کانادا

هزینه ادامه تحصیل پرستاری کانادا

رشته پرستاری در کانادا

افراد زیادی در سر تا سر جهان، به کانادا لقب سرزمین شیر و عسل یا همان شهد و شکر داده‌اند چرا که در آن کیفیت زندگی بر اساس استانداردهای سازمان جهانی بالا است و مهم‌تر از آن در حوزه بهداشت و درمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو شناخته می‌شود، حوزه‌ و صنعت مهمی که پرستاران ستون اصلی آن به شمار می‌‌رود و به دلیل شهرت و آوازه‌ای که دارند سبب شده‌اند تا تحصیل پرستاری در کانادا رقابتی شده و افراد زیادی از شهروندان کانادایی گرفته تا متقاضیان بین المللی از اقصی نقاط جهان به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور باشند تا علاوه بر آموزش و یادگیری طبق علم و دانش روز، فرصت‌ اشتغال در سیستم بهداشت و درمان این گشور برای آنان فراهم گردد. اگر چه بسیاری از دانشگاه‌های کانادا اولویت پذیرش در رشته پرستاری را به دانشجویان بومی اختصاص داده‌اند اما مسیر برای اپلای پرستاری کانادا هموار است و متقاضیان می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط برای آن درخواست داده و موفق به تحصیل و حتی اشتغال شوند. گفته شده که ۸٫۵% از پرستاران RN یا همان ثبت نام شده در کانادا که اجازه کار در استان‌های مختلف را دارند، اتباع خارجی کانادا به شمار می‌روند.

اگر که جزو افرادی هستید که تصمیم دارند به کانادا برای تحصیل در رشته پرستاری مهاجرت کنند، مطالعه این مطلب توصیه می‌شود چرا که به عنوان یک متقاضی لازم است پیش از درخواست اپلای پرستاری کانادا از تمامی شرایط و ضوابط تعیین شده برای آن از سوی دولت فدرال و دانشگاه‌های مقصد آگاه گشته و با چشمانی باز برای این امر اقدام نمایید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کانادا چگونه است؟

نخست و پیش از پرداختن به مواردی همچون مزایای تحصیل، هزینه آن، بورسیه رشته پرستاری در کانادا، حقوق و بازار کار این رشته، در این بخش مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته پرستاری برای هر یک از مقاطع بیان خواهند شد. البته لازم است گفته شود که شرایط تحصیل و در ادامه اشتغال در رشته پرستاری در کانادا برای دانشگاه‌های مختلف و با توجه به ایالت‌ها متفاوت از یکدیگر هستند و می‌بایست قبل از اقدام از تمامی شرایط دانشگاه و ایالت مقصد آگاه شد.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کانادا (کارشناسی)

  • گذراندن دوره دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم مرتبط
  • برخورداری از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی و کسب حداقل نمره قابل قبول در یکی از آزمون‌های بین المللی معتبر.
  • برخورداری از تمکن مالی برای تامین هزینه‌های تحصیل
  • اخذ نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه مورد نظر

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کانادا (کارشناسی ارشد)

  • گذراندن دوره کارشناسی در رشته‌ مرتبط و قابل قبول برای ارشد پرستاری.
  • کسب حداقل نمره قابل قبول در آزمون‌های معتبر و بین المللی زبان
  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مقصد
  • برخورداری از تمکن مالی
  • کسب نمره قابل قبول در آزمون GRE یا GMAT

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در کانادا (کارشناسی دکتری)

  • برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد پرستاری یا ارشد در رشته‌های مرتبط
  • داشتن مجوز RN – مجوز کار به عنوان پرستار در استان‌های مختلف کانادا
  • برخورداری از مهارت زبان و کسب حداقل نمره قابل قبول در یکی از آزمون‌های بین المللی نظیر آیلتس
  • داشتن رزومه کاری و پژوهشی قوی و معتبر
  • نامه اخذ پذیرش از سوی دانشگاه مقصد

علاوه بر دوره‌هایی که بیان شدند، دوره کوآپ برای متقاضیان تحصیل پرستاری در کانادا از سوی برخی از دانشگاه‌ها تدوین شده است که افراد در صورتی که واجد شرایط باشند می‌توانند آن را گذرانده و کار را در کنار تحصیل تجربه کنند. از جمله شرایطی که برای این دوره گفته شده است می‌توان به سن و کسب نمره قابل قبول در آزمون‌های زبان معتبر و بین المللی اشاره کرد.

