کانادا

تحصیل آنلاین در کانادا

شرایط تحصیل آنلاین در کانادا

شرایط تحصیل آنلاین در کانادا به چه صورت هست؟ امروزه کانادا به سبب مزایای فراوانی که برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی موسسه‌های آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها در نظر گرفته است و به سبب برخورداری از سطح آموزشی عالی و کیفیت بسیار خوب زندگی به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل در میان ایرانیان تبدیل شده است به گونه‌ای که بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارجی و اخذ مدرک بین المللی، دانشگاه‌های کانادا را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌ و در جهت اخذ پذیرش و در ادامه دریافت ویزا تحصیلی و مهاجرت اقدام می‌کنند. در این میان افرادی نیز وجود دارند که به سبب اشتغال و یا نبودن شرایط مهاجرت، قادر به مهاجرت نیستند اما تمایل دارند در این دانشگاه‌ها درس بخوانند و از مزیت‌هایی که تحصیل در کانادا دارد، برخوردار شوند. دولت کانادا برای این گونه افراد، دوره‌های تحصیلی آنلاین ( تحصیل مجازی در کانادا ) را تدوین و ارائه کرده است تا آن‌ها به راحتی بتوانند به تحصیل در کانادا بپردازند. رشد چشمگیر تعداد دوره‌های آموزشی آنلاین در دانشگاه‌های مطرح کانادا باعث شده تا این کشور در چند سال اخیر به عنوان موفق‌ترین و بهترین کشورها در زمینه‌ی آموزش آنلاین شناخته شود. آمارها نشان می دهند، در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار دانشجو که شرایط تحصیل آنلاین در کانادا را دارند، در بیشتر مراکز آموزش عالی این کشور به صورت مجازی پذیرش شده اند …

در ادامه، شرایط تحصیل آنلاین در کانادا بررسی می‌شوند و به برخی از پرسش‌های مهم در این حوزه نظیر هزینه تحصیل آنلاین در کانادا و مزایای تحصیل مجازی در کانادا پاسخی مناسب داده خواهد شد.

آیا امکان تحصیل آنلاین در کانادا وجود دارد؟

پاسخ این سوال «بله» است. کشور کانادا تحت شرایط خاص، فرصتی را برای متقاضیانی که تمایل دارند در این کشور به تحصیل مشغول شوند، با عنوان «تحصیل آنلاین» یا «تحصیل مجازی» فراهم کرده است. در واقع کانادا فرصتی را مهیا کرده است تا آن گروه از متقاضیان که توانایی پرداخت هزینه تحصیل به صورت حضوری در کانادا را ندارند یا در کنار شغل خود و برای ارتقاء سطح علمی، می‌خواهند به تحصیل بپردازند و یا غربت و دوری از خانواده را نمی‌توانند تحمل کنند به آسانی برای تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های این کشور درخواست داده و بدون آن‌که سفری به کانادا داشته باشند موفق به تحصیل و اخذ مدرک بین المللی از موسسات آموزشی این کشور شوند.

مزایای تحصیل آنلاین در کانادا

افرادی که تحصیل آنلاین در کانادا را انتخاب می‌کنند، از مزایایی بهره‌‌مند می‌شوند که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود

  • مدیریت زمان از مهم‌ترین مزایای تحصیل مجازی در کانادا می‌باشد. فرد دانش آموز یا دانشجو قادر است در هر زمان و مکانی در دوره‌های آنلاین آموزشی شرکت نماید. در این نوع تحصیل نیازی نیست که شخص محصل در یک روز خاص و در زمان مشخصی در کلاس حضور داشته باشد، او می‌تواند هنگامی که در شرایط مناسبی برای یادگیری قرار گرفت، آن آموزش‌ها را فرا گیرد. البته در این میان ممکن است برخی از کلاس‌ها به شکل کاملا آنلاین و به شکل سراسری تشکیل شوند که در آن زمان حضور دانشجو پشت سیستم الزامی است
  • از دیگر مزیت‌های تحصیل آنلاین دسترسی آسان به آموزش است. افراد تنها با امکانات ساده‌ و در دسترسی همچون اینترنت، لپ تاپ یا کامیپوتر و تلفن هوشمند می‌توانند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند.
  • با تحصیل آنلاین در کانادا، در هزینه‌هایی مثل اجاره بها خانه، بلیط هواپیما و دیگر هزینه‌های مرتبط با زندگی دانشجویی صرفه جویی می‌شود. گفته شده هزینه‌ای که دانشجو می‌بایست برای تحصیل مجازی در این کشور پرداخت کند، تنها شهریه تحصیلی است که این پرداخت در کشور محل زندگی و به صورت اینترنتی قابل انجام است.
  • از مزایای تحصیل آنلاین در کانادا، پذیرش مدرک آزمون زبان دولینگو به جای مدارک زبانی چون آیلتس است. همواره برای تحصیل در کانادا وجود و ارائه مدارک معتبر زبان نظیر آیلتس یا تافل الزامی است. خوشبختانه اکثر دانشگاه‌های ارائه دهنده دوره‌های تحصیلی به صورت مجازی به جای آزمون‌های سخت و هزینه بری چون آیلتس، آزمون دولینگو را برای دانشجویان تحصیل آنلاین معتبر دانسته‌اند پایین بودن هزینه‌ نسبت به آزمون‌های دیگر، سرعت بالا در اعلام نتایج، مدت اعتبار ۲ ساله‌ مدرک و شرکت در آزمون به صورت آنلاین از مزیت‌های آزمون دولینگو نسبت به دیگر آزمون‌های زبان می‌باشند.
  • با تحصیل آنلاین در کانادا دانشجو با مشکلاتی نظیر تناقض فرهنگی، احساس غربت و دوری از خانواده و هم چنین مدیریت هزینه‌های زندگی رو به رو نخواهد شد.

