استرالیا

اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا از جمله مواردی است که مهاجران در ابتدای مهاجرت به این کشور با آن رو به رو خواهند شد چرا که عموما افراد در ماه‌ها یا سال‌های نخست مهاجرت توانایی خرید خانه مناسب را ندارند از این رو برای سکونت ملکی را منطبق بر بودجه و معیارها پیدا نموه، اجاره کرده و در آن ساکن می‌شوند. البته نحوه اجاره کردن ملک در استرالیا می‌تواند برای ایرانیان مهاجر کمی گیج کننده و سخت باشد چرا که با پروسه اجاره در ایران متفاوت است و فرد پس از مشخص کردن محله می‌بایست به جستجو خانه‌ی مناسب از طریق وب‌سایت‌ها (متداول‌ترین روش است) پرداخته و با ارائه مدارک کامل شانس خود را برای اجاره کردن ملک مورد نظر بالا ببرد و در نهایت با پرداخت، ودیعه، رهن، اجاره بها و امضای قرارداد در بنگاه، کلید ملک را دریافت کند. از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله هر آن‌چه را که می‌بایست یک مهاجر درباره اجاره خانه در کشور استرالیا بداند نظیر شرایط، قوانین، قیمت اجاره خانه در استرالیا، انواع ملک و مراحل آن را گنجانده و به عنوان راهنما ارائه دهیم.

انواع خانه برای اجاره در استرالیا

در استرالیا انواع مختلفی از خانه برای اجاره وجود دارد که فرد با بررسی مشخصات وتطبیق آن‌ها با علایق و بودجه خود می‌تواند نوعی که مناسب‌تر است را انتخاب کند.

خانه (house)

خانه در واقع همان چیزی است که به عنوان خانه‌های معمولی شناخته می‌شود. خانه‌ای جدا که دیواری مشترک با هیچ همسایه‌ای ندارد و معمولا دارای یک حیاط در جلوی خانه، حیاط پشتی و گاراژ است. در این خانه‌ها تنها یک خانواده سکونت دارند و نوع محبوب میان خانواده‌هایی با فرزندان کوچک به جهت وجود فضای زیاد است.

یونیت (unit)

یونیت همچون خانه دارای تمامی امکانات رفاهی نظیر اتاق خواب (یک یا دو اتاق)، اتاق نشیمن، آشپزخانه و سیستم تهویه است اما نسبت به خانه کوچک‌تر است. این نوع ملک مقرون به صرفه‌تر از خانه بوده و انسان در آن احساس راحتی می‌کند و عموما در کشور استرالیا دارای طرفداران بسیاری است. طبق تعریفی که وجود دارد یونیت یک واحد مسکونی در یک ساختار بزرگ‌تر است که می‌تواند توسط یک فرد یا خانواده برای خوردن، خوابیدن و زندگی استفاده شود.

تاون هاوس (Town House)

خانه‌های شهری یا تاون هاوس‌ها را می‌توان ترکیبی از خانه و آپارتمان دانست چرا که عمدتا از ۲ یا سه طبقه تشکیل شده‌اند. اگر چه متراژ خانه محدود است اما مالک خانه و زمین خانواده‌ای است که در آن زندگی می‌کند. تاون هاوس‌ها نزدیک به یکدیگر ساخته می‌شوند و اغلب متصل به هم هستند. این خانه‌ها در استرالیا مقرون به صرفه‌تر از آپارتمان‌ها به شمار می‌روند و انتخاب بهتری هستند. تاون هاوس دارای اتاق خواب یا اتاق خواب‌ها، اتاق نشیمن، سیستم‌ تهویه، حیاط و پارکینگ هستند.

آپارتمان (Apartment)

آپارتمان یک واحد مسکونی است که دیواری مشترک با واحد همسایه در یک مجتمع بزرگ دارد. مالک ساختمان هر واحد آپارتمان را به مستاجری جدا اجاره می‌دهد. آپارتمان‌ها دارای اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و عمدتا پارکینگ هستند. آپارتمان‌ها مجهز به سیستم تهویه مناسب هستند و برخی از آن‌ها دارای اتاق لباسشویی هستند که امکاناتی چون ماشین لباسشویی و خشک کن در آن قرار داده شده و ساکنان با پرداخت مبلغی به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند.

