مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا در سال ۲۰۲۲

اقامت کانادا یکی از درخواست‌های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا می باشد. رفاه اجتماعی، استانداردهای بالای زندگی در کانادا، تحصیل رایگان فرزندان در مدارس کانادا، ثبات اقتصادی و فرصت های شغلی متنوع، سالانه متخصصان زیادی را جذب این کشور می کند. جذب متخصصین به صورت هدفمند و توسط ویزاهای مختلفی توسط اداره مهاجرت کانادا مانند ویزای کاری کانادا، ویزای استارتاپ کانادا و … صورت می گیرد. کانادا دارای برنامه های مهاجرتی متنوعی با شرایط مختلف برای حوزه های تخصصی می باشد. یکی از این تخصص ها دندانپزشکی در کانادا می باشد. متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا با مدرک دندانپزشکی، باید با بررسی شرایط کار دندانپزشکی در کانادا برای مناسب ترین برنامه های مهاجرتی اقدام کنند. مهاجرت کاری دندانپزشکان به کانادا نیازمند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در کانادا خواهد داشت. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا ۲۰۲۱، تطبیق مدارک دندانپزشکی در کانادا، هزینه دندانپزشکی در کانادا، درآمد دندانپزشکی در کانادا خواهیم پرداخت.

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

کانادا کشوری است مهاجر پذیر و همواره نیروهای کاری متخصص مورد نیاز خود را از طریق جذب نیروهای کاری خارجی تامین می نماید. حوزه مراقبت های پزشکی و سلامت نیز یکی از بخش های مهم با اولویت بالا برای این کشور می باشد. دندانپزشکان با در نظر گرفتن شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا می توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. متقاضیان کار پزشکی در کانادا باید به این نکته توجه داشته باشند که دریافت اجازه کار دندانپزشکی در کانادا نسبت به تخصص های دیگر کمی دشوار می باشد. دندانپزشکی در کانادا نیازمند گذراندن دوره های تخصص دندانپزشکی در کانادا و تطبیق مدارک دندانپزشکی در کانادا می باشد. چرا که رشته های مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت از حساسیت بالای در کانادا برخوردا است و افرادی که فارغ التحصیل خارج از کانادا می باشند باید مدرک خود را ارزیابی و تاییدیه سازمان های مربوطه را دریافت کنند. پروسه معادل سازی مدرک دندانپزشکی در کانادا همراه با سپری کردن دوره های کارورزی و آزمون های مربوطه می باشد. شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا با توجه به برنامه مهاجرتی انتخابی متفاوت می باشد. به طور خلاصه شرایط مهاجرت به کانادا برای دندانپزشکان به شرح زیر می باشد.

  • داشتن ۲ تا ۴ سال تحصیلات دانشگاهی پیش از ورود به رشته دندانپزشکی
  • داشتن مدرک دانشگاهی ۴ ساله از یک دوره معتبر دندانپزشکی
  • سپری کردن ۳سال تحصیلات تکمیلی
  • اخذ مجوز کار استانی

دندانپزشکان متقاضی اخذ ویزای کانادا، باید با توجه به ناک تخصصی خود در طبقه بندی مشاغل کانادا، مناسب ترین روش مهاجرتی را برای خود انتخاب کنند. در زیر برخی از تخصص های موجود در طبقه بندی مشاغل کانادا ذکر شده است.

  • جراح دهان و دندان
  • متخصص طب دهان
  • جراح دندانپزشکی
  • دندانپزشک
  • دکتر جراحی دندانپزشکی
  • اندودنتیست
  • دندانپزشک عمومی
  • کاشت دندانپزشکی
  • پراودنتیست
  • جراح دهان و فک و صورت
  • آسیب شناس دهان
  • آسیب شناسی دهان و فوق تخصص جراحی فک و صورت
  • رادیولوژیست دهان
  • دندانپزشک
  • جراح دهان و دندان
  • ارتودنت
  • دندانپزشک کودکان
  • متخصص جراح
  • متخصص پروتز
  • دندانپزشک بهداشت عمومی

دندانپزشکان با توجه به تخصص های فوق می توانند به صورت خود اشتغال و یا در انواع محیط های حرفه ای از جمله کلینیک های دندانپزشکی، بیمارستان ها، مراکز مراقبت، مراکز توانبخشی، کلینیک پزشکان، مراکز اجتماعات مشغول به فعالیت شوند.

