استرالیا

شرایط اپلای استرالیا

صفر تا صد اپلای استرالیا

کشور استرالیا با اقتصادی قوی، سیستم آموزشی قدرتمند، سبک زندگی متعادل و مناظر و زیبایی‌های طبیعی، دست کمی از بهشت روی زمین برای اخذ تخصص و اقامت دائم ندارد. با در نظر گرفتن این امر، تعجب آور نخواهد بود اگر که گفته شود این کشور به عنوان یکی از مقاصد برتر تحصیلی، به بیش از ۳۰۰ هزار درخواست برای تحصیل که توسط دانشجویان بین المللی از اقصی نقاط جهان ارائه شده‌اند، جواب مثبت داده و آن‌ها را جذب کرده است. اگر که شما نیز تمایل تحصیل در این کشور پیشرفته آسیایی را در سر داشته و قصد اقدام برای آن را دارید، پیشنهاد می‌شود پیش از هر کاری این مطلب را مطالعه نمایید چرا که برای اپلای استرالیا لازم است از شرایط آن، نحوه ارائه درخواست، هزینه اپلای دانشگاه های استرالیا، مدارک لازم و مواردی از این قبیل آگاه گشته تا بدون اتلاف وقت و با فراهم آوردن شرایط برای یک اپلای موفق اقدام نمود. در این نوشته علاوه بر آن‌چه که بیان شد، امکان اخذ اقامت دائم به وسیله تحصیل در دانشگاه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است تا آن گروه از افراد که به دنبال اقامت دائم استرالیا هستند از شرایط ذکر شده برای این کار اطلاع یابند.

نحوه اپلای دانشگاه های استرالیا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای اخذ پذیرش و اپلای استرالیا می‌بایست مراحلی را به ترتیب پشت سر بگذرانند که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهد شد.

  • انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر

نخستین مرحله انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر است. در این باره متقاضی بر اساس شرایطی که دارد می‌بایست با تحقیق و بررسی دانشگاه و رشته‌ی مناسب را انتخاب کرده و با اتخاذ تصمیم نهایی، درخواست پذیرش خود را ارائه نماید.

  • تکمیل و ارسال فرم درخواست اپلای

سپس نوبت به ارائه فرم اپلای به دانشگاه انتخابی در این کشور می رسد. برای این کار فرد می‌تواند یکی از دو روشی که در ادامه شرح داده می‌شوند را به کار گیرد.

روش اول: متقاضی می بایست خود به صورت مستقیم با مراجعه به سایت دانشگاه و یا موسسه مورد نظر فرم اپلای را دانلود نموده و پس از تکمیل، آن را در قسمت مشخص شده همراه با مدارک بارگذاری نماید. لازم به ذکر است اگر متقاضی قصد اپلای برای بیش از یک موسسه داشته باشد، باید به صورت مجزا برای هر موسسه فرم درخواست اپلای استرالیا را تکمیل و ارسال کند.

روش دوم: با مراجعه به یک آژانس مهاجرتی معتبربرای اپلای استرالیا نسبت به ارسال فرم‌های اپلای اقدام کند.

  • دریافت نامه پیشنهادی برای پذیرش نهایی

پس از ارسال فرم اپلای، متقاضی باید منتظر دریافت نامه پیشنهادی به منظور پذیرش نهایی از سوی دانشگاه انتخابی خود باشد. در این نامه به مواردی از جمله شرایط ثبت نام، راهنمای ورود به سیستم، هزینه های تعیین شده و هم چنین میزان هزینه پرداختی در صورت انصراف اشاره می‌شود.

این نامه همچون قراردادی است که میان متقاضی و دانشگاه یا موسسه آموزشی مقصد بسته می‌شود و در صورت پذیرش تمامی شرایط توسط متقاضی امضا می‌گردد. در واقع متقاضی اپلای استرالیا در پاسخ به این نامه می‌بایست آن را امضا نموده و برای دانشگاه یا موسسه مورد نظر ارسال نماید.

