAMSAT و ATAR شرکت کرده تا از مسیر مستقیم یا غیر مستقیم صلاحیت عقلانی، علمی و منطقی او در شرایط و موقعیت های مختلف مورد سنجش قرار گیرد. قبولی با نمره بالا در این آزمون ها شانس پذیرش در این رشته را بالا می‌برد.

برای دوره کارشناسی (MBBS) داشتن مدرک آزمون های UMAT و ATAR الزامی است و برای متقاضیانی که تمایل دارند در مقطع کارشناسی ارشد یا همان MD ادامه تحصیل دهند، شرکت در آزمون GAMSAT یا MCAT ضروری بیان شده است.

مزایای تحصیل پزشکی در استرالیا

بسیاری کشور استرالیا را به بالا بودن سطح کیفی آموزش و بخش‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های آن در حوزه پزشکی می‌شناسند. آمارها نشان می‌دهد که مطابق با رتبه بندی QS، در رشته پزشکی از میان ۵۰ دانشگاه برتر دنیا، ۵ دانشگاه در استرالیا مستقر بوده و به فعالیت در این حوزه و آموزش به متقاضیان مشغول هستند. به همین دلیل دانشجویانی که به دنبال جایگاه علمی و شغلی بالا در حوزه سلامت و پزشکی می‌باشند، این کشور را مقصد می‌دانند. علاوه بر جایگاه علمی بسیار خوب در سطح جهانی، بهره‌گیری از امکانات رفاهی عالی، وجود فرصت‌های شغلی مناسب با درآمد خوب، آب و هوا و محیط زیست عالی با طبیعتی بکر، امنیت و امکان اخذ اقامت دائم که به شهروندی این کشور و اخذ یکی از بهترین پاسپورت‌های جهان اشاره کرد.

مراحل دریافت پذیرش در رشته پزشکی در استرالیا

پیش از پرداختن به مراحل دریافت پذیرش رشته پزشکی درکشور استرالیا اشاره به این نکته ضروری است که پذیرش به معنای اخذ ویزای تحصیلی نیست! این مرحله یکی از اصلی‌ترین مراحل اخذ ویزا و مهاجرت به شمار می‌رود. متقاضی با دریافت آن می‌تواند برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست داده و در صورت موافقت مهاجرت کرده و به تحصیل مشغول شود.

و اما برای دریافت پذیرش از دانشگاه مد نظر طی کردن مراحل زیر الزامی می‌باشد.

نخستین مرحله را می‌توان آماده سازی مدارک و مستندات بر اساس آن‌چه که دانشگاه مقصد بیان کرده، دانست. عموما متقاضی در ابتدا از سایت دانشگاه مقصد بازدید کرده و با شرایط و ضوابط اعلامی آشنا می‌شود. سپس در صورت واجد شرایط بودن، مدارک و مستندات لازم را طبق چیزی که دانشگاه گفته است آماده نموده و در سایت بارگذاری می‌کند. مدارک توسط دانشگاه مقصد بررسی می‌گردند و در صورت مقبولیت، اجازه شرکت در آزمون ورودی به متقاضی اعطا می‌گردد. پس از شرکت در آزمون، نوبت به مصاحبه می‌رسد؛ برخی از دانشگاه‌ها برای موافقت با درخواست، قبولی در مصاحبه را شرط گفته‌اند. پس از این مرحله در صورتی که متقاضی صلاحیت کامل را به دست آورده باشد، نامه پذیرش به وی داده می‌شود تا با استفاده از آن برای دریافت ویزای تحصیلی به اداره مهاجرت درخواست دهد.

متقاضیان می‌بایست به این امر توجه کنند که برای اخذ پذیرش ددلاین مشخصی توسط هر یک از دانشگاه‌ها اعلام می‌شود، که ارائه درخواست در آن زمان لازم است، انجام گیرد.