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا، خدمات اخذ پذیرش تحصیلی کانادا و درخواست ویزای تحصیلی کانادا را به صورت تخصصی با نظارت مستقیم رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید. متقاضیان می توانند جهت دریافت خدمات فوق به واتس اپ دفتر کانادا ۰۴۰۰ ۴۲۴ ۵۱۴ ۰۰۱ پیام دهند.

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا به چه صورت است؟

میزان هزینه تحصیل آنلاین در کانادا برای تمامی دانشگاه‌ها یکسان نیست و به معیارهای مختلفی بستگی دارد. موسسه آموزشی (دانشگاه و مدرسه)، رشته تحصیلی، دوره و مقطع تحصیلی از جمله این معیارها هستند. البته می‌توان گفت که در هر صورت تحصیل آنلاین در کانادا نسبت به تحصیل حضوری مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. هزینه تحصیل آنلاین در کانادا برای دانشگاه‌ها سالانه (دو ترم تحصیلی) حدود ده هزار تا نزدیک به بیست هزار دلار کانادا تخمین زده شده است و برای مدارس شهریه‌ها تماما به تعداد واحدهای درسی، مقطع و سال تحصیلی بستگی دارد.

نکته: هزینه تحصیل آنلاین در کانادا برای شهروندان و دانشجویان بین المللی متفاوت است و شهروندان کانادایی عموما شهریه کمتری پرداخت می‌کنند

شرایط تحصیل مجازی در کانادا

شرایط تحصیل مجازی در کانادا همچون شرایط تحصیل حضوری در این کشور برای هر یک از موسسه‌های آموزشی متفاوت با دیگر موسسات است و متقاضیان می‌بایست طبق شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه یا مدرسه‌ای که برای تحصیل آنلاین در آن، اقدام کرده‌اند، عمل نمایند. البته این سخن بدین معنا نیست که شرایط کلی‌تری توسط دولت فدرال برای بخش تحصیل و آموزش آنلاین مشخص نشده است. در واقع سیاست‌های کلی تحصیل آنلاین توسط دولت فدرال کانادا مشخص شده‌اند و موسسات آموزشی بر اساس آن‌ها و قوانین استانی شرایط تحصیل آنلاین ویژه خود را تدوین می‌کنند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط تحصیل در موسسات آموزشی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


تحصیل آنلاین در دانشگاه های کانادا

درست است که همه گیری ویروس کووید ۱۹ سبب شد که تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاهی از کارشناسی گرفته تا دکتری در کانادا به شکل آنلاین و از راه دور باشد. اما این موضوع در اکثر این دانشگاه‌ها پیش از این دوره پاندمی وجود داشته و دانشگاه‌های کانادا در کنار دوره‌های تحصیلی حضوری، برنامه‌های تحصیلی و آموزشی مجازی یا همان آنلاین را برای رشته‌های خاصی (رشته‌هایی که کم‌ترین میزان نیاز به حضور برای یادگیری را داشته باشند) تدوین و ارائه کرده‌اند تا آن دسته از افراد که امکان مهاجرت برای آنان مقدور نیست و دوست دارند در کانادا به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی یا دوره‌های تحصیلات تکمیلی بپردازند، بتوانند به راحتی برای این امر اقدام نمایند. البته تحصیل مجازی در کانادا و در مقاطع دانشگاهی شرایطی دارد که لازم است متقاضی قبل از اقدام از آن‌ها آگاه شده و بر اساس آن‌ها عمل نماید. از شرایط تحصیل آنلاین در کانادا و الزاماتی که عموما در میان اکثر دانشگاه‌ها مورد تایید هستند می‌توان به شرط سنی برای حضور در دوره‌های تحصیل آنلاین در کانادا، داشتن مهارت و تسلط کافی در یکی از دو زبان فرانسوی و انگلیسی بر اساس شرایط تحصیل آنلاین دانشگاه مد نظر و الزام برخورداری از اینترنت و رایانه اشاره کرد.

