استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع

مهاجرت با ثبت اختراع در استرالیا

انتخاب استرالیا به عنوان مقصدی برای مهاجرت، در حال تبدیل شدن به یکی از گزینه‌های برتر برای متقاضیان در اقصی نقاط جهان از جمله ایرانیان است. بسیاری از افراد از خاورمیانه وجنوب شرق آسیا گرفته تا بریتانیای کبیر و آفریقای جنوبی به علل گوناگونی استرالیا را مقصد مهاجرتی خود در نظر گرفته‌اند؛ برخی افراد، از دوستان خود که ساکن در استرالیا می‌باشند درباره فرصت‌های بسیار خوبی که در این کشور برای کار و پیشرفت در کنار زندگی ایده‌آل بر اساس استانداردهای جهانی وجود دارد، شنیده‌اند، برخی با تحقیق و جستجو، آن را یک کشور توسعه یافته با اقتصادی قوی و فرصت‌های فراوان برای کار یافتند و بعضی برای تحصیل، تحقیق، پژوهش و زندگی به سبک مدرن این کشور را مقصدی عالی دانسته‌اند. از این رو برای مهاجرت به آن طبق اهدافی که دارند و بر اساس شرایطی که دولت و سازمان مهاجرت استرالیا تعیین کرده است در جهت واجد شرایط شدن تلاش می‌کند و از سویی دیگر دولت استرالیا با تدوین و ارائه مسیرهای مهاجرتی مختلف راه را برای آنان هموار کرده است تا بتوانند با هر تخصص، کار یا بیشه‌ای به این کشور مهاجرت نمایند. یکی از راه‌های مهاجرتی مشخص شده ثبت ایده در استرالیا است. در واقع برای مخترعان و صاحبان ایده‌، مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع در این کشور امکان پذیر است. آن‌ها می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط ثبت اختراع در استرالیا برای این امر در راستای مهاجرت و اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. در این مطلب چگونگی ثبت اختراع در استرالیا و آن‌چه که برای مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع مهم به شمار می‌رود و می‌بایست متقاضی ثبت اختراع در استرالیا به آن واقف باشد، بیان خواهد شد.

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع

مهاجرت به استرالیا از هر مسیر مستلزم برخوردار بودن از شرایط گفته شده برای آن است. مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع نیز چنین است. اگر چه ثبت ایده یا اختراع مسیر مستقیمی نیست و برنامه مهاجرتی به شمار نمی‌رود اما این کار تسهیل کننده امر مهاجرت با استفاده از برنامه یا برنامه‌های مهاجرتی مرتبط است. برای مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع مسیر نوآوری تجاری (Business Inovation Stream) که یکی از چند مسیر برای اخذ ویزای ۱۸۸ استرالیا است، در نظر گرفته شده است. پس شرایط مهاجرت به استرالیا از این طریق، به شرایط مسیر نوآوری تجاری وابسته است. بعضی از مهم‌ترین این شرایط عبارتند از:

  • داشتن سن زیر ۵۵ سال
  • برخوردار از حق ثبت اختراع
  • وجود دعوت نامه از سوی یکی از ایالت‌ها یا سازمان‌
  • اخذ امتیاز ۶۵ در سیستم امتیازبندی
  • برخورداری از سابقه شغلی مرتبط
  • برخوردار بودن از سلامت جسمی و روانی قابل قبول
  • آشنا بودن با زبان انگلیسی (زبانی که مردم استرالیا به آن تکلم می‌کنند)
  • عدم وجود سوء سابقه
  • داشتن دارایی قابل قبول

شرایط قانونی ثبت اختراع در استرالیا

همان‌گونه که بیان شد، اصلی‌ترین شرط برای مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع، برخوردار بودن از حق ثبت اختراع آن کشور است. برای داشتن این حق، نیز شرایطی قانونی (شرایط ثبت اختراع در استرالیا) مطابق با شرایط جهانی ثبت اختراع در کشورهای مختلف، تدوین شده‌اند. متقاضی در صورت که اختراع او دارای شرایط بیان شده باشند می‌تواند برای ثبت اختراع و مهاجرت به استرالیا به کمک آن، اقدام نماید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین شرایط ثبت اختراع در استرالیا اشاره خواهد شد.

