کانادا

رشته حقوق در کانادا

رشته حقوق در کانادا ؛ شرایط تحصیل و بازار کار

ادامه تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور یکی از درخواست های متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد. اگر که تحصیل یا اشتغال به کار در رشته حقوق در کانادا از اهداف مهم شما برای آینده به شمار می‌رود، مطالعه این مطلب به شما توصیه می‌شود چرا که هر آن‌چه که لازم است درباره رشته حقوق در کشور کانادا بدانید از بازار کار رشته حقوق در کشور کانادا گرفته تا چگونگی بورسیه شدن برای رشته حقوق در این کشور، شهریه‌ای که برای تحصیل در این رشته توسط دانشگاه‌ها دریافت می‌شود، نحوه پذیرش در رشته حقوق در کانادا و بهترین استان‌ها برای اشتغال به کار در رشته حقوق را در این نوشتار خواهید یافت. با مطالعه این مقاله پاسخ سوال هایی نظیر: شرایط رشته حقوق در کانادا، پذیرش رشته حقوق در کانادا، شرایط تحصیل در مقطع ارشد رشته حقوق در کانادا، شهر یه رشته حقوق در کانادا و درنهایت شهر یه رشته حقوق در کانادا را خواهید یافت.

رشته‌ی حقوق را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر متقاضاترین رشته‌های تحصیلی در کل جهان معرفی کرد به گونه‌ای که هر ساله بسیاری از متقاضیان ورود به دانشگاه‌، آن را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده و اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌ها در این رشته را جزو اهداف تحصیلی خود قرار داده‌اند. دانشگاه‌های کانادا از برترین دانشگاه‌های جهان می‌باشند که آموزش رشته حقوق در شاخه‌های مختلف آن همچون وکالت از دیر باز در این دانشگاه‌ها بر اساس علم و دانش روز دنیا صورت می‌گیرد و به عنوان دانشگاه‌های پرسابقه در حوزه حقوق شناخته می‌شوند. به همین منظور و به سبب وجود فرصت های شغلی و بازار کار رشته حقوق در کانادا و هزینه تحصیل مناسب در کنار امکانات عالی آموزشی بسیاری از افراد تحصیل در رشته حقوق در کانادا را به دیگر کشورهای توسعه یافته ترجیح می‌دهند.

گرایش های رشته حقوق در کانادا

به طور کلی می‌توان رشته حقوق را به عنوان رشته‌ای که مبتنی و نشأت گرفته از ارتباطات اجتماعی میان انسان‌ها می‌باشد، معرفی نمود. روابطی که به مرور زمان و در طول تاریخ و با به وجود آمدن حکومت‌های مختلف و ازدیاد جمعیت پیچیده‌تر شده‌ و اشکال گوناگونی به خود گرفته‌اند. این روابط می‌بایست با تدوین قوانینی خاص و ایجاد آثار حقوقی مرتبط شکل منظم و درستی به خود بگیرند تا از هرج و مرج جلوگیری شود و حقوق افراد یا حکومت‌ها تا جایی که ممکن است رعایت شود. به همین منظور و به سبب وجود روابط مختلف از روابط میان انسان‌ها گرفته تا روابط میان انسان و حکومت یا حکومت‌ها با یکدیگر،  برای تدوین حقوق ویژه هر یک از این حوزه‌ها، گرایش‌های تحصیلی متنوع‌تری ایجاد شده است و افراد متقاضی تحصیل در رشته حقوق می‌توانند در شاخه و گرایشی که به آن علاقمند است به تحصیل بپردازد.

در کانادا نیز به عنوان یکی از مقاصد، تحصیل در رشته حقوق بسیاری از گرایش‌های این رشته همچون حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق اداری و تجاری، حقوق بین الملل، حقوق کیفری، حقوق خانواده، حقوق مرتبط با معاهدات آموزش داده می‌شوند.

مقاطع تحصیلی در رشته حقوق در کانادا

رشته حقوق در کشور کانادا در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود که در این بخش هر یک از این سه مقطع بررسی می‌گردند.

