کانادا

معرفی رشته مدیریت جهانگردی در کانادا

رشته مدیریت جهانگردی در کانادا

صنعت گردشگری و توریسم با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است به گونه‌ای که مشاغل مرتبط با رشته مدیریت جهانگردی مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی از سر تا سر جهان در صدد تحصیل در این رشته برای اشتغال در این صنعت جذاب می‌باشند. صنعتی که طیف وسیعی از شغل‌ها را شامل شده و از جنبه‌های مثبت و بسیار خوبی همچون سفر، ملاقات و ارتباط گرفتن با آدم‌های مختلف، قرار گرفتن در موقعیت‌های جذاب و احتمالا هیجان انگیز در کنار برخی از جنبه‌های منفی موجود در این صنعت نظیر ساعت کاری بالا و رسیدگی به شکایت مراجعه کنندگان و تضمین رضایت آن‌ها برخوردار است. همواره متقاضیان تحصیل در هر رشته‌ای به دنبال اخذ پذیرش از موسسه‌های معتبر برای یادگیری بهتر،کسب اطلاعات به روزتر و تضمین آینده‌ی شغلی خود هستند. افراد علاقمند به تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی نیز از این امر مستثنی نبوده و در جستجوی موسسات آموزشی عالی برای آموزش می‌باشد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته موسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌های کشور کانادا برای رشته مدیریت جهانگردی گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند چرا که علاوه بر نظام آموزشی پیشرفته، کشور کانادا به عنوان یکی از وسیع‌ترین کشورها از آب و هوای متنوع و جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و تفریحی بسیاری برخوردار است و سالانه پذیرای هزاران نفر توریست است که این خود بستر خوبی برای یادگیری به شمار می‌رود و امید به اشتغال به سبب نیاز بالای بازار کار را نشان می‌دهد. همچنین به جهت مهاجر پذیر بودن کشور کانادا همواره از سوی دولت و دانشگاه‌ها امتیازات و تسهیلات ویژه‌ای به دانشجویان بین المللی اختصاص داده شده است تا آنان نیز همچون شهروندان از حقوق و مزایای خوبی بهره‌مند گردند. در این مطلب رشته مدیریت جهانگردی در کانادا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به هر آن‌چه که مهم است و یک متقاضی تحصیل در این رشته لازم است بداند از بازار کار رشته مدیریت جهانگردی در کانادا تا درآمد افراد شاغل در این زمینه، شرایط تحصیل، هزینه تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا و انواع بورسیه‌های اختصاص داده شده به این افراد پرداخته خواهد شد..

شرایط تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا

شرایط تحصیل در رشته جهانگردی در کانادا برای مقاطع مختلف متفاوت است و هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی ارائه دهنده این رشته شرایط ویژه‌ای را برای اخذ پذیرش که یکی از اصلی‌ترین شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی است، تدوین کرده‌اند که متقاضیان می‌بایست آن‌ها را دارا باشند. در ادامه مهم‌ترین شرایط تحصیل برای هر یک از مقاطع بررسی می‌گردند.

شرایط تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا (کارشناسی)

به جرئت می‌توان گفت که دوره کارشناسی مدیریت جهانگردی در کانادا از محبوب‌ترین دوره‌ها است. این دوره حداکثر چهار ساله می‌باشد و برای ورود به آن شرایط سختی بیان نشده است. همچنین پس از تحصیل، افراد این اجازه را دارند که به صورت موقت و بر اساس مدت تحصیل، حداکثر دو سال را به اشتغال در کانادا و در موقعیت‌های شغلی مرتبط در بخش‌های دولتی و خصوصی بگذرانند. برخی از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی عبارتند از:

  • گذراندن دوره پیش دانشگاهی با نمرات بالا
  • طی کردن دوره دوازده ساله دیپلم با معدل بسیار خوب
  • شرکت در آزمون معتبر زبان و کسب نمره قابل قبول
  • اخذ نامه پذیرش از موسسه مورد نظر
  • اثبات تمکن مالی

