استرالیا

وام خرید ماش ین در استرالیا

اجاره و خرید ماشین در استرالیا و شرایط آن

اجاره و خرید ماشین در استرالیا یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که نه تنها شهروندان بومی با آن سر و کار دارند بلکه مهاجران به این کشور نیز با قدم گذاشتن در این سرزمین پهناور آن را به عنوان یک نیاز ضروری به دلیل وسعت بالا و مسافت زیاد بین شهری یا منطقه‌ای، درک کرده‌اند. در این کشور عموما برای رسیدن به هر جایی نیاز به استفاده از ماشین یا وسیله نقلیه دیگر است و وجود بالغ بر بیست میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های این کشور طبق آمارهای به ثبت رسیده واقعیت غیر قابل انکار ضرورت اجاره و خرید ماشین در استرالیا را نشان می‌دهد. اگر چه اجاره و خرید ماشین در استرالیا آسان گفته شده است اما کسب اطلاعات درباره مواردی نظیر هزینه خرید خودرو در این کشور، شرایط اجاره و خرید ماشین در استرالیا، قیمت انواع ماشین، شرایط اخذ وام خودرو، آشنایی با چند روش خرید ماشین در استرالیا و خرید ماشین دست دوم لازم است. از این رو در این مقاله هر آن‌چه که در ارتباط با اجاره و خرید ماشین در استرالیا مهم دانسته شده است، مورد بررسی قرار گرفته و بیان شده است.

شرایط و قوانین خرید خودرو در استرالیا

شرایط و قوانین خرید خودرو در استرالیا بر اساس نوع معامله و چگونگی خرید (به صورت نقد یا با دریافت وام باشد)، می‌توانند برای هر معامله‌ کمی متفاوت باشند. اما به طور کلی می‌توان گفت که خرید خودرو در استرالیا به راحتی قابل انجام است و نه تنها شهروندان می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات چون مدارک مالی، شغلی و هویتی به همراه آدرس برای خرید اقدام کنند، بلکه افرادی که دارای ویزای موقت این کشور هستند، قادر به خرید خودرو در استرالیا می‌باشند. برای خرید خودرو در این کشور نیازی به گواهینامه نیست! اما برای رانندگی در جاده‌های آن وجود گواهینامه ضروری است.

هزینه های خرید ماشین در استرالیا

متقاضیان واجد شرایط پس از بررسی قوانین خرید خودرو در استرالیا می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی نسبت به خرید ماشین اقدام کنند. آن‌ها می‌توانند با توجه به بودجه مد نظر و بررسی خودروهای مختلف و هزینه‌های احتمالی که مازاد بر قیمت ماشین در استرالیا می‌باشند ماشینی را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری نماید. در واقع هنگام خرید ماشین علاوه بر پرداخت هزینه‌ای که به عنوان قیمت ماشین برآورد شده است، خریدار باید هزینه‌های جانبی را بدون در نظر گرفتن جدید یا دست دوم بودن خودرو در نظر بگیرد.

از جمله هزینه‌های خرید خودرو در استرالیا می‌توان به مواردی نظیر بیمه خودرو، هزینه ثبت خودرو خریداری شده به منظور ریجستر نمودن آن در ایالت مورد نظر، تمبر مالیاتی، هزینه معاینه فنی برای ماشین های دست دوم، هزینه بیمه شخص ثالث برای جبران خسارت‌های وارد شده به شخص ثالت و در آخر برای ماشین های دست دوم دارای پلاک هزینه هایی همچون مالیات برای واگذاری خودرو به شخص دیگر اشاره کرد.

قیمت انواع ماشین در استرالیا

 خرید ماشین در استرالیا - اجاره ماشین دراسترالیا

از مهم‌ترین مسائلی که در وهله نخست متقاضی اجاره و خرید ماشین در استرالیا به آن توجه دارد، قیمت ماشین در استرالیا است. تنوع بالای مدل‌های ماشین در این کشور سبب شده تا افرادی که قصد اجاره و خرید ماشین در استرالیا دارند، به راحتی بتوانند از میان جدیدترین مدل‌ها و بهترین برندهای جهانی یا ملی، ماشین مورد نظر خود را طبق بودجه و معیارهای مورد نظر خریداری نموده یا اجاره کنند. طبق آمارهای موجود شهروندان استرالیایی به طور میانگین بیش از ۴۰ هزار دلار استرالیا برای خودروهای جدید هزینه می‌کنند. همچنین میانگین مبلغی که برای خودروهای کوچک پرداخت می‌کنند بالغ بر ۲۶ هزار دلار است. البته این در حالی است که ماشین‌های سدان جدید متوسط حدود ۴۵ هزار دلار و ماشین‌های suv میانگین بالغ بر ۴۳ هزار دلار قیمت دارند.