تذکر: افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که تمامی بخش های نامه به ویژه بخش هزینه‌ها را به طور کامل و با دقت مطالعه کنند. هم چنین یک نسخه از آن را نزد خود نگه دارند تا با آگاهی کامل از حق و حقوق خود، از این نامه در صورت نیاز بر علیه دانشگاه استفاده کنند.

ناگفته نماند که افراد می‌توانند با امضا نکردن نامه مخالفت خود را از شرایط ذکر شده به دانشگاه اعلام کنند.

  • تایید ثبت نام

در این مرحله پس از پذیرش پیشنهاد و واریز هزینه‌های لازم، از سوی دانشگاه تایید ثبت نام الکترونیکی به صورت ایمیل برای متقاضی ارسال می‌شود. پس از دریافت ایمیل متقاضی اپلای استرالیا برای دانشگاه مقصد از میزان کل هزینه، مدت زمان دوره و تاریخ برگزاری آن به طور کامل مطلع خواهد شد.

  • ثبت نام ویزا

پس از دریافت ایمیل به عنوان تایید نهایی متقاضی می‌بایست برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند چرا که جزئیات تایید ثبت نام الکترونیکی از مدارک ضروری برای ارائه به اداره مهاجرت و دریافت ویزا است. لازم به ذکر است افراد باید دارای تمامی شرایط تعیین شده برای اخذ ویزای دانشجویی باشند زیرا در صورت نداشتن شرایط حتی اگر که تاییدیه ثبت نام را از دانشگاه دریافت کرده باشند ممکن است با ریجکتی ویزا مواجه گردند.

شرط زبان برای اپلای دانشگاه های استرالیا

 شرایط اپلای استرالیا

از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از اقدام برای اپلای کانادا باید به آن توجه داشت، میزان مهارت زبان انگلیسی است. زبان ملی استرالیا، انگلیسی استرالیایی است. به همین جهت افراد برای تحصیل و ارتباط با جامعه مقصد لازم است، زبان آن را بیاموزند و میزان مهارت خود را با ارائه مدرکی معتبر به اثبات برسانند. در واقع شرط زبان از مهم‌ترین شرایط اپلای استرالیا برای اکثریت دانشگاه ها است که یک متقاضی می‌بایست به آن توجه داشته باشد و در راستای اثبات آن مدارکی را ارسال نماید.

کشور استرالیا و دانشگاه های آن پنج مدرک بین المللی زبان را برای اثبات این مهارت معتبر دانسته‌اند که متقاضی با اخذ هر یک و کسب نمره قابل قبول می‌تواند شانس خود را برای اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا بالا ببرد. پنج مدرک یا آزمون بین المللی عبارتند از: آیلتس، تافل، CAE، PTE و OET.

و اما درباره نمره و سطح قابل قبول برای هر یک از این آزمون‌ها لازم است گفته شود این نمره به دانشگاه مقصد، کشوری که متقاضی شهروند آن به شمار می‌رود، مقطع تحصیلی و یا این‌که متقاضی تمایل به گذراندن دوره آموزشی زبان ELICOS در خاک استرالیا دارد یا نه، متفاوت خواهد بود. در ادامه حداقل نمره قابل قبول برای هر یک از این پنج آزمون بیان می‌گردد.

آزمون زبان انگلیسی حداقل نمره قابل قبول حداقل نمره قابل قبول در صورتی که متقاضی دوره ۱۰ هفته ELICOS را نیز بگذراند حداقل نمره قابل قبول در صورتی که متقاضی دوره ۲۰ هفته ELICOS را نیز بگذراند
آیلتس ۵٫۵ ۵ ۴٫۵
تافل ۴۶ ۳۵ ۳۲
CAE ۱۶۲ ۱۵۴ ۱۴۷
PTE Academic ۴۲ ۳۶ ۳۰
OET Pass (A or B) Pass (A or B) Pass (A or B)