شرایط تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا(کارشناسی ارشد)

دوره ارشد برای رشته مدیریت جهانگردی در کانادا بین یک تا دو سال است و متقاضی در نهایت و برای قبولی و اخذ مدرک این دوره و ورود به بازار کار لازم است تا پایان نامه‌ای را تدوین و ارائه نماید. از شرایط تحصیل در این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برخورداری از مدرک کارشناسی مرتبط با معدل خوب
  • اثبات داشتن مهارت در یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی با ارائه مدرک معتبر
  • داشتن رزومه کاری مرتبط (ممکن است برخی از دانشگاه‌ها ارائه رزومه را ضروری ندانند).
  • نوشتن انگیزه نامه تحصیلی و ارائه آن

شرایط تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا (دکترا)

دوره دکتری رشته مدیریت جهانگردی بین ۳ تا ۵ سال متغیر است و هدف از وجود این مقطع تحصیلی پروش دادن نیروهایی کاملا متخصص در حوزه توریسم و گردشگری برای بالا بردن کیفیت فعالیت‌های انجام شده در این حوزه می‌باشد. برخی از شرایط تحصیل در این مقطع عبارتند از:

  • فارغ التصیل شدن از مقطع کارشناسی ارشد
  • داشتن رزومه پژوهشی و کاری خوب
  • اثبات مهارت زبان با ارائه مدرک زبان معتبر
  • نگارش انگیزه نامه
  • برخورداری از توصیه نامه
  • دارا بودن نامه پذیرش از موسسه مورد نظر

علاوه بر سه مقطع گفته شده، برخی از موسسه‌های آموزشی در کانادا، دوره کو آپ رشته مدیریت جهانگردی که تحصیل به همراه اشتغال است را ارائه داده‌اند. این دوره حداکثر یک ساله است و تحصیل در آن شرایط خاصی دارد.

هزینه تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا

درباره هزینه تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا نمی‌توان اظهار نظر قطعی نمود چرا که هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی ارائه دهنده این رشته تحصیلی شهریه ویژه‌ای را برای تحصیل در هر یک از مقاطع در نظر گرفته‌‌اند و هزینه زندگی که شامل هزینه حمل و نقل، خوراک، پوشاک و … است در شهرها و ایالت‌های مختلف کانادا متفاوت است. البته علاوه بر آن‌چه که بیان شد گرایش و بومی یا بین المللی بودن دانشجو نیز بر میزان شهریه و هزینه تحصیل موثر است. در واقع اگر چه تمامی دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند اما عموما شهریه افراد شهروند از دانشجویان بین المللی کم‌تر است. بر اساس آمارها می‌توان متوسط شهریه رشته مدیریت جهانگردی در کانادا را بالغ بر ۱۶ هزار دلار در سال بیان نمود. همچنین ده هزار دلار کانادا برای یک سال زندگی در کانادا هزینه منصفانه‌ای است که البته می‌تواند کمی بیشتر یا کمتر باشد. به طور کلی میانگین هزینه تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا بیش از ۲۶ هزار دلار در سال خواهد بود و ممکن است به حدود ۴۰ هزار دلار کانادا یا بیشتر نیز برسد.

بورسیه تحصیلی رشته مدیریت جهانگردی در کانادا

کانادا را می‌توان بدون اغراق یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی دانست زیرا علاوه بر این‌که آموزش در سطح بسیار خوب و بالایی انجام می‌شود، هزینه‌های تحصیل نیز نسبت به برخی از کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا و انگلیس پایین بوده و انواع بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیل و زندگی برای رشته‌های مختلف توسط دولت، دانشگاه‌ها و ارگان‌های خصوصی به دانشجویان اختصاص داده شده است که دانشجویان دوره‌های مختلف در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. برای دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی در کانادا نیز بورسیه‌هایی در نظر گرفته شده است که متقاضیان می‌توانند از آن‌ها در جهت صرفه جویی در هزینه‌های تحصیل استفاده کنند. در ادامه به برخی از این بورسیه‌ها اشاره می‌شود.

