مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت پزشکان به کانادا

مهاجرت پزشکان به کانادا در سال ۲۰۲۲

مهاجرت پزشکان به کانادا یکی از درخواست های متخصصان حوزه بهداشت و درمان می باشد. عواملی از قبیل درآمد پزشکان در کانادا، امکانات رفاهی، ثبات اقتصادی،  و فرصت های شغلی موجود در این کشور موجب مهاجرت پزشکان به کانادا شده است. یکی دیگر از عواملی که موجب مهاجرت پزشکان به کانادا شده است، یکسان بودن استاندارد های پزشکی در کانادا و آمریکا می باشد. از آنجا که استانداردهای پزشکی در  این دو کشور تقریبا” یکسان می باشد، تجربه کاری پزشکی در کانادا می تواند مسیر مهاجرت و کار در رشته پزشکی در آمریکا را هموار نماید. از این جهت برخی از پزشکان و علاقه مندان به تخصص پزشکی که امکان مهاجرت مستقیم به آمریکا را ندارند نیز این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت پزشکان به کانادا، درآمد پزشکان در کانادا، نحوه اقامت پزشکان در کانادا، بهترین راه مهاجرت پزشکان به کانادا، مهاجرت دانشجوی پزشکی به کانادا، روش مهاجرت پزشکان به کانادا، شرایط ویزای کار پزشکی کانادا، شرایط مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا، مهاجرت پزشکان عمومی به کانادا، هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا، زندگی پزشکان در کانادا، معادل سازی مدرک پزشکی ایران به کانادا، شرایط کار پزشکان ایرانی در کانادا می پردازیم. همچنین اگر علاقه مند به روش‌های مهاجرت پرستاران به کانادا هستید، مقاله یوکن را از دست ندهید.

شرایط مهاجرت پزشکان به کانادا

متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق رشته پزشکی باید با بررسی شرایط مهاجرت به کانادا، بهترین روش مهاجرت پزشکان به کانادا را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایند. ویزای کار پزشکی کانادا نیازمند داشتن مدرک تحصیلی مجاز، داشتن حداقل یک سال سابقه پزشکی می باشد. پزشکان متقاضی مهاجرت و اخذ اقامت کانادا باید الزامات شورای پزشکی کانادا را نیز مهیا و سپری نمایند تا موفق به دریافت مجوز های مورد نظر ایالت های کانادا شوند. همچنین داشتن مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی از دیگر الزامات متقاضیان ویزای کار پزشکی کانادا می باشد. متقاضیان اخذ اقامت کانادا از طریق تخصص پزشکی باید جهت معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا از طریق یکی سیستم الکترونیکی به نام خدمات CaRMS اقدام نمایند.

داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی در یکی از ایالت های کانادا می تواند مسیر مهاجرت را برای متقاضیان پزشکی در کانادا هموار نماید. پیشنهاد کاری احتمالی، باید در زمینه بهداشت، درمان و یا زمینه های مرتبط با آن ها باشد.

دولت کانادا همچنین لیست مشاغل اولویت بندی شده ای را در نظر گرفته است که در سطح کشور به آن مهارت ها نیاز بیشتری احساس می گردد. پزشکان متخصص، پزشکان عمومی و پزشکان خانواده بخشی از این لیست هستند. افرادی که شغل آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا موجود باشد می توانند بدون نیاز به داشتن جاب آفر برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. شرایط مهاجرت پزشکان به کانادا با توجه به تخصص آن ها به صورت زیر می باشد.

مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا

  • پزشکان متخصص متقاضی مهاجرت به کانادا باید دارای مدرک لیسانس علوم و فارغ التحصیل از دانشکده پزشکی مورد تایید باشند که آموزش خاص دارند. پزشکان متخصص پس از گذراندن امتحانات کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا می توانند جهت اخذ مجوزهای استانی مورد نیاز اقدام نمایند.
  • پزشکان متخصص در حوزه طب بالینی نیز، در صورت گذارندن دوره های آموزشی دستیاری تخصصی به مدت ۳ تا ۴سال، می توانند از روش مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا اقدام کنند.
  • پزشکان متخصص آزمایشگاهی باید ۴ تا ۵سال دوره های تخصصی گذرانده باشند.
  • پزشکان متخصص جراحی متقاضی اخذ ویزای کانادا، باید ۵ تا ۶ سال دوره آموزش رزیدنسی گذرانده باشند و همچنین باید ۲ سال آموزش فوق تخصصی داشته باشند.

مهاجرت پزشکان عمومی و خانواده به کانادا

پزشکان عمومی متقاضی مهاجرت به کانادا باید دارای مدرک لیسانس و فارغ التحصیل از یک دانشکده پزشکی مورد تایید باشند. این افراد باید دوره های آموزش دستیاری پزشکی خانواده را که به مدت ۲ تا۳ سال می باشد، گذرانده باشند. همچنین این افراد باید معاینات شورای پزشکی کانادا را گذرانده و مجوزهای مورد نیاز مقامات استانی را دریافت کنند.

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

دندانپزشکان متقاضی مهاجرت به کانادا باید ۱ تا ۴ سال تحصیلات دانشگاهی قبل از تحصیل دندانپزشکی را گذرانده و از یک مرکز پزشکی معتبر و مورد تائید مدرک دانشگاهی دریافت کرده باشند. این پزشکان نیز باید مجوز مقامات استانی را دریافت کنند.

آیا مدرک پزشکی ایران در کانادا معتبر است؟

متقاضیان اقامت پزشکان در کانادا، باید نسبت به تایید مدرک پزشکی خود اقدام کنند. این افراد برای اینکه اعتبار مدرک پزشکی خود را بررسی کنند می توانند به وب سایت دایرکتوری جهانی مدارس پزشکی مراجعه نمایند. متقاضیان با وارد کردن جزئیات دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اند، می توانند از مورد پذیرش بودن دانشگاه خودآگاه شوند. وب سایت دایرکتوری جهانی مدارس پزشکی www.wdoms.org می باشد. البته این تنها اطمینان از وجود نام دانشگاه در فهرست دانشگاه های مورد تایید می باشد و همچنان باید برای معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا و اخذ تاییدیه از انجمن پزشکان کانادا اقدام کرد.

گرفتن تاییدیه از انجمن پزشکی کانادا

متقاضیان مهاجرت پزشکان به کانادا باید جهت دریافت تاییدیه‌ از انجمن پزشکی کانادا (MCC) اقدام کنند. دریافت مجور انجمن پزشکی کانادا با شرایط زیر امکان پذیر است.

مراحل دریافت مجوز انجمن پزشکی کانادا

  • پزشکان باید آزمون تایید صلاحیت پزشکی کانادا را با موفقیت انجام دهند. این آزمون دارای دو قسمت است.
  • قسمت اول آزمون تایید صلاحیت شورای پزشکی کانادا را می توان قبل از ورود به کانادا انجام داد. متقاضی جهت انجام قسمت دوم این آزمون باید در کانادا باشد.
  • پس از گذراندن آزمون، متقاضیان همچنان نیاز به دریافت تاییدیه از مراجع تنظیم مقررات پزشکی ایالتی خواهند داشت.
  • همچنین پزشکان باید حداقل به مدت ۱۲ ماه در برنامه آموزشی تحصیلات تکمیلی شرکت نمایند

معادل سازی مدرک پزشکی ایران به کانادا

معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا برای پزشکان متقاضی مهاجرت به کانادا الزامی می باشد. معادل سازی مدرک پزشکی کانادا، یکی از گواهی های لازم در جهت تایید توانایی پزشک در خصوص امر طبابت در کانادا می باشد. البته معادل سازی مدرک تحصیلی تنها منحصر به پزشکان نیست و اکثر متقاضیان مهاجرتی باید مدارک تحصیلی خود را توسط سازمانی که جهت ارزیابی تخصص آنها تعین شده است ارزیابی نمایند. ارزیابی مدرک پزشکی ایران در کانادا با توجه به تخصص پزشکان متفاوت می باشد. معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا به معنی دریافت مجوز برای فعالیت در این حرفه نمی باشد بلکه این مدرک برای انجام پروسه مهاجرتی مورد نیزا می باشد.