البته لازم به ذکر است که مدل و برند خودرو، نمایندگی خرید، سپرده اولیه، مالیات و هزینه‌های ایالتی بر قیمت ماشین در استرالیا موثر می‌باشند.

همچنین گفته شده پس از خرید خودرو در استرالیا، خریدار در صورتی که با مشکل و یا خرابی خودرو خود مواجه شود در مدت زمان معینی می‌تواند از گارانتی خودرو که شامل خدمات مشخصی است، بهره‌مند شود. در ادامه قیمت برخی از مدل‌های ماشین در جدولی ارائه می‌گردند.

مدل ماشین قیمت( دلار استرالیا)
۲۰۰ Lexus CT(200h) ۴۱۷۵۰$
BMW Series 1 ۴۶۹۹۰$
AUDI A1 ۳۳۲۰۰$
Mercedes Benz C-Class ۷۸۹۰۰$
Peugeot 508 ۵۶۹۹۰$
Toyota 86 ۲۹۹۹۰$
Suzuki Baleno ۱۸۴۹۰$
Fiat 500 ۲۱۴۹۰$
Ford Focus ۴۷۴۹۰$
KIA Cerato ۲۵۹۹۰$
Hyunda i20 ۳۲۴۹۰$
Honda Civic ۴۷۲۰۰$

خرید ماشین دسته دوم در استرالیا

بسیاری از افراد که قصد خرید ماشین در استرالیا را دارند، ماشین دسته دوم یا استفاده شده را انتخاب می کنند چرا که قیمت ماشین دسته دوم در کشور استرالیا همانند سایر کشورها پایین‌تر از ماشین‌های جدید است. بنابراین افرادی که مایل هستند برای خرید ماشین در استرالیا هزینه‌ی کم‌تری پرداخت نمایند، از میان خودروهای دسته دوم، گزینه ی مناسب بر اساس علایق، معیارها و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند را انتخاب و خریداری می‌کنند. البته خرید ماشین دست دوم اغلب با استرس همراه است چرا که عموما اطلاعات خودرویی شخص خریدار آن‌گونه نیست که بتواند به تنهایی همچون یک بازرس از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کند به همین منظور مراکز تخصصی بازرسی خودرو در اقصی نقاط کشور وجود دارند که در حوزه بازرسی فنی خودرو فعالیت دارند و پیش از بستن قرارداد خرید، می‌بایست خودرو به یکی از این مراکز برده شده و وضعیت فنی ماشین از تعداد قطعات تعویض شده، تصادفی بودن خودرو و … به خوبی گزارش شود. همچنین اطلاعاتی چون تعداد جریمه‌های پرداخت شده و باقی مانده و تاریخچه مالی خودرو را پیش از خرید لازم است به دست آورد.

باید خاطر نشان کرد پس از بستن قرارداد ضروری است که در طی مدت زمان مشخص (معمولا دو هفته) خودرو به صورت کاملا قانونی توسط اداره راهنمایی و رانندگی ایالت مورد نظر، به نام خریدار شود.

وام خرید خودرو در استرالیا

خودرو وسیله‌ای است که عموما برای خرید آن می‌بایست مبلغ بالایی را پرداخت کرد و تمامی افراد توانایی آن را ندارند و نیازمند ایجاد پس انداز برای مدت مشخص، قرض از دوست یا آشنا و یا دریافت وام خودرو با بازپرداخت چند ساله برای خرید آن هستند. وام خودرو خدمتی است که در بسیاری از کشورها توسط موسسات و بانک‌ها در جهت رفاه حال شهروندان ارائه می‌شود. کشور استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وام‌ خرید خودرو در مبالغ مختلف (میانگین مبلغ گفته شده بیش از ۳۰ هزار دلار گفته شده است) و در دو نوع وام با تضمین (وثیقه) و بدون وثیقه به متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط، توسط موسسات مربوطه اعطا می‌شود.