  • همه آن‌چه که به عنوان ایده به ذهن متقاضیان رسیده است، جزو اختراعات به شمار نمی‌روند. در واقع حوزه و موضوعات ویژه‌ای تعیین و معرفی شده‌اند که در صورت قرار گرفتن ایده یا اختراع در آن‌ها جزو موارد ثبتی به شمار خواهند رفت. لازم است آن‌چه که ابداع یا اختراع شده است، جزو تجهیزات یا محصولات باشد، یا در دسته فرآیندهای صنعتی قرار گرفته باشد. روش‌های کسب و کار، نرم افزار و برخی از انواع مواد بیولوژیکی نیز قابل قبول برای ثبت هستند. اما آن‌چه که در گروه نوآوری‌های هنری قرار دارند، الگوریتم‌های ریاضی، اصول یا نظریه‌ها و مفاهیم انتزاعی را نمی‌توان به عنوان ایده یا اختراع به ثبت رساند.
  • نوآوری و تازگی از مهم‌ترین شرایط ثبت اختراع در استرالیا است. ایده یا اختراع نباید مشابه ایده یا اختراع دیگری باشد و نباید پیش از آن مورد استفاده قرار گرفته باشد
  • اختراع می‌بایست مبتکرانه باشد.
  • از دیگر شرایط ثبت اختراع در استرالیا، مفید و کاربردی بودن اختراع یا ایده است. البته الزام به مفید و کاربردی بودن اختراع به میزان فروش آن بستگی ندارد و مرتبط به این امر است که آیا اختراع گفته شده مطابق با شرح و ادعاهای گفته شده است یا نه.

مراحل تشکیل پرونده برای ثبت اختراع در استرالیا

تشکیل پرونده برای ثبت اختراع را می‌توان یکی از مهم‌ترین مراحل در راستای موافقت با اختراع یا ایده در جهت هموار کردن مسیر مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع دانست. اگر که مراحل تشکیل پرونده به خوبی طی شوند شانس موافقت با اختراع مورد نظر و اعطای حق ثبت بیشتر خواهد بود. در واقع متقاضی ثبت اختراع بعد از آن‌که تحقیقات خود را در زمینه تازگی ایده و اختراع خود به پایان رساند، می‌بایست درباره قوانین و مقررات مهمی که درباره ثبت اختراع در استرالیا وجود دارد ، اطلاعات لازم را کسب نماید. پس از کسب اطلاعات، در راستای ثبت ایده در استرالیا، نیاز است تا متقاضی علاوه بر نگارش شرح کامل و جامعی از ایده یا اختراع، مدارک و مستندات لازم را آماده سازد و با دفتر مالکیت معنوی استرالیا ارتباط گرفته، مکاتبات و پیگیری‌های قانونی مورد نیاز را انجام دهد.

روند درخواست مهاجرت از طریق ثبت اختراع در استرالیا

روند درخواست مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع به پروسه ثبت اختراع در این کشور بستگی دارد. این پروسه زمان‌بر است و فرآیند پیچیده‌ای به شمار می‌رود. از این رو برای طی کردن آن علاوه بر الزام وجود مشاور یا نماینده ثبت اختراع، می‌بایست از مهم‌ترین مراحل آن نیز آگاه شده و بر اساس آن عمل کرد. در ادامه به این مراحل اشاره خواهد شد.

  • تحقیق و جستجو

پایگاه‌های داده ثبت اختراع، بروشورهای فروش و مجلات مرتبط با ایده‌ها و اختراع‌ها می‌بایست در جهت اطمینان از به ثبت نرسیدن اختراعی مشابه، مورد بررسی قرار بگیرند، زیرا اگر که ایده یا اختراعی در سطح جهانی مشابه با اختراع متقاضی به ثبت رسیده باشد و به صورت عمومی منتشر شده باشد، متقاضی نمی‌تواند، ایده یا اختراع خود را به ثبت رسانده و حق ثبت دریافت کند.

