کانادا

ارزان ترین دانشگاه های کانادا

ارزان ترین دانشگاه های کانادا کدامند؟

تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های کانادا یکی از درخواست های متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا است. کشور کانادا به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه های مهاجرت و زندگی همواره یکی از اصلی ترین گزینه های دانشجویان ایرانی برای مهاجرت و تحصیل بوده است. با مهاجرت به کانادا علاوه بر داشتن شانس تحصیل در یک کشور بسیار توسعه یافته که سیستم آموزشی آن با کشورهایی مانند انگلستان و ایالات متحده آمریکا برابری می‌کند، می توان زندگی راحت ­تر، مقرون به صرفه و کم هزینه­ تری را نسبت به کشورهای دیگر تجربه کرد. کشور کانادا بیش از ۶۴۰،۰۰۰ نفر از دانشجویان بین‌المللی را به خود اختصاص داده ‌است. اکثر این دانشجویان برای صرفه جویی در هزینه تحصیل و زندگی به دنبال دانشگاه های ارزان کانادا می‌باشند، دانشگاه هایی که بتوانند در آن‌ها با هزینه مناسب بهترین آموزش‌ها را ببینند. اگر چه در کشور کانادا هزینه تحصیل نسبت به دیگر کشورها مناسب تر می‌باشد اما در این کشور نیز دانشگاه هایی با شهریه کم و ارزان برای دانشجویان وجود دارد که دانشجویان بین المللی و یا بومی می‌توانند آن ها را انتخاب نمایند. البته در این میان و در کنار دانشگاه های ارزان کانادا، رشته های ارزان در کانادا برای تحصیل وجود دارد که در عین کاربردی بودن رشته برای اشتغال و کسب در آمد، هزینه‌ی کم‌تری صرف تحصیل و یادگیری آن می‌شود که آن گروه از دانشجویان که به دنبال صرفه جویی در هزینه تحصیل هستند، می‌توانند در یکی از آن‌ها به تحصیل بپردازند. اما کدام یک از دانشگاه های این کشور در لیست ارزان ترین دانشگاه های کانادا قرار گرفته‌اند و یا چه رشته‌هایی جزو رشته های ارزان در کانادا برای تحصیل معرفی شده‌اند؟ مطالعه این مطلب برای رسیدن به پاسخ پیشنهاد می‌شود.

لیست دانشگاه های ارزان کانادا

در نخستین بخش از این مطلب نام برخی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به علاوه متوسط هزینه سالانه‌ای که متقاضیان برای تحصیل پرداخت می‌کنند، لیست شده‌اند تا آن دسته از متقاضیان که به دنبال ارزان ترین دانشگاه های کانادا هستند آن‌ها را لیست گونه مشاهده کنند.

دانشگاه های ارزان دوره کارشناسی

  نام دانشگاه متوسط شهریه سالانه
۱ دانشگاه براندون ۷۲۰۰ دلار
۲ دانشگاه سنت بونیفیس ۷۴۰۰ دلار
۳ دانشگاه گوئلف ۹۷۰۰ دلار
۴ دانشگاه منو نایت ۱۰۰۰دلار
۵ دانشگاه مموریال ۱۱۴۰۰ دلار
۶ دانشگاه سایمون فریزر ۱۱۵۰۰ دلار
۷ دانشگاه وینیپگ ۱۳۰۰۰ دلار

دانشگاه های ارزان کانادا دوره ارشد

ارزان ترین دانشگاه های کانادا
  نام دانشگاه متوسط شهریه سالانه
۱ دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی ۳۳۰۰ دلار
۲ دانشگاه سایمون فریزر ۳۷۰۰ دلار
۳ دانشگاه کلگری ۳۷۰۰ دلار
۴ دانشگاه ساسکاچوان ۴۳۵۰ دلار
۵ دانشگاه رجینا ۶۴۰۰ دلار

ارزان­ ترین دانشگاه­ های کانادا در مقطع کارشناسی

پس از ارائه لیستی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی، برای آن‌که متقاضیان تحصیل در کانادا با هر یک از این دانشگاه ها به عنوان دانشگاه های ارزان کانادا به شکل اجمالی آشنا شوند در این بخش به صورت مختصر بررسی و معرفی می‌گردند.

پس از ارائه لیستی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی، برای آن‌که متقاضیان تحصیل در کانادا با هر یک از این دانشگاه ها به عنوان دانشگاه های ارزان کانادا به شکل اجمالی آشنا شوند در این بخش به صورت مختصر بررسی و معرفی می‌گردند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


  • دانشگاه براندون (Brandon University)

دانشگاه دولتی براندون به عنوان یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا در سال ۱۸۸۹ میلادی در شهر براندون استان مانیتوبا کانادا تاسیس شد. این دانشگاه کوچک و قدیمی یکی از معتبرترین و محبوب ترین دانشگاه ها به ویژه برای دانشجویان رشته موسیقی است. در این دانشگاه با میانگین شهریه سالانه ۷۲۰۰ دلار کانادا برای تحصیل در دوره کارشناسی رشته‌هایی همچون پرستاری و موسیقی آموزش داده می‌شوند. البته در دانشگاه براندون علاوه بر مقطع کارشناسی تحصیل در مقاطع بالاتر نیز برای دانشجویان بومی و بین المللی امکان پذیر است.

