کانادا

بررسی شرایط ویزای تلنت کانادا (Visa Talent Canada(

ویزای تلنت کانادا ؛ بررسی کامل شرایط

ویزای تلنت کانادا چه ویزایی است؟ آیا تمامی متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا می‌توانند برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنند؟ویزای نخبگان کانادا یا همان ویزای تلنت نسبت به دیگر ویزاهای ارائه شده برای مهاجرت چه مزایایی دارد؟ چگونه می‌توان برای اخذ ویزای تلنت کانادا اقدام کرد؟ و …

اگر که این سوالات، پرسش‌های شما نیز هستند، مطالعه این مطلب توصیه می‌شود چرا که تلاش شده به مهم‌ترین سوالات مرتبط با ویزای تلنت کانادا پاسخ داده شود.

سالانه چندین هزار نفر به کانادا به جهت وجود موقعیت‌های شغلی بسیار خوب، درآمد بالا و همچنین کیفیت زندگی عالی بر اساس استانداردهای تعریف شده در سطح جهانی، برای اشتغال در حرفه‌ها و تخصص‌های مختلف مهاجرت می‌کنند اما این بدان معنا نمی‌باشد که مهاجرت کاری به کانادا بسیار آسان است و تمامی متقاضیان می‌توانند برای این امر اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا به ویژه برای اشتغال آسان نیست! و افراد برای آن‌‌که درخواست مهاجرتشان از سوی دولت فدرال و اداره مهاجرت تائید شود می‌بایست مراحل بسیاری را طی کنند و در صورتی که آشنایی کافی با روند اخذ ویزا برای مهاجرت کاری و انواع آن نداشته باشند ممکن است پروسه آن‌ها ماه‌ها و یا حتی چندین سال طول بکشد. به همین سبب آشنایی با انواع روش‌های مهاجرت کاری برای متقاضیان مهاجرت به کانادا ضروری است تا شرایط خود را بر اساس آن‌‌ها سنجیده و روشی که مناسب‌تر است و شانس موفقیت در آن بیشتر است را انتخاب کنند.

اخذ ویزای تلنت کانادا (global talent stream) که به جریان استعدادهای جهانی شهرت دارد، یکی از سریع‌ترین‌ مسیرها برای اشتغال در کانادا به صورت موقت است به گونه‌ای که شخص می‌تواند پس از حداکثر یک ماه از ارائه درخواست وارد خاک کانادا شده و به کار مورد نظر مشغول شود. اشتغالی که می‌تواند زمینه ساز اخذ اقامت دائم این کشور شود.

این مسیر مهاجرتی بخشی از برنامه به کارگیری موقت کارگران ماهر و متخصص خارجی توسط کافرمایان کانادایی (Temporary Foreign Worker Program) است. در حقیقت کشور کانادا برای آن‌که کارفرمایان کانادایی به افراد با استعداد و ماهر خارجی در صنایع مختلف برای تخصص‌های خاص دست پیدا کنند و علاوه بر توسعه کار در کانادا، در سطح جهانی نیز با دیگر صنایع مشابه رقابت کنند (رقابت و ارائه خدمات درست در سطح جهانی به رشد اقتصاد کانادا کمک خواهد کرد)، این برنامه مهاجرتی را تدوین کرده است. اما این برنامه تفاوت آشکار دیگری با برنامه‌های ارائه شده برای مهاجرت کاری دارد و آن تفاوت این است که فرد متقاضی خود به طور مستقیم نمی‌تواند برای ویزای تلنت کانادا اقدام کند. در حقیقت دولت این ویزا را طبق شرایطی خاص تنها به کارفرمایان کانادایی ارائه می‌دهد و این کارفرمایان هستند که می‌توانند به وسیله این ویزا نیروی کار خارجی استخدام کنند. پس افراد متقاضی می‌بایست، نخست کارفرمایی را پیدا کنند که ارائه دهنده این ویزا باشد و پس از آن با ارائه مدارک و مستندات در جهت گرفتن جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای مورد نظر درخواست دهند.

شرایط دریافت ویزای تلنت کانادا

شرایط دریافت ویزای تلنت کانادا که سال ۲۰۱۷ میلادی تدوین شد و قرار بود به صورت موقت، آزمایشی و دو ساله اجرا شود برای کارفرمایان کانادایی و افراد ماهر خارجی که متقاضی اخذ این ویزای کاری هستند متفاوت است چرا که این ویزا به کارفرمایان کانادایی ارائه می‌شود و متقاضیان مهاجرت کاری با ارائه درخواست کار موقت به کارفرما برای تخصص‌های خاص و تعریف شده، موفق به مهاجرت از این طریق می‌شوند.

