زندگی در کانادا ؛ بررسی کامل هزینه ها و شرایط در سال 2022

شرایط بیمه خدمات درمانی در کانادا

شرایط بیمه خدمات درمانی در کانادا

شرایط ، وضعیت وهزینه بیمه درمانی در کانادا با توجه به مدت زمان اقامت ، محل سکونت می تواند متفاوت باشد . در این خصوص تازه وارین به کانادا همواره سوالاتی از قبیل انواع بیمه درمانی در کانادا ، هزینه داور در کانادا ، نحوه ثبت نام برای بیمه خدمات درمانی ، شرایط بیمه درمانی کانادا در صورت سفر به استانهای دیگر کانادا ، سیستم بیمه درمانی کانادا ویزیت دکتر و از این قبیل را خواهند داشت .

سیستم و شرایط بیمه درمانی در کانادا

سیستم خدمات درمانی در کانادا به عهده دولت مرکزی فدرال و استان ها است. همواره دولت فدرال ، تعیین و اجرای استانداردها در سطح کشورو تامین مالی آنها را به عهده داشته و ایالت ها به ارائه و مدیریت خدمات درمانی می پردازند. هرایالت سیستم خدمات درمانی و طرح های بیمه خود را دارد که متقاضیان می بایست ازاین طریق جهت خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز خود اقدام نمایند .

چه افرادی از بیمه درمانی کانادا برخوردارند؟

همه افراد مقیم کانادا می توانند از بیمه سلامت و درمان برخوردار باشند. افراد مقیم کانادا صرف نظر از اینکه ساکن کدام ایالت می باشندمی بایست برای بیمه خدمات درمانی ثبت نام کنید. ثبت نام رایگان است و هزینه های درمانی نیز توسط دولت پرداخت می گردد.

طرح های بیمه خدمات درمانی ایالت های کانادا موظفند ساکنین خود را در طول سفرهای داخل کشوری نیز تحت پوشش قرار بدهند. اما اگر مقیم دائم در یکی از استان ها یا قلمروهای کانادا باشید و قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشید تنها تا سقف یک مبلغ خاص مشابه با هزینه های درمانی در استان محل اقامت خود تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرید حتی اگر هزینه های بیشتری را متحمل شوید. از اینرو، بیمه سفر برای مسافرت های بین المللی توصیه می شود.

در ایالت انتاریو، دانشجویان بین المللی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی رایگان (OHIP) قرار نمی گیرند. در عوض، موسسات آموزشی انتاریو معمولاً طرح های خدمات درمانی را در ازای دریافت هزینه اندک در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. دانشگاه های عمومی معمولاً از طرح University Health Insurance Plan (UHIP) استفاده می کنند، در حالیکه کالج ها و سایر دانشگاه ها طرح های متفاوتی دارند.

در کبک و انتاریو چنانچه برای وضعیت پناهندگی درخواست داده یاشید نمی توانید از خدمات بیمه درمانی استانی استفاده کنید، اما در عوض دولت فدرال طرحی را پیشنهاد می دهد. توریست ها نیز از بیمه خدمات درمانی دولتی بهره مند نمی شوند. آنها باید شخصاً بیمه خدمات درمانی خصوصی خریداری نمایند.

ثبت نام بیمه خدمات درمانی کانادا

متقاضیانی که درایالت کبک زندگی می کنند می بایست با Regie de l’assurance maladie du Quebec تماس بگیرید. این متقاضیان با توجه به وضعیت اقامت می بایست مدارک مختلفی را ارائه نمایند . در این خصوص مدارکی از قبیل : مدرک شناسایی، کارت اقامت دائم، مجوز کار، گواه اقامت در استان مرود نیاز می باشد . درایالت انتاریو، مراکز Service Ontario به متقاضیان برای ثبت نام کمک می نماید. متقاضیان می بایست همانند ایالت کبک ، فرم درخواستی را تکمیل نموده و به همراه مدارک مورد نیاز ارائه نمایند .این افراد می توانند وقت ملاقات رزرونموده یا بدون وقت قبلی به یکی از این مراکز که به محل زندگی شان نزدیکتر است مراجعه نمایند. همچنین می توانید در صورتی که هر یک از مدارک مورد نیاز را به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسوی در اختیار دارید می بایست جهت ترجمه رسمی آن اقدام نمایید .