  • بورسیه بیل آلن (Bill Allen Scolarship )

این بورسیه توسط دانشگاه گلف و سازمان صنعت توریسم انتاریو ارائه می‌شود، مقدار آن ۲۵۰۰ دلار است. از جمله شرایط اخذ آن داشتن رزومه خوب و برخورداری از معدل خوب و بر اساس مقدار تعیین شده است.

  • بورسیه Butterfield and Robinson Award

دانشگاه رایرسون اعطا کننده این بورسیه به مبلع ۷۵۰ دلار کانادا به دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی در کانادا می‌باشد. این بورسیه تنها یکی از چندین بورسیه‌ای است که دانشگاه رایرسون به دانشجویان این رشته در مقاطع مختلف اختصاص داده است.

  • بورسیه Delta Hotels Hospitality and Tourism Scholarship

داشتن نمرات عالی یکی از شرایط بیان شده برای اخذ این بورسیه ۱۵۰۰ دلاری است. گفته شده که این بورسیه تحصیلی توسط هتل‌های دلتا و دانشگاه کلگری تامین می‌شود.

  • بورسیه Northern Trust Award

این جایزه یا بورسیه تحصیلی با مبلغ ۲۰۰۰ دلار کانادا از طرف دانشگاه تامسون ریورز به دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی اختصاص داده شده است.

مواردی که بیان شدند تنها تعداد بسیار کمی از بورسیه‌ها، جوایز و فاندهایی است که برای این دانشجویان اختصاص داده شده‌اند. در واقع علاوه بر ده‌ها بورسیه اختصاصی رشته مدیریت جهانگردی در کانادا، بورسیه‌های عمومی که برای دانشجویان رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده‌اند را نیز باید در نظر داشت که دانشجویان می‌توانند برای بهره‌مندی از آنان درخواست خود را در موعد مقرر و تعیین شده از سوی دانشگاه‌ها ثبت کنند.

خدمات موسسه یوکن کانادا، خدمات مشاوره تحصیلی، ویزای دانشجویی کانادا، پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان را تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید. متقاضیان می توانند جهت رزرو وقت مشاوره با واتس اپ دفتر کانادا ۰۴۰۰ ۴۲۴ ۵۱۴ ۰۰۱ در تماس باشند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط پذیرش تحصیلی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا

برخی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا عبارتند از:

  • مدرک زبان بین المللی معتبر و مورد تایید

برای تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا متقاضیان بین المللی می‌بایست مدرکی مبنی بر داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی را به موسسه آموزشی برای اخذ پذیرش و همچنین اداره مهاجرت برای گرفتن ویزای تحصیلی پس از دریافت پذیرش ارائه نمایند. آزمون‌ دولینگو، آزمون آیلتس، تافل، آزمون PTE برخی از آزمون‌های مورد پذیرش و معتبر برای اخذ مدرک زبان هستند.

  • مدرک تحصیلی دوره قبلی به علاوه ریز نمرات به صورت ترجمه شده

برای تحصیل در هر یک از مقاطع، متقاضی ملزم به ارائه مدرک تحصیلی قبلی می‌باشند. به این معنا که اگر فرد برای اپلای رشته مدیریت جهانگردی در مقطع لیسانس درخواست داده است. می‌بایست مدرک دیپلم خود را به علاوه ریز نمرات به صورت ترجمه شده همراه با دیگر مدارک ارسال کند یا اگر که قصد تحصیل در دوره ارشد را دارد، لازم است مدرک مرتبط کارشناسی را ارائه نماید.

