ویزای تحصیلی کانادا (دانشجویی و دانش آموزی)

اقامت پس از تحصیل در کانادا ازطریق برنامه های اقامتی

اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق برنامه های اقامتی

اقامت پس از تحصیل در کانادا یکی از اولویت های دانشجویان بین المللی کانادا می باشد . خوشبختانه با توجه به قوانین کانادا دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را با موفقیت به پایان رسانده باشند می توانند از روش های مختلفی جهت اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل اقدام نمایند . کانادا دارای بیش از ۹۰ برنامه مهاجرتی و اقامتی می باشد . پیش نیاز اکثر این برنامه های مهاجرتی تحصیل در کانادا و یا داشتن سابقه کار در کانادا می باشد . متقاضیانی که شرایط ویزای تحصیلی کانادا را دارند می توانند با گذراندن یک دوره تحصیلی در کانادا برنامه های مختلف مهاجرتی را برای خود باز نمایند .

تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف از دوره متوسطه تا تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. ادامه تحصیل در سطوح مختلف تحصیلی برای متقاضیان میسر می باشد. شرایط ادامه تحصیل در مقاطع مختلف متغیر می باشد. بطوری کلی برای تحصیل در مدارس کانادا نیازی به مدرک زبان نمی باشد. ادامه تحصیل در سطوح دانشگاهی نیاز به مدرک زبان است. برخی از دانشگاه های کانادا، بدون مدرک زبان نیز دانشجو می پذیرند. داشتن نمره مدرک زبان بالا، معدل خوب و رزومه قوی می تواند نقش مهمی در اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های کانادا داشته باشد.

از آنجایی که اکثر برنامه های مهاجرتی اسکیل ورکر کانادا بر پایه تحصیلات، سابقه کاری طراحی و تنظیم شده است، دانشجویانی که از موسسات آموزشی کانادا فارغ التحصیل می شوند، راحت تر می توانند جهت اخذ ویزای کانادا اقدام کنند. افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه های کانادا هستند آسان تر می توانند وارد بازار کار کانادا شوند. چرا که در طول دوره تحصیلی شرایط کار پاره وقت برای دانشجویان مهیا شده و آنها می توانند با بازار کار تخصص خود آشنا شوند. داشتن رزومه و سابقه کار کانادایی، شرایط اخذ جاب آفر را پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان فراهم می کند. کار در کانادا شرایط اخذ اقامت و تابعیت کانادا را تسهیل می کند.

شرایط و هزینه تحصیل در کانادا
جهت آگاهی از شرایط و هزینه های تحصیل در کانادا، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اقامت پس از تحصیل در کانادا
——————————————————–
Permanent Residency after graduation in canada

اقامت پس از تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی کانادا می توانند پس از فارغ التحصیلی برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام نمایند . این متقاضیان می بایست در این خصوص در هنگام انتخاب رشته تحصیلی ، کالج و یا دانشگاه دقت نمایند . چرا که موسسه آموزشی مورد نظر می تواند واجد شرایط کار پس از تحصیل در کانادا PGWP نباشد . دانشجویان بین المللی کانادا حداکثر برای مدت ۳ سال می توانند ویزای کار در کانادا داشته باشند . دانشجویان فارغ التحصیل که دارای سابقه کار در کانادا می باشند، بازه وسیعی از برنامه های اقامتی کانادا برای آنها باز می گردد. در حقیقت این دانشجویان علاوه بر اینکه می توانند برای برنامه های اقامت بعد از تحصیل اقدام نمایند، برای این برنامه ها که پیش نیاز آنها سابقه کار در کانادا است نیز واجد شرایط می باشند. حتی برخی از برنامه های اقامتی کانادا که نیاز به داشتن تحصیلات و یا کار در کانادا نمی باشد در صورتی که متقاضی از فاکتورهای کار و تحصیل در کانادا برخوردار باشد ، می تواند از این طریق امتیاز بیشتری کسب کرده و موفق به اخذ اقامت کانادا شود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر ویدئو مشاور مهاجرت در کانادا در خصوص روش های اقامت پس از تحصیل در کانادا را تماشا نمایید .