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پزشکی که در خارج از کانادا تحصیل کرده اند باید در ابتدا نسبت به ارزیابی مدرک تحصیلی پزشکی خود (Educational Credential Assessment) اقدام نمایند. ارزیابی مدرک تحصیلی و دریافت ECA، به معنی تایید اعتبار علمی و قانونی مدرک تحصیلی پزشکان، معادل مدرک تحصیلی کانادایی در همان تخصص می باشد. (پزشکانی که مدرک تحصیلی خود را از کانادا دریافت کرده اند و به عبارتی فارغ التحصیل دانشگاه های پزشکی کانادا هستند نیاز به معادل سازی مدرک پزشکی و دریافت ECA ندارد.)

ارزیابی مدرک تحصیلی پزشکی در کانادا و دریافت ECA مدرک پزشکی کانادا، توسط موسسات مشخص شده در کانادا انجام می شود. متقاضیان مهاجرت پزشکی به کانادا می توانند با توجه به تخصص خود جهت معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا از طریق یکی از موسسات مشخص شده اقدام کنند. یکی از این موسسات مجاز، شورای پزشکی کانادا (Medical Council of Canada) می باشد که به اختصار MCC نامیده می شود.

متقاضیان مهاجرت پزشکان به کانادا باید با جمع آوری مدارک تحصیلی پزشکی و تاییدیه های جانبی مربوط به محل تحصیل جهت تشکیل پروفایل در وب سایت physiciansapply.ca اقدام کنند.

فهرست مراجع پزشکی کانادا

لیست مراکز کانادا جهت ارزیابی مدارک پزشکی در ایالت های مختلف به شرح زیر می باشد.

نام ایالتنام سازمان
کل کانادا شورای پزشکی کانادا
آلبرتا دانشکده پزشکان و جراحان آلبرتا (CPSA)
بریتیش کلمبیا دانشکده پزشکان و جراحان بریتیش کلمبیا (CPSBC)
مانیتوبا دانشکده پزشکان و جراحان مانیتوبا (CPSM)
نیوبرانزویک دانشکده پزشکان و جراحان نیوبرانزویک (CPSNB)
نیوفاندلند و لابرادور دانشکده پزشکان و جراحان نیوفاندلند و لابرادور (CPSNL)
نوا اسکوشیا دانشکده پزشکان و جراحان نوا اسکوشیا (CPSNS)
انتاریو دانشکده پزشکان و جراحان انتاریو (CPSO)
جزیره پرنس ادوارد دانشکده پزشکان و جراحان جزیره پرنس ادوارد (CPSPEI)
کبک دانشکده پزشکان و جراحان کبک (CMQ)
ساسکاچوان دانشکده پزشکان و جراحان ساسکاچوان (CPSS)
یوکان شورای پزشکی یوکان (YMC)

هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا

هزینه مهاجرت پزشکان به کانادا شامل هزینه های تشکیل پرونده برای برنامه های مهاجرتی و هزینه های معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا و هزینه آزمون های پزشکی کانادا می باشد. هزینه دولتی برنامه مهاجرت پزشکان به کانادا با توجه به برنامه مهاجرتی متنوع می باشد. متقاضیان باید پس از انتخاب نوع برنامه مهاجرتی پزشکان کانادا، هزینه دولتی آن را بررسی نمایند. هزینه های معادل سازی و آزمون های پزشکی به شرح زیر می باشد.