قوانین و شرایط اجاره خانه در استرالیا

پس از معرفی انواع خانه به بیان قوانین و شرایط اجاره خانه در استرالیا پرداخته خواهد شد چرا که قوانین اجاره خانه در استرالیا و شرایط آن عموما با قوانین و شرایط اجاره ملک در ایران متفاوت است و لازمه اقدام برای اجاره خانه آگاهی از آن‌ها است.

پیش از لیست کردن قوانین لازم است گفته شود که شرایط ویژه‌ای برای اجاره ملک در این کشور وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به ارائه فیش حقوقی یا مستندات مرتبط با حساب‌های بانکی اشاره کرد. در حقیقت شرایط اجاره خانه در استرالیا برای افرادی که سابقه اجاره ملک در این کشور را ندارند، دشوار است چرا که صاحب‌خانه می‌بایست به این اطمینان دست پیدا کند که فرد مقابل توانایی پرداخت اجاره را دارد. همچنین اشتغال یکی دیگر از شرایط معرفی شده است که البته با پرداخت زود هنگام و یک جا اجاره برای چندین ماه می‌توان در صورت موافقت صاحبخانه ملک را اجاره نمود.

و اما برخی از قوانین اجاره خانه در استرالیا عبارتند از:

  • در استرالیا عمدتا صاحب خانه با مستاجر ارتباط ندارد و عموم کارها توسط بنگاه صورت می‌گیرد و در صورتی که خانه به تعمیری نیاز داشته باشد، مستاجر با بنگاه در میان گذاشته و بنگاه هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.
  • از قوانین اجاره خانه در استرالیا اعلام تخلیه خانه پیش از رسیدن موعد آن است. در واقع ۲۸ روز قبل‌تر از زمان تخلیه می‌بایست بنگاه مطلع گردد. در غیر این صورت مستاجر جریمه خواهد شد.
  • نگهداری از مبلغ رهن توسط یک مرجع قانونی از دیگر قوانین اجاره خانه در استرالیا است. پول رهن به صاحب خانه داده نمی‌شود و مرجعی قانونی تا زمان پایان قرارداد آن را نگه داشته و پس از تخلیه عودت می‌دهد. البته در صورت وارد کردن خسارت به خانه مبلغ کسر می‌گردد.
  • عموما بنگاه برای اطمینان از آسیب وارد نکردن به خانه هر سه ماه یک بار از خانه بازدید می‌کند.

مراحل قانونی اجاره خانه در استرالیا

و اما پس از بیان قوانین اجاره خانه در استرالیا و شرایط آن نوبت به بیان مراحل قانونی آن می‌رسد. در واقع زمانی‌که فرد تصمیم به اجاره خانه در استرالیا گرفت، پس از بررسی محله‌های مختلف شهر، محله‌ای که مناسب است را انتخاب نموده و با استفاده از سایت‌های اجاره ملک و بررسی املاک موجود در محله مورد نظر طبق معیارها و هزینه‌ای که می‌تواند پرداخت نماید، خانه‌ای را انتخاب و طبق مراحل زیر برای اجاره قانونی آن اقدام کند.

  • تکمیل درخواست اجاره

پس از بررسی ملک، می‌بایست درخواستی به بنگاه مبنی بر تمایل به اجاره آن ملک ارسال گردد.

  • تکمیل و آماده‌سازی مدارک

پس از ارسال درخواست، می‌بایست فرد متقاضی، مدارک و مستنداتی را برای ارائه به بنگاه آماده نماید. این مدارک هر چه کامل‌تر باشند شانس فرد برای اجاره ملک بالا می‌رود. برخی از مدارک لازم عبارتند از: جزئیات درآمد وحساب‌های بانکی (برای اثبات توانایی مالی)، پاسپورت یا گواهینامه، مستندات مرتبط با اجاره خانه در استرالیا توسط شخص طی چند سال گذشته، مشخصات افراد معرف ساکن در استرالیا (عموما برای افرادی که نخستین بار است در استرالیا خانه اجاره می‌کنند، این مورد الزامی خواهد بود)، مدارک مرتبط با استخدام و …

  • پرداخت ودیعه (سپرده)

اگر چه پرداخت ودیعه از شرایط اجاره خانه در استرالیا به شمار نمی‌رود اما ممکن است فرد مجبور شود برای رزرو اجاره یک هفته را جلوتر پرداخت کند. این هزینه در صورت بسته نشدن قرارداد عودت داده می‌شود.