کانادا دارای برنامه های متنوع اقامت دائم می باشد. این برنامه های مهاجرتی به دو دسته فدرال و ایالتی تقسیم بندی می شود. همه ایالت های کانادا برنامه های مهاجرتی خاص خود را دارند که با توجه به نیاز های منطقه ای خود تنظیم کرده اند. برنامه های اقامت دائم کانادا در حوزه های مختلف سرمایه گذاری، اسکیل ورکر( از طریق تخصص)، کارآفرینی و استارتاپ، تحصیلی و اسپانسرشیپ فامیلی ارائه می گردد. برخی از برنامه های مهاجرتی کانادا مختص فارغ التحصیلان این کشور می باشد. پیش نیاز اکثر برنامه های اقامتی کانادا داشتن سابقه کار و تحصیل در کانادا می باشد. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادا شانس زیادی در اخذ اقامت پس از تحصیل کانادا از طریق این برنامه های مهاجرتی دارند.

اقامت پس از تحصیل و درآمد و هزینه های زندگی کانادا

یکی از فاکتور های تاثیر گذار در تصمیم گیری اقامت پس از تحصیل در کانادا، درآمد و هزینه زندگی در کانادا است. درآمد در ایالت های مختلف متغیر است. میزان دستمزد در مشاغل مختلف با توجه به سابقه کار و تخصص در هر ایالت متفاوت است. در زیرمیانگین دستمزد در برخی از ایالت های کانادا و همچنین مقایسه هزینه زندگی در برخی از شهرهای کانادا بررسی می شود.

میانگین دستمزد در برخی از ایالت های کانادا

  • میانگین در آمد در بریتیش کلمبیا: ۵۲٫۰۰۰ دلار کانادا
  • میانگین درآمد در انتاریو: ۵۸٫۰۰۰ دلار کانادا
  • میانکین در آمد در کبک: ۵۱٫۰۰۰ دلار کانادا
  • میانگین درآمد در نوااسکوشیا: ۴۹٫۰۰۰ دلار کانادا

مقایسه هزینه زندگی در برخی شهرهای کانادا

مقایسه هزینه زندگی در برخی از شهرهای کانادا در فاکتورهای مهم، ماهیانه به شرح زیر می باشد.

هزینه های زندگی در کاناداونکوورتورنتومونترالاتاواهلیفکس
اجاره آپارتمان یک خوابه (دلار کانادا) ۱٫۵۰۰۱٫۴۰۰۹۰۰۱٫۰۰۰۸۰۰
بلیط ماهانه حمل نقل عمومی (دلار کانادا) ۹۰۸۰۸۰۱۰۰۷۵
یک وعده غذایی در رستوران (دلار کانادا) ۳۵۳۵۳۰۳۵۴۰
یک قرص نان (دلار کانادا) ۴۳٫۵۳۴۳٫۵

شرایط برنامه های اقامت پس از تحصیل در کانادا

برای اینکه بیشتر با مزایای تحصیل کانادا و روش های اخذ اقامت بعد از دانشجویی و تحصیل در کانادا آشنا شوید به تشریح برخی از این برنامه های مهاجرتی در زیر پرداخته ایم .

افزایش امتیاز در برنامه اسکیل ورکر فدرال از طریق تحصیل و کار

یکی از برنامه های سریع رسیدن به اقامت PR در کانادا ، برنامه اقامتی اسکیل ورکر فدرال از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا می باشد . بطور کلی افرادی موفق به دریافت ویزا در این برنامه مهاجرتی می شوند که شرایط عمومی زیر را داشته باشند .

  • سن : حداکثر ۳۲ سال
  • سابقه کار : ۳ سال
  • مدرک تحصیلی : فوق لیسانس
  • مدرک زبان : S7 W7 R7 L8
  • امتیاز متقاضیان با شرایط فوق : ۴۵۳ امتیاز
  • متقاضیانی که دارای مدرک دکترا می باشند می توانند با در نظر گرفتن شرایط فوق تا سن ۳۶ سالگی همچنان از این طریق اقدام نمایند .