مزایای تحصیل در رشته پرستاری در کانادا چیست؟

پرستاری رشته پرطرفداری است که تحصیل در آن و در کشور پیشرفته‌ای چون کانادا مزایایی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • امکان اشتغال و اخذ اقامت دائم کانادا

با تحصیل در رشته پرستاری علاوه بر این‌که امکان اشتغال پس از پایان تحصیلات در کانادا وجود دارد، فرد می‌تواند به اقامت دائم از طریق کار دست پیدا کند.

  • یادگیری بر اساس علم روز دنیا

کانادا کشور پیشرفته‌ای است از این رو در بخش آموزشی نیز تلاش بر این بوده که آموزش‌ها بر اساس آخرین دستاوردهای علمی روز دنیا صورت بگیرد. آموزش رشته پرستاری که به دو شکل تئوری و عملی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود نیز از این قائده مستثنی نبوده و همگام با علم روز می‌باشد.

  • میزان تقاضای بالا برای اشتغال در رشته پرستاری در کانادا بالا است.

در حال حاضر تقاضای زیادی در بخش بهداشت و درمان در سطح جهانی وجود دارد و پرستاران هسته اصلی این تقاضا را تشکیل می‌دهند. همانطور که می‌دانید کانادا از جمعیت بالایی برخوردار است و به سبب افزایش روز افزون مهاجرت به این کشور نرخ رشد جمعیت در آن صعودی است. بنابراین برای متعادل کردن نسبت جمعیت با خدمات بهداشت و درمان، تعداد پرستاران بیشتری نیاز است.

  • امنیت شغلی بالا رشته پرستاری در کانادا.

افرادی که در رشته پرستاری در کانادا مشغول به تحصیل هستند امنیت شغلی بالایی دارند چرا که در کانادا جمعیت مسن و بیمار رو به افزایش است و این امر نشان دهنده‌ی امنیت شغلی فارغ التحصیلان این رشته در دراز مدت است. همچنین این افراد می‌توانند در برنامه‌های آموزشی که برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر توسط دانشگاه‌های مختلف ارائه شده‌اند، شرکت کرده و موفق به ارتقا مهارت‌های خود در یک تخصص خاص شوند تا فرصت‌های شغلی بیشتری برای آنان فراهم گردد.

  • پرستار در کانادا از احترام ویژه‌ای برخوردار است.

کار و تلاش پرستاران بسیار تلقی می‌شود به همین جهت با نهایت احترام با آنان رفتار شده و دولت و مردم تلاش آنان را قابل تقدیر و جبران می‌دانند. شغل پرستاری در کشور کانادا با توجه به این‌که خدمات بهداشتی و درمانی با بهترین کیفیت ارائه می‌شوند، شغل خوبی به شمار می‌رود.

  • حقوق پرستاران در کانادا رقابتی است!

در واقع اگر چه میانگین حقوق گفته شده برای پرستاران به طور متوسط بالغ بر هفتاد و یک هزار دلار در سال گفته شده است اما حقوق پرستاری رقابتی است به این شکل که پرستار با قرار گرفتن در سِمت‌های مختلف می‌تواند حقوق بیشتری را دریافت کند.

  • پرستاران ساعت کاری منعطف پذیری دارند.