مراحل مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

مهاجرت کاری دندانپزشکان به کانادا به صورت کلی به شکل زیر انجام می گردد.

دریافت تاییدیه NDEB

متقاضیان مهاجرت با تخصص دندانپزشکی به کانادا باید از بورد معاینه دندانپزشکی ملی کانادا NDEB یک تاییدیه دریافت کنند. دندانپزشکان باید ارائه مدرک کارشناسی دندانپزشکی، دکترای جراحی دندان، دکترای پزشکی در دندانپزشکی و غیره در این خصوص اقدام نمایند.

تشکیل پرونده مهاجرت از طریق دندانپزشک

دندانپزشکیان باید با جمع آوری و ترجمه دیگر مدارک مورد نیاز از قبیل مدرک زبان و غیره اقدام به تشکیل پرونده و ایجاد پروفایل نمایند.

مجوز دندانپزشکی در کانادا

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق دندانپزشکی، پس از دریافت ارزیابی مثبت از NDEB باید جهت مجوز دندانپزشکی در کانادا اقدام کنند. در این مرحله برای متقاضی یکی از درخواست های زیر ارسال می گردد.

  • شرکت در امتحان دندانپزشکی و اخذ مجوز در صورت موفقیت در آزمون نهایی
  • درخواست از متقاضی به سپری کردن یک دوره مطالعه جبرانی

دعوتنامه

متقاضیان مهاجرت از طریق کار دندانپزشکی پس از مراحل فوق موفق به دریافت دعوتنامه و سپس درخواست ویزا خواهند شد.

همچنین در مورد مهاجرت پزشکان به کانادا بیشتر بدانید

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی نحوه پیدا کردن کار در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

حقوق دندانپزشکان در کانادا

در آمد دندانپزشکی در کانادا، همچون دیگر کشورها، جزو مشاغل پردرآمد می باشد. میزان درآمد و حقوق دندانپزشکان در کانادا با توجه به نوع تخصص خود و مرکزی که در آن کار می کنند متفاوت می باشد. همچنین ایالت و شهر محل زندگی دندانپزشکان در کانادا نیز از دیگر عوامل تعیین کننده حقوق دندانپزشکان می باشد. محدوده حقوق و درآمد دندانپزشکان مطابق جدول زیر می باشد.

درآمد دندانپزشکان در کاناداحقوق- دلار کانادا (سالیانه)
حداقل حقوق دندانپزشکان در کانادا۶۰٫۰۰۰ دلار
میانگین درآمد دندانپزشکان در کانادا ۱۰۵٫۰۰۰ دلار
حداکثر درآمد دندانپزشکان در کانادا۲۱۰,۰۰۰ دلار

اعتبار مدرک دندانپزشکی ایران در کانادا

یکی از سوالات مکرر دندانپزشکان ایرانی برای مهاجرت به کانادا، اعتبار مدرک دندانپزشکی ایران در کانادا است. همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، متقاضیان اخذ اقامت کانادا از طریق رشته دندانپزشکی باید در ابتدا جهت ارزیابی مدرک تحصیلی خود از طریق سازمان های مشخص شده برای حرفه های پزشکی اقدام کنند. این بدان معناست که دندانپزشکان ایرانی به واسطه داشتن مدرک تحصیلی و یا حتی تجربه کار دندانپزشکی در ایران، نمی توانند مستقیما” برای کار دندانپزشکی در کانادا اقدام کنند. این افراد باید با سپری کردن مراحل مهاجرت دندانپزشکان به کانادا (که در بالاتر به صورت خلاصه به آن پرداختیم)، جهت اخذ مجوز اقدام کنند. با توجه به استانداردهای پزشکی کانادا، پزشکان و دندانپزشگانی که فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کانادا هستند نمی توانند مستقیما” برای کار در حوزه تخصصی خود اقدام کنند. کار دندانپزشکی در کانادا، تنها با سپری کردن آزمون های تدارک دیده شده و همچنین دوره های مورد نیاز جهت دریافت گواهی های لازم، امکان پذیر است.