تحصیل رشته حقوق در کانادا مقطع کارشناسی

برای اخذ پذیرش رشته حقوق در کانادا و در مقطع کارشناسی اصولا همانند دیگر رشته‌های تحصیلی عمل نمی‌شود. همواره متقاضیان تحصیل در دانشگاه پس از آن‌که موفق به دریافت دیپلم می‌شوند می‌توانند برای اخذ پذیرش در رشته مد نظر خود اقدام نمایند اما برای رشته حقوق این‌گونه نیست عمدتا اخذ پذیرش رشته حقوق در کانادا مشروط به گذراندن دوره‌ای دو یا چهار ساله در رشته‌های مرتبط یا غیر مرتبط و شرکت در آزمون LSAT و کسب نمره قابل قبول در آن است. در واقع افراد متقاضی پس از گذراندن یک دوره تحصیلی دیگر و موفقیت در آزمون LSAT می‌توانند برای اخذ پذیرش رشته حقوق در کانادا که یک دوره سه تا چهار ساله است اقدام نمایند.

کارشناسی ارشد حقوق در کانادا

برای تحصیل در مقطع ارشد رشته حقوق در کانادا لازم است متقاضی دوره کارشناسی را نیز در این رشته گذرانده باشد. در واقع عموما افرادی به تحصیل در ارشد رشته حقوق در کانادا فکر کرده و برای آن اقدام می‌کنند که می‌خواهند در حوزه و گرایش خاصی از رشته حقوق به صورت پژوهش محور تحصیل کرده و دانش خود را بالاتر ببرند. این دوره یک ساله بوده (برخی اوقات دو سال به طول می‌انجامد) و شخص پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک معتبر (LL.M) قادر خواهد بود در دادگاه‌های مختلف بین المللی مشغول به کار شود. ناگفته نماند که اخذ پذیرش در ارشد رشته حقوق در کانادا رقابتی می‌باشد. پس به متقاضیان اخذ پذیرش برای این مقطع توصیه می‌شود که برای موافقت با اپلای آن‌ها از میان چند صد درخواست دیگر آن‌چه که نیاز است را درست و جامع آماده کنند.

دکتری رشته حقوق در کانادا

در کانادا علاوه بر دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، مقطع دکتری نیز برای رشته حقوق در برخی از برترین دانشگاه‌ها دایر می‌باشد و دانشجویان متقاضی می‌توانند برای تحصیل در یک رشته‌ی حقوقی به شکل متمرکز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها در رشته حقوق اقدام کنند. دوره دکتری سه ساله بوده و متقاضی برای آن‌که بتواند در این دوره ثبت نام نموده و پذبرش شود لازم است علاوه بر آن‌چه که به عنوان پیش‌نیاز عمومی برای تحصیل در مقطع دکتری شناخته می‌شود، مدرک LLM و پروپوزال پایان نامه را نیز ارائه دهد. همچنین برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا در دوره دکتری انجام تحقیقات مستقل الزامی می‌باشد.

همواره اخذ پذیرش تحصیلی کانادا و مهاجرت تحصیلی، راه گرفتن اقامت دائم را آسان می نماید. دانشجویان واجد شرایط ویزای دانشجویی کانادا و تحصیل در رشته حقوق در کانادا، ضمن برخورداری از بازار کار رشته حقوق در کانادا پس از اتمام دوره تحصیلی، شرایط دریافت اقامت دائم کانادا را نیز برای خود مهیا می کنند. به طور کلی تحصیل در کانادا فارغ از رشته تحصیلی متقاضی، امکان مهاجرت به کانادا در کوتاه ترین زمان را مهیا می کند. فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا می توانند برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام کنند. و در نهایت می توانند از طریق برنامه های اقامتی که پیش نیاز آن ها داشتم سابقه تحصیل و یا کار در کانادا است برای دریافت کارت پی آر کانادا ( اقامت دائم) اقدام کنند. این افراد پس از ۳ سال زندگی و کار درکانادا می توانند برای گرفتن پاسپورت کانادا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اپلای چیست؟ راهنمای جامع مراحل اپلای، مدارک و هزینه‌های لازم