  • انتخاب نوع درخواست ثبت اختراع

سه نوع درخواست برای ثبت اختراع وجود دارد، درخواست ثبت اختراع موقت، درخواست ثبت اختراع استاندارد و درخواست ثبت اختراع PCT. متقاضی با در نظر گرفتن شرایط هر یک نوعی که مناسب‌تر است را می‌تواند در جهت ثبت اختراع در استرالیا انتخاب کند. به عنوان مثال برخی متقاضیان ممکن است ابتدا اختراع خود را به صورت موقت به ثبت برسانند و پس از آن از میان ثبت اختراع استاندارد یا PCT که بین المللی است درخواستی که مناسب است را انتخاب نمایند.

  • انتشار اختراع و بررسی آن

پس از ثبت درخواست ثبت اختراع، نوبت به انتشار و بررسی آن می‌رسد (یک درخواست ثبت اختراع استاندارد، عمدتا بیش از بررسی، در مجله رسمی مرتبط منتشر می‌شود). البته باید توجه داشت که هزینه ثبت اختراع در استرالیا در مراحل مختلف این فرآیند قابل پرداخت است.

بررسی درخواست ثبت اختراع پیش از اعطای آن امری اجباری است و باید توسط فرد متقاضی درخواست شود.

  • اعطای حق ثبت و انحصار اختراع

پس از بررسی در صورتی که درخواست ایرادی نداشت و بر اساس قوانین و ضوابط بیان شده بود، با آن موافقت شده و حق ثبت و انحصار به ششخص متقاضی داده می‌شود.

پس از اعطای حق متقاضی لازم است سالانه هزینه‌ای را به عنوان هزینه نگهداری از حق ثبت پرداخت نماید.

و در نهایت با داشتن حق ثبت اختراع فرد می‌تواند برای اخذ ویزا برای مهاجرت به استرالیا که با دریافت دعوت نامه از ایالتی خاص و یا ثبت شرکت همراه خواهد بود (بر اساس ویزای ۱۸۸)، اقدام کند.

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان شرایط خود برای روش های مهاجرت به استرالیا ، بر روی لینک زیر کلیک  و فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید.

هزینه های ثبت اختراع در استرالیا

هزینه ثبت اختراع در استرالیا به آسانی قابل تخمین زدن نیست، زیرا علاوه بر این‌که هزینه‌ها، سالانه قابل تغییر هستند، موارد بسیاری نیز بر هزینه ثبت اختراع در استرالیا، موثر می‌باشند. ثبت یک اختراع یا ایده در استرالیا در طول بیست تا بیست و یک سال مدت زمان انحصار یا حق ثبت، هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ هزار دلار استرالیا را برای متقاضی به همراه خواهد داشت (ممکن است هزینه ثبت اختراع در استرالیا کم‌تر نیز باشد). البته این هزینه را متقاضی به صورت یک‌جا پرداخت نخواهد کرد و با گذر از هر یک از مراحل نظیر ارائه درخواست ثبت اولیه، تشکیل پرونده، درخواست بررسی، ثبت نهایی و هزینه تمدید یا نگهداری سالانه، لازم است بخشی از مبلغ گفته شده به عنوان هزینه ثبت اختراع در استرالیا پرداخت گردد.