معادل سازی مدرک دندانپزشکی ایران در کانادا

معادل سازی مدرک دندانپزشکی ایران در کانادا یکی از الزامات متقاضیان مهاجرتی می باشد.این افراد باید علاوه بر مدارک دندانپزشکی، مدارک حرفه ای و سابقه کاری خود را نیز برای ارزشیابی و معادل سازی ارائه نمایند. ارزشیابی و تطبیق مدارک تحصلیی و شغلی جهت تایید شایستگی متقاضی در حرفه تخصصی وی می باشد. در حقیقت تطبیق و معادل سازی مدرک دندانپزشکی در کانادا، مسیری است که باید دندانپزشکان بین المللی (فارغ التحصیلان خارج از کانادا) به عنوان دندان پزشک عمومی در ابتدای تشکیل پرونده مهاجرتی طی نمایند. این فرآیند با روند پذیرش دوره های تکمیلی (Qualifying and Degree Completion Program) ادغام می شود. فرآیند معادل سازی از سه ارزیابی تشکیل می شود. اتمام موفقیت آمیز این ارزیابی ها به متقاضی اجازه می دهد تا در آزمون کتبی و عملی (OSCE) شرکت کند. دانشکده های دندانپزشکی کانادا از نتایج ارزیابی های منتخب در فرآیند پذیرش دوره های تکمیلی استفاده می کنند. برای برابرسازی مدرک در کانادا تعداد واحدهای گذرانده شده و مورد نیاز و تطبیق آنها با سیستم پزشکی کانادا انجام می شود.

هزینه مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

هزینه مهاجرت دندانپزشکان به کانادا با توجه به نحوه ورود به کانادا متفاوت می باشد. دندانپزشکانی که موفق به سپری کردن امتحانات و دوره های مورد نیاز در کانادا شوند تنها هزینه های آزمون و این دوره را خواهند داشت. دانشجویان بین المللی علاوه بر هزینه آزمون هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا را نیز خواهند داشت. متقاضیان کار دندانپزشکی در کانادا هزینه ای زندگی در کانادا را نیز باید بررسی نمایند تا بتوانند در این خصوص برنامه ریزی داشته باشند.

رشته دندانپزشکی در کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورهای برای دندانپزشکان می باشد. درآمد بالای این حرفه در کانادا، فرصت های شغلی این تخصص در کانادا سالانه مهاجران زیادی را با این تخصص جذب این کشور می کند. از آنجایی که دانشجویان بین المللی رشته دندانپزشکی در کانادا، برای ورود به بازار کار نیاز به معادل سازی مدرک خود ندارند، ورود به این حرفه و سپری کردن آزمون های مربوطه را آسان تر می کند، تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا یکی از اولویت های علاقه مندان به این تخصص می باشد. کانادا دارای دانشگاه های معتبر بین المللی با رنکینگ بالا در خصوص رشته دندانپزشکی می باشد.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به معرفی جاب آفر و فرصت های شغلی در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانشگاه های دندانپزشکی در کانادا

برخی از دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در کانادا به شرح زیر می باشد.

  • دانشگاه تورنتو University of Toronto
  • دانشگاه مک مستر McMaster University
  • دانشگاه مک گیل McGill University
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia
  • دانشگاه مونترال Université de Montréal
  • دانشگاه اتاوا University of Ottawa
  • دانشگاه آلبرتا University of Alberta
  • دانشگاه کلگری University of Calgary
  • دانشگاه وسترن Western University
  • دانشگاه لاوال Université Laval

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های دندانپزشکی در کانادا، ابتدا باید در یکی از رشته های علوم پایه مرتبط با پزشکی مانند زیست شناسی، روانشناسی و…  تحصیل نمایند. این دانش جویان باید این دوره تحصیلی را با موفقیت سپری و مدرک کارشناسی را دریافت کنند. سپس باید در آزمون صلاحیت دندانپزشکی DAT شرکت نموده و نمره قابل قبولی را در این آزمون کسب نمایند. نمرات این آزمون در بسیاری از دانشگاه های دندان پزشکی آمریکا نیز قابل قبول و پذیرش است. از طرف دیگر، برخی از دانشگاه‌های دندان‌پزشکی نیز از نتایج آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) و آزمون پذیرش (CASPer) استفاده می‌کنند. قبل از شروع تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشجو باید یک سری دروس پیش نیاز ( علوم و ریاضیات ) را سپری کند. مدرک زبان مورد نیاز رشته دندانپزشکی در کانادا حداقل نمره ۶.۵ آیلتس و یا معادل آن در سایر آزمون های زبان الزامی است.