رشته حقوق در دانشگاه های کانادا

عموما کیفیت تحصیلی دانشگاه‌های مختلف برای رشته‌های گوناگون متفاوت است و تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها برای هر رشته جزو خواسته‌های هر دانشجویی است. در ارتباط با رشته حقوق در کشور کانادا اگر چه تمامی دانشگاه‌هایی که این رشته را در برنامه آموزشی خود دارند نظیر دانشگاه‌های مونترال، یورک، وسترن، کویینز، تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا و اتاوا، دانشگاه‌های بسیار خوبی به شمار می‌روند اما برخی از آن‌ها در صدر لیست بهترین دانشگاه‌ها برای این رشته قرار گرفته‌اند که در این بخش به معرفی بعضی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

دانشگاه حقوق تورنتو

دانشکده حقوق دانشگاه تورنتو را می‌توان به عنوان بهترین دانشکده و بالطبع دانشگاه برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا دانست. دانشجویان گرایش‌های مختلف رشته حقوق این دانشگاه از سر تا سر جهان برای تحصیل در آن اپلای شده‌اند و دانشگاه برای ارتقا سطح علم دانشجویان این رشته علاوه بر به کار گیری برترین اساتید این رشته که می‌توان آن‌ها را جزو افراد شناخته شده در این حوزه و در سطح بین الملل دانست، برنامه‌های بی شماری را تدارک و فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی منحصر به فردی را فراهم نموده است.

رشته حقوق دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل یکی دیگر از دانشگاه‌های توصیه شده برای تحصیل رشته حقوق در کانادا می‌باشد. دانشکده حقوق این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشکده حقوق کانادا می‌باشد که بالغ بر ۱۵۰ سال از قدمت آن می‌گذرد. این دانشکده در حوزه آموزش حقوق در گرایش‌های مختلف عالی عمل نموده به گونه‌ای که برخی از وزرا و قضات این کشور فارغ التحصیل همین دانشگاه به شمار می‌روند.

رشته حقوق در دانشگاه بریتیش کلمبیا

از دیگر دانشگاه‌های توصیه شده برای تحصیل در رشته حقوق، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشکده آلارد آن که منحصر به تربیت کارشناسان و متخصصان حوزه حقوق است، می‌باشد. در این دانشکده که بیش از نیم قرن قدمت دارد بیش از ۵۰ استاد تمام که برخی از آن‌ها به سبب فعالیت‌هایشان در این حوزه از شهرت بین المللی برخوردار هستند، تعلیم و آموزش به دانشجویان بومی و بین المللی حقوق را به عهده گرفته‌اند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط تحصیل در  رشته های مختلف تحصیلی در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


دانشگاه مونترال برای تحصیل در رشته حقوق

چهارمین دانشگاهی که می‌توان آن را جزو برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته حقوق در کشور کانادا معرفی نمود، دانشگاه مونترال می‌باشد. .این دانشگاه از لحاظ کیفیت آموزشی در رشته حقوق نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین المللی نیز بسیار خوب ظاهر شده است و آن گروه از دانشجویان فرانسوی زبان بومی و بین المللی می‌توانند برای اخذ مدرک حقوق از این دانشگاه پذیرش بگیرند چرا که طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آموزشی حقوقی به این زبان که به عنوان زبان مردم کانادا در کنار انگلیسی شناخته می‌شود، ارائه می‌شوند. البته برنامه‌های مطالعاتی و آموزشی نیز برای افراد انگلیسی زبان در این حوزه تدوین و اجرا می‌گردد

شهریه رشته حقوق در کانادا

برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا تفاوتی میان شهروندان یا افراد مقیم در این کشور با مهاجران تحصیلی وجود ندارد و تمامی آن‌ها موظف هستند در ازای تحصیل در دانشگاه‌های بسیار خوب این کشور و بهره‌مند شدن از امکانات عالی آموزشی شهریه‌ای را بر اساس رشته و مقطع تحصیلی و دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کرده، پرداخت نمایند. پس با توجه به آن‌چه که بیان گردید، درباره شهریه رشته حقوق در کانادا نمی‌توان مبلغ مشخصی را تعیین نمود و تنها می‌توان بازه‌ای از هزینه را مشخص کرد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته شهریه رشته حقوق در کانادا به عنوان یکی از رشته‌های گران قیمت تحصیلی از هشت هزار دلار تا سی و شش هزار دلار متغیر می‌باشد.