وام خودرو با ارائه تضمین، رایج‌ترین نوع وام است که در آن خودرو به عنوان وثیقه به کار می‌رود تا در صورت پرداخت نکردن اقساط وام، خودرو باز پس گرفته شود. وام خرید خودرو بدون وثیقه همانطور که از نام آن مشخص است وامی است که برای اخذ آن نیازی به وثیقه‌ای چون خودرو نیست و عموما میزان بهره این وام بالاتر بوده و عمدتا به افرادی که سابقه اعتباری خوبی یا به عبارتی خوش حساب هستند، داده می‌شود.

و اما شرایطی که لازم است فرد برای دریافت وام خرید خودرو در استرالیا از آن‌ها برخوردار باشد را می‌توان داشتن سن بالای ۱۸ سال، برخورداری از شهروندی یا اقامت دائم، شاغل بودن یا داشتن منبع درآمد مشخص و منظم برشمرد. البته برخی از وام دهندگان شرایط دیگری را نیز بیان کرده‌اند که بهتر است فرد متقاضی با جستجو، وام دهنده‌ای که مناسب‌تر است و بهره کم‌تری می‌گیرد را برای دریافت وام خرید خودرو انتخاب نماید.

ناگفته نماند که برای دریافت وام خودرو قرارداد رسمی میان وام دهنده، نمایندگی خودرو و متقاضی وام تنظیم شده و به امضای هر سه خواهد رسید.

شرایط اجاره ماشین در استرالیا

همانطور که بیان شد، علاوه بر خرید خودرو، اجاره خودرو در استرالیا نیز امکان پذیر است و نه تنها شهروندان بلکه مهاجران نیز می‌توانند خودرویی را برای مدت مشخصی بر اساس بودجه اجاره کنند. برای اجاره خودرو در استرالیا همانند خرید آن شرایطی گفته شده است که فرد در صورت دارا بودن آن‌ها قادر به اجاره خودرو در استرالیا خواهد بود. از جمله شرایط بیان شده داشتن حداقل سن ۲۱ سال و حداکثر ۷۵ سال است. البته برخی از شرکت‌های اجاره دهنده، از افرادی که در رده سنی ۲۱ تا ۲۵ سال قرار دارند یا بیش از ۷۵ سال عمر کرده‌اند، هزینه‌ای مازاد دریافت می‌کنند. همچنین داشتن گواهینامه بین المللی با اعتبار حداقل یک سال برای افرادی که گواهینامه انگلیسی زبان ندارند ضروری است، چرا که تمامی شرکت‌های اجاره خودرو در استرالیا، تنها گواهینامه انگلیسی زبان را می‌پذیرند. داشتن کارت اعتباری معتبر برای پرداخت هزینه نیز از دیگر شرایط اجاره خودرو در استرالیا است. ناگفته نماند شرایط هر یک از شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند، متفاوت است، از این رو توصیه می‌شود، پیش از اجاره شرایط شرکت انتخابی برای اجاره خودرو در استرالیا به صورت دقیق بررسی شود.

قیمت اجاره خودرو در استرالیا

پس از بیان شرایط اجاره خودرو نوبت به بررسی قیمت اجاره ماشین در استرالیا می‌رسد. قیمت اجاره ماشین در استرالیا بر اساس نوع و مدل ماشین، تعداد روزهای که متقاضی می‌خواهد اجاره کند و در برخی موارد مسافت پیموده شده در طول زمان اجاره متفاوت است. به عنوان مثال زمانی که ماشینی همچون تویوتا کرولا به مدت ۲۴ ساعت اجاره داده می‌شود، می‌بایست هزینه‌ای حدود ۵۵ دلار پرداخت گردد.

اما به طور تقریبی می‌توان قیمت اجاره ماشین در استرالیا را میانگین ۳۲ دلار (استرالیا) در روز یا ۹۶۸ دلار در ماه بیان نمود.

همچنین لازم به ذکر است، عواملی نظیر تحویل ماشین در مکانی به غیر از مکان اصلی و سن رانندگان (در رده سنی ۲۱ تا ۲۵ سال باشند) بر قیمت اجاره ماشین در استرالیا تاثیر می‌گذارند.

ناگفته نماند که در هنگام اجاره ماشین فرد متقاضی مختار به انتخاب بیمه تصادفات است. در صورت انتخاب این گزینه در زمان اجاره مازاد بر هزینه پرداختی برای اجاره، ۳۰ دلار (البته این مقدار بر اساس سیاست‌های هر یک از شرکت‌ها می‌تواند متغیر باشد) باید پرداخت شود (بیمه کلی در هزینه اجاره لحاظ شده است).

