استرالیا

اخذ جاب آفر استرالیا

جاب آفر استرالیا

جاب آفر استرالیا چیست؟ شرایط کلی گرفتن جاب آفر استرالیا چه هستند؟ برای اخذ جاب آفر تضمینی استرالیا به منظور دریافت ویزای کاری چه مدارکی مورد نیاز است؟ کدام یک از ویزاهای کاری ارائه شده توسط اداره مهاجرت استرالیا به جاب آفر به عنوان یک مدرک ضروری نیاز دارند؟ و … این پرسش‌ها تنها برخی از ده‌ها پرسش مرتبط با جاب آفر استرالیا هستند که توسط افراد متقاضی مهاجرت کاری با استفاده از جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی پرسیده شده‌اند. استرالیا مکانی فوق العاده برای زندگی و کار است. بالا بودن سطح کیفیت زندگی، رضایت مندی شهروندان و قرار گرفتن جزو شادترین مردم جهان در کنار فرصت‌های شغلی خوب با درآمدی مناسب و وجود تعادل میان کار و زندگی این کشور را به یکی از مکان‌های محبوب برای مهاجرت کاری بدل کرده است به گونه‌ای که سالانه افراد بسیاری بر اساس شرایط، با بررسی ویزاهای کاری اقدام به اخذ ویزا مناسب و مهاجرت به این کشور می‌کنند. در این میان برای دریافت برخی از این ویزاها که به ویزای پیشنهاد شغلی استرالیا معروف هستند وجود پیشنهاد کاری از استرالیا یا همان جاب آفر الزامی است. اخذ جاب آفر دارای شرایط و ضوابطی است که متقاضی می‌بایست از آن‌ها آگاه شده و در صورت دارا بودن درخواست دهد.

برای آشنایی بیشتر با جاب آفر استرالیا و رسیدن به پاسخ سوالات ابتدای مقاله، مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود زیرا آن‌چه را که در این باره مهم دانسته شده، بیان گردیده است.

شرایط کلی جاب آفر استرالیا

گرفتن جاب آفر استرالیا یا همان پیشنهاد کاری از استرالیا دارای شرایطی کلی است که در صورت وجود، می‌توان برای اخذ آن اقدام نموده و آن را دریافت کرد. این شرایط عبارتند از: عدم وجود نیروی بومی ماهر و متخصص در زمینه مشخص و وجود نیروی ماهر و متخصص خارجی!

شرط اصلی و اساسی گرفتن جاب آفر استرالیا، نبود هیچ گزینه و نیروی کاری بومی استرالیا با سطح مهارت و دانش مورد نیاز در بازارکار استرالیا است. در این صورت است که کارفرما این اجازه را خواهد داشت تا نیروی مورد نظر خود را از میان متقاضیان ماهر خارجی انتخاب کند.

در حقیقت نخست کارفرما برای استخدام نیروی مورد نیاز خود می بایست آگهی‌هایی را در سایت های کاریابی و روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کند. اگر که فردی با تخصص مورد نیاز یافت نشد و در میان متقاضیان کار استرالیایی وجود نداشت، می‌تواند برای به کارگیری نیروی خارجی شماره مالیاتی شرکت یا شماره شناسایی خود به اداره مهاجرت اعلام نموده و به جذب نیروی لازم اقدام نماید.

در ادامه و برای دریافت جاب آفر تضمینی استرالیا نیاز است تا کارفرما صلاحیت فرد متقاضی را با ارائه مدارک و مستندات به دولت استرالیا اثبات کند. در صورت اثبات و پذیرش از سوی دولت، جاب آفر به متقاضی اعطا می‌گردد.

تذکر: انجام تمامی مراحل و پیگیری های لازم برای گرفتن جاب آفر تضمینی از استرالیا می بایست توسط شخص کارفرما انجام شود.