تحصیل مجازی در کانادا برای رشته‌های خاصی امکان پذیر است (تعداد رشته‌ها محدود است) چرا که برخی از رشته‌ها نظیر رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و مهندسی را عملا به جهت عملی بودن دروس نمی‌توان به صورت آنلاین آموزش دید. البته بدون شک رشته‌هایی که برای آموزش آنلاین ارائه شده‌اند دارای واحدهای عملی هستند. در سیستم آموزشی کانادا برای این دروس چاره‌ای اندیشیده شده است و افراد برای گذراندن این دروس می‌توانند در موسسه‌هایی که مورد تایید کشور کانادا هستند و از سوی آن‌ها معرفی می‌شوند ثبت نام نموده و آن واحدهای عملی محدود را بگذرانند.

نکته مهمی که متقاضیان تحصیل مجازی در کانادا باید به آن توجه داشته باشند این است که اخذ پذیرش تحصیل در کانادا به صورت آنلاین شرایط دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا PGWP را مهیا نمی کند. و سابقه تحصیل در کانادا به وصورت مجازی در اکثر برنامه های ماجرت به کانادا فاقد امتیاز هستند. در صورتی که تحصیل در کانادا به صورت حضوری ضمن اینکه امکان دریافت ویزای کار را مهیا می کند، در برنامه های اقامت کانادا نیز از امتیاز خوبی برخوردار است. (البته منظور از تحصیل به صورت آنلاین در این پاراگراف تحصیل آنلاین از خارج از خاک کانادا است. دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا شده ولی به خاطر مشکلات ناشی از کووید امکان حضور در کلاس ها را نداشته اند از این قانون مستثنی بوده و به آن ها ویزای کار تعلق می گیرد.)

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

در مدارس کانادا نیز همچون دانشگاه‌های این کشور در کنار تحصیل حضوری، تحصیل و آموزش به شکل مجازی وجود دارد و شیوه‌ای تایید شده از سوی سیستم آموزشی این کشور برای دانش آموزان به شمار می‌رود تا علاوه بر شهروندان کانادایی، افرادی که تمایل دارند به تحصیل در مدارس کانادا بپردازند اما امکان مهاجرت به این کشور در آن زمان مشخص برای آنان ممکن نیست، بتوانند از امکانات آموزشی نوین و پیشرفته در کنار مزایای بسیار خوب تحصیل در مدارس کانادا، بهره‌مند شوند. از مزایایی که تحصیل در مدارس کانادا به دنبال دارد می‌توان به آسان‌تر بودن گرفتن پذیرش از دانشگاه‌هایی این کشور و در ادامه اخذ اقامت کانادا و اشتغال در این کشور اشاره کرد.

آموزش گروهی به دانش آموزان، آموزش خصوصی و همچنین استفاده از شیوه هوم اسکولینگ که می‌تواند تداعی کننده تحصیل در مدارس به صورت حضوری باشد از روش‌های به کار گرفته شده برای آموزش به دانش آموزان به صورت مجازی در مدارس کانادا می‌باشند.

و اما برای تحصیل در مدارس کانادا به شکل آنلاین به جز شرط سنی که می‌بایست رعایت شود، شرایط خاصی توسط مدارس بیان نشده‌اند و حتی ارائه مدرکی که نشان دهنده‌ی تسلط به یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی است نیز توسط بسیاری از مدارس غیر ضروری گفته شده است.

بهترین دانشگاه ها برای آموزش مجازی در کانادا

کانادا به جهت برخورداری از دانشگاه‌هایی که از نظر کیفیت آموزش در بالاترین سطح قرار دارند و از لحاظ هزینه‌های تحصیلی نسبت به دیگر دانشگاه‌های برتر جهان مقرون به صرفه هستند، از مقاصد برتر تحصیلی به شمار می‌رود به گونه‌ای که بسیاری از افراد که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان هستند، دانشگاه‌های این کشور را برای تحصیل حضوری یا آنلاین (به دلایلی که مانع از حضور در کانادا می‌شوند) انتخاب می‌کنند. عموما متقاضیان تحصیل آنلاین در کانادا به دنبال بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده این نوع از آموزش می‌باشند. اگر چه تمامی دانشگاه‌های کانادا از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار هستند اما برخی از آن‌ها در حوزه تحصیل آنلاین بهترین به شمار می‌روند. در این بخش به برخی از این دانشگاه‌ها معرفی می‌گردند.