زمان انتظار جهت بیمه درمانی کانادا

تازه مهاجرینی که وارد کانادا می شوند و واجد شرایط بیمه خدمات درمانی هستند می بایست زمانی در حدود ۳ ماه سپری نمایند تا به این خدمات دسترسی پیدا نمایند . در صورتی که در طول این زمان نیاز به خدمات درمانی باشد می بایست شخصاً هزینه را پرداخت نمایند. البته موارد استثناء برای خدمات مرتبط با بارداری و یا سقط جنین و نیز خدمات برای افرادی که بیماری شان ممکن است عموم مردم را تحت تاثیر قرار بدهد می تواند وجود داشته باشد .تازه واردین می بایست حتما” دراولین فرصت پس از ورود به کانادا برای بیمه خدمات درمانی خصوصی ثبت نام نمائید تا بتوانند پس از گذراندن ۳ ماه اول خود در کانادا به این خدمات درمانی دست یابند . البته متقاضیان می توانند در مدت زمان انتظار برای بیمه استانی از بیمه خصوصی استفاده نمایند . در برخی موارد خدمات درمانی محدود نیز توسط برخی از موسسات خیریه ممکن است در دسترس باشد که باید بصورت محلی در این خصوص تحقیق گردد . یکی از نمونه های این موسسات Unison Health & Community Services می باشد .

نحوه ویزیت دکتر در کانادا

در سیستم خدمات درمانی کانادا معمولاً پوشش درمانی در همه استان ها مشابه است. در موارد ضروری و اورژانسی می بایست به بیمارستان و یا به یک پزشک عمومی و یا پرستار در مراکز خدمات درمانی یا کلینیک های محلی مراجعه نمود .معمولاً دو نوع مشاوره پزشکی وجود خواهد داشت :

با وقت قبلی: اگر متقاضیان پزشک خانواده داشته باشند می توانید از قبل وقت بگیرند تا برای مشاوره پزشکی به او مراجعه نمایند. زمان انتظار معمولاً می تواند بین چند روز تا چند هفته باشد. درغیر اینصورت می توان از طریق guichet d’accès à un médecin de famille در کبک و یا Health Care Connect در انتاریو اقدام نمود تا پزشک خانواده برایتان تعیین شود. پبشنهاد می گردد متقاضیان در اولین فرصت جهت تعییر پزشک خانواده اقدام نمایند ، چرا که ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا پزشک خانواده برای شما تعیین گردد .

بدون وقت قبلی: متقاضیان می توانید با تماس با مرکز خدمات درمانی و یا حتی بدون تماس نیز به ایت مراکز مراجعه نمایند. معمولاً در همان روز می توانید با پزشک ویزیت داشته باشید ولی در این شرایط به ترتیب مراجعه وقت داده می شود که ممکن است در برخی موارد نوبت به شما نرسد.متقاضیان خدمات درمانی در کانادا می بایست به این نکته توجه نمایند که در صورت نیاز به مراجعه به پزشک متخصص حتماً باید ابتدا از پزشک عمومی مشاوره دریافت کنید و در صورت نیاز، شما از طریق پزشک عمومی به متخصص معرفی گردید .

هزینه دارو در کانادا

این سیستم نیز ممکن است در ایالت های مختلف با هم متفاوت باشد و بعنوان مثال در انتاریو بیمه خدمات درمانی استانی (OHIP) هزینه دارو را پوشش نمی دهد. البته کودکان، نوجوانان و جوانان تا زیر ۲۴ سال می توانند از طرح OHIP+ بهره مند شوند که هزینه تعداد زیادی از داروها را می پردازد. و یا در ایالت کبک ممکن است بخشی از هزینه دارو پرداخت گردد .

در صورت تمایل برای اطلاع ازروشهای مهاجرت به کانادا و یا شرایط تحصیل در کانادا می توانید از طریق لینک رزرو وقت مشاوره جهت مشاوره با مشاور موسسه یوکن اقدام نمایید .

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

راهنمای اپلای دانشگاه‌های کانادا؛ پذیرش تحصیلی کانادا 2022
راهنمای اپلای دانشگاه‌های کانادا؛ پذیرش تحصیلی کانادا 2022
مهاجرت پرستاران به کانادا
مهاجرت پرستاران به کانادا