درمثال بالا در صورتی که متقاضیان شرایط سنی را از دست بدهند دیگر واجد شرایط این برنامه مهاجرتی نمی باشند . در صورتی که اگر فرد متقاضی یک دوره تحصیلی و کاری در کانادا داشته باشد با شرایط راحت تری از این طریق می تواند برای این برنامه مهاجرتی اقدام نماید . همچنین از آنجایی که اخذ نمره آیلتس با شرایط فوق سخت می باشد افرادی که سابقه تحصیل و کار در کانادا دارند با نمره آیلتس پایین تری همچنان می توانند برای ین برنامه مهاجرتی اقدام نمایند .
به مثال زیر دقت نمایید :

  • سن : حداکثر ۳۴ سال
  • مدرک تحصیلی : فوق لیسانس
  • سابق تحصیل در کانادا : یک دوره فوق لیسانس
  • سابقه کار : ۳ سال در خارج از کانادا
  • سابقه کار در کانادا : یکسال
  • مدرک زبان : S6 W6 R6 L6
  • امتیاز متقاضیان با شرایط فوق : ۴۵۶ امتیاز

همچنین از آنجا که افرادی که در کانادا دوره تحصیلی خود را به اتمام رسانده و در حال کار در کانادا می باشند در اخذ پیشنهاد کاری کانادا ( جاب آفر ) نیز موفق می باشند، از این طریق نیز امتیاز بالاتری کسب کرده و با محدوده سنی بالاتر همچنان واجد شرایط این برنامه مهاجرتی می باشند .
بعنوان مثال:

  • سن : حداکثر ۳۹ سال
  • مدرک تحصیلی : فوق لیسانس
  • سابق تحصیل در کانادا : یک دوره فوق لیسانس
  • سابقه کار : ۳ سال در خارج از کانادا
  • سابقه کار در کانادا : یکسال
  • مدرک زبان : S6 W6 R6 L6
  • دارای پیشنهاد کاری ( جاب آفر )
  • امتیاز متقاضیان با شرایط فوق : ۴۷۸ امتیاز

همانطور که در مثال های بالا ملاحظه می نمایید تحصیل و کار در کانادا می تواند موانعی مانند اخذ نمره زبان ( آیلتس ) بالا ، از دست دادن امتیاز سن را از پیش روی متقاضیان برداشته و مسیر اخذ اقامت را برای آنها آسان سازد .

روش های اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا

انواع برنامه های مهاجرت استانی کانادا وجود دارد که اکثر آنها اقامت پس از تحصیل را برای فارغ التحصیلان کانادا مهیا می نماید . برای آشنایی بیشتر با شرایط این برنامه ها می توانند شرایط برنامه های مختلف هر استان را بصورت جداگانه مطالعه نمایید . همچنین برنامه هایی از قبیل برنامه مهاجرتی فنی حرفه ای فدرال ، برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی فدرال نیز از دیگر برنامه های اقامتی می باشد که پیش نیاز آنها تحصیل و یا کار در کانادا می باشد.

اقامت پس از تحصیل در انتاریو کانادا

اقامت پس از تحصیل در انتاریو از طریق برنامه فارغ التحصیلان بین المللی یکی از برنامه های اخذ ویزای کانادا برای دانشجویان بین المللی که در کانادا و یا خارج از کانادا تحصیل نموده اند، می باشد. دانشجویان بین المللی که به وسیله ویزای تحصیلی در کانادا زندگی نموده اند، می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی از طریق برنامه دانشجویان بین المللی انتاریو برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند. این دانشجویان می بایست یک دوره تحصیلی دوساله را در کانادا سپری کرده وهمچنین دارای یک پیشنهاد کار تمام وقت از یک کارفرما در استان انتاریو باشند.

اقامت پس از تحصیل در مانیتوبا کانادا

قامت پس از تحصیل در مانیتوبا از طریق برنامه های متنوع مهاجرتی مانیتوبا امکانپذیر می باشد . مانیتوبا دارای ۳ روش برنامه مهاجرتی فارغ تحصیلان می باشد . یکی از این روشهای اقامت پس از تحصیل در مانیتوبا ، برنامه مهاجرتی مسیر استخدام تخصص ( Career Employment Pathway ) می باشد . این برنامه اقامتی برای افرادی که با ویزای تحصیلی کانادا وارد شده و دوره تحصیلی خود را با موفقیت به پایان رسانده اند این امکان را فراهم می آورد تا جهت اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. دانشجویان فارغ التحصیل جهت اقدام از طریق این برنامه اقامتی می بایست دارای جاب آفر از یک کارفرما در مانیتوبا باشند .

