کانادا

آزمایش مدیکال کانادا

لیست آزمایشات مدیکال کانادا

آزمایش مدیکال کانادا چیست و معاینه پزشکی ویزای کانادا با چه هدفی صورت می گیرد ؟ هزینه مدیکال کانادا و لیست آزمایشات پزشکی چیست ؟

متقاضیان مهاجرت به کانادا ضمن داشتن شرایط لازم ، می بایست در طول پروسه بررسی پرونده نسبت به انجام اقدامات مختلفی را در این خصوص اقدام نمایند . یکی از این الزامات انجام مدیکال کانادا ( معاینه پزشکی برای ویزای کانادا ) می باشد .

آزمایش مدیکال کانادا
————————————
Immigration Medical Exam

آزمایش مدیکال کانادا

آزمایش­ات پزشکی ویزای کانادا به منظور آگاهی دولت کانادا از وضعیت سلامتی متقاضیان مهاجرت به کانادا صورت می گیرد . تست مدیکال کانادا با هدف حفاظت از سلامت و امنیت شهروندان و همچنین عدم وابستگی بیش از حد به سرویس خدمات بهداشتی و درمانی در بدو ورود به این کشور انجام می گردد .

آزمایشات پزشکی جهت ویزا و مهاجرت به کانادا اوسط مراکز و پزشکان معتمد دولت کانادا که در هر کشور بصورت رسمی از جانب سفارت کانادا معرفی شده اند انجام می شود و نتایج آن به صورت محرمانه به اداره مهاجرت کانادا ارسال می گردد . انجام این پروسه برای متقاضیان ویزای اقامتی و برخی دیگر از ویزاها الزامی بوده و در صورت عدم انجام آن ، بررسی پرونده متقاضی متوقف و مردود می گردد .

مدارک مورد نیاز تست مدیکال کانادا

  • اصل پاسپورت متقاضی و همراه ( کپی از صفحه اول آنها )
  • ۲ قطعه عکس
  • فرم های ارسالی توسط سفارت IMM 1017E

لیست آزمایشات مدیکال کانادا

  • آزمایش خون مدیکال کانادا ( کودکان از انجام این آزمایش معاف می باشند . )
  • آزمایش ادرار ( کودکان از انجام این آزمایش معاف می باشند . )
  • معاینه چشم ( کودکان زیر ۲ سال از انجام این آزمایش معاف می باشند . )
  • عکس قفسه سینه
  • معاینات پهلو و شکم
  • معاینات پزشکی قلب و ریه
  • معاینات زانو و مچ پا
  • معاینات گوش و حلق و بینی
  • بررسی سوابق بیماری های خاص
  • بررسی جراحی های صورت گرفته بر روی فرد در گذشته

همچنین در معاینه پزشکی جهت ویزای کانادا برخی سوالات موبوط به سوابق بیماری (از قبیل ناراحتی قلبی، بیماریهای خونی، سل ، سرطان، تیروئید ،ناراحتی اعصاب ، سابقه فشار خون ، سابقه بستری شدن در بیمارستان و یا داروهای مصرفی ) از متقاضیان پرسیده می شود .همچنین در خصوص آزمایشات پزشکی کودکان ، سوابق بیماریهای آبله مرغون ، سرخک ، سرخجه ، اوریون و تشنج نیز بررسی خواهد شد .

هزینه مدیکال کانادا : معاینات پزشکی جهت ویزای کانادا

هزینه مدیکال کانادا بستگی به محل زندگی متقاضی در ایران و توافق پزشک معتمد با اداره مهاجرت کانادا می تواند متفاوت باشد . معمولا: هزینه معاینات پزشکی ویزای کانادا تقریبا: ۱۸۰ دلار می باشد که برای کودکان ۴۰ درصد از هزینه فوق کسر می گردد.

مدت اعتبار آزمایش مدیکال چک کانادا

مدت اعتبار آزمایش مدیکال کانادا ۱۲ ماه می باشد . بر این اساس اگر متقاضی نتواند طی این مدت موفق به اخذ ویزای کانادا شده و به این کشور وارد شود ، می‌بایست بار دیگر معاینات پزشکی مد نظر را انجام دهد.

بیماریهایی که موجب مردود شده پرونده و عدم ورود به کانادا می گردد

بر اساس مطالب مندرج در وب سایت رسمی سفارت کانادا هر پرونده پزشکی با دقت و به صورت جداگانه و با توجه به سوابق کامل پزشکی متقاضی بررسی خواهد شد. اگر متقاضی بیماری‌ داشته باشد که بر سلامت عمومی و همچنین بر استاندارهای بهداشت و خدمات اجتماعی کشور کانادا تأثیر گذار باشد ، ممکن است موجب متوقف شدن پرونده و مردود شدن آن می گردد.
در مجموع می‌توان گفت بیماریهایی که سلامت عمومی شهروندان کانادا را به مخاطره بیاندازد و هزینه سنگینی را برای نظام پزشکی و بهداشت کانادا بهمراه داشته باشد موجب مردود شدن پرونده ویزا می گردد .

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

  1. سلام
    من وپسرم دیپند همسرم هستیم که ازطریق ویزای تحصیلی قصدورود به کاناداروداریم. آیا متقاضی تحصیل یادیپندها هیچکدام ملزم به انجام معاینات پزشکی هستیم؟ باتوجه به اینکه همسرم درپرونده تحصیلیش که دردانشگاه مالزی هستترم قبل تمام آزمایشات روانجام داده. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  2. سلام
    وقت بخیر
    من برای اقامت دائم فروردین ۹۸ پروندم و ثبت کردم.خرداد ۹۸ هم تست اثرانگشت رو انجام دادم.اما هنوز از تست پزشکی خبری نشده.ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارید بنده رو در جریان بذارید.

لیست مشاغل ساسکاچوان 2022
لیست مشاغل ساسکاچوان 2022
افتتاح حساب بانکی در کانادا
افتتاح حساب بانکی در کانادا