بیشتر بخوانید: رنکینگ بهترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۲

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا از طریق سرمایه گذاری

علاوه بر برنامه های مهاجرت به کانادا از طریق دندانپزشکی، دندانپزشکان نیز همانند دیگر متخصصان، می توانند برای دیگر برنامه های اقامتی کانادا از جمله برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری کانادا نیز اقدام کنند. کانادا دارای برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری متنوعی می باشد. هر یک از این برنامه های اقامتی شرایط مختلفی را دارند. به طور کلی تجربه مدیریت یک مجموعه، و یا مالکیت یک کسب و کار از شرایط اولیه این برنامه های مهاجرتی می باشد. از آنجا که شرکت در آزمون های دندانپزشکی و سپری کردن دوره های مورد نیاز، برای برخی افراد دشوار می باشد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برای این افراد می تواند جایگرین روش مهاجرت کاری دندانپزشکی به کانادا باشد. دندانپزشکان می توانند با بررسی شرایط این برنامه ها، یکی از برنامه های متناسب با شرایط خود را انتخاب نمایند.

خدمات یوکن در مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

موسسه مهاجرت یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص انواع ویزاهای کاری، مهاجرتی و ویزای تحصیلی کانادا آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و ویزاهای کانادا، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

آیا برای مهاجرت کاری دندانپزشکی کانادا نیاز به تطبیق مدرک دندانپزشکی در کانادا می باشد؟

بله، متقاضیان کار در رشته دندانپزشکی در کانادا در ابتدا نیاز به تطبیق مدارک دندانپزشکی در کانادا خواهند داشت.

بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان کدام است؟

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان می باشد. میزان درآمد این تخصص و همچنین وجود دانشگاه های معتبر در این رشته و اعتبار مدارک این دانشگاه ها این کشور را از جمله کشورهای محبوب دندانپزشکان کرده است

امتحان دندانپزشکی کانادا چگونه است؟

متقاضیان کار دندانپزشکی در کانادا باید گواهی های مختلفی را دریافت و آزمون های مختلفی را سپری نمایند. یکی از امتحان های دندانپزشکی کانادا، آزمون بBoard و یا National Dental Examination Board of Canadaمی باشد.

تخصص دندانپزشکی چند سال است؟

دوره های دندانپزشکی در کانادا معمولا” ۶ سال است و پس از آن دندانپزشکان باید برای اخذ تخصص اقدام کنند. با توجه به نوع تخصصی که آن ها انتخاب می کنند طول این دوره می تواند متفاوت باشد.

آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در کانادا امکان پذیر است؟

تحصیل رایگان دندانپزشکی در کانادا شاید در مقطع تخصص امکان پذیر باشد. ولی دریافت فاند و بورسیه نیاز به داشتن کیفیت تحصیلی و رزومه قوی دارد. با توجه به اینکه معمولا “تعداد بورسیه ها محدود و متقاضی در این خصوص زیاد می باش، دریافت بورسیه رایگان تحصیلی دندانپزشکی رقابتی می باشد.

اعضای گروه درمانی دندان شامل چه زیرمجموعه هایی می گردد؟

این اعضا شامل دندانپزشک، دستیار دندانپزشک، بهداشت کاران دهان، کارشناسان دندان و دندان درمان ها می باشند.

مدت زمان لازم برای مهاجرت کاری دندانپزشکان به کانادا چقدر است؟

مدت زمان لازم جهت مهاجرت کاری دندانپزشکان به کانادا بستگی به روش انتخاب برنامه های مهاجرتی و یا نوع ویزا می باشد. در صورتی که متقاضیان تصمیم به تحصیل در رشته دندانپزشکی داشته باشند و مهاجرت تحصیلی در رشته دندانپزشکی را انتخاب کنند، این پروسه ۶ ماه زمان می برد ولی در صورتی که یکی از برنامه های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا برای مهاجرت انتخاب شود بستگی به نوع برنامه از یک سال تا ۲ سال به طول می انجامد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

  1. من دندانپزشک فارغ التحصیل از دانشگاه تهران هستم و تمایل به کار به عنوان بهداشت کار دهان و دندان در کانادا و اخذ اقامت دارم

    1. سلام برای کار در تخصص های مرتبط با پزشکی و بهداشت و سلامت باید در آزمون های مربوطه شرکت کنید و بتونید با آزمون را پاس کنید

مهاجرت پزشکان به کانادا در سال 2022
مهاجرت پزشکان به کانادا در سال 2022
استرالیا یا کانادا، برای مهاجرت ایرانیان کدام بهتر است؟
استرالیا یا کانادا، برای مهاجرت ایرانیان کدام بهتر است؟