نوع مدرکهزینه (دلار کانادا)
هزینه تایید مدرک پزشکی۲۱۵ دلار
هزینه ECA137 دلار
هزینه درخواست MCCEE2365 دلار
هزینه آزمون تایید صلاحیت شورای پزشکی کانادا (MCCQE) (قسمت اول)۱۵۹۸ دلار
هزینه آزمون تایید صلاحیت شورای پزشکی کانادا (MCCQE) (قسمت اول) ۳۳۴۰ دلار
فرصت های شغلی کانادا در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی جاب آفر و فرصت های شغلی کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگی پزشکان در کانادا

شرایط کار در حوزه بهداشت، درمان و پزشکی در کانادا تفاوت های زیادی با کشور ایران دارد. شرایط مهاجرت کاری به کانادا و زندگی پزشکان در کانادا با توجه به نوع ورود این افراد به این کشور متفاوت می باشد. برخی از این افراد از طریق برنامه مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا و برخی دیگر از طریق پذیرش دانشجوی پزشکی به کانادا مهاجرت می کنند. شرایط اقامت پزشکان در کانادا با دیگر رشته ها متفاوت می باشد. متقاضیان برنامه های مهاجرت پزشکان متخصص به کانادا و همچنین برنامه های مهاجرت پزشکان عمومی به کانادا باید به این نکته توجه داشته باشند که برای پذیرش کار پزشکی باید آزمون های مختلفی را سپری کنند. با توجه به اینکه قوانین ایالت های جهت کاری پزشکی در کانادا متفاوت می باشد، لذا پیشنهاد می گردد، متقاضیان کار پزشکی در کانادا، قوانین ایالت مدنظر خود را بررسی و مطالعه نمایند.

دانشجویان پزشکی کانادا و همچنین پزشکان بین المللی که برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند، باید ابتدا در آزمون پیش از دوره تخصص یعنی MCCEE شرکت کنند. سپس دو آزمون دیگر یه نام های MCCEQ2 و MCCEQ1 وجود دارد که برای پزشکان خارجی و هم برای پزشکان کانادایی تدارک دیده شده است. سپری کردن آزمون های فوق در ایالت های مختلف ممکن است متفاوت باشد. ممکن است یه ایالت همه آزمون ها را درخواست و ایالت دیگر ترتیب دیگری را اتخاذ نماید. پزشکانی که دوره عمومی خود را به پایان رسانده اند و برای کار یا ادامه تحصیل در دوره های تخصصی، تصمیم به مهاجرت به کانادا را دارند، باید به رویال کالج جهت سپری مردن امتحانات پس از دوره های تخصصی اقدام کنند.

آزمون زبان برای مهاجرت پزشکان به کانادا

متقاضیان اقامت پزشکی در کانادا نیز همانند دیگر متقاضیان مهاجرتی باید به یکی از زبان های رسمی کانادا تسلط داشته باشند. این امر به ویژه برای پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است. زیر پزشکان باید توانایی برقراری ارتباط با بیماران، همکاران کادر درمانی، کلینیک ها و آزمایشگاه را داشته باشند. آزمون زبان مورد پذیرش برای کار پزشکی در کانادا، آزمون آیلتس برای زبان انگلیسی و مدرک TEF برای زبان فرانسوی می باشد. داشتن حداقل نمره زبان در هر چهار مهارت (خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن)، لازم می باشد. حداقل نمره زبان برای مهاجرت پزشکی به کانادا با توجه به نوع برنامه اقامتی کانادا متفاوت می باشد.

تجربه کاری پزشکان برای مهاجرت به کانادا

تجربه کاری پزشکان جهت مهاجرت به کانادا در برنامه های مهاجرتی کانادا مورد توجه قرار می گیرد. متقاضیان باید متناسب با ناک شغلی که در طبقه بندی مشاغل کانادا انتخاب می کنند، اقدام به تهیه نام سابقه کار نمایند. در نامه سابقه کار باید در سربرگ رسمی مرکزی که پزشک در آن فعالیت می کند بوده و به شرح وظایف، موقعیت شغلی متقاضی و فاکتور های زیر اشاره شده باشد.