سایت های اجاره و خرید ماشین در استرالیا

در کنار مراجعه به بنگاه‌های معاملات خودرو و یا برقراری ارتباط با دلالان این حوزه برای جستجو خودرو مورد نظر، روش آنلاین و مراجعه به چندین سایت خرید خودرو به عنوان یکی از چند روش خرید ماشین در استرالیا توصیه می‌شود. در واقع سایت‌های معتبری بسیاری در این زمینه وجود دارند که متقاضیان اجاره و خرید ماشین در استرالیا می‌توانند با جستجو در لیست‌های ارائه شده توسط آن‌ها خودرو مد نظر خود را پیدا کرده و آن را انتخاب کنند. قطعا شیوه آنلاین در میان چندین روش خرید ماشین در استرالیا، از مناسب‌ترین روش‌ها است چرا که علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه رفت و آمد، افراد با خیالی آسوده به جستجو پرداخته و خودرو خویش را برای فروش ارائه داده یا خودرو مورد نظر را خریداری می‌کنند. اگر چه امروزه تعداد این سایت‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است اما برخی از آن‌ها جزو بهترین‌ها به شمار می‌روند که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته خواهد شد.

  • carsales.com.au

سایت carsales.com.au، سایت خرید ماشین در استرالیا است که به عنوان بزرگ‌ترین وب سایت آگهی اتومبیل این کشور شناخته می‌شود. این سایت هزاران وسیله نقلیه جدید و دست دوم را از نمایندگی‌های مجاز و فروشندگان خصوصی برای فروش یا اجاره ارائه می‌دهد. این سایت از بخش جستجوی پیشرفته‌ای برخوردار است که با فیلتر کردن می‌توان سریع‌تر به نتیجه مطلوب رسید. علاوه بر این‌ها اخبار روز خودرو، مقایسه ماشین‌ها و معرفی آن‌ها در بخش‌های دیگر سایت وجود دارد.

  • www.gumtree.com.au

این سایت خرید ماشین در استرالیا به عنوان نخستین مقصد برای خرید و اجاره خودروهای خصوصی معرفی شده است. این سایت با حدود ۱۰۰ هزار لیست از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های اجاره و خرید ماشین در استرالیا است. اضافه شدن لیست‌‌های جدید به صورت روزانه، توانایی ارتباط گیری سریع با فروشنده و وجود آگهی تبلیغاتی برای خرید، اجاره یا فروش دیگر وسایل نقلیه از مزایای این وب سایت به شمار می‌روند.

  • www.carsguide.com.au

این سایت به عنوان سایت خرید ماشین  با طیف وسیعی از انتخاب برای اجاره و خرید ماشین در استرالیا، مدعی است که در حوزه نشر مقالات مرتبط با صنعت خودرو در استرالیا با هزاران بررسی و معرفی خودرو و پست‌های خبری، رتبه یک را به خود اختصاص داده است. سایت carsguide.com.au در سال ۲۰۲۰ میلادی با گروه سایت Gumtree.com.au ادغام شده و در حال حاضر هر دو سایت بخشی از یک گروه می‌باشند که ارائه دهنده لیست خودروهای متنوع برای خرید و اجاره هستند.

علاوه بر سایت‌هایی که معرفی شدند، سایت Drive.com.au، سایت cartopia.com.au، سایت budget.com.au و چندین سایت دیگر در حوزه اجاره و خرید ماشین در استرالیا فعالیت دارند.

مشاوره مهاجرت به استرالیا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت استرالیا و کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی، اپلای تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، ویزای کار و جاب آفر استرالیا خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی استرالیا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

قیمت اجاره ماشین در استرالیا چقدر است ؟

قیمت اجاره ماشین در استرالیا با توجه به نوع و مدل ماشین متغیر است. هزینه روزانه ماشین در استرالیا به صورت میانگین ۳۲ دلار است.

شرایط سنی اجاره ماشین در استرالیا چیست ؟

شرایط سنی اجاره ماشین در استرالیا حداقل ۲۱ سال و حداکثر ۷۵ سال است.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

اجاره خانه در استرالیا
اجاره خانه در استرالیا
بررسی شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور
بررسی شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور