زندگی در کانادا ؛ بررسی کامل هزینه ها و شرایط در سال 2022

اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین

اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین چگونه است

اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین یکی از موضوعات مهم و برای مهاجران می باشد . آشنایی با اجاره آپارتمان در شهرهایی از قبیل ونکوور ، تورنتو ، مونترال و اتاوا و دیگر شهرهای کانادا، هزینه اجاره مسکن در کانادا و انواع اجاره نامه در کانادا می تواند تا حد زیادی به تازه واردین کانادا در اجاره خانه کمک نماید . در کانادا خانه های استیجاری اکثرا توسط شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می نمایند اداره می گردد . در حقیقت این شرکتها در ایالت های مختلف دارای آپارتمان های متنوعی جهت اجاره ارائه می نمایند .

تازه واردین کانادا اجاره مسکن در کانادا می بایست به این نکته دقت نمایند که قرارداد اجاره آپارتمان در کانادا اکثرا” یکساله می باشد و در صورت عدم رضایت نمی توانند براحتی اجاره نامه را لغو نمایند . بهترین زمان برای اجاره آپارتمان در کانادا ماه های ژوئن و ژوئیه می باشد .در این ماه ها بیشترین جابه جایی در مسکن اتفاق می افتد . هزینه کرایه خانه در کانادا بستگی به شهر محل زندگی متفاوت می باشد و بعنوان مثال اجاره خانه در ونکوور برای یک واحد یک خوابه ۱۹۰۰ دلار ی باشد در حالی که اجاره خانه در مونترل می تواند از ۸۰۰ دلار شروع شود .

اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین
————————————————-
Canada Apartments and Houses for Rent

اجاره مسکن یکی از موضوعات مهم در برنامه ریزی برای مهاجرت می باشد .جهت آشنایی با نحوه اجاره خانه در کانادا ویدئو زیر را تماشا نمایید .

نحوه اجاره مسکن در کانادا

انواع اجاره خانه در کانادا

  • اجاره نامه Lease :اجاره مسکن در این روش بصورت مستقیم از مالک یا نماینده وی براساس قرارداد.
  • اجاره نامه Sublet: در این روش خانه توسط مستجر فعلی به مستجر دیگری برای مدت نسبتاً کوتاه یک یا دو ماهه بدلایلی همچون سفر اجاره داده می شود .
  • اجاره نامه Lease transfer/sub-lease: انتقال قرارداد اجاره خانه به فرد دیگری برای باقیمانده مدت قرارداد ( مثلا به علت جابه جایی )

مزایا و معایت اجاره نامه Lease در کانادا

مزایای اجاره خانه در روش Lease

  • در این روش با تمدید قرارداد، اجاره بها معمولاً به – میزان بسیار کمی افزایش می یابد (معمولا” کمتر از ۳ درصد).
  • در اغلب موارد مالک موظف است خانه را تمیز و در صورت نیاز با انجام تعمیرات اساسی یا جزئی مانند رنگ کردن دیوارها به مستاجر جدید تحویل دهد

معایب اجاره مسکن در روش Lease

  • در این روش مستجر می بایست تا اتمام مدت قرارداد در آن محل زندگی نماید و یا درصورت عدم رضایت خانه را سابلت کند .

مزایا و معایب اجاره آپارتمان Sublet در کانادا

مزایای اجاره خانه در کانادا در روش قرارداد Sublet

  • در این روش در خانه اجاره ای معمولا” بصورت مبله در اختیار مستجر در کانادا قرار میگیرد . در این روش معمولا مستجر اولیه بعلت مسافرت و عدم حضور در آن خانه برای مدت کوتاه خانه را اجاره می دهد . این گزینه انتخاب مناسبی ست برای اقامت کوتاه مدت تازه واردینی که به دنبال خانه ای مناسب در کانادا می گردند . با اقامت کوتاه در این خانه ها تازه واردین می توانند با تحقیق در مورد محله ها مناسب ترین مسکن را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایند .

معایب اجاره خانه در کانادا در روش قرارداد Sublet

  • کرایه خانه در این روش معمولاً کوتاه مدت می باشد .
  • در این روش صاحب خانه تعهدی در خصوص تعمیرات و تمیز کردن خانه در هنگام تحویل نخواهد داشت .

مزایا و معایت اجاره نامه Lease transfer در کانادا

مزایای اجاره خانه در روش قرارداد Lease transfer

  • در این روش مدت زمان اجاره از تاریخ شروع اجاره نامه مستاجر قبلی محاسبه می گردد و مدت آن غالبا” کوتاه تر از یکسال می باشد و پس از آن شما می توانند اجاره را تمدید و یا خانه را تحویل دهید

معایب کرایه مسکن در روش قرارداد Lease transfer

  • در این روش تا پایان مدت قرارداد می باست در آنجا زندگی نمایید یا در صورت عدم رضایت خانه را سابلت بدهید.
  • عدم تعهد صاحب خانه به تعمیرات و تمیز کردن خانه در هنگام تحویل

انواع آپارتمان در کانادا و امکانات آنها

انواع خانه های موجود در کانادا با توجه به اندازه و تعداد اتاقها تقسیم بندی می شوند . با مراجعه به آپارتمانهای استیجاری در کانادا یا مشاهده آگهی های مربوط به آنها، با اعدادی مواجه می شوید که بیانگر اندازه آنها می باشد . این اعداد و مفهوم هریک از آنها به قرار زیر است:

  • ۱-۱/۲: این خانه ها فقط شامل یک هال، آشپزخانه و سرویس بهداشتی کوچک می باشند.
  • ۲-۱/۲: این خانه ها شامل یک هال، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و همانند ۱-۱/۲ اما بزرگتر از آن می باشند بعنوان مثال این خانه ها همراه با راهرویی کوچک بوده و و یا فضایی بصورت ال دارند.در این خانه ها آشپزخانه بصورت کامل از خال جدا شده است از هال جدا شده است
  • ۳-۱/۲: این خانه ها شامل یک هال، یک اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشند.
  • ۴-۱/۲: این خانه ها شامل یک هال، دو اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشند.
  • ۵-۱/۲: این خانه ها شامل یک هال، سه اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشند.

اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین و ساختار اجاره نامه

پس از انتخاب خانه مورد نظر نوبت به تنظیم اجاره نامه و پرداخت می شود. اجاره نامه های موجود در کانادا از یک ساختار کلی برخوردار است و جای نگرانی برای تازه واردین در این خصوص وجود ندارد. برای تنظیم اولین اجاره نامه با توجه به اینکه شما تا به حال سابقه پرداخت اجاره مسکن در کانادا نداشته اید معمولا از شما درخواست می گردد تا فردی رو بعنوان ضامن (Co-signer) معرفی نمایید و ضامن نیز می بایست قرارداد را امضا و متعهد به پرداخت اجاره در صورت عدم پرداخت شما گرد .

در صورت عدم دسترسی به ضامن ، شما می توانید با پرداخت چند ماه اجاره خانه در زمان عقد اجاره نامه اقدام به بستن قرارداد نمایید . برخی از مالیکن نیز با اخذ صورت حساب بانکی شما و بررسی گردش حساب و یا مقدار وجه موجود در حساب شما اقدام به بستن قرارداد اجاره خانه در کانادا می نمایند.اجاره پارکینگ در صورت نیاز جدا از اجاره مسکن می باشدو می بایست قرارداد جداگانه ای امضا گردد.

روش جستجوی آپارتمان و اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین

افرادی که برای اولین بار وارد کانادا می شوند می توانند قبل از ورود و یا پس از آن از یکی از راههای موجود که در زیر به آن اشاره شده است جهت پیدا کردن خانه در کانادا استفاده نمایند.

اجاره آپارتمان در کانادا از طریق حضوری

یکی از راههای پیدا کردن انواع آپارتمان و اجاره خانه از طریق مراجعه حضوری به خانه های استیجاری است و از آنجایی که اکثر خانه های استیجاری کانادا توسط شرکتهایی که این ساختمانها را برای همین منظور ساخته اند ارائه می گردد پرسنل این شرکتها در یکی از واحد اداری طبقه اول این ساختمانها جهت تنظیم قرارداد و کنترل و مدیریت ساختمانها همه روزه حضور دارند. همچنین در صورت عدم حضور پرسنل مربوطه در جلوی اکثر این ساختمانهای استیجاری تابلو شرکت مربوطه و تلفن آن درج شده که می توانید از این طریق هم با آنها در تماس باشید.

اجاره آپارتمان در کانادا از طریق وب سایت Kijiji

یکی از وب سایتهای شناخته شده در کانادا Kijiji می باشد که افراد برای فروش تجهیزات و یا اجاره خانه از آن استفاده می نمایند . همچنین وب سایتهای دیگری نظیر padmapper نیز وجود دارند که این وب سایتها امکان نشان دادن خانه های موجود برای اجاره در کانادا بر روی نقشه و امکان فیلتر و جستجوی منطقه ای را فراهم می آورند .

کرایه خانه در کانادا از طریق فیسبوک

یکی دیگر از روشهای اجاره خانه از طریق گروه هایی که ایرانیان مقیم کانادا با توجه به استانهای مختلف درست کرده اند می در این خصوص می توان از آن کمک گرفت

همچنین در صورتیکه دوست و یا خویشاوندی در کانادا دارید در خصوص پیدا کردن خانه می توانید از آنها نیز کمک بگیرید.

نکات مهم در خصوص انتخاب و اجاره مسکن در کانادا

یکی از نکاتی که در مورد اجاره بها و مقایسه آنها با یکدیگر باید مد نظر قرار بگیرید، مخارج ماهیانه (برق، گرمایش و … )می باشد. معمولا” هزینه گرمایش (آبگرم و شوفاژ )از عمده ترین هزینه های محل سکونت در کانادا می باشد. بسیاری از مالکین پرداخت این هزینه را برطبق قرارداد اجاره متعهد می گردند که می بایست در هنگام عقد قرارداد به این نکته توجه نمود.

نکته دیگری که می بایست به آن توجه نمود نحوه پرداخت هزینه الکتریسیته (برق مصرفی ) در قرارداد می باشد. در بعضی موارد این هزینه در اجاره بها محاسبه شده و در بعضی باید به صورت جداگانه پرداخت شود.

متقاضیان اجاره ه خانه در کانادا می بایست در هنگان انتخاب محل سکونت می توانید به مورد زیر توجه داشته باشند .

  • نزدیکی و یا دسترسی آسان به مراکز خرید مهم
  • نزدیکی و یا دسترسی آسان به خطوط مترو یا اتوبوس
  • وجود خدمات ماشینهای لباس شویی و خشک کن در ساختمان
  • بررسی شیر آلات آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی در هنگام تحویل خانه


یکی از نکاتی مهمی دیگری که می بایست در هنگام اجاره خانه در کانادا به آن توجه داشت ، عدم وجود حشرات کوچک زیان بار از قبیل Bed bug مشابه ساس و کک در خانه استیجاری می باشد .چرا که در صورت وجود این حشرات ، تکثیر آن در لوازم مستجر و انتقال به جای دیگر نیز صورت می گیرد و اثرات زیانبار آن به راحتی از ترمیم نخواهد شد .

جهت آشنایی با روش های مهاجرت ، راه های اخذ ویزای کانادا را بررسی نمایید .

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

هزینه زندگی در ساسکاچوان ، اجاره خانه در ساسکاتون
هزینه زندگی در ساسکاچوان ، اجاره خانه در ساسکاتون
هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا تورنتو ونکوور
هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا تورنتو ونکوور