جاب آفر استرالیا چیست؟

و اما جاب آفر استرالیا چیست؟ در کل جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دعوت نامه‌ای است از سوی کارفرما برای به کارگیری یک شخص ماهر و متخصص (بالقوه) در موقعیتی خاص. جاب آفر عموما شامل جزئیات پیشنهاد کاری نظیر حقوق، مزایا، مسئولیت‌های شغلی و مواردی از این قبیل است تا شخص متقاضی با شناخت نسبی برای دریافت آن اقدام نماید. جاب آفر استرالیا در واقع پیشنهادی کاری است که توسط کارفرمای بومی برای استفاده از نیروی کار ماهر خارجی ارائه می‌گردد. در واقع برای برخی از مهارت‌ها و تخصص‌ها ممکن است نیروی بومی پیدا نشود. به همین دلیل استرالیا در جهت توسعه و پیشرفت روز افزون در حوزه‌های گوناگون، این اجازه را به کارفرما داده است تا در صورت اثبات نبود نیروی ماهر استرالیایی از افراد متخصص خارجی برای فرصت شغلی مورد نظر استفاده کند و دعوت‌نامه یا همان پیشنهاد شغلی از استرالیا برای او ارسال کند.

دریافت جاب آفر استرالیا یا اخذ ویزای پیشنهاد شغلی استرالیا کار آسانی نیست و نسبت به دیگر ویزاهای موجود برای مهاجرت کاری می‌تواند سخت‌تر باشد چرا که در این باره کارفرما سخت‌گیرانه عمل می‌کند. به همین منظور جاب آفر استرالیا برای آن گروه از متقاضیان مهاجرت کاری به استرالیا مناسب است که از تخصص یا مهارت ویژه‌ای برخوردار باشد به گونه‌ای که بتواند نظر کارفرمایان استرالیایی و دولت را به خود جلب کند.

مدارک کلی مورد نیاز برای جاب آفر استرالیا جهت دریافت ویزای کار

اگر چه گرفتن جاب آفر استرالیا پروسه‌ای سخت گفته شده است اما در صورت یافتن شغل و نامزد شدن برای دریافت آن بهتر است مدارک لازم برای بررسی و در نهایت اخذ پیشنهاد کاری از استرالیا کامل و دقیق ارائه شوند تا به اخذ ویزای کار و مهاجرت به استرالیا منتهی شود. در این بخش لیستی از مهم‌ترین مدارک برای دریافت جاب آفر تضمینی استرالیا ارائه شده‌ است.

  • عکس پرسنلی
  • مدارک مرتبط با سلامت
  • پاسپورت
  • عدم سابقه کیفری
  • مدارک مرتبط با تمکن مالی
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • ریزنمرات تحصیلی، مدارک و گواهینامه ها
  • سابقه کاری

ناگفته نماند که ممکن است کارفرما و اداره مهاجرت برای اعطای جاب آفر استرالیا بر اساس مهارت مدارک و مستندات دیگری را تقاضا نمایند. پس بهتر است در هنگام ارئه درخواست به فرم ها و مدارک خواسته شده دت کافی شود.

شرایط دریافت جاب آفر استرالیا

در بخش‌های قبلی در خصوص جاب آفر استرالیا JOB OFFER و شرایط کلی آن مطالبی بیان گردید. به طور کلی با جاب آفر تنها افرادی مجوز ورود به کشور استرالیا را دارند که از مهارت و یا استعداد خاصی برخوردار هستند.

اما پرسشی که در اینجا مطرح می‌گردد این است که تحت چه شرایطی متقاضی قادر است جاب آفر استرالیا را دریافت کند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت: برای دریافت جاب آفر استرالیا نه تنها فرد متقاضی اشتغال در استرالیا مستلزم واجد الشرایط بودن است بلکه خود شخص کارفرما نیز می‌بایست شرایطی را دارا و متعهد به انجام الزاماتی باشد تا موفق به دریافت جاب آفر استرالیا گردد.