تذکر: لازم به ذکر است که مدرک زبانی را می‌بایست متقاضی ارائه نماید که از تاریخ دریافت آن زمان زیادی نگذشته باشد. در واقع حداکثر زمان گفته شده دو سال قبل از ارائه درخواست اپلای استرالیا است.

su_box title=”عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن” style=”soft” box_color=”#fdcdb5″ title_color=”#000000″ radius=”5″]جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط اپلای استرالیا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


[/su_box]

ناگفته نماند که کشور استرالیا شرط زبان را از شرایط اپلای استرالیا برخی از متقاضیان که در گروه‌های مشخص شده قرار گرفته‌اند، حذف نموده است. این کشور از دانشجویانی که حداقل پنج سال را در استرالیا، نیوزیلند، کانادا، آفریقای جنوبی یا ایرلند به تحصیل پرداخته‌اند، مدرک زبان نمی‌خواهد. همچنین شهروندان و دارندگان پاسپورت‌ بریتانیا، آمریکا، کانادا، نیوزیلند و جمهوری ایرلند و دانشجویان تحت حمایت وزارت دفاع یا وزارت خارجه برخی از گروه‌هایی هستند که ملزم به ارائه مدرک زبان نمی‌باشند و شرط زبان جزو شرایط اپلای استرالیا آن‌ها نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای اپلای دانشگاه های استرالیا

 شرایط اپلای استرالیا

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های استرالیا را دارند، باید بر اساس رشته و دانشگاه مورد نظر تمامی مدارک و مستندات لازم برای اپلای استرالیا را گردآوری نموده و در زمان تعیین شده، پیش از اتمام مهلت پذیرش یا همان ددلاین معین برای اپلای، به همراه فیش واریزی هزینه اپلای دانشگاه های استرالیا برای موسسه آموزشی مقصد ارسال نمایند.

اکثریت دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارند که می‌توان با مراجعه به سایت‌های رسمی این موسسات از آن‌ها آگاه شد. البته ارائه برخی از مدارک عمدتا توسط تمامی و یا بیشتر دانشگاه های استرالیا الزامی بیان شده‌اند که در این بخش لیستی از آن‌ها قرار داده شده است.

  • کپی صفحات مختلف پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست اپلای (این فرم/فرم‌ها می‌بایست به صورت کاملا واضح با اطلاعات درست پر گردند)
  • تمامی مدارک شناسایی به صورت ترجمه شده
  • گواهی سابقه یا تجربه کاری (در صورت وجود)
  • انگیزه نامه
  • مدرک عدم سوء پیشینه
  • مدارک مالی برای اثبات تمکن و توانایی تامین هزینه های تحصیل
  • رزومه
  • عکس پرسنلی طبق شرایط گفته شده (حداقل ۴ قطعه)
  • ریزنمرات تحصیلی
  • مدرک دیپلم ۱۲ ساله برای دوره لیسانس، مدرک لیسانس برای کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد برای اپلای دکترا
  • مدرک زبان معتبرو بین المللی (نمره آیلتس حداقل ۶ و یا سایر آزمون های معادل که در بخش قبل به آن اشاره شد)

تذکر: توصیه می‌شود متقاضی به سایت دانشگاه مورد نظر برای آگاهی یافتن دقیق از مدارک مورد نیاز سر بزند.

هزینه اپلای دانشگاه های استرالیا

هزینه اپلای دانشگاه های استرالیا با هزینه تحصیل در این دانشگاه ها متفاوت است! در واقع هزینه اپلای دانشگاه های استرالیا به هزینه‌ای اطلاق می‌گردد که فرد متقاضی هنگام اقدام برای اپلای و اخذ پذیرش، برای بررسی مدارک و مستندات ارسالی، پرداخت می‌کند. هزینه اپلای دانشگاه های استرالیا برای هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی متفاوت بوده و بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار استرالیا (درمواردی بیش‌تر) است. این هزینه غیر قابل بازگشت است. در حقیقت اگر که شخص متقاضی توسط دانشگاه مقصد پذیرش نشد، هزینه واریزی عودت داده نمی‌شود و در صورت اقدام دوباره می‌بایست مجدد این هزینه پرداخت گردد.

