زندگی در کانادا ؛ بررسی کامل هزینه ها و شرایط در سال 2022

هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا تورنتو ونکوور

هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا تورنتو ونکوور

سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا از امکانات متنوعی برخوردار است . هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا می تواند در استان های مختلف نظیر ونکوور ، تورنتو ، مونترال و یا دیگر استان ها کمی متفاوت باشد. ولی در اکثر مواقع سیستم حمل و نقل عمومی از لحاظ ساختار در همه ایالت ها شبیه هم می باشد. کیفیت بالای حمل و نقل عمومی در کانادا، رفت و آمد به مرکز شهر تسهیل نموده و نیازی به استفاده از ماشین شخصی نمی باشد. در حقیقت با توجه به هزینه پارکینک در مرکز شهر و همچنین در برخی موارد نبودن جای پارک، استفاده از ماشین شخصی در این خصوص مشکل می باشد .

هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا

سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا از استاندارد بالایی برخودرار بوده و از تاکسی ، اتوبوس ، دوچرخه ، دوچرخه برقی تشکیل شده است. هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا و سهولت استفاده از آن ، رفت و آمد با سیستم حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار می دهد .

وجود نرم فزارحمل و نقل عمومی در کانادا امکان برنامه ریزی و مشخص کردن مسیر از قبل را برای مسافران را امکان پذیر می سازد. افراد می توانند براحتی بوسیله این نرم افزار از زمان رسیدن وسیله نقلیه به ایستگاه مورد نظرمطلع شوند. همچنین سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا سرویس های مخصوصی ویژه معلولان ارائه می دهد که جهت این پروه افراد طراحی شده است .هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا با توجه به پروه سنی متفاوت می باشد . هزینه بلیط برای کودکان از بزرگسالان کم تر است و کودکان زیر ۲۴ ماه نیازی به پراخت کرایه ندارند.

هزینه حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو

این کارت حمل و نقل عمومی کانادا به صورت هوشمند و قابل شارژ بوده و برای تهیه آن می توانید به مراکز داخل ایستگاه های مترو مراجعه نمایید. در صورت تمام شارژ این کارت ، می توانید به مراکز داخل ایستگاه مترو مراجعه و یا از دستگاه های مشابه خودپرداز که مخصوص این کارت های حمل و نقل عمومی می باشد استفاده نمود .

کارت های حمل و نقل عمومی دانش آموزی و سالمندان نیاز به عکس دارد که می توانید از کیوسک های مخصوص عکس موجود در مراکز فروش کارت حمل و نقل عمومی استفاده نمایید این کارت های حمل و نقل جهت استفاده در اتوبوس و مترو طراحی شده است. این هزینه این کارت ها تقریبا” ۸۰ دلار ماهانه می باشد که بهای این کارت برای دانشجویان ۵۰ دلار می باشد. همچنین هزینه کارت های تک سفره در کانادا تقریبا” ۳٫۲ دلار می باشد.

استفاده از دوچرخه جهت رفت و آمد در کانادا

خطوط دوچرخه در کانادا جهت حفظ محیط زیست در کانادا و پایین آوردن آلاینده ها طراحی و تنظیم شده است . خوشبختانه با وجود زیر ساخت های مربوطه و فرهنگ سازی در این خصوص استفاده از دوچرخه با استقبال شهروندان کانادایی روبرو شده است . استفاده از دوچرخه یکی از ارزان ترین و سالم ترین راه ها برای حمل و نقل در کانادا است. دوچرخه های برقی و معمولی در اکثر خیابان ها در دسترس می باشند و شهروندان می توانند به راحتی با استفاده از کارت های بانکی خود از این سیستم استفاده نمایند . دوچرخه سواران در کانادا می بایست از خطوط و مسیر های مختص خود استفاده کرده و قوانین رانندگی در کانادا رعایت نمایند. استفاده از کلا ایمنی در هنگام دوچرخه سواری در کانادا مطابق قوانین الزامی می باشد .

هزینه حمل و نقل عمومی تاکسی در کانادا

تاکسی های کانادا توسط شرکت های مختلفی اداره می گردند. وجه مشترک همه تاکسی ها در کانادا تابلوی پلاستیکی بر روی سقف آن هاست که اگر چراغ آن خاموش باشد یعنی مسافر دارد و اگر چراغ آن روشن باشد یعنی مسافر ندارد و آماده ارائه خدمات می باشد. نرخ کرایه تاکسی ها در شهر های مختلف کانادا متفاوت می باشد. در کانادا برخی از تاکسی ها به صورت ون یا اتومبیل های استیشن هستند که بیش تر از آن ها برای حمل بار استفاده می کنند. هزینه کرایه تاکسی همانند اکثر کشورها از سیستم های حمل و نقل عمومی دیگر بیشتر می باشد.

سیستم حمل و نقل عمومی اوبر UBER

سیستم حمل و نقل Uber با هزینه ای کمتر از تاکسی ، یکی دیگراز وسایل حمل و نقل عمومی مناسب برای افرادیست که تمایل به استفاده از خدمات تاکسی دارند .افراد برای استفاده از این سیستم حمل و نقل می بایست ضمن نصب نرم افزار آن مشخصات کارت اعتباری خود را نیز در این نرم افزار وارد نمایند. مسافران با مشخص کردن مبدا و مقصد خود می توانند ضمن اطاع از هزینه مربوطه درخواست Uber نمایند .

کرایه ماشین شخصی

کرایه ماشین شخصی یکی دیگر از راه های استفاده از وسایل نقلیه می باشد. شما می توانید در صورتی که دارای گواهینامه کانادا می باشید استفاده از کارت اعتباری خود اقدام به اجاره ماشین نمایید. کرایه ماشین در کانادا به راحتی با داشتن کارت بانکی کانادا امکان پذیر می باشد . برخی از کارت های بانکی خدمات بیمه نیز در هنگام اجاره و یا کرایه ماشین ارائه می دهند و در غیر اینصورت می بایست در هنگام کرایه ماشین هزینه بیمه آن را نیزمتناسب با روزهایی که ماشین در اختیار شما می باشد پرداخت نمایید. هزینه اجاره ماشین تقریبا” بستگی به نوع ماشین از ۳۰دلار روزانه شروع می گردد. ماشین های کرایه شده می تواند برای مدت ۲۴ ساعت و یا بیشتر باشد . همچنین ماشین های دیگری نیز به نام Car2GO در کانادا موجود می باشد . این ماشین ها الکترونیکی و بسیار کوچک می باشد. ماشین های فوق بصورت ساعتی اجاره می گردد . این ماشین ها را با استفاده از نرم افزار مربوطه می توان اجاره نمود . این ماشین های با توجه به الکترونیکی و کوچک بودن بهترین گزینه برای استفاده در مرکز شهر می باشد .

جهت آشنایی با راه های اقامت کانادا ، روش های مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید .

جهت آشنایی با مخارج زندگی ، هزینه زندگی در کانادا را بررسی نمایید .

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین چگونه است
اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین چگونه است
شرایط بیمه خدمات درمانی در کانادا
شرایط بیمه خدمات درمانی در کانادا