شرایط بورسیه رشته حقوق در کانادا

در میان تمامی کشورهای توسعه یافته جهان، کانادا یکی از کشورهای ارزان قیمت در حوزه تحصیل و آموزش به شمار می‌رود. در واقع امکانات آموزشی عالی در تمامی رشته‌ها با کم‌ترین هزینه در اختیار دانش آموز یا دانشجو قرار می‌گیرد. علاوه بر آن در مقاطع تحصیلی مختلف و برای رشته‌های گوناگون بورسیه‌ها و فاندهایی در نظر گرفته شده است که دانشجویان یا دانش آموزان در صورت برخوردار بودن از شرایط می‌توانند آن‌ها را دریافت کرده و در هزینه تحصیل و زندگی خود صرفه جویی نمایند. برای رشته حقوق در کانادا نیز بورسیه‌هایی در نظر گرفته شده است که دریافت آن‌ها مستلزم برخورداری از شرایطی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد:

  • داشتن رزومه تحصیلی بسیار خوب از مهم‌ترین شرایط دریافت بورسیه رشته حقوق در کانادا می‌باشد. افرادی که مقاله‌های خوبی را ارائه داده‌اند یا در بازه‌ای از زمان، مرتبط با رشته حقوق به کار یا تدریس مشغول بوده‌اند شانس بالاتری نسبت به دیگر متقاضیان بورسیه در این رشته دارند.
  • نگارش و ارائه توصیه نامه‌های تحصیلی بسیار خوب یکی دیگر از شرط‌های بیان شده برای دریافت بورسیه رشته حقوق در کانادا می‌باشد. در حقیقت آن گروه از متقاضیان که توانسته‌اند توصیه نامه‌های تحصیلی خوبی را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند در اولویت دریافت بورسیه قرار دارند.
  • علاوه بر توصیه نامه و رزومه کسب نمره خوب در آزمون LSAT می‌تواند به دریافت بورسیه رشته حقوق در کانادا کمک کند چرا که در بسیاری از دانشگاه‌های کانادا نمره کسب شده در این آزمون ملاک مهمی به شمار می‌رود.

مدارک لازم برای اپلای رشته حقوق در کانادا

پس از بررسی مواردی چون مقاطع تحصیلی رشته حقوق، شهریه رشته حقوق در کانادا و شرایط بورسیه شدن در این رشته نوبت به بررسی مدارک مورد نیاز برای اپلای در این رشته می‌رسد. عمدتا برای اپلای رشته حقوق در کشور کانادا نیاز است متقاضی مدارک و مستنداتی که در ادامه بیان می‌شوند را آماده نموده و برای دانشگاه مورد نظر ارسال نماید تا پس از ارزیابی‌های لازم توسط مسئولین مربوطه با درخواست پذیرش متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم موافقت شده و متقاضی در ادامه برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید. و اما مدارک لازم برای اپلای رشته حقوق در کانادا عبارتند از:

  • رزومه تحصیلی قوی
  • مدارک تحصیلی دوره‌های پیشن (معدل و ریز نمرات)
  • مدرک زبان معتبر (برای اخذ پذیرش رشته حقوق در کانادا همانند دیگر رشته‌ها لازم است فرد مدرک معتبری را در زمینه زبان انگلیسی یا فرانسه به عنوان زبان مردم کانادا ارائه نماید)
  • پاسپورت به عنوان مدرک هویتی.
  • توصیه نامه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • مدرک شرکت در آزمون  LSAT (آزمونی که در سال چندین بار و در کشورهای مختلف برگزار می‌گردد و متقاضیان رشته حقوق در کانادا برای اپلای لازم است آن را با موفقیت بگذرانند).