شرایط دریافت ویزای تلنت کانادا برای کارفرمای کانادایی

کارفرماهای کانادایی برای این‌که بتوانند به ویزای تلنت کانادا برای به کار گیری نیروی خارجی ماهر و متخصص دست پیدا کنند، می‌بایست شرایطی را دارا باشند. آن‌ها لازم است از طریق یکی از دو گروه مشخص شده برای این امر اقدام نمایند تا درخواست آنان برای ویزای تلنت کانادا و استخدام فرد ماهر خارجی مورد بررسی قرار گیرد. این دو گروه با حروف A و B مشخص شده‌اند.

برای آن‌که کارفرما واجد شرایط گروه A باشد می‌بایست توسط یکی از سازمان‌های مشترک المنافع در این ویزا که لیست آن در سایت کانادا موجود است معرفی گردد و هدف آن به کار گیری استعدادهای خاص و تخصصی باشد. این کارفرما باید در ایجاد کار برای شهروندان کانادایی متعهد شود و پرداخت حداقل حقوق ۸۰۰۰۰ دلار کانادا در سال را به فرد متخصص خارجی پذیرفته و تضمین نماید.

و اما برای برخورداری از شرایط ویزای نخبگان کانادا گروه B، شخص کارفرما باید در جهت پوشش دادن سِمت‌های شغلی لیستی که به صورت دوره‌ای ارائه می‌شود (در انتهای مطلب لیست به روز شده تخصص‌ها درج شده است)، افراد متقاضی اشتغال را که از مهارت و تخصص مرتبط با آن سمت‌های شغلی بهره‌مند هستند، استخدام نماید و متعهد به بالا بردن مهارت‌ها و سرمایه گذاری در بخش آموزش مهارت‌های تخصصی به شهروندان و افراد مقیم دائم کانادا باشد.

علاوه بر این‌ها کارفرمایان کانادایی باید ثابت کنند که دارای کسب و کار قانونی در داخل کانادا هستند و تمایل به رشد و توسعه کسب و کار دارند و این استخدام تاثیر مثبتی بر بازار کار خواهد گذاشت. آن‌ها همچنین می‌بایست ملزم به رعایت کردن الزامات برنامه به کارگیری نیروی ماهر خارجی (TFWP) باشند.

شرایط دریافت ویزای تلنت کانادا برای متقاضیان ماهر و متخصص خارجی

  • برخورداری از یکی از تخصص‌های اعلام شده (لیست رشته و تخصص‌ها دوره‌ای تغییر خواهند کرد).
  • داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی و همچنین هزینه بازگشت به کشور خود
  • برخورداری از سن قابل قبول بر اساس شغل و تخصص خاص
  • داشتن سلامت جسمانی
  • برخورداری از تجربه و سابقه کاری دو تا پنج ساله

مزایای ویزای تلنت کانادا

و اما مزایای ویزای تلنت کاناد برای متقاضی اشتغال عبارتند از:

  • امکان کسب اقامت دائم کانادا.

درست است که فرد دارای ویزای تلنت کانادا می‌بایست پس از دوره تعیین شده، به کشور مبداء بازگردد اما او می‌تواند با تمدید مجوز کار یا به شیوه‌های دیگر در کانادا مانده و موفق به اخذ اقامت دائم در صورت دارا بودن شرایط گردد.

  • اخذ ویزا در کم ترین زمان

اداره مهاجرت به درخواست‌های ویزای تلنت کانادا به سرعت پاسخ می‌دهد به طوری که در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست، حداکثر پس از یک ماه فرد وارد کانادا شده و به کار مشغول می‌شود.

  • کسب تجربه کاری

اشتغال به کار با استفاده از ویزای تلنت کانادا باعث می‌شود تا افراد به تجربه کاری مرتبط بسیار خوبی دست پیدا کنند که این تجربه کاری می‌تواند تاثیر مثبتی در اخذ اقامت دائم دارد.

مراحل اخذ ویزای تلنت کانادا

برای اخذ ویزای تلنت کانادا، متقاضی مهاجرت می‌بایست مراحلی را بگذراند تا بتواند موفق به اخذ آن گردد. در ادامه مراحل اخذ ویزای تلنت یا همان ویزای نخبگان کانادا شرح داده می‌شوند.

  • در ابتدا متقاضی ویزای تلنت کانادا باید از مسیرهای مختلفی که برای به کارگیری افراد ماهر خارجی برای کار به صورت موقت در کانادا وجود دارند، آگاه شود.
  • سپس لازم است الزامات دو گروه A و B برای دریافت ویزای تلنت کانادا را بررسی کرده و اطمینان حاصل کند که تخصص و شرایط او در یکی از دو گروه A و B قرار دارد.

تذکر: شخص باید از تصمیم خود مبنی بر اخذ ویزای تلنت کانادا مطمئن شود چرا که اگر در میانه راه منصرف گردد و بخواهد از مسیری دیگر برای مهاجرت کاری اقدام کند، هزینه‌های پرداخت شده عودت داده نمی‌شوند.