تذکر: توصیه می‌شود برای آگاهی از هزینه و تخمین درست آن بر اساس ایده یا اختراع با موسسه مهاجرتی یوکن تماس گرفته تا با بررسی موارد توسط مشاوران، هزینه نهایی تخمین زده شود.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط ثبت احتراع در استرالیا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مدت زمان حق ثبت و انحصار اختراع در استرالیا

مدت زمان حق ثبت و انحصار اختراع در استرالیا همچون برخی از کشورها بیست سال گفته شده است. در حقیقت برای ممانعت از استفاده غیر مجاز از ایده یا اختراع توسط دیگران و بهره‌مند شدن مخترع از مزایای ثبت اختراع نظیر کسب درآمد از فروش یا جذب سرمایه‌گذاران برای تجاری سازی کردن آن (در صورت برخوردار بودن از این قابلیت)، زمانی برای مخترع در نظر گرفته شده است که در این زمان اختراع منحصرا برای او خواهد بود و شخص یا اشخاصی دیگر اجازه فروش یا استفاده غیر قانونی از آن را ندارند. البته ناگفته نماند که این زمان به پرداخت هزینه نگهداری توسط مخترع نیز بستگی دارد. در حقیقت اگر چه اختراع به نام مخترع ثبت خواهد شد اما اگر که او هزینه‌ای را که به صورت دوره‌ای پرداخت نکند، حق انحصار او لغو خواهد شد.

ثبت ایده در استرالیا و دریافت اقامت دائم

و اما از مهم‌ترین مواردی که توسط متقاضی ثبت ایده در استرالیا مورد سوال و بررسی قرار می‌گیرد، امکان دریافت اقامت دائم به کمک ثبت اختراع در آن کشور است. در این باره باید گفت که این امکان وجود دارد. اما ثبت اختراع اصلی‌ترین دلیل برای اخذ آن نیست اما کمک بسزائی به دریافت آن خواهد کرد. در حقیقت برای مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع می‌بایست از مسیر نوآوری تجاری اقدام کرد. اگر چه این مسیر، اقامت موقت کم‌تر از پنج سال را برای متقاضی به همراه دارد، اما در صورتی‌که فرد به تعهدات تجاری این برنامه در کشور استرالیا عمل نماید، می‌تواند با اثبات آن و فراهم کردن شرایط، برای ویزای دوم تجاری که به اقامت دائم فرد در استرالیا می‌انجامد، درخواست دهد. اگر که شخص موفق به اخذ ویزای دوم تجاری شود، خدمات پزشکی برای او رایگان شده و می‌تواند به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد. همچنین او قادر خواهد بود به بستگان برای اخذ ویزای استرالیا کمک کند و اسپانسر آن‌ها باشد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مشاوره مهاجرت به استرالیا ازطریق ثبت اختراع

اخذ مشاوره برای مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع را می‌توان یکی از مهم‌ترین مراحل برای موفقیت در این راه دانست. زمانی‌که شخص متقاضی برای ثبت ایده در استرالیا تلاش می‌کند ممکن است با موانعی رو به رو شده یا برای آماده سازی مدارک و مستندات لازم دچار سردرگمی شود. این رخدادها در پروسه ثبت اختراع در استرالیا وقفه ایجاد خواهد کرد. از این رو متقاضی یا متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت اختراع بهتر است در این مسیر از وجود مشاور مهاجرت خبره و کاربلد بهره بگیرند. خانم نازنین بیتاژیان، مشاور رسمی مهاجرت استرالیا سال ها تجربه در امر مهاجرت و با تسلط بر قوانین مهاجرتی، می‌تواند در راستای مهاجرت از طریق ثبت اختراع به استرالیا به متقاضیان بر اساس شرایطشان کمک نموده و راه را برای آنان هموار سازد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص ثبت اختراع در استرالیا و  مهاجرت به استرالیا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه ثبت اختراع در استرالیا چقدر است ؟

هزینه ثبت اختراع در استرالیا با توجه به نوع اختراع و مجوز های مورد نیاز متغیر می باشد.

آیا ثبت اختراع در استرالیا، امکان مهاجرت خانوادگی به این کشور را مهیا می کند ؟

بله، متقاضی اصلی پرونده ثبت اختراع در استرالیا، می توانند اعضاء خانواده خود از قبیل همسر و فرزندان را در پرونده اخذ اقامت استرالیا از طریق ثبت اختراع داشته باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

راهنمای جامع تحصیل پزشکی در استرالیا 2022
راهنمای جامع تحصیل پزشکی در استرالیا 2022