کانادا

ایالت بریتیش کلمبیا

ایالت بریتیش کلمبیا

شرایط زندگی در ایالت بریتیش کلمبیا به چه شکل است؟ آیا این ایالت آب و هوای سردی دارد؟ بازار کار در شهرهای بریتیش کلمبیا کانادا چگونه است؟ ایالت بریتیش کلمبیا برای تحصیل مناسب است؟ برای مهاجرت به این استان چه روش‌هایی وجود دارد؟ تفاوت ساعت به وقت ایالت بریتیش کلمبیا کانادا با ساعت ایران چقدر است؟ این پرسش‌ها تنها چند پرسش‌ از ده‌ها پرسش ایرانیان متقاضی مهاجرت به ایالت بریتیش کلمبیا به عنوان غربی‌ترین ایالت کانادا و یکی از بهترین ایالت‌ها برای زندگی، کار و تحصیل، می‌باشد. طی سال‌های اخیر دولت کانادا مسیر مهاجرت به این کشور را برای متقاضیان هموار کرده است، از این رو ایرانیانی که قصد مهاجرت برای کار، زندگی یا تحصیل را دارند به سبب بالا بودن کیفیت زندگی در این کشور و پایین بودن نرخ بیکاری، در صدد اخذ ویزای آن هستند. در این میان و به دنبال انتخاب یکی از ایالت‌ها به عنوان مقصد نهایی، ایالت بریتیش کلمبیا به جهت برخورداری از تنوع فرهنگی بالا، اقتصاد بسیار خوب و رو به رشد، سطح رفاهی بالا یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود.

شرایط زندگی در ایالت بریتیش کلمبیا کانادا چگونه است؟

ایالت بریتیش کلمبیا یکی از بهترین ایالت‌ها برای مهاجرت به شمار می‌رود چرا که در این استان علاوه بر بالا بودن سطح رفاه میزان تنوع فرهنگی و نژادی در میان ساکنان آن زیاد است و همین امر سبب شده تا ساکنان شهرهای بریتیش کلمبیا کانادا روابطی دوستانه با مهاجران داشته باشند و آنان را جزئی از جامعه بدانند که این امر زندگی در کشوری دیگر را برای مهاجران آسان می‌کند.

ایالت بریتیش کلمبیا از اقتصاد بسیار خوبی برخوردار است و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین می‌باشد. همچنین به سبب وجود موسسه‌های آموزشی مختلف برای مقاطع گوناگون که آموزش در آن‌ها بر اساس علم و دانش روز و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و بر مبنای فهم عمیق و کاربردی مطالب می‌باشد یکی از بهترین‌ها استان‌ها برای مهاجرت تحصیلی است.

این ایالت به جهت قرار گرفتن در میان رشته کوه راکی و اقیانوس آرام از آب و هوای و طبیعت خوبی برخوردار است. مساحت آن حدود ۹۴۰ هزار کیلومتر مربع است و از بخش شمالی با ایالت یوکان، جنوب با ایالت واشنگتن آمریکا، از شرق با آلبرتا و از بخش غربی با اقیانوس آرام هم مرز می‌باشد. مرکز این ایالت شهر ویکتوریا و یکی از بهترین شهرها و بزرگ‌ترین آن‌ها ونکوور است که ایرانیان بسیاری در آن ساکن شده‌اند.

اختلاف ساعت به وقت ایالت بریتیش کلمبیا کانادا با ساعت به وقت گرینویچ منفی ۸ ساعت و با ساعت محلی ایران منفی ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه است. در واقع ساعت به وقت ایالت بریتیش کلمبیا کانادا عقب تر از ساعت به وقت ایران است به این معنا که اگر در ایران ساعت ده و نیم صبح روز ۱۵ دی باشد، ساعت به وقت بریتیش کلمبیا کانادا ۲۳ شب روز ۱۴ دی خواهد بود.

علاوه بر آن‌چه که بیان شد لازم است گفته شود که هزینه زندگی در این ایالت نسبت به دیگر ایالت‌ها بالاتر است، اما متناسب با آن حقوق و درآمد دریافتی بالا و مالیات بر درآمد پایین می‌باشد.

شرایط آب و هوایی بریتیش کلمبیا کانادا

آب و هوای بریتیش کلمبیا در بخش‌های مختلف، متفاوت است. با بررسی نقشه ایالت بریتیش کلمبیا کانادا می‌توان گفت که بخش جنوب غربی استان از لحاظ دما، میزان رطوبت و تغییر پذیری به سبب وجود جریان آب‌های اقیانوسی معتدل شده است و یکی از بهترین بخش‌ها برای زندگی مردم، رشد گیاهان و گونه‌های جانوری به شمار می‌آید. همچنین بادهای غالب که از اقیانوس آرام بر روی رشته کوه‌ها جریان پیدا می‌کند موجب ایجاد طیف گسترده‌ای از بارش‌ها و دامنه دمایی گوناگون در کل ایالت شده‌اند ولی در امتداد ساحل اقیانوس این تغییرات ناچیز می‌باشند و در فصل تابستان این مناطق از هوای خنک و در فصل زمستان نیز سرمای آن بسیار شدید نمی‌باشد و دما به ندرت به منفی ۱۸ درجه سانتی گراد می‌رسد.

اما آب و هوای بریتیش کلمبیا در بخش شرقی این چنین نیست. در مناطق کاریبو و اوکاناگان تغییرات دمایی وسیعی به ثبت رسیده است و تابستان‌ها در این نواحی گرم و زمستان‌ها سردتر گفته شده است.

آب و هوای بریتیش کلمبیا در بخش شمالی یا همان محدوده کوه‌های راکی نیز همچون آب و هوای بخش شرقی است با این تفاوت که در بخش‌های شمالی بارش برف بیش از قسمت شرقی ایالت است.

در بخش‌های داخلی‌تر از بخش شمالی و محدوده رودخانه صلح بر اساس نقشه ایالت بریتیش کلمبیا کانادا، زمستان‌ها شدیدا سرد و تایستانها دمای هوا نرمال است.

در کل می‌توان این ایالت را یکی از گرم‌ترین مناطق کشور کانادا با متوسط دمای روزانه بالای ۱۱ درجه سانتی‌گراد دانست. آب و هوای بریتیش کلمبیا به آب و هوای اروپای مرکزی شباهت دارد. ماه آگوست که معادل با اواسط مرداد ماه تا اوایل شهریور است، گرم‌ترین ماه‌ها و ژانویه که اولین ماه میلادی است، سردترین ماه در بریتیش کلمبیا می‌باشد.

شرایط تحصیلی در استان بریتیش کلمبیا کانادا

شرایط تحصیل در ایالت بریتیش کلمبیا همانند دیگر استان‌های کانادا و بر اساس قانون تدوین شده برای آن می‌باشد. طبق قوانین، شهروندان و افرادی که از اقامت دائم کانادا برخوردار می‌باشند می‌توانند دوره ابتدایی و متوسطه (تا قبل از ورود به دانشگاه) را در مدارس دولتی به صورت رایگان بگذرانند یا با پرداخت هزینه‌ای در مدارس خصوصی تحصیل کنند. این افراد برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد نظر ملزم به پرداخت هزینه می‌باشند.

در این میان افرادی که به عنوان مهاجر شناخته می‌شوند برای تحصیل در هر یک از مقاطع از ابتدایی گرفته تا دانشگاه می‌بایست هزینه‌ای را پرداخت نمایند که این هزینه بر اساس موسسه انتخابی، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. البته همواره کمک هزینه و بورسیه‌هایی توسط موسسات آموزشی و دیگر ارگان‌های دولتی و خصوصی ایالت برای کمک به دانشجویان از لحاظ مالی تدوین و ارائه شده‌اند که دانشجویان می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط از آن‌ها استفاده کنند.

علاوه بر هزینه هر یک از موسسات آموزشی برای پذیرش شرایط ویژ‌ه‌ای را بیان کرده است که متقاضی در صورت دارا بودن آن‌ها می‌تواند برای اخذ پذیرش و در آخر دریافت ویزا و مهاجرت اقدام کند.

و اما از لحاظ علمی موسسه‌های آموزشی بریتیش کلمبیا به ویژه دانشگاه‌ها از سطح بسیار خوبی نه تنها در کانادا بلکه در کل دنیا برخوردار هستند. در دانشگاه‌های این ایالت که جزو دانشگاه‌های مجهز به شمار می‌رود. آموزش بر مبنا و متمرکز بر یادگیری و آموزش تئوری نیست بلکه هدف آن است که آن‌چه را دانشجو در کلاس درس آموخته است، در بازار کار پیاده سازی کند.

وضعیت اشتغال و اقتصاد در بریتیش کلمبیا به چه صورت است؟

در ادامه مطلب و پس از پرداختن به موضوعاتی چون تحصیل، نقشه ایالت بریتیش کلمبیا کانادا، آب و هوای بریتیش کلمبیا، شرایط زندگی در آن و بیان تفاوت ساعت به وقت ایالت بریتیش کلمبیا کانادا با وقت جهانی و ساعت ایران، به اقتصاد این استان و همچنین اشتغال آن که متأثر از اقتصاد است، اشاره می‌گردد.

وضعیت اقتصادی ایالت بریتیش کلمبیا را می‌توان به عنوان برترین وضعیت در میان ایالت‌های مختلف معرفی نمود چرا که طی سال‌های اخیر این استان بالاترین نرخ رشد اقتصادی را از آن خود کرده است. در این استان بیکاری بسیار کم است و به جهت موقعیت استراتژیکی، هم مرز بودن با کشور آمریکا، کیفیت بالای زندگی، سیاست‌های مالیاتی بسیار خوب در بخش صنایع، وجود افرادی که از تحصیلات آکادمیک در سطح بالا برخوردار هستند و … این ایالت که یکی از استان‌های صنعتی است، بستری بسیار خوب و مناسب برای رشد در حوزه اقتصادی به شمار می‌رود.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط برنامه های اقامتی ایالتی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


همچنین بالا بودن نرخ رشد اقتصادی و توسعه روز افزون صنایع مختلف سبب شده تا بریتیش کلمبیا برای همگام شدن با افزایش جمعیت در پی ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در حوزه‌های مختلف نظیر تکنولوژی، توریسم، معدن، ممل و نقل، ساخت و ساز، بخش کشاورزی، سینما و رسانه و خدمات درمانی باشد. بر اساس آمارهای بیان شده دولت ایالت بریتیش کلمبیا اظهار داشته است که ار سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۹ میلادی بیش از ۸۰۰ هزار فرصت شغلی جدید را در جهت رشد و توسعه بازار کار ایجاد خواهد کرد.

زندگی در بریتیش کلمبیا دارای چه استانداردهایی است؟

از استانداردهای زندگی در ایالت بریتیش کلمبیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زندگی در این ایالت و در شهرهایی نظیر ونکوور، ویکتوریا از لحاظ کیفی و رفاهی در سطح بالایی قرار دارد.
  • هزینه‌های زندگی در این استان نسبت به دیگر ایالت‌ها بالاتر است. البته میانگین حقوق دریافتی نیز متناسب با هزینه زندگی در سطح خوبی قرار دارد
  • در ایالت بریتیش کلمبیا میزان مالیات بر درآمد افراد در سطح پایینی قرار گرفته است.
  • در این ایالت پارک‌ها، سواحل و اماکن دیدنی فراوانی وجود دارند که برای گذراندن آخر هفته‌ای زیبا گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند.
  • متوسط عمر ساکنین ایالت بریتیش کلمبیا هشتاد سال می‌باشد.

متوسط هزینه‌های زندگی در ایالت بریتیش کلمبیا در کشور کانادا

یکی از سوالات عمده‌ای که متقاضیان مهاجرت به کانادا و ایالت بریتیش کلمبیا می‌پرسند، میزان هزینه زندگی در این ایالت است. در پاسخ به آن باید گفت که ایالت بریتیش کلمبیا یکی از گران‌ترین ایالت‌های کانادا برای زندگی است. در این ایالت علاوه بر این‌که هزینه تهیه خوراک و پوشاک بالا است، میزان هزینه‌ای که برای اجاره مسکن یا خرید آن صرف می‌شود نیز در سطح بالایی می‌باشد.در واقع هزینه زندگی در شهرهای بریتیش کلمبیا کانادا برای یک نفر حدود ۱۸۵۰ دلار کانادا است که نسبت به میانگین هزینه زندگی در کانادا ۱٫۱۵ برابر بیشتر است. ناگفته نماند که میزان حقوق دریافتی در این ایالت بالغ بر سه هزار دلار کانادا است که می‌تواند هزینه‌های زندگی ماهانه را پوشش دهد.

هزینه زندگی در ایالت بریتیش کلمبیا/ ماهانه یک نفر/ دلار کانادا خانواده چهار نفره/ دلار کانادا
مجموع هزینه زندگی+ اجاره مسکن ۱۸۴۱$ ۴۲۷۵$
مجموع هزینه زندگی+ بدون اجاره مسکن ۷۳۲$ ۲۲۹۱$
اجاره مسکن و تاسیسات ۱۱۰۹$ ۱۹۸۴$
حمل و نقل ۹۳٫۵$ ۲۴۵$
غذا ۵۱۴$ ۱۳۳۶$
حقوق دریافتی خالص (پس از کسر مالیات) ۳۰۶۷$

البته هزینه‌های بیان شده متوسط هزینه‌های لازم برای زندگی راحت در شهرهای بریتیش کلمبیا کانادا است و این مقدار بر اساس هزینه‌های جانبی نظیر هزینه تفریح، تحصیل و خرید پوشاک متغیر خواهد بود.

همچنین هزینه اجاره یا خرید مسکن در همه جا این ایالت یکسان نیست و بر اساس متراژ و موقعیت خانه این مقدار بالا یا پایین خواهد بود.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص برنامه های ایالتی کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

روش های مهاجرت به ایالت بریتیش کلمبیا

برای مهاجرت به ایالت بریتیش کلمبیا مسیرهای مختلفی وجود دارند که متقاضیان مهاجرت بر اساس شرایط خود می‌توانند یکی از این مسیرها (برنامه‌های مهاجرتی) را انتخاب و از طریق آن درخواست خود را ارسال نمایند. مسیرهای مهاجرت به بریتیش کلمبیا در دو دسته مسیرها و برنامه‌های تدوین شده توسط دولت فدرال کانادا و برنامه‌های مهاجرتی استانی دسته بندی شده‌اند که در ادامه هر یک از برنامه‌ها به صورت مختصر معرفی می‌شوند.