  • جستجو و یافتن کارفرمایی که ارائه دهنده ویزای تلنت کانادا است مرحله بعدی به شمار می‌رود. این مرحله به صورت آنلاین انجام می‌شود و فرد با جستجو در سایت‌های کاریابی نظیر job bank می‌تواند کارفرمای مورد نظر را پیدا کند.
  • پس از یافتن کارفرما نیاز است تا متقاضی درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای تلنت و اشتغال موقت به کارفرما ارسال نماید.
  • کارفرما پس از بررسی درخواست و مدارک شخص متقاضی، در صورت مورد تایید بودن آن‌ها برای به کارگیری ویزای نخبگان کانادا، برای دریافت lmia ویژه برای این متقاضی با استعداد خاص اقدام کند. Lmia تحت برنامه ویزای تلنت کانادا (GTS) حدود دو تا چهار هفته طول می‌کشد.
  • پس از تایید درخواست Lmia، نوبت به درخواست مجوز کار توسط متقاضی می‌رسد. زمان پردازش و بررسی مدارک برای ارائه مجوز کار به متقاضی توسط اداره مهاجرت کانادا تقریبا ده روز به طول می‌انجامد و پس از آن فرد با در دست داشتن ویزای تلنت کانادا می‌تواند برای کار به صورت موقت راهی کانادا شود.
عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط ویزای تلنت کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مدارک مورد نیاز برای ویزای تلنت کانادا

برای اخذ ویزای نخبگان کانادا یا همان ویزای تلنت کانادا متقاضی اشتغال می‌بایست مدارکی را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند تا پس از بررسی توسط افسران این سازمان در صورتی که شخص واجد شرایط بود و مستندات به شکلی درست ارائه شده بودند در سریع‌ترین زمان ویزای تلنت کانادا که به عنوان یکی از ویزاهای موقت کاری این کشور شناخته می‌شود و مجوز کار برای او صادر گردد. و اما برخی از مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای تلنت کانادا عبارتند از:

  • کپی مجوز lmia اخذ شده توسط کارفرما برای متقاضی مورد نظر

پس از آن‌که متقاضی اشتغال در کانادا درخواست خود را مبنی بر تمایل به اشتغال برای کارفرما به همراه مستندات لازم ارسال کرد. کارفرما در صورت موافقت، برای این‌که این شخص را جذب نماید لازم است تا مجوز lmia  را از سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا برای به کار گیری آن فرد دریافت کند. البته این پروسه نیازمند هزینه و مدارکی است که فرد متقاضی می‌بایست به کارفرما ارائه دهد.

  • دعوت نامه کارفرما
  • مدارک و مستنداتی که نشان دهنده تخصص و مهارت فرد در حوزه مرتبط با شغلی است که برای آن دعوت نامه گرفته است
  • سوابق کاری مرتبط
  • مدرک زبان معتبر
  • مستنداتی که نشان دهنده‌ی تمکن مالی فرد برای تامین هزینه زندگی در کانادا و بازگشت به کشور مبداء است . در حقیقت شخص باید به اثبات برساند که قصد ماندن در کانادا را نداشته و پس از اتمام اقامت موقت به کشور خود باز‌میگردد
  • ارائه مدارک هویتی درست نظیر پاسپورت ، شناسنامه

این مدارک همانطور که در ابتدای بخش گفته شده برای اخذ ویزا و مجوز کار توسط متقاضی خارجی است. علاه بر آن‌ها کارفرمایان کانادایی که اصلی‌ترین نقش را در ارائه ویزای تلنت کانادا به عهده دارند نیز لازم است مدارکی همچون مجوز کسب و کار و مدارک مالیاتی را ارائه کنند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور  موسسه یوکن در خصوص ویزای تلنت کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

لیست رشته ها و تخصص های مورد نیاز ویزای تلنت کانادا ۲۰۲۲

کانادا در سال ۲۰۲۲ میلادی به چه رشته‌ها یا تخصص‌هایی برای به‌کارگیری در حوزه‌های مختلف نیاز فراوان دارد؟ در واقع از آن‌جایی که تعداد مهاجران به کانادا رو به افزایش است از جمله سوالاتی که عموما پرسیده می‌شود این سوالات است که میزان تقاضا برای اشتغال در کدام حوزه بیشتر است؟ و کدام بخش به نیروی کار بیشتری نیاز دارد؟

دولت کانادا نیز برای پاسخ به این سوالات به صورت دوره‌ای لیستی از مشاغل و تخصص‌هایی که به آن‌ها نیاز فوری دارد را ارائه می‌کند تا متقاضیان مهاجرتی که دارای آن تخصص‌ها یا مهارت‌ها هستند بتوانند از طریق آن‌ها برای اخذ ویزای تلنت کانادا و مهاجرت سریع درخواست کنند.