  • انگیزه نامه تحصیلی

شخص متقاضی تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا لازم است در نامه‌ای دلیل خود برای تحصیل در این رشته و علت انتخاب کشور کانادا برای تحصیل را بیان کند. متقاضی نباید از کشور مبداء در این نامه بدگویی کرده و دلیل خود از تحصیل را اگر که اخذ اقامت دائم در آینده است، بیان نماید چرا که ممکن است با ریجکتی ویزای کانادا مواجه شود.

  • توصیه نامه

از جمله مدارکی که معمولا متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی ارائه دهند، توصیه نامه تحصیلی است. توصیه نامه را استاد یا کارفرمای متقاضی لازم است نگارش کند و در آن لازم است فرد معرف به فعالیت‌ها و مهارت‌های شخص متقاضی اشاره کند. نگارش توصیه نامه تحصیلی خوب، می‌تواند در اخذ پذیرش و ویزا تاثیر بسزائی داشته باشد.

  • رزومه

رزومه‌ پژوهشی و کاری از دیگر مدارک مورد نیاز برای رشته مدیریت جهانگردی در کانادا است که افراد متقاضی لازم است آن را آماده و همراه با دیگر مدارک و مستندات ارسال کند.

  • مدارک مرتبط با تمکن مالی متقاضی

شخص متقاضی تحصیل می‌بایست مدارکی را دال بر این‌که توانایی تامین هزینه‌های تحصیل در کشور مقصد دارد را ارائه کند.

از دیگر مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته مدیریت جهانگردی در کانادا می‌توان به مدارک هویتی چون پاسپورت و کارت ملی و مدارک ازدواج در صورت متاهل بودن اشاره کرد.

ناگفته نماند که مدارک لازم برای اخذ پذیرش بر اساس مقطع تحصیلی و همچنین دانشگاه و موسسه مورد نظر متفاوت است و متقاضی می‌بایست برای آگاهی بیشتر به سایت دانشگاه مد نظر مراجعه نماید.

تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا در چه دانشگاه هایی میسر است ؟

در کشور کانادا به جهت خوب بودن بازار کار رشته مدیریت جهانگردی و احساس نیاز به افراد متخصص در این حوزه بسیاری از دانشگاه‌ها در ایالت‌های مختلف رشته مدیریت جهانگردی در کانادا را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه داده و پذیرای علاقمندان بومی و بین المللی تحصیل در این رشته هستند. در ادامه لیستی از دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ی رشته مدیریت جهانگردی ارائه شده است.

  • دانشگاه شمال بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه رویال رودز در ایالت بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه کیپ برتون ایالت نوا اسکوشیا
  • دانشگاه کاپیلانو ایالت بریتیش کلمبیا – ونکوور
  • انستیتو تکنولوژی آلبرتای جنوبی
  • دانشگاه نیوبرانزوئیک
  • دانشگاه تامسون ریورز
  • دانشگاه فیرلی دیکنسون ونکوور
  • دانشگاه گلف

علاوه بر دانشگاه‌ها، در برخی از کالج‌ها نیز رشته مدیریت جهانگردی کانادا آموزش داده می‌شود. از جمله کالج‌ها و موسسات آموزشی که به آموزش این رشته پرداخته‌اند می‌توان به کالج رد ریور، کالج اوکاناگان، کالج سالت، هامبر و کالج آلگون کوئین اشاره کرد.

درآمد و بازار کار رشته مدیریت جهانگردی در کانادا

بازار کار رشته مدیریت جهانگردی در کانادا بسیار خوب گفته شده است چرا که به سبب توریستی بودن این کشور، فرصت‌های شغلی عالی برای کار در بخش‌های دولتی و خصوصی نظیر هتل‌ها، سازمان‌های مدیریت مناطق توریستی، رستوران‌ها و خطوط هواپیمایی و در تمامی استان‌ها به ویژه انتاریو و بریتیش کلمبیا وجود دارد که نیازمند نیروی کار مرتبط و متخصص در حوزه گردشگری است و افراد فارغ التحصیل رشته مدیریت جهانگردی در کانادا می‌توانند برای آن‌ها اقدام کنند.