برنامه‌های مهاجرتی فدرال

  • برنامه‌های مهاجرتی اقتصادی

دو برنامه مهاجرتی ویزای استارت آپ و خود اشتغالی از برنامه‌های دولت فدرال برای مهاجرت، در این گروه از برنامه‌ها قرار دارند. برنامه استارت آپ مناسب افرادی است که دارای یک ایده دانش بیان برای ایجاد یک کسب و کار می باشند و برنامه خود اشتغال مختص افرادی است که در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دارای تجربه و سابقه کاری حداقل دو سال هستند.

  • برنامه مهاجرت تحصیلی

از انواع برنامه‌های مهاجرتی تدوین شده از سوی دولت فدرال کانادا، برنامه مهاجرت تحصیلی است. این برنامه برای آن گروه از افراد مناسب است که قصد دارند برای تحصیل در مقطع ویژه‌ای به کانادا و ایالت بریتیش کلمبیا مهاجرت کنند. برای اقدام به مهاجرت با کمک این برنامه شرایط خاصی در نظر گرفته شده است که بر اساس مقاطع مختلف متفاوت می‌باشند اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برخورداری از تمکن مالی، اخذ نامه پذیرش از موسسه آموزشی مورد نظر و سن اشاره کرد.

  • برنامه مهاجرت اسپانسرشیپ خانواده

عده‌ای از متقاضیان مهاجرت به بریتیش کلمبیا در صورتی که یکی از اقوام درجه یک آن‌ها نظیر فرزند، والدین، برادر، خواهر یا همسر دارای اقامت دائم و یا شهروندی کانادا باشد می توانند با استفاده از برنامه اسپانسرشیپ و دعوت نامه‌ای که از سوی شخص مقیم (این شخص لازم است به سن قانونی رسیده باشد) ارسال می‌شود برای اخذ اقامت اقدام کنند.

  • مهاجرت کاری

سیستم اکسپرس اینتری کانادا برای مهاجرت کاری مناسب است. در این سیستم برای مهاجرت کاری به کانادا (به هر یک از استان‌ها) برنامه‌های گوناگونی چون برنامه نیروی کار ماهر فدرال یا تجربه کار کانادایی تدوین شده‌اند که افراد متقاضی می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند گردند.

برنامه‌های مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

برنامه‌های مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا را بدون شک می‌توان متنوع‌ترین برنامه‌های مهاجرت استانی کشور کانادا دانست. این برنامه‌ها در دو دسته مهاحرت متخصصان و مهاجرت سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند.

  • مهاجرت متخصصان شامل برنامه‌های کارکنان متخصص، متخصصان و افراد حرفه‌ای در حوزه درمان، فارغ التحصیلان، فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی وکارکنان مبتدی با میزان مهارت متوسط می‌باشد که هر یک از آن‌ها گروهی از جامعه را در بر می‌گیرد و افراد در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند از طریق آن‌ها اقدام کنند.
  • مهاجرت سرمایه‌گذاران به جهت ورود سرمایه به این استان، جذب افراد کارآفرین و همچین ایجاد اشتغال و کم‌تر کردن نرخ بیکاری از طریق برنامه‌های کارآفرینی بریتیش کلمبیا، کارآفرینی در بخش‌های کم جمعیت ایالت بریتیش کلمبیا و برنامه پروژه‌های استراتژیک قابل انجام است. برای استفاده از هر یک از برنامه‌های گفته شده که مزایا و خدمات ویژه‌ای را در بر دارند، شزایط خاصی تدوین شده است و افراد در صورت دارا بودن آن‌ها می‌توانند از طریق آن‌ها درخواست خود را ارسال کنند.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا چگونه است؟

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا با توجه به شهر های این ایالت متفاوت می باشد. ونکوور بزرگترین شهر این ایالت از هزینه بالاتری نسبت به شهر های دیگر برخوردار است. به صورت کلی هزینه زندگی در شهرهای بریتیش کلمبیا کانادا برای یک نفر حدود ۱۸۵۰ دلار کانادا است .

آب و هوای بریتیش کلمبیا نسبت به ایالت های دیگر کانادا چگونه است؟

آب و هوای بریتیش کلمبیا نسبت به ایالت های دیگر کانادا گرم تر است. ونکوور مرکز این ایالت از گرم ترین شهر های کانادا می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

ایالت مانیتوبا کانادا
ایالت مانیتوبا کانادا
ایالت نیوبرانزویک
ایالت نیوبرانزویک