  • دانشگاه آتاباسکا کانادا

دانشگاه آتاباسکا کانادا که در استان آلبرتا واقع شده است و قدمتی بالغ بر نیم قرن دارد به عنوان متخصص در حوزه آموزش آنلاین با ارائه برنامه‌های آموزشی برای چند صد رشته تحصیلی مختلف در مقاطع گوناگون نظیر کارشناسی و کارشناسی ارشد، شناخته می‌شود. در این دانشگاه، که بهترین دانشگاه کانادا برای تحصیل آنلاین به شمار می‌رود، چندین هزار نفر از اقصی نقاط جهان در حالی که در شهر و کشور خود به کار و زندگی مشغول هستند، به راحتی آموزش دیده و مدرک معتبر بین المللی خود را در رشته دلخواه دریافت می‌کنند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص  تحصیل در دانشگاه های کاندا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

  • دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل به عنوان یک موسسه پیشرو در عرصه تحصیل و در سطح بین المللی از دیگر دانشگاه‌های برتر در حوزه آموزش آنلاین است. این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی آنلاین با کیفیتی را برای دانشجویان بیش از ۱۵۰ کشور جهان ارائه می‌دهد. دانشگاه مک گیل رسالت خود را ایجاد و انتشار علم می‌داند و به آن پایبند می‌باشد چرا که بهترین دوره‌های آموزشی آنلاین و حضوری را برای هزاران دانشجو از اقصی نقاط جهان در کنار فعالیت های علمی- پژوهشی کم نظیر در راستای تولید علم، فراهم کرده است

  • دانشگاه تامسون ریورز کانادا

دانشگاه تامپسون ریورز را می‌توان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل آنلاین در کانادا معرفی کرد. این دانشگاه برنامه‌های آموزشی با کیفیتی را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد که دانشجویان با شرکت در آن‌ها علاوه بر تحصیل بر اساس علم و دانش روز، مدرک معتبری را در سطح بین المللی دریافت می‌کنند. گفته شده که بیش از ۲۰۰۰ دانشجو از ۸۵ کشور جهان از امکان تحصیل آنلاین در این دانشگاه بهره‌مند شده‌اند. رشته‌هایی چون جهانگردی، هنر و بازرگانی از جمله رشته‌هایی هستند که برای تحصیل آنلاین ارائه شده‌اند.

  • دانشگاه کانادا وست

دانشگاه کانادا وست، دانشگاهی پویا با چشم اندازی روشن است که می‌خواهد به عنوان یک دانشگاه معتبر، پیشرو و مستقل نه تنها در کانادا بلکه در خارج از کشور نیز شناخته شود. بیان شده که دانشگاه کانادا وست نخست یک موسسه آموزشی غیر انتفاعی بوده است که با تلاش و کسب موفقیت‌هایی در حوزه‌های علمی و آموزشی توانست در نهایت عنوان دانشگاه را از آن خود کند. دوره‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه انعطاف پذیر می‌باشند، چرا که دانشجویان می‌توانند به دلخواه در دوره‌های حضوری یا آنلاین و یا در دوره‌ای آموزشی که ترکیبی از آموزش حضوری و آنلاین است شرکت کنند. مدیریت، طراحی، معماری و علوم اجتماعی از جمله رشته‌های ارائه شده برای تحصیل آنلاین در این دانشگاه هستند.

دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه های کانادا نیازمند ارائه مستندات مناسب می باشد. موسسه مهاجرتی یوکن خدمات نگارش انگیزه نامه تحصیلی، توصیه نامه تحصیلی و استادی پلن را تحت نظارت مستقیم مشاور رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید.

از دیگر دانشگاه‌هایی که در لیست بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل آنلاین در کانادا قرار دارند می‌توان به دانشگاه‌های لورنشن سادبری، مونت رویال، مانیتوبا، لث‌بریج در آلبرتا، یورک ویل تورنتو، فردریکتون کارلتون و رویال رودز اشاره کرد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا تحصیل مجازی در کانادا منجرب به دریافت ویزای کار می گردد؟

در شرایط نرمال تحصیل مجازی در کانادا منجرب به گرفتن ویزای کار نمی شود. ولی افرادی که ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کرده ولی به خاطر مشکلات ناشی از کووید امکان حضور در کلاس های را نداشته و به جای آن در کلاس های آنلاینی که دانشگاه مربوطه برای آن ها در نظر گرفته اند شرکت کرده اند، می توانند برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنند.

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا با توجه به نوع رشته تحصیلی و موسسه آموزشی مربوطه متفاوت است. هزینه تحصیل آنلاین از ده هزار دلار به بالا در سال می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

خرید ملک در کانادا
خرید ملک در کانادا
شغل رانندگی در کانادا
شغل رانندگی در کانادا