هزینه های تحصیل پزشکی در استرالیا

زندگی و تحصیل در کشوری همچون استرالیا مستلزم صرف هزینه‌های فراوان است. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته در ارتباط با تحصیل در کشورهای مختلف، استرالیا با هزینه سالانه بالغ بر ۴۲ هزار دلار آمریکا (بیش از ۶۱ هزار دلار استرالیا)، جزو گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل به شمار می‌رود. پس متقاضی تحصیل پزشکی در استرالیا که جزو گران‌ترین رشته‌ها است، نخست باید از میزان هزینه به طور نسبی آگاه شده و بر اساس آن به تمکن مالی زندگی و تحصیل در این کشور دست پیدا کند. هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا در تمامی دانشگاه‌ها و برای تمامی مقاطع یکسان نیست و متفاوت از هم بوده و از ۳۰۰۰۰ دلار استرالیا تا ۸۰۰۰۰ دلار استرالیا متغیر است. به این ترتیب دانشجو پس از فارغ التحصیل شدن هزینه‌ای نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار را صرف اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه‌های این کشور خواهد کرد. البته این میزان هزینه می‌تواند کم‌تر یا بیش‌تر باشد. البته علاوه بر این هزینه، هزینه ثبت نام در دانشگاه که بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار است را نیز لازم است در نظر داشت.

در کل هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا زیاد است اما با وجود بورسیه‌هایی در نظر گرفته شده‌ در راستای تحصیل رایگان پزشکی در استرالیا برای برخی از متقاضیان واجد شرایط! و فرصت‌های شغلی بسیار خوب در کنار درآمد کافی، می‌توان تحصیل در این رشته را سرمایه‌گذاری برای رقم زدن یک آینده خوب دانست.

بورسیه های رشته پزشکی در استرالیا

تحصیل رایگان پزشکی در استرالیا امکان پذیر است؟ با توجه به شرایط بیان شده و هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا پاسخ این سوال به طور کلی «خیر» است اما با وجود بورسیه‌هایی که دولت و دانشگاه‌های این کشور تدوین کرده و در اختیار دانشجویان قرار داده است، تحصیل رایگان پزشکی در استرالیا همچون اکثریت رشته‌ها که بورسیه‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، امکان پذیر است. هزینه های سنگین تحصیل پزشکی در استرالیا سبب شده تا بسیاری از دانشجویان بومی و بین المللی، در راستای مقرون به صرفه کردن تحصیل، یا رایگان کردن آن به دنبال واجد شرایط شدن برای اخذ بورسیه های تحصیلی باشند

بورسیه های تحصیلی مختلفی با مبلغ معین و بازه‌های زمانی مشخص برای بهره‌گیری از آن‌ها، ارائه شده‌اند که متقاضیان طبق شرایطی که برای این بورسیه‌ها در نظر گرفته شده است، می‌توانند بورسیه‌ای را که متناسب با شرایطشان است انتخاب نموده و برای دریافت آن درخواست دهند.

برخی از بورسیه های تحصیلی که دانشجویان پزشکی در استرالیا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، عبارتند از:

  • بورسیه CMU دانشگاه کارنگی ملون برای دانشجویان بین المللی
  • جایزه بین المللی تحقیقات تکمیلی دانشگاه نیو انگلند (IPRA) در استرالیا
  • کمک هزینه تحصیلی تحقیقات بالینی پیشرفته دانشگاه کوئینزلند (فلوشیپ)
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه موناش
  • بورسیه های بین المللی آدلاید Adelaide Scholarships International
  • جوایز بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی Endeavour (Endeavour Postgraduate Scholarships Awards)
  • بورسیه های جوایز استرالیا Australia Awards
  • بورسیه های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملبورن University of Melbourne Graduate Research Scholarships
  • اسکالرشیپ‌های تحقیقاتی بین المللی دانشگاه سیدنی University of Sydney International Research Scholarships
  • بورسیه های بین المللی تحقیقات تکمیلی دانشگاه کرتین (IPRS)

ناگفته نماند که اخذ بورسیه آسان نیست و شرایط و مراحلی دارد که برای بورسیه‌های مختلف، متفاوت است. پس بهتر است پیش از اقدام با تمامی شرایط و ضوابط ذکر شده برای هر یک از آن‌ها با مراجعه به سایت دانشگاه‌ها آشنا شد.

مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل پزشکی در استرالیا

پس از بررسی شرایط پذیرش پزشکی در استرالیا و شرایط سنی تحصیل پزشکی در استرالیا نوبت به ارائه لیستی از مدارک مورد نیاز برای پذیرش و تحصیل پزشکی در کشور استرالیا می‌رسد. اگر چه هر یک از دانشگاه‌ها برای پذیرش در این رشته مدارک و مستندات خاصی را از متقاضیان درخواست می‌کند، اما برخی از این مدارک برای پذیرش در میان تمامی دانشگاه‌ها مشترک می‌باشند. برخی از این مدارک عبارتند از:

  • مدرک دیپلم رشته‌ی علوم تجربی به همراه ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر
  • قبولی در مصاحبه
  • مدارک مالی برای اثبات تمکن مالی
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان معتبر
  • کسب نمره قبولی در یکی از آزمون‌های ISAT ، UCAT، GAMSAT، MCAT

پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده و اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیل پزشکی کسب کرد.

بهترین دانشگاه های پزشکی استرالیا

همانگونه که در بخش مزایای تحصیل پزشکی در کشور استرالیا بیان شد، یکی از عللی که بسیاری از متقاضیان این رشته، استرالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، وجود ۵ دانشگاه از ۱۰۰ دانشگاه پزشکی برتر جهان در این کشور است. در ادامه جدولی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی استرالیا که از اعتبار و رتبه خوبی برخوردارند و رضایت دانشجویان را نیز به همراه دارند، به همراه رتبه جهانی QS ارائه خواهد شد.

نام دانشگاه رتبه QS جهانی/۲۰۲۲
دانشگاه سیدنی ۱۸
دانشگاه ملبورن ۲۰
دانشگاه موناش در ملبورن ۳۸
دانشگاه نیو ساوت ولز ۴۳
دانشگاه کوئیزلند ۵۰
دانشگاه ملی استرالیا ۱۰۱
دانشگاه آدلاید ۱۰۸
دانشگاه استرالیا غربی ۱۱۶

وضعیت اشتغال پس از تحصیل پزشکی در استرالیا

رشته پزشکی به عنوان یکی از رشته‌های پرطرفدار، با درآمد بالا و آینده شغلی روشن در کشور استرالیا شناخته می‌شود. نیاز به پزشک در سال ۲۰۲۲ میلادی روز به روز بیشتر احساس می‌شود، به همین دلیل موقعیت‌های شغلی متفاوت و فراوانی برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی در این کشور به وجود آمده است که پزشکان (متقاضیان اشتغال به شغل پزشکی) قادرند طبق مهارت‌ها و توانایی‌ها، محل اسکان (ایالت و شهر)، میزان تجربه کاری، حقوق و ساعت کاری که مد نظرشان است، موقعیت شغلی مناسب را انتخاب و برای به دست آوردن آن اقدام کنند. در واقع افرادی که به تحصیل پزشکی در استرالیا مشغول هستند یا تصمیم به تحصیل در این رشته دارند، دغدغه و نگرانی در ارتباط با اشتغال پس از فارغ التحصیل شدند نخواهند داشت و به راحتی وارد بازار کار می‌شوند زیرا افرادی که به عنوان پزشک از دانشگاه‌های استرالیا فارغ التحصیل می‌شوند علاوه بر این‌که از لحاظ علمی و مهارت در جایگاه خوبی قرار دارند و می‌توانند در کشور خود نیز به امر پزشکی بپردازند، در استرالیا دوره یک ساله اشتغال برای آنان فراهم شده است که پس از اتمام تحصیل آن را می‌گذارند. آنان می‌توانند بعد از این دوره برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری اقدام کنند.

پس می‌توان به این نتیجه رسید که با توجه به بالا بودن هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا نسبت به برخی کشورهای هم‌تراز، به جهت وضعیت بسیار خوب اشتغال و وجود فرصت‌های شغلی، تحصیل در این رشته مقرون به صرفه برای داشتن آینده‌ای خوب است.

میانگین درآمد رشته پزشکی در استرالیا

در بخش قبلی به وضعیت اشتغال پس از تحصیل پزشکی در استرالیا پرداخته شد و از موقعیت‌های شغلی بسیاری که در حوزه سلامت این کشور برای فارغ التحصیلان بومی و بین المللی این رشته وجود دارد، سخن گفته شد. حال و در ادامه درآمد این رشته در استرالیا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. درآمد شغل پزشکی نسبت به سایر رشته‌ها در سطح بالایی قرار دارد. اگر چه درآمد یک پزشک با توجه به میزان مهارت، تجربه کاری و نوع تخصص متغیر است، اما به صورت کلی میانگین درآمد سالانه یک پزشک در استرالیا بدون احتساب مالیات، حدودا ۱۶۶ هزار دلار استرالیا یا به عبارتی ۸۵ دلار در هر ساعت خواهد بود.

البته لازم به ذکر است کم‌ترین میزان درآمدی که یک پزشک سالانه دریافت می‌کند، ۱۴۱ هزار دلار و بیش‌ترین میزان درآمد بالغ بر ۲۴۳ هزار دلار استرالیا برآورد شده است.

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل در رشته پزشکی

استرالیا به جهت برخورداری از موقعیت‌های شغلی با درآمد قابل قبول، امکانات بسیار خوب برای زندگی وجاذبه‌های توریستی دیدنی از سواحل زیبا گرفته تا جنگل‌های سر سبز با گونه‌های جانوری گوناگون از جمله کشورهایی است که سالانه افراد بسیاری به آن مهاجرت کرده یا آن را جزو مقصد مهاجرتی خود در آینده قرار داده‌اند. همچنین با توجه به موقعیت عالی و درآمد بسیار خوب رشته پزشکی در این کشور تعداد متقاضیان تحصیل پزشکی در استرالیا و بالطبع تعداد فارغ التحصیلان بین المللی آن رو به افزایش است. به همین دلیل، دولت این کشور برای بهره‌گیری از این سرمایه انسانی در راستای رشد و توسعه حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، فرصت کار و اقامت دائم را برای این گروه فراهم کرده است. در واقع اکثر افرادی که دوره تحصیل در رشته پزشکی را در این کشور گذرانده‌اند در یک سال منتهی به فارغ التحصیلی، به راحتی می‌توانند برای دوره انترنی توسط انجمن پزشکی این کشور پذیرفته شده و علاوه بر کار و اخذ تخصص در صورت تمایل، برای دریافت اقامت دائم این کشور تلاش کرده و آن را به دست آورند.

لازم به ذکر است، اگر چه آن گروه از افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا که از تخصص پزشکی برخوردار هستند نیز می‌توانند در راستای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند اما پروسه پذیرفته شدن برای اشتغال در این حوزه و درخواست برای اخذ اقامت کار دشوار و زمان‌بری خواهد بود.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن با برخورداری از سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به کشور کانادا و استرالیا خدمات پذیرش تحصیلی، ویزای دانشجویی، فاند تحصیلی و تحصیل در کشور های استرالیا و کانادا را زیر نظر مشاور رسمی مهاجرت استرالیا و کانادا خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید. جهت ارزیابی شرایط خود با شماره تلفن های موجود در وب سایت و یا واتس اپ های ۰۴۰۰ ۴۲۴ ۵۱۴ ۰۰۱ و ۷۷۳ ۹۸۷ ۴۰۴ ۰۰۶۱ در ارتباط باشید.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص خرید بیزینس و مهاجرت به کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در استرالیا چیست ؟

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در استرالیا به صورت کلی شامل مدرک دیپلم رشته‌ی علوم تجربی ،پاسپورت معتبر،، مدارک تمکن مالی ،انگیزه نامه،
،مدرک آیلتس و همچنین سپری کردن یکی از آزمون های ISAT ، UCAT، GAMSAT، MCAT می باشد.

بهترین دانشگاه های پزشکی استرالیا کدامند ؟

دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه موناش، آدلاید و دانشگاه ملی استرالیا می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

تحصیل رایگان در استرالیا و شرایط آن
تحصیل رایگان در استرالیا و شرایط آن
مهاجرت با ثبت اختراع در استرالیا
مهاجرت با ثبت اختراع در استرالیا