در واقع بخش مهمی از اقتصاد کانادا و رشد هر منطقه از این کشور به گردشگری وابسته است. بر اساس آمارهای موجود، گردشگری بالغ بر دو درصد از تولید ناخالص داخلی کانادا و بیش از سه درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده است و به طور مستقیم از حدود ۷۵۰ هزار شغل در این کشور حمایت می‌کند. این آمارها تماما از وضعیت خوب بازار کار رشته مدیریت جهانگردی در کانادا حکایت می‌کند.

و اما درباره درآمد رشته مدیریت جهانگردی در کانادا باید گفت که متوسط حقوق در نظر گرفته شده برای این افراد نزدیک به ۶۰۰۰۰ هزار دلار کانادا در سال و یا ساعتی حدود ۳۰ دلار کانادا است که بر اساس موقعیت شغلی و همچنین سابقه کاری می‌تواند کمتر از این مقدار و یا بسیار بیش‌تر از آن (بالغ بر ۱۲۰ هزار دلار کانادا) باشد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های ومشاور موسسه یوکن در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

کد مشاغل رشته مدیریت جهانگردی در کانادا

کشور کانادا برای سامان‌دهی مشاغل و مهارت‌های موجود و قابل قبول برای کار در کانادا سیستمی به نام سیستم طبقه بندی ملی مشاغل (Noc) را تدوین و ارائه کرد تا تمامی متقاضیان اشتغال در کانادا و همچنین کارفرمایان به تعریف و توصیف واحد و استانداردی از یک شغل دست پیدا کنند.در این سیستم به هر یک از رشته‌ها و مشاغل موجود کد شغلی اختصاص داده شده است تا دسترسی به شغل مرتبط را برای کارجویان و یافتن متقاضی اشتغال را برای کارفرمایان آسان‌تر کند. در این سیستم برای افراد فارغ التحصیل رشته جهانگردی در کانادا کدهای شغلی مختلفی بر اساس فرصت‌های شغلی گوناگونی وجود دارد که متقاضیان می‌‌توانند طبق توانایی و تخصص خود یکی از آن‌ها را برای ورود به بازار کار انتخاب کند.

از جمله کد مشاغلی که برای این رشته وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کد ۶۳۱۳: این کد، شغل‌های مرتبط با نظارت بر فعالیت کارکنان بخش‌های اقامتی و مسافرتی را شامل می‌شود.
  • کد ۶۵۳۱: این کد مشاغل برای مشاوران حوزه جهانگردی است.
  • کد ۶۵۲۱: این کد برای راهنمایان تورهای مسافرتی وگردشگری اختصاص داده شده است.
  • کد ۰۶۳۲: این کد برای مدیران خدمات اقامتی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر کدهای گفته شده کد ۰۷۳۱ که به مدیران بخش حمل و نقل اختصاص دارد را نیز می‌توان برای فارغ التحصیلان رشته مدیریت جهانگردی در نظر گرفت.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی، اپلای تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

چه دانشگاه هایی در کانادا ، رشته مدیریت جهانگردی را ارائه می کنند ؟

برخی از دانشگاه های شناخته شده در ارائه رشته مدیریت جهانگردی شامل: دانشگاه شمال بریتیش کلمبیا، دانشگاه رویال رودز در ایالت بریتیش کلمبیا، دانشگاه کیپ برتون ایالت نوا اسکوشیا، دانشگاه کاپیلانو ایالت بریتیش کلمبیا – ونکوور، انستیتو تکنولوژی آلبرتای جنوبی می باشند.

آیا امکان بورسیه تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا وجود دارد؟

بل، دریافت بورسیه در رشته مدیریت جهانگردی در کانادا در برخی موارد برای دانشجویای که از کیفیت تحصیلی بالایی برخودارند امکان پذیر است . بورسیه های : بورسیه Northern Trust Award و بورسیه Northern Trust Award دو تا از این نوع بورسیه ها هستند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا
دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا
ایالت های کانادا
ایالت های کانادا