بازار کار و درآمد رشته حقوق و وکالت در کانادا

بازار کار رشته حقوق در کانادا بسیار خوب است به‌گونه‌ای که اکثریت فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در حرفه‌ی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند. در واقع رشته حقوق در کانادا و وکالت از درآمدزاترین رشته‌های تحصیلی به شمار می‌رود چرا که دولت این کشور برای فارغ التحصیلان این رشته در گرایش های مختلف و در مقاطع گوناگون فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را مشخص کرده است و افراد با در دست داشتن مدرک این رشته قادر خواهند بود به عنوان وکیل، مشاور، حقوق دان، مدرس و … در ادارات و ارگان‌های دولتی یا خصوصی همچون مدارس، بیمارستان‌ها، دادگستری‌ها و شرکت‌ها مشغول به کار شده و حقوق بالایی (متوسط حقوق سالانه را می‌توان حدود نود هزار دلار گفت) را دریافت نمایند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور رسمی  موسسه یوکن در خصوص  تحصیل در رشته های مختلف در  کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

کد مشاغل رشته حقوق در کانادا

کد مشاغل اختصاص داده شده به رشته حقوق در کانادا در سیستم طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) ۴۱۱۲ می‌باشد به این معنا که تمامی فارغ التحصیلان رشته حقوق در کانادا می‌توانند در شغل‌هایی که طبق رده بندی مشاغل در دسته شغلی با کد ۴۱۱۲ قرار گرفته‌اند نظیر دادستانی، مشاور حقوقی، وکیل دادگستری، شریک حقوقی، وکیل سلطنتی، وکیل و مشاور قانونی. مشغول به کار شوند.

استان های مناسب کار در رشته حقوق در کانادا

از جمله متداول‌ترین سوال‌هایی که برخی از متقاضیان تحصیل رشته حقوق در کانادا یا آن دسته از افرادی که در این رشته فارغ التحصیل شده‌ و کانادا را برای اشتغال خود انتخاب کرده‌اند، می‌پرسند این است که کدام یک از استان‌های این کشور در حیطه کاری حقوق بهترین بازار کار را دارند؟ (بازار کار رشته حقوق در کانادا در کدام استان بهتر است؟) در پاسخ به این سوال باید گفت که در حوزه حقوقی و برای گرایش‌های مختلف رشته حقوق بخش‌های شمال غربی کانادا و استان‌های آلبرتا، نیوبرانزویک، انتاریو، ساسکاچوان بهترین بازار کار را در این رشته دارند و بیشترین دستمزد را نیز فارغ التحصیلان رشته حقوق با اشتغال به کار در این استان‌ها دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال متوسط دستمزد سالانه‌ای که یک فارغ التحصیل رشته حقوق در بخش‌های شمال غربی کانادا دریافت می‌کند معادل با ۱۴۲۱۷۵ دلار کانادا می‌باشد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور رسمی این مجموعه فعالیت می کند. خدمات این مجموعه شاملاخذ پذیرش تحصیلی کانادا، درخواست ویزای تحصیلی کانادا، مشاوره تحصیلی و دیگر خدمات مربوط به مهاجرت و اقامت کانادا می باشد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور  موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا با مدرک تحصیلی رشته حقوق ایران می توان برای مهاجرت به کانادا اقدام کرد ؟

بله، با این مدرک تحصیلی می توان از طریق برنامه های مهاجرت کاری کانادا ( اسکیل ورکر) برای مهاجرت به کانادا اقدام کرد.

آیا با مدرک رشته حقوق ایران می تواند در کانادا کار کرد؟

خیر، با با توجه به تفاوت های قوانین حقوقی کانادا و حقوق اسلامی ایران، با این مدرک نمی توان در این شغل در کانادا کار کرد. متقاضیان اشتغال در بازار کار رشته حقوق در کانادا باید دوره های مخصوص این تخصص را در کانادا سپری نمایند.

آیا می توان برای بورسیه رشته حقوق در کانادا اقدم کرد؟

بله، تحصیل در رشته حقوق در کانادا نیز همانند دیگر رشته های دانشگاه کانادا در برخی موارد با ارائه ورسیه و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط امکان پذیر است.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

دبیرستان های کانادا، شرایط ثبت نام و هزینه ها
دبیرستان های کانادا، شرایط ثبت نام و هزینه ها
ارزان ترین دانشگاه های کانادا کدامند؟
ارزان ترین دانشگاه های کانادا کدامند؟