در ادامه لیست تخصص‌های مورد نیاز ویزای تلنت کانادا در سال ۲۰۲۲ میلادی ارائه می‌شوند. این لیست بر اساس آخرین به روز رسانی سایت رسمی کشور کانادا نوشته شده است.

کد Noc عنوان شغل و تخصص حداقل دستمزد مورد نیاز (حقوق سالانه) حداقل دستمزد مورد نیاز (حقوق ساعتی)
۰۲۱۳ مدیریت (مدیران) کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی حقوق رایج حقوق رایج
۲۱۴۷ مهندسان کامپیوتر (به جز تخصص‌های نرم افزار و طراحان) حقوق رایج حقوق رایج
زیر مجموعه ۲۱۶۱ متخصصان ریاضی و متخصصان آمار (سِمت‌های آمارگیری و مشاغل مرتبط با آن از این زیر مجموعه مستثنی هستند) حقوق رایج حقوق رایج
۲۱۷۱ تحلیلگر و مشاور سیستم‌های اطلاعاتی حقوق رایج حقوق رایج
۲۱۷۲ تحلیلگر پایگاه داده و مدیریت داده‌ها حقوق رایج حقوق رایج
۲۱۷۳ طراح و مهندس نرم افزار حقوق رایج حقوق رایج
۲۱۷۴ برنامه نویس کامپیوتر و توسعه دهنده رسانه‌های تعاملی حقوق رایج حقوق رایج
۲۱۷۵ طراح و توسعه دهنده وب سایت حقوق رایج حقوق رایج
۲۲۸۱ تکنسین شبکه‌های کامپیوتری حقوق رایج ۸۲۰۰۰ دلار کانادا یا بیش‌تر (غیر از استان کبک) حقوق رایج ۳۹٫۴۲ دلار کانادا یا بیش‌تر (غیر از استان کبک)
۲۲۸۳ تکنسین‌های تست و آزمایش سیستم‌های اطلاعاتی حقوق رایج ۸۰۰۰۰ دلار کانادا یا بیش‌تر (غیر از استان کبک) حقوق رایج ۳۸٫۴۶دلار کانادا یا بیش‌تر (غیر از استان کبک)
زیر مجموعه *۵۱۳۱ تهیه کننده، مدیر فنی، کارگردان و خلاق هنری و مدیر پروژه،- جلوه‌های بصری و بازی‌ ویدیویی (کامپیوتری) حقوق رایج ۷۸۰۰۰ دلار کانادا یا بیش‌تر (غیر از استان کبک) حقوق رایج ۳۷٫۵۰ دلار کانادا یا بیش‌تر (غیر از استان کبک)
زیر مجموعه ۵۲۴۱** طراح رسانه‌های دیجیتال حقوق رایج ۸۰۰۰۰ دلار کانادا یا بیش‌تر (غیر از استان کبک) حقوق رایج ۳۸٫۴۶ دلار کانادا یا بیش‌تر (غیر از استان کبک)
  • برای زیر مجموعه ۵۱۳۱ متقاضیان می‌بایست حداقل دارای سه سال تجربه و سابقه کاری در مواردی چون مدیریت بودجه، تهیه کنندگی، مدیریت پروژه، مدیر فنی، کارگردان و خلاق هنری و یا در حوزه‌های تولید انیمیشن، شبیه سازی و مهارت‌های مرتبط با جلوه‌های بصری و بازی‌های کامپیوتری باشند.

** برای تخصص‌های زیر مجموعه ۵۲۴۱ نیز متقاضیان لازم است دارای حداقل سه سال سابقه کاری در مهارت‌ها و تخصص‌هایی چون واقعیت مجازی، انیمیشن، طراحی رسانه دیجیتال، شبیه سازی و توسعه نرم افزار باشند.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، ویزای تلنت کانادا و ویزای توریستی و اسپانسر شیپ فامیلی ،خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شرایط ویزای تلنت کانادا (Visa Talent Canada) چیست؟

شرایط ویزای تلنت کانادا با توجه به شرایط و تخصص نخبگان متفاوت است. داشتن تمکن مالی، سابقه کار حداقل ۲ سال در پنج سال گذشته، نیاز به تخصص متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز از جمله شرایط عمومی ویزای تلنت کانادا (Visa Talent Canada) می باشد.

آیا اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای تلنت کانادا (ویزای نخبگان کانادا) امکان پذیر است؟

بله متقاضیان ویزای نخبگان کانادا موفق به دریافت اقامت دائم کانادا (کارت پی آر) خواهند شد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

رشته پرستاری در کانادا
رشته پرستاری در کانادا
دانشگاه گلف کانادا
دانشگاه گلف کانادا