در حقیقت پرستاران می‌توانند مشخص کنند که به صورت پاره وقت یا تمام وقت به سر کار بروند و این انعطاف کار را برای پرستاران راحت‌تر کرده است.

رزرو وقت مشاوره با مشاور رسمی موسسه یوکن
  • مشاوره با خانم نازنین بیتاژیان
  • اولین و تنها مشاور رسمی مهاجرت کانادا و استرالیا ( به صورت همزمان)
  • مشاور رسمی تحصیلی
  • فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا
  • فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از استرالیا
مشاور رسمی تحصیلیوکیل رسمی مهاجرتوکیل رسمی مهاجرت استرالیا

جهت رزرو وقت مشاوره به واتس اپ های زیر پیام دهید.

هزینه‌های تحصیل رشته پرستاری در کانادا چقدر است؟

در مقایسه با برخی از کشورهای جهان نظیر ایالت متحده آمریکا و انگلستان تحصیل پرستاری در کانادا مقرون به صرفه‌تر است. اگر چه هزینه بر اساس مقطع تحصیلی، دانشگاهی که اپلای پرستاری کانادا برای تحصیل در آن انجام شده و شهر محل تحصیل (به جهت هزینه‌های زندگی) متفاوت است اما به طور میانگین می‌توان آن را بین ۳۰ هزار دلار تا ۴۵ هزار دلار کانادا در سال دانست. در واقع می‌توان چنین گفت که برای شهریه تحصیلی متقاضی تحصیل در رشته پرستاری در کانادا ممکن است بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار کانادا در سال نیاز داشته باشد و برای هزینه زندگی نیز ۱۵ هزار دلار در سال هزینه مناسب و معقولی به نظر می‌آید.

البته متقاضیان اپلای پرستاری کانادا نگران نباشند چرا که دولت، دانشگاه و حتی برخی از ارگان‌های خصوصی بورسیه‌هایی را برای دانشجویان در نظر دارند که افراد در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط برنامه های مهاجرتی پرستاری کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


نحوه دریافت بورسیه تحصیلی رشته پرستاری کانادا

یکی از دغدغه‌های مهم متقاضیان اپلای پرستاری کانادا، چگونگی تامین هزینه تحصیل در این رشته است. درست است که کانادا در حوزه تحصیل و آموزش نسبت به کشورهای دیگری همچون انگلستان یا ایالات متحده آمریکا و یا برخی دیگر از کشورهای اروپایی شهریه کم‌تری از دانشجو دریافت می‌کند اما این بدان معنا نیست که هزینه تحصیل بسیار ارزان است! به همین دلیل علاوه بر دانشگاه‌ها، نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در این کشور برای تامین بخشی از هزینه‌های تحصیلی یا تمامی آن‌ها انواع بورسیه را برای رشته‌های مختلف از جمله رشته پرستاری در کانادا تدوین و ارائه کرده‌اند تا دانشجویان بین المللی مقاطع مختلف بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. دانشجویان برای دریافت بورسیه رشته پرستاری در کانادا نیاز است پیش از آن‌که ددلاین بورسیه مورد نظر سر برسد به سایت نهاد یا دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و با بررسی شرایط در صورت دارا بودن آن‌ها، پس از آماده کردن مدارک برای اخذ آن درخواست دهند.

در ادامه برخی از انواع بورسیه رشته پرستاری در کانادا وجود مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

  • بورسیه ARNNL 50th Anniversary

این بورسیه برای آن گروه از افرادی است که به تحصیل دکتری پرستاری در کانادا و در استان‌های نیوفاندلاند و لابرادور مشغول هستند. این بورسیه دو هزار دلار است و افراد برای آن‌که واجد شرایط دریافت آن باشند می‌بایست به عنوان عضو مرکز آموزشی و پژوهشی پرستاران RN (پرستارهایی که شرایط دریافت مجوز برای کار در استان‌های کانادا را دارند) نیوفانلاند و لابرادور شناخته شوند.

  • بورسیه‌های بنیاد پرستاران کانادا

افرادی که به دنبال بورسیه رشته پرستاری در کانادا هستند، قطعا می‌توانند در میان بورسیه‌های ارائه شده از سوی بنیاد پرستاران کانادا بورسیه‌ای را مناسب مقطع تحصیلی و شرایط خود بیابند، چرا که در این بنیاد بیش از هفتاد نوع بورسیه به دانشجویان مقاطع مختلف رشته پرستاری ارائه می‌شود.

  • بورسیه پرستاری (Nurse Practitioner Bursary)

این بورسیه ۹۰۰۰ دلار است و به افرادی تعلق می‌گیرد که پس از فارغ التحصیلی تمایل دارند در بخش شمالی ایالت آلبرتا به کار و زندگی مشغول شوند. ناگفته نماند که این بورسیه بازپرداختی ندارد و یکی دیگر از شرایط اخذ آن سکونت حداقل یک ساله در آلبرتا پیش از دریافت بورسیه است.

  • بورسیه BN Nursing

این بورسیه از سوی دانشگاه کلگری به دانشجویان رشته پرستاری اعطا می‌گردد. مقدار آن ۱۵۰۰ دلار کانادا است و بر اساس عملکرد تحصیلی به دانشجویان داده می‌شود.

بازار کار پس از تحصیل رشته پرستاری در کانادا چگونه است؟

از مهم‌ترین پرسش‌هایی که متقاضیان تحصیل پرستاری در کانادا سوال می‌کنند این است که آیا بازار کار رشته پرستاری در کانادا خوب است؟ چرا که بخش عمده‌ای از متقاضیان تحصیل در این رشته به دنبال کار و زندگی در آن کشور پس از فارغ التحصیلی هستند.

اگر چه درباره بازار کار رشته پرستاری در کانادا اخبار متضادی به گوش می‌رسد و گفته می‌شود که فرصت‌های شغلی کم‌تری در بخش‌های خاصی از سیستم مراقبت و درمان کانادا برای پرستاران وجود دارد. اما در واقع این‌چنین نیست و می‌توان بازار کار این رشته را برای اکثر استان‌های کانادا خوب دانست چرا که علاوه بر افزایش روز افزون جمعیت به دلیل مهاجرت، بسیاری از پرستاران به سن بازنشستگی رسیده و می‌بایست نیروی تازه کار و جوان جایگزین آن‌ها شود. همچنین وجود و ایجاد مراکز مختلفی چون کلینیک‌های درمانی، مراکز باز پروری، خانه‌های سالمندان، مطب پزشکان، کار خصوصی برای مراقبت از افراد در منزل و مواردی از این قبیل به کارگیری و استخدام افرادی که به تحصیل رشته پرستاری در کانادا پرداخته‌اند را حیاتی کرده است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تقاضا برای استخدام پرستار در سِمت‌های شغلی گوناگون در کشور کانادا طی یک تا دو دهه آینده روند صعودی خواهد داشت و این امر بیان کننده این موضوع است که متقاضیان تحصیل پرستاری در کانادا می‌توانند بدون نگرانی برای یافتن شغل در آینده، برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا اقدام نمایند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور  موسسه یوکن در خصوص برنامه های پرستاری کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

حقوق پرستاران در کانادا چقدر است؟

پس از بررسی مواردی چون بورسیه رشته پرستاری در کانادا، بازار کار آن و شرایط تحصیل پرستاری در کانادا، نوبت به ارزیابی حقوق پرستاران در کانادا می‌رسد چرا که میزان حقوق می‌تواند در کنار علاقه به تحصیل در این رشته، یکی از پارامترهای انتخاب آن برای ادامه تحصیل باشد. بر اساس آمارها و اطلاعات موجود متوسط حقوق دریافتی پرستاران در کانادا برابر با ۷۱۵۱۸ دلار کانادا در سال یا به نوعی حدود ۳۷ دلار کانادا در هر ساعت است که قطعا بر اساس تجربه کاری و سِمتی که فرد در آن قرار دارد این میزان می‌تواند متغیر باشد. گفته شده افرادی که تازه کار هستند در سال حدود ۵۵ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند در حالی که حقوق دریافتی پرستاران با تجربه به بیش از ۹۰ هزار دلار در سال می‌رسد.

بر اساس مناطق و ایالت‌های مختلف کانادا، سرزمین‌های شمال غربی با حدود ۱۰۲ هزار دلار کانادا در سال بیش‌ترین حقوق و ایالت مانیتوبا با حقوق ۴۱۳۹۶ هزار دلار کانادا در سال کم‌ترین حقوق را به پرستاران اختصاص داده‌اند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش رشته پرستاری در کانادا چیست؟

متقاضیان برای اخذ پذیرش و اپلای پرستاری کانادا می‌بایست مدارک و مستنداتی را آماده و به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند تا دانشگاه با بررسی آن‌ها در صورت دارا بودن شرایط با درخواست متقاضیان موافقت نماید.این مدارک عمدتا برای هر یک از دانشگاه‌ها و موسسه‌ها، متفاوت با دیگری است و افراد لازم است به سایت دانشگاه مورد نظر رفته و لیست مدارک مورد نیاز را بر اساس مقطع تحصیلی تهیه کنند. در این بخش به برخی از مدارک مورد نیاز برای پذیرش در رشته پرستاری در کانادا که عموم دانشگاه‌ها ارائه آن‌ها را ضروری می‌دانند، اشاره خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته پرستاری در کانادا (کارشناسی)

  • مدرک بین المللی زبان انگلیسی یا فرانسوی (تافل، آیلتس و …)
  • مدرک تحصیلی دوره قبلی به علاوه ریز نمرات به صورت ترجمه شده

لازم به ذکر است که برای تحصیل در رشته پرستاری در کانادا متقاضی می‌بایست در دوره دبیرستان حداقل نمره ۱۴ را برای برخی از دروس نظیر زبان انگلیسی، زیست، ریاضی و شیمی کسب کرده باشد.

  • توصیه نامه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • رزومه بسیار خوب و قابل قبول

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته پرستاری در کانادا (کارشناسی ارشد)

  • مدرک تحصیلی کارشناسی
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • گزارش کارورزی
  • رزومه کاری
  • توصیه نامه حرفه‌ای
  • انگیزه نامه
  • مدرک GRE یا GMAT با حداقل نمره مشخص شده از سوی دانشگاه

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته پرستاری در کانادا (دکتری)

برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دکتری پرستاری در کانادا عبارتند از:

  • رزومه علمی قوی
  • مدارک تحصیلی پیشین در رشته‌های مرتبط به شکل ترجمه شده
  • مدرک معتبر و بین المللی زبان (انگلیسی یا فرانسوی)
  • توصیه نامه تحصیلی
  • رزومه و سابقه کاری
  • پایان نامه دوره تحصیلی قبل (کارشناسی ارشد)

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در کانادا چقدر است؟

هزینه ادامه تحصیل رشته پرستاری در کانادا با توجه به شهر، محل تحصیل و دانشگاه متفاوت است. هزینه تحصیل در رشته پرستاری در کانادا به صورت میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار در سال می باشد.

حقوق پرستاری در کانادا چقدر است؟

حقوق رشته پرستاری در کانادا با توجه به محل کار متفاوت می باشد. میانگین حقوق پرستاری در کانادا ساعتی ۳۷ دلار و یا حدود ۷۱ هزار دلار در سال می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

ایالت پرنس ادوارد
ایالت پرنس ادوارد
ویزای تلنت کانادا ؛ بررسی کامل شرایط
ویزای تلنت کانادا ؛ بررسی کامل شرایط