  • تعداد ساعات کاری متقاضی
  • شرح مسئولیت و وظایف متقاضی ( باید مرتبط با ناک شغلی انتخابی در طبقه بندی مشاغل باشد.)
  • موقعیت شغلی متقاضی
  • میزان دستمزد وی
  • اطلاعات تماس مرکز

برنامه های مهاجرت به کانادا برای مشاغل پزشکی

به طور کلی روش های مهاجرت پزشکان به کانادا به دو روش فدرال و ایالتی تقسیم بندی می شوند. روش فدرال که از طریق سیستم اکسپرس اینتری انجام می شود، همه طیف های شغلی از جمله پزشکان را شامل می شود. پزشکان متقاضی اقامت از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا (فدرال)، باید ناک NOC شغل تخصصی خود را در طبقه بندی مشاغل کانادا پیدا کرده و با جمع آوری مدارک و کسب امتیاز از فاکتورهای سن، تحصیلات، سابقه کار پزشکی و نمره زبان جهت تشکیل پرونده مهاجرتی اقدام نمایند. مشاغل طبقه بندی شده پزشکی کانادا شامل طیف وسیعی از تخصص ها می باشد که می توان از طریق این تخصص ها برای سیستم اکسپرس اینتری فدرال اقدام نمود. در زیر به برخی از کدهای شغلی برای احزار شرایط مهاجرت پزشکان به کانادا و تخصص های پزشکی در کانادا جهت آشنایی متقاضیان اشاره شده است.

  • متخصصان سرویس‌های اورژانس و مراقبت‌های متمرکز
  • متخصصان بیهوشی
  • آلرژیست‌ها
  • پژوهشگران حوزه بیهوشی
  • متخصصان تحلیل و بررسی پژوهش‌های آلرژیک(Allergologist)
  • پاتولوژیست‌های کالبدگشا
  • پاتولوژیست‌های آناتومیک و امور فیزیکی بدن
  • ایمنی‌شناسان کلینیکی
  • داروشناسان
  • روان‌شناسان بالینی
  • کاردیولوژیست‌ها و متخصصان حوزه کاردیولوژی
  • متخصصان اطفال و کودکان
  • جراحان کاردیولوژی
  • حرکت شناسان و درمانگران فیزیکی
  • درماتولوژیست‌
  • جراحان زیبایی
  • متخصصان گوش و حلق و بینی
  • توانگران اندام حرکتی حیاتی
  • متخصصان چشم
  • متخصصان غدد درون‌ریز و متابولیسم
  • متخصصان داخلی
  • ارتوپدها و جراحان ارتوپد
  • پاتولوژیست‌های عمومی
  • متخصصان قلب و عروق
  • متخصصان شش و دستگاه تنفسی
  • اورولوژیست‌ها
  • سرطان‌شناسان

لیست فوق مشاغل مورد نیاز پزشکی کانادا نمی باشد، بلکه نمونه هایی از مشاغل طبقه بندی شده در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا می باشد. جهت بررسی لیست کامل مشاغل پزشکی کانادا به آدرس وب سایت noc.esdc.gc.ca مراجعه نمایید.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری تنها مختص پزشکان نمی باشد و دیگر مشاغل و تخصص ها نیز در صورت داشتن شرایط لازم و کسب امتیاز می توانند از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. اقدام برای اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری نیاز به جاب آفر پزشکی نمی باشد، هر چند داشتن جاب آفر پزشکی می تواند به کسب امتیاز بیشتر در این برنامه اقامتی کمک نماید. پزشکان واجد شرایطی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری موفق به کسب امتیاز و دریافت دعوتنامه می شوند باید جهت اشتغال به کار در کانادا در حرفه پزشکی، آزمون های مختص پزشکان را سپری کرده و گواهی دریافت کنند. سیستم اکسپرس اینتری کانادا یکی از بهترین راه مهاجرت پزشکان به کانادا می باشد.