اقامت پس از تحصیل کانادا برای فارغ التحصیلان ارشد انتاریو

اقامت کانادا برای دانشجویان فوق لیسانس انتاریو از طریق برنامه مهاجرتی فارغ التحصیلان ارشد انتاریو این فرصت را برای دانشجویان بین المللی در مقطع ارشد فراهم می آورد تا بعد از اتمام دوره تحصیلی و اخذ مدرک فوق برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.دانشجویان بین المللی که از طریق ویزای تحصیلی کانادا در یکی از موسسات مورد تایید این برنامه مهاجرتی ادامه تحصیل داده اند می توانند حداکثر دو سال پس از اتمام دوره تحصیلی برای مهاجرت به کانادا از این طریق اقدام نمایند.

شرایط برنامه مهاجرت فارغ التحصیلان ارشد انتاریو

  • اقامت کانادا برای دانشجویان فوق لیسانس مخصوص افرادی است که فارغ التحصیل از مقطع ارشد در یکی از موسسات مورد تایید این برنامه مهاجرتی باشند.
  • دانشجوی تمام وقت به معنی گذراندن ۱۵ ساعت آموزش در هفته در مدت یکسال می باشد که کالج و یا دانشگاه مربوطه این مورد را مشخص می نماید.
  • دانشجویانی که هنوز دوره تحصیلی آنها به اتمام نرسیده نمی توانند برای این برنامه مهاجرتی اقدام نمایند مگر اینکه بصورت تمام وقت شاغل باشند.
  • دانشجویانی که بابت تحصیل در کانادا در دوره ارشد در کانادا بورسیه و یا کمک هزینه تحصیلی از سازمانی در کشور خود دریافت نموده و بابت آن متعهد هستند که کشور خود بازگردند نمی توانند از طریق این برنامه مهاجرتی اقدام نمایند.
  • داشتن مدرک زبان فرانسه و یا انگلیسی معادل CLB7
  • متقاضی این برنامه های مهاجرتی می بایست حداقل یکسال در ظرف دوسال گذشته در انتاریو زندگی کرده باشند.
  • اقامت کانادا برای دانشجویان فوق لیسانس نیازمند داشتن گواهی تمکن مالی متناسب با تعداد اعضای خانواده می باشد.
  • متقاضی می تواند برای اثبات تمکن مالی از طریق نشان دادن یکی یا ترکیبی از اسناد بانکی، اسناد اثبات درآمد سالانه و یا پیشنهاد کار استفاده نماید.
  • متقاضیان این برنامه مهاجرتی می بایست تمایل به زندگی انتاریو داشته باشد. (در این خصوص آفیسر پرونده ممکن است مواردی از قبیل تحصیل در انتاریو، داشتن دوست و فامیل در انتاریو، مسافرت های انجام شده به انتاریو را مورد بررسی قراردهد.)
  • متقاضیان این برنامه مهاجرتی حداکثر ظرف دوسال از تاریخ مدرک تحصیلی فرصت اقدام از طریق این برنامه را دارند.

اقامت پس از تحصیل کانادا برای فارغ التحصیلان دکترا انتاریو

برنامه مهاجرتی فارغ التحصیلان دکترا انتاریو این فرصت را برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا در استان انتاریو فراهم می آورد تا بعد از اتمام دوره تحصیلی و اخذ مدرک دکترا برای اخذ اقامت پس از تحصیل در انتاریو اقدام نمایند. دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا که با ویزای تحصیلی در یکی از موسسات مورد تایید این برنامه مهاجرتی دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده اند می توانند برای اخذ ویزای کانادا اقدام نمایند.