البته گفته شده که برخی از دانشگاه‌ها، این هزینه را از فرد متقاضی دریافت نمی‌کنند.

لازم به ذکر است که در کنار این هزینه، فرد متقاضی ممکن است هزینه‌های جانبی برای ترجمه مدارک و مستندات یا اخذ مدرک زبان که ممکن است بالغ بر ۳۰۰ دلار باشد، اقدام برای ویزا که بیش از ۵۰۰ دلار استرالیا هزینه در بر دارد و مواردی از این قبیل را پرداخت نماید، که این هزینه‌ها را نیز می‌بایست جزو هزینه اپلای دانشگاه های استرالیا در نظر گرفت.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های  موسسه یوکن در خصوص اپلای استرالیا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اپلای دانشگاه های استرالیا و اخذ اقامت

 شرایط اپلای استرالیا

هدف نهایی بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه های استرالیا، اخذ اقامت دائم این کشور است. در حقیقت آن‌ها با اپلای استرالیا علاوه بر این‌که می‌خواهند در دانشگاه‌های معتبر این کشور به تحصیل بپردازند، به فکر اخذ اقامت دائم و اشتغال در استرالیا هستند. اما آیا این کار شدنی است و تحصیل می‌تواند مسیر اخذ اقامت دائم استرالیا را هموار کند؟

اپلای استرالیا برای تحصیل در دانشگاه‌ها به تنهایی اقامت دائم این کشور را به همراه ندارد! در واقع ویزای تحصیلی از ویزاهایی است که به صورت موقت به متقاضی اعطا می‌شود و با اتمام مدت آن دانشجو موظف به ترک استرالیا است و تنها در صورتی می‌تواند در این کشور بماند که برای ویزای دیگری در راستای دریافت اقامت دائم درخواست دهد. تعدادی مسیر برای دریافت اقامت دائم وجود دارند که متقاضی می‌بایست بر اساس پارامترهایی چون مدرک و رشته تحصیلی، سن، مهارت زبان، تجربه کاری، مدت زمان تحصیل و … راهی که مناسب‌تر است را انتخاب کند. سه مسیر رایج برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل عبارتند از: ویزای کار پس از تحصیل یا PSW، ویزای GSM (مهاجرت کاری برای جذب نیروی ماهر) وویزای حمایتی یا اسپانسری کارفرما (Employer Sponsored Visas). هر یک از برنامه‌های مهاجرتی ذکر شده دارای شرایط و ضوابط معینی هستند که لازم است توسط متقاضی بررسی گردد.

گفته شده بهترین زمان برای انجام این کار بین ۲۵ تا ۳۰ سال بوده، بنابراین افراد پس از اتمام تحصیل می‌توانند از طریق یکی از روش های مهاجرتی شانس خود را در این زمینه امتحان کنند.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان ومشاور رسمی مهاجرت استرالیا و کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی، اپلای تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
ومشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آزمون های زبان مورد قبول در اپلای اسرالیا کدامند ؟

آزمون های آیلتس، تافل، CAE، PTE و OET مورد پذیرش برای اپلای استرالیا هستند.

نحوه اپلای استرالیا چگونه است؟

شرایط اپلای استرالیا ممکن است با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه های انتخابی متفاوت باشد. برای اپلای اکثر دانشگاه های استرالیا، باید از طریق نماینده های معرفی دشه از طریق این دانشگاه ها اقدام کرد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

شرایط اپلای با لیسانس و ارشد نامرتبط
شرایط اپلای با لیسانس و ارشد نامرتبط
راهنمای جامع ویزای استارت آپ استرالیا
راهنمای جامع ویزای استارت آپ استرالیا