یکی دیگر از روش ها مهاجرت پزشکان به کانادا از طریق برنامه های ایالتی می باشد. هر ایالت با توجه به نیاز هی منطقه ای خود و جهت تامین نیرویهای متخصص آن ایالت، دارای برنامه مهاجرتی مختص خود را دارند. پزشکان متقاضی اخذ اقامت کانادا با بررسی برنامه های مهاجرت به کانادا برای مشاغل پزشکی، می توانند بهتره روش مهاجرتی مختص خود را انتخاب نمایند. شرایط اقامت پزشکان در کانادا در برنامه ایالتی متفاوت می باشد. برخی از برنامه های ایالتی لیست مشاغل مورد نیاز خاص خود را دارند که در طول سال به روز رسانی می کنند.

جهت اطلاع از شرایط روش های مهاجرت پزشکان به کانادا در ایالت های مختلف، شرایط برنامه های استانی کانادا را مطالعه نمایید.

شرایط برنامه های استانی کانادا
جهت بررسی برنامه های ایالتی کانادا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

برنامه مهاجرت پزشکان به کانادا

علاوه بر برنامه های مهاجرت به کانادا که برای مشاغل پزشکی طراحی و تنظیم شده است، پزشکان نیز همانند دیگر متخصصان، می توانند برای دیگر برنامه های اقامتی کانادا از جمله برنامه های سرمایه گذاری کانادا نیز اقدام کنند. پرشکانی که برای برنامه های سرمایه گذاری کانادا اقدام می کنند، دیگر نیازی به سپری کردن آزمون های پزشکی کانادا ندارند. از این جهت شاید برنامه های سرمایه گذاری کانادا یکی دیگر بهترین برنامه های مهاجرتی پزشکان به کانادا باشد. شرایط برنامه های سرمایه گذاری در کانادا با توجه به هر ایالت متفاوت می باشند. مقدار دارایی و سرمایه لازم برای این برنامه های مهاجرتی متغیر است. پزشکان متقاضی مهاجرت سرمایه گذاری کانادا باید با بررسی شرایط این برنامه ها، یکی از برنامه های متناسب با شرایط خود را انتخاب نمایند.

مهاجرت دانشجوی پزشکی به کانادا

مهاجرت دانشجوی پزشکی به کانادا یکی دیگر از روش های مهاجرت پزشکان به کانادا می باشد. در حالی که فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه های خارج از کانادا باید مدرک تحصیلی خود را ارزیابی و معادل سازی نمایند، دانشجویان پزشکی کانادا نیازی به معادل سازی مدرک خود نخواهند داشت. پزشکان و دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های خارج از کانادا پس از معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا باید مجددا” در دوره هایی را در کانادا سپری نمایند و سپس برای آزمون های در نظر گرفته شده در این خصوص اقدام کنند، در حالی که دانشجویان پزشکی کانادا پس از اتمام دوره خود، می توانند آسان تر آزمون های مربوطه را سپری کنند. دانشجویان پزشکی کانادا با توجه به حضور در محیط دانشگاهی و همچنین مراکز درمانی کانادا، به منابع بیشتری دسترسی دارند. از این جهت مهاجرت دانشجوی پزشکی به کانادا یکی دیگر از بهترین راه مهاجرت پزشکان به کانادا می باشد.

کاریابی در کانادا در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به معرفی نحوه پیدا کردن کار در کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا

پزشکان متقاضی مهاجرت و کار پزشکی در کانادا باید با توجه به قوانین حوزه بهداشت و درمان در کانادا مدارک و گواهی های لازم این حرفه را کسب نمایند. به صورت خلاصه مراحل و نحوه مهاجرت پزشکان ایرانی به کانادا به شرح زیر می باشد.

  • ارزیابی و تایید مدرک تحصیلی پزشکی
  • تشکیل پرونده و ایجاد پروفایل در پرتال Physicansapply.ca
  • موفقیت در آزمون MCCQU (قسمت اول)
  • موفقیت در آزمون MCCQE (قست دوم)
  • دریافت تاییدیه از شورای پزشکی کانادا
  • دریافت گواهی تائیدیه از بورد تخصصی پزشکی محل کار و طبابت پزشکی متقاضی مهاجرت
  • دریافت دعوتنامه مهاجرت پزشک متقاضی مهاجرت به کانادا

درآمد پزشکان در کانادا

درآمد پزشکان در کانادا با توجه به نوع تخصص متقاضیان و مرکز بهداشتی که پزشک فعالیت می کند متفاوت است. ایالت محل زندکی و کار پزشک و همچنین سابقه کار پزشکان از دیگر عوامل تعیین کننده درآمد پزشکان در کانادا است. میانگین حقوق و درآمد پزشکان در کانادا و در برخی از ایالت های کانادا با توجه به نوع تخصص آن ها به شرح زیر است.

  • میزان حقوق پزشکان عمومی در کانادا سالانه در حدود ۲۷۰٫۰۰۰ دلار کانادا است.
  • میزان درآمد پزشکان متخصص در کانادا سالانه در حدود ۳۳۸٫۰۰۰ دلار کانادا است.
  • میزان درآمد پزشکان در ایالت نوا اسکوشیا سالانه در حدود ۲۵۸٫۰۰۰ دلار کانادا است.
  • میزان درآمد پزشکان در ایالت آلبرتا سالانه در حدود ۳۶۶٫۰۰۰ دلار کانادا است.

خدمات یوکن در مهاجرت پزشکان به کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

موسسه مهاجرت یوکن در کانادا آماده ارائه خدمات مهاجرتی، اقامتی و ویزای اسکیل ورکر، ویزای استارتاپ کانادا، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری و ویزای توریستی کانادا می باشد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

نحوه معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا چگونه است ؟

به طور خلاصه معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا شامل شرکت در آزمون ها و دوره های تخصصی و ارزیابی مدرک تحصیلی می باشد.

آیا با اخذ مدرک معادل، پزشکان اجازه کار در رشته پزشکی را در کانادا خواهند داشت؟

خیر، پزشکان جهت دریافت مجوز کار در رشته پزشکی در کانادا، باید در دوره های مربوطه و برخی آزمون ها شرکت نمایند.

آیا مدارک پزشکی دانشگاه ای ایران، مورد تایید در کانادا می باشند؟

بله مدارک بسیاری از دانشگاه های ایران مورد تایید در کانادا می باشند. ولی پزشکان جهت کار در کانادا باید مطابق قوانین حوزه بهداشت و درمان کانادا، در دوره ها و آزمون های مخصوص پزشکان در کانادا شرکت نمایند.

آیا گرفتن ویزای هماره برای متقاضیان برنامه مهاجرتی اقامت پزشکان در کانادا امکان پذیر است؟

بله، پزشکان واجد شرایط اخذ اقامت کانادا، می توانند برای همراهی همسر و فرزندان خود نیز درخواست ویزای همراه نمایند. همراهان پزشکان می توانند در این کانادا، تحصیل و یا کار نمایند.

پزشکان جهت اخذ مجوز طبابت در کانادا باید در چه آزمونی شرکت کنید؟

پزشکان جهت انجم کار پزشکی در کانادا باید در آزمون دو مرحله ای MCCEE و MCCQE شرکت نمایند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

جاب آفر کانادا یا پیشنهاد شغلی کانادا
جاب آفر کانادا یا پیشنهاد شغلی کانادا
مهاجرت دندانپزشکان به کانادا در سال 2022
مهاجرت دندانپزشکان به کانادا در سال 2022