کارفرما لازم است استرالیایی باشد. او می‌بایست عدم وجود نیروی بومی برای موقعیت خاص را به اثبات برساند. همچنین کسب و کار او باید ثبت شده باشد و به پرداخت حقوق بر اساس نرخ حقوق بازار کار تعهد نماید.

علاوه بر این‌ها تمامی فعالیت‌های کارفرمای متقاضی جاب آفر استرالیا از تعدیل نیرو گرفته تا شرایط پرداخت حقوق و ساعات کاری طی یک سال گذشته بررسی و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و در صورت نبود هیچ‌گونه مشکلی، با درخواست او برای دریافت جاب آفر برای یک نیروی خارجی موافقت می‌گردد.

در کنار شرایط و الزاماتی که برای کارفرما ذکر شدند، شخص متقاضی دریافت جاب آفر برای اشتغال نیز می‌بایست شرایطی را دارا باشد. او لازم است تمکن مالی خود را به اثبات برساند. همچنین او باید برای موقعیت ذکر شده، تخصص و مهارت لازم را داشته باشد و آن را با ارائه مدارک و مستندات معتبر و قوی ثابت کند. سن در اخذ جاب آفر نیز جزو شرایط به شمار می‌رود. علاوه بر این‌ها شخص متقاضی می‌بایست علاوه بر برخورداری از سلامت، سابقه کیفری نداشته باشد. داشتن سابقه کاری و مهارت زبان انگلیسی نیز جزو شرایط دریافت جاب آفر استرالیا برای متقاضی، به شمار می‌روند.

اخذ انواع ویزای سابکلاس با پیشنهاد کاری

پس از آن که متقاضی مهاجرت به استرالیا جاب آفر تضمینی استرالیا را از کارفرما دریافت کرد لازم است حداکثر تا شش ماه پس از اخذ آن برای دریافت یکی از ویزاهای سابکلاس با پیشنهاد کاری درخواست داده و اقدام نماید چرا که پس از شش ماه احتمال منقضی شدن دعوت نامه یا همان جاب آفر تضمینی استرالیا وجود دارد. در ادامه به معرفی ویزاهایی که جاب آفر استرالیا اصلی‌ترین شرط آن‌ها به شمار می‌رود، پرداخته خواهد شد تا متقاضی طبق شرایط از طریق یکی از آن‌ها درخواست خود را ارائه دهد.

  • ویزای سابکلاس۱۸۶

ویزای سابکلاس ۱۸۶ یا ویزای ENS ویزایی است که اقامت دائم را برای افراد ماهر و متخصص به دنبال دارد. این ویزا که به ویزای پیشنهاد شغلی استرالیا شهرت دارد علاوه بر متقاضیان خارج از استرالیا برای افرادی که اقامت موقت این کشور را دارند نیز در دسترس است. افراد برای واجد الشرایط بودن اخذ این ویزا علاوه بر این‌که سن آن‌ها می‌بایست کم‌تر از ۵۰ سال باشد، لازم است دعوت‌نامه یا همان جاب آفر استرالیا را دریافت کرده باشند. این ویزا اعضای خانواده متقاضی را نیز شامل می‌شود و اگر چه برای شغلی خاص با کارفرمایی مشخص اعطا می‌گردد اما پس از اخذ ویزا نیازی نیست متقاضی همواره در این موقعیت شغلی باقی بماند و می‌تواند کار خود را تغییر دهد. ویزای سابکلاس ۱۸۶ دارای دو جریان است که عبارتند از: جریان انتقال اقامت موقت (TRT) و جریان مستقیم (DE) که برای هر یک معیارهای ویژه‌ای تعیین شده‌اند که متقاضی لازم است با شرایط خود تطبیق داده و در صورت واجد الشرایط بودن اقدام کند.

  • ویزای سابکلاس ۴۸۲

ویزای سابکلاس ۴۸۲ یا