شرایط برنامه مهاجرت فارغ التحصیلان دکترا انتاریو

  • مهاجرت به کانادا برای دانشجویان دکترا مخصوص افرادی است که فارغ التحصیل از مقطع ارشد در یکی از موسسات مورد تایید این برنامه مهاجرتی باشند.
  • دانشجو می بایست حداقل۲ سال از دوره تحصیلی در مقطع دکترا را در انتاریو گذرانده باشد.
  • متقاضی می بایست حداقل یکسال در ۲ سال گذشته در انتاریو زندگی کرده باشد.
  • دانشجویانی که در بابت تحصیل در دوره دکترا در کانادا بورسیه و یا کمک هزینه تحصیلی از سازمانی در کشور خود دریافت نموده و بابت آن متعهد هستند که کشور خود بازگردند، نمی توانند از طریق این برنامه مهاجرتی برای اخذ اقامت پس از تحصیل در انتاریو اقدام نمایند.
  • داشتن مدرک زبان فرانسه و یا انگلیسی معادل CLB7
  • اقامت کانادا برای دانشجویان دکترا نیازمند داشتن گواهی تمکن مالی کانادا متناسب با تعداد اعضای خانواده می باشد.
  • متقاضی می تواند برای اثبات تمکن مالی از طریق نشان دادن یکی یا ترکیبی از اسناد بانکی ،اسناد اثبات درآمد سالانه و یا پیشنهاد کار استفاده نماید.
  • متقاضیان این برنامه مهاجرتی می بایست تمایل به زندگی انتاریو داشته باشد. (در این خصوص مامور پرونده ممکن است مواردی از قبیل تحصیل در انتاریو، داشتن دوست و فامیل در انتاریو، مسافرت های انجام شده به انتاریو را مورد بررسی قراردهد.)
  • متقاضیان این برنامه مهاجرتی حداکثر ظرف دوسال از تاریخ مدرک تحصیلی فرصت اقدام از طریق این برنامه را دارند.

اقامت پس از تحصیل در کانادا و اخذ تابعیت

فارغ التحصیلان کانادا پس از اخذ ویزای کار پس از تحصیل، و کسب سابقه کار کانادایی، می توانند برای اخذ اقامت کانادا PR اقدام کنند. کسب پاسپورت کانادا نیازمند ۳ سال زندگی در کانادا می باشد. یک سال از دوره تحصیلی دانشجویان بعنوان بخشی از این سه سال محاسبه می گردد. بعنوان مثال دانشجوی فارغ التحصیلی که پس از اخذ PR، دو سال در کانادا زندگی کرده ( ۱ سال از دوره تحصیلی + ۲ سال زندگی پس از PR= سه سال) می تواند برای اخذ پاسپورت کانادایی اقدام کند. متقاضیان اخذ تابعیت و پاسپورت کانادایی باید در بازه زمانی ۵ سال، ۳ سال در کانادا کار و زندگی کرده باشند. این افراد پس از دریافت پاسپورت کانادایی، محدودیتی برای زندگی در خارج از کانادا نخواهند داشت و پاسپورت کانادایی آنها برای همیشه معتبر می باشد.

روش های اخذ اقامت کانادا
جهت آگاهی از شرایط اخذ اقامت کانادا و هزینه های آن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

از آنجایی که شرایط هر یک از برنامه های مهاجرتی متفاوت می باشد و مجرد ، متاهل بودن متقاضیان هر کدام شرایط متفاوتی را برای آنها رقم می زند، پرداختن به همه آنها به این شکل میسر نمی باشد . لذا متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود در برنامه های مختلف مهاجرتی کانادا ، تحصیل در کانادا و اقات بعد از تحصیل با مشاور رسمی مهاجرتی یوکن بصورت آنلاین مشاوره داشته باشند .

در صورت تمایل جهت مشاوره با مشاور این مجموعه ، از طریق رزرو وقت مشاوره آنلاین اقدام نمایید .

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

  1. با سلام….من ۴۳ ساله هستم ..فوق لیسانس مامایی دارم و ۱۷ سال سابقه کار تو ایران و ایلتس ۶ دارم…میخواستم بپرسم اگه ویزای تحصیلی بگیرم بعدش موفق به اخذ اقامت کانادا میشوم یا بدلیل مشکل سن اقامت بهم نمیدن؟ ممنونم از راهنماییتون

    1. سلام
      برای رشته های زیر گروه پزشکی سخت پذیرش میدهند میتوانیم با ایلس ۵ اکادمیک تو بریتیش کلمبیا تو رشته مدیریت پذیرش بگیریم (بله گپ تحصیلی دارید یکم شانس ویزاتون ضعیف میشود.) برای راهنمایی بیشتر نیاز که اطلاعات کامل تری از شما داشته باشیم و فرم ارزیابی رو در صورت تمایل تکمیل نمایید .

تحصیل در کالج های کانادا، شرایط سنی و هزینه
تحصیل در کالج های کانادا، شرایط سنی و هزینه
اپلای دانشگاه آلبرتا ؛ هزینه های تحصیل و رشته های این دانشگاه
اپلای دانشگاه آلبرتا ؛ هزینه های تحصیل و رشته های این دانشگاه