  • دانشگاه سنت بونیفیس (Universite de Saint-Boniface)

دانشگاه سنت بونیفیس از دیگر دانشگاه های ارزان کانادا در مقطع کارشناسی با میانگین شهریه حدود هفت هزار و پانصد دلار می‌باشد. این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه منطقه غرب کانادا شناخته می‌شود و حدود دو قرن از تاسیس آن می‌گذرد. تدریس در دانشگاه بونیفیس به دو زبان انگلیسی و فرانسوی انجام می‌گیرد و دانشجو می‌تواند در رشته های مختلف نظیر هنر، تجارت و بهداشت به تحصیل مشغول شود.

  • دانشگاه گوئلف (University of Guelph)

دانشگاه دولتی گوئلف کانادا در سال ۱۹۶۴ میلادی در شهر گوئلف استان انتاریو تاسیس گردید و بعدها به یک موسسه تحقیقاتی دولتی تبدیل شد. این دانشگاه دولتی یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا برای برنامه‌های کشاورزی، دامپزشکی و علوم غذایی است که هزینه سالانه تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی به طور متوسط ۹ هزار و ۷۰۰ دلار برآورد شده است.

  • دانشگاه منو نایت کانادا (Canadian Mennonite University)

دانشگاه منونایت کانادا (وابسته به کلیسای منونایت) از ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای مقطع کارشناسی با متوسط شهریه ده هزار دلار می‌باشد که در سال ۱۹۹۹ میلادی در شهر وینیپگ استان مانیتوبا کانادا تاسیس گردید. این دانشگاه در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون نظیر ارتباطات و رسانه، موسیقی، زیست شناسی دانشجو می‌پذیرد. گفته شده این دانشگاه که یکی از اهداف آن آموزش برقراری صلح و عدالت است در اصل از ادغام سه دانشگاه مختلف به وجود آمده است.

  • دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا در سال ۱۹۲۵میلادی در استان نیوفاندلند تاسیس گردید. دلیل نامگذاری این دانشگاه به مموریال، ایجاد ساختمان و بنایی به عنوان یادبود برای جان‌باختگان این استان در جنگ جهانی اول بوده است. بر اساس آمار سال ۲۰۱۳ میلادی ۱،۸۷۲ دانشجوی بین‌المللی از ۹۰ کشور جهان در دانشگاه مموریال نیوفاندلند برای تحصیل در مقاطع گوناگون حضور داشتند که تقریبا ۱۱ درصد از کل جمعیت دانشجویان دانشگاه را تشکیل می‌دادند و امروزه تعداد این کشورها به بیش از صد کشور رسیده است. هزینه سالانه تحصیل در این دانشگاه دولتی به عنوان یکی از دانشگاه های ارزان کانادا در مقطع کارشناسی ۱۱ هزار و ۴۰۰ دلار گفته شده است.

ارزان ترین دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

در این قسمت و در ادامه معرفی ارزان ترین دانشگاه های کانادا به معرفی و بررسی دانشگاه های ارزان کانادا در مقطع ارشد پرداخته خواهد شد. پیش از معرفی دانشگاه های ارزان کانادا در مقطع کارشناسی ارشد لازم است گفته شود که به طور میانگین شهریه تحصیل در مقطع ارشد در اکثر حوزه‌ها مناسب و کمتر از دوره کارشناسی است.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی با متوسط شهریه ۳۳۰۰ دلار به عنوان یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد شناخته می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۹۹۰ میلادی در بریتیش کلمبیا تاسیس گردید و به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور سالانه درصد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی را در کنار دانشجویان بومی برای تحصیل در رشته های مختلف و دوره‌های گوناگون می‌پذیرد.

  • دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریزر شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا کانادا با قدمت بیش از چهل سال و با متوسط شهریه سالانه ۳۷۰۰ دلار برای دوره کارشناسی ارشد به عنوان یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل شناخته می‌شود. این دانشگاه که یکی از مراکز تحقیقاتی کانادا در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود از سه پردیس دانشگاهی در سه شهر سوری، بورنابی و ونکوور تشکیل شده است و بالغ بر ۳۵ هزار نفر دانشجو از سر تا سر جهان در این سال‌ها موفق به اخذ پذیرش از آن شده‌اند.

  • دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری در سال ۱۹۶۶ میلادی در شهر کلگری استان آلبرتای کانادا تاسیس شد. این دانشگاه علاوه بر این‌که جزو دانشگاه‌های محبوب و پرطرفدار کانادا به شمار می‌رود، یکی از دانشگاه های ارزان کانادا برای تحصیل در مقطع ارشد با متوسط شهریه سالانه ۳۷۰۰ دلار می‌باشد. در این دانشگاه دانشجویان بومی و بین المللی در بیش از ۲۰۰ رشته مختلف و در مقاطع گوناگون مشغول به تحصیل می‌باشند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور رسمی مهاجرت  موسسه یوکن در خصوص  تحصیل در دانشگاه های  کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

  • دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان از قدیمی‌ترین دانشگاه های کانادا، با قدمت بیش از صد سال، نیز با میانگین شهریه سالانه ۴۳۵۰ دلار در لیست دانشگاه های ارزان کانادا قرار گرفته است. این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه های کانادا به شمار می‌رود و با حدود بیست هزار دانشجو به عنوان بزرگ ترین دانشگاه استان ساسکاچوان شناخته می‌شود که در شهر ساسکاتون این استان واقع شده و یکی از بهترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش در رشته‌های مختلف به ویژه برای ایرانیان می‌باشد.

متقاضیان تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های کانادا باید به این نکته توجه داشته باشند که اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه ها نیازمند داشتن شرایط مورد نیاز این موسسات آموزشی است. دانشجویان برای اینکه با شرایط اخذ پذیرش تحصیلی کانادا از این موسسات آشنا شوند باید با مراجعه به وب سایت این دانشگاه ها در این خصوص اطلاعات کسب کنند. یکی دیگر از راه های موفقیت در گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا استفاده از خدمات موسسات مهاجرت کانادا می باشد. این موسسات با تجربه و آشنایی که با شرایط این دانشگاه های دارند می توانند نقش موثری در موفقیت اخذ پذیرش تحصیل داشته باشند. موسسه مهاجرت یوکن با بهره مندی از مشاور رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی و غیره می باشد.

رشته های ارزان در کانادا

در نهایت و پس از بررسی و معرفی اجمالی ارزان ترین دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف، نوبت به معرفی رشته های ارزان در کانادا برای تحصیل می‌رسد. به طور کلی نمی‌توان رشته‌هایی را به عنوان رشته های ارزان در کانادا معرفی نمود، چرا که تحصیل در تمامی رشته‌ها هزینه‌ای را شامل می‌شود که مقدار آن هزینه به دانشگاه مورد نظر برای تحصیل، شهر و رشته‌ی تحصیلی بستگی دارد. اما می‌توان با در نظر گرفتن تمامی این شرایط و بررسی رشته‌های گران‌قیمت برای تحصیل به رشته های ارزان کانادا که در واقع رشته های با هزینه‌ی مناسب می‌باشند، دست پیدا کرد.

از میان تمامی رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های کانادا رشته‌های حوزه مهندسی، پزشکی، داروسازی، حقوق و رشته پرطرفدار مدیریت (MBA) با شهریه‌ی ۳۰ هزار دلاری (در مواردی کمتر یا بیشتر) جزو رشته‌های گران‌قیمت به شمار می‌روند. دیگر رشته‌های تحصیلی نظیر رشته‌های حوزه هنر و علوم انسانی با هزینه‌ای کمتر و اختلافی بالغ بر سی درصد که اختلاف به نسبت آشکار و زیادی است در رده رشته های ارزان کانادا قرار می‌گیرند

البته ذکر این مطلب الزامی است که در کشوری چون کانادا هزینه‌ای که دانشجو صرف تحصیل خواهد کرد ارتباط تام و مستقیمی با آینده کاری و دستمزدی که دریافت می‌کند دارد. واضح است شخصی که در رشته‌های مهندسی یا پزشکی فارغ التحصیل شده و مشغول به کار می‌شود دستمزد بالاتر و بازار کار بهتری نسبت به فردی که در رشته های ارزان کانادا همانند تاریخ یا باستان شناسی فارغ التحصیل شده است، دارد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور رسمی این مجموعه فعالیت می کند. خدمات این موسسه شامل مشاوره تحصیلی، پذیرش تحصیلی، درخواست ویزای دانشجویی کانادا و انجام پرونده های اقامتی مختلف می باشد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور رسمی  موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

ارزان ترین دانشگاه های کانادا کدامند؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا متغیر است. این هزینه با توجه به رشته تحصیلی متغیر می باشد. شهریه تحصیل ممکن است در یک رشته تحصیلی در یک دانشگاه نسبت به رشته های دیگر پایین تر باشد.

هزینه تحصیل در ارزان ترین دانشگا های کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های کانادا از حدود ۴۰۰۰ دلار در سال شروع می شود.

آیا تحصیل در دبیرستان کانادا به صورت رایگان نیز امکان پذیر است؟

خیر. تحصیل در همه مقاطع تحصیلی مدارس کانادا برای دانش آموزان بین المللی با پرداخت شهریه تحصیلی امکان پذیر است.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

رشته حقوق در کانادا ؛ شرایط تحصیل و بازار کار
رشته حقوق در کانادا ؛ شرایط تحصیل و بازار کار
رشته عمران در کانادا
رشته عمران در کانادا