  • تعیین تاریخ شروع اجاره ملک

تاریخ شروع اجاره ملک در واقع زمانی است که قرارداد اجاره بسته می‌شود و کلید به مستاجر داده می‌شود. این زمان بنا بر توافق دو طرف می‌بایست تعیین گردد.

  • امضا قرارداد اجاره

پس از تعیین زمان اجاره، در موعد مقرر دو طرف (صاحبخانه و مستاجر یا نماینده آن) در بنگاه املاک حضور یافته و قرارداد قانونی که در آن شرایط اجاره ذکر شده است را امضا می‌کنند.

  • پرداخت رهن و اجاره بها

مبلغ رهن متفاوت است و عموما اجاره یک ماه به عنوان رهن اخذ می‌شود و پس از اتمام قرار داد در صورت نبود خسارت عودت داده می‌شود.

  • تکمیل گزارش وضعیت و نقل مکان

کامل کردن گزارش وضعیت ملک جزو مراحل انتهایی اجاره است. در واقع متقاضی می‌بایست تمام بخش‌های خانه را بررسی کرده و از درست بودن آن‌ها اطمینان حاصل نماید. همچنین مواردی را که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند را ذکر کرده و در اختیار صاحب خانه و همچنین مشاور املاک قرار دهد.

هزینه های اجاره خانه در استرالیا

هزینه های اجاره خانه در استرالیا برای ایالت‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است و نوع ملک، متراژ آن، محدوده‌ای که در آن قرار دارد (مرکز شهر یا حومه) و امکانات رفاهی که در آن وجود دارد (مبله بودن یا نبودن، استخر، پارکینگ و …) تماما بر روی هزینه اجاره خانه در استرالیا موثر می‌باشند اما می‌توان به تفکیک ایالت‌ها و مهم‌ترین شهرها هزینه اجاره را به صورت تقریبی و بر اساس آخرین آمار موجود بیان کرد.

  • میانگین هزینه های اجاره خانه در استرالیا به تفکیک ایالت
نام ایالت میانگین اجاره (هفتگی/دلار استرالیا)
نیو ساوت ولز ۴۸۰$
ویکتوریا ۳۸۰$
کوئینزلند ۴۵۰$
استرالیا جنوبی ۳۲۰$
استرالیا غربی ۴۵۰$
تاسمانی ۴۲۰$
  • میانگین هزینه های اجاره خانه در استرالیا به تفکیک شهرهای مهم
نام شهر میانگین اجاره بها خانه میانگین اجاره بها یونیت
سیدنی ۶۰۰$ ۴۹۰$
کانبرا ۶۷۵$ ۵۳۰$
ملبورن ۴۴۵$ ۳۷۵$
بریزبن ۴۸۰$ ۴۲۰$
آدلاید ۴۵۰$ ۳۶۰$
پرت ۴۶۰$ ۳۹۰$
هوبارت ۵۰۰$ ۴۲۸$
داروین ۶۰۰$ ۴۸۰$

نحوه جستجو خانه برای اجاره در استرالیا

یکی از مراحل مهم برای اجاره خانه در استرالیا، جستجو خانه بر اساس معیارها و علایق است. در حقیقت نخست متقاضی اجاره خانه در شهر مورد نظر می‌بایست به بررسی محله‌های مختلف بپردازد و آن‌ها را از نظر دسترسی سریع به مراکز مهم و اضطراری همچون بیمارستان‌ها یا مراکز خرید و همچنین محل کار ارزیابی کرده و هزینه‌های رفت و آمد را بررسی نمایند. سپس مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده و به جستجوی خانه در سایت‌های املاک و مستغلات استرالیا بپردازد. این سایت‌ها اطلاعات جامع و دقیقی در اختیار متقاضی اجاره خانه در استرالیا قرار می‌دهند. بدون تردید جستجو در سایت اجاره خانه در استرالیا بهترین روش برای یافتن ملک بر اساس بودجه و دیگر معیارها است. از این رو در این بخش برای آشنایی بیش‌تر به معرفی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین این وب‌سایت‌ها پرداخته خواهد شد.

سایت Realstate.com.au

سایت Realestate.com.au برترین سایت اجاره خانه در استرالیا با ۲۶ میلیون بازدید در ماه است. در این سایت خرید، فروش و اجاره ملک انجام می‌شود. همچنین یافتن نمایندگان و تحقیق درباره ارزش ملک در استرالیا نیز در این وب‌سایت ممکن است. در واقع این سایت به عنوان یک مشاور املاک فوق العاده عمل کرده و گزینه‌های بسیاری را به متقاضی برای تصمیم گیری ارائه می‌دهد. متقاضی می‌تواند در این سایت املاک را بر اساس آدرس، کد پستی یا منطقه و ایالت جستجو کنند و به پیشنهادات مناسب برسد.علاوه بر این‌ها آخرین بروز رسانی‌ها در حوزه املاک نیز در بخش وبلاگ این سایت منتشر می‌شوند.

سایت Domain.com.au

این سایت اجاره خانه در استرالیا با بیش از ۱۲ میلیون بازدید در ماه از بهترین سایت‌های حوزه املاک و مستغلات با امکانات بسیار به شمار می‌رود. سایت Domain.com.au، یک بازار آنلاین خرید، فروش و اجاره خانه و زمین است که در بردارنده مجموعه‌ای عالی از لیست املاک مناسب، بر اساس بودجه و معیارهای مختلف متقاضیان است. در این سایت به سادگی با وارد کردن نوع ملک و مکان آن می‌توان به نتایج مناسبی دست یافت. همچنین این سایت قابلیت ذخیره سازی جستجوی مخاطب را برای ارائه و در اختیار قرار دادن بروز رسانی‌ها، دارد. علاوه بر تمامی این‌ها و در کنار اپلیکیشن موبایلی که ارائه شده است، می‌توان درباره وام‌های مسکن، ارزش ملک، حراج املاک و بیمه خانه اطلاعات کسب کرد.

سایت Realstateview.com.au

سایت Realstateview.com.au، یک سایت اجاره خانه در استرالیا است که در آن می‌توان به راحتی ملکی را برای فروش یا اجاره با مقایسه لیست‌های ارائه شده و منطبق ساختن آن‌ها با بودجه و علایق خود پیدا کرد. این سایت بالغ بر یک دهه است که در استرالیا خدمات با کیفیت ارائه می‌کند و از پایگاه مشتریان قوی با حدود دو میلیون و ششصد بازدید در ماه برخوردار است.

سایت Rent.com.au

سایت Rent.com.au به عنوان سایت اجاره خانه در استرالیا شناخته می‌شود. تعداد بازید این سایت در ماه یک میلیون و سیصد هزار بازدید گفته شده است. این سایت که یکی از سایت‌های بزرگ این حوزه بشمار می‌رود، تمرکز خود را به صورت انحصاری بر روی بازار اجاره ملک برای تعداد روز افزون اجاره دهندگان که حدود هفت میلیون گفته شده‌اند، قرار داده است. در حقیقت علاوه بر اینکه اجاره دهندگان می‌توانند ملک خود را در این سایت به عنوان مکانی برای اجاره تبلیغ کنند، اجاره کنندگان نیز با استفاده از ویژگی جستجویی که در سایت قرار داده شده است به راحتی می‌توانند طبق بودجه و عاقمندی‌ها ملک مورد نظر را بیابند.

علاوه بر این چهار سایت اجاره خانه در استرالیا که اطلاعاتی عالی در ارتباط با املاک و مستغلات تمامی ایالات و شهرهای این کشور ارائه می‌دهند سایت‌های دیگری نظیر Property.com.au، OnTheHouse.com.au، AllHomes.com.au نیز در این حوزه فعال هستند.

گرانترین و ارزانترین شهرها برای اجاره در استرالیا

در هر کشوری شهرهایی به عنوان گرانترین شهرها و شهرهایی به عنوان ارزان‌ترین شهرها برای اجاره خانه شناخته می‌شوند. در واقع شرایط جغرافیایی یک شهر، اهمیتی که از لحاظ اقتصادی یا فرهنگی دارد، میزان جمعیت، نوع ملک و عواملی دیگر از این دست همواره بر نرخ اجاره خانه و دیگر خدمات موثر می‌باشند. استرالیا نیز چنین است، و طبق فاکتورهایی، نرخ اجاره در برخی از شهرها گران و در برخی از آن‌ها ارزان است. در ادامه دو لیست از مهم‌ترین شهرها بر اساس ترتیب صعودی اجاره خانه و یونیت از ارزانترین به گرانترین‌ها آن‌ها، ارائه می‌شود.

لیست شهرها بر اساس ترتیب صعودی اجاره خانه

  • ملبورن

اجاره خانه در ملبورن به عنوان نخستین پایتخت کشور استرالیا برابر با ۴۴۵ دلار در هفته است که نسبت به یک سال گذشته افزایشی بیش از یک درصد داشته است.

  • آدلاید

در میان مهم‌ترین شهرها رقابت در به یدک کشیدن عنوان ارزانترین شهر لیست میان آدلاید و ملبورن مشاهده می‌شود. اجاره بها خانه در شهر آدلاید ایالت استرالیای جنوبی برابر با ۴۵۰ دلار در هفته است که افزایش حدود هفت درصدی داشته است.

  • پرت

قیمت اجاره خانه در استرالیا و در شهر پرت طبق آخرین آمار ۴۶۰ دلار گفته شده است که افزایش حدود ۱۰ درصدی را نسبت به سال قبل آن داشته است.

  • بریزبن

قیمت اجاره خانه در استرالیا و در شهر بریزبن به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور، با افزایش بالغ بر ده درصد حدود ۴۸۰ دلار در هفته گفته شده است.

  • هوبارت

اجاره بها خانه در هوبارت استرالیا ۵۰۰ دلار در هفته تخمین زده شده است که طی یک سال، ۸ درصد افزایش قیمت داشته است

  • داروین

داروین با اجاره بها ۶۰۰ دلار در هفته یکی از شهرهای گرانقیمت استرالیا برای اجاره خانه به شمار می‌رود. قیمت اجاره خانه در این شهر طی یک سال افزایش بالای ۸ درصد داشته است.

  • سیدنی

هزینه اجاره خانه در شهر سیدنی همانند داروین تخمین زده شده است و افراد برای اجاره خانه حدود ۶۰۰ دلار در هفته را می‌بایست پرداخت کنند.

  • کانبرا

شهر کانبرا، پایتخت کشور استرالیا گرانترین اجاره بها را در میان شهرهای لیست شده به خود اختصاص داده است. قیمت اجاره خانه در شهر کانبرا ۶۷۵ دلار در هفته تخمین زده شده است که با بررسی آمارها افزایش ۱۲٫۵ درصدی را طی یک سال داشته است.

و اما لیست مهم‌ترین شهرها طبق ترتیب صعودی اجاره یونیت به شرح زیر است:

  • آدلاید
  • ملبورن
  • پرت
  • هوبارت
  • داروین
  • سیدنی

مشاوره یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت استرالیا و کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی، اپلای تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، ویزای کار و جاب آفر استرالیا خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی استرالیا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

انواع خانه در استرالیا چیست ؟

انواع خانه در استرالیا شامل : خانه، سوئیت، تاون هاوس و آپارتمان است.

هزینه اجاره خانه در استرالیا چقدر است؟

اجاره خانه در استرالیا به توجه به شهر و ایالت متفاوت است. حداقل هزینه اجاره خانه در استرالیا ۱۲۰۰ دلار در ماه است.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

جاب آفر استرالیا
جاب آفر استرالیا
اجاره و خرید ماشین در استرالیا و شرایط آن
اجاره و خرید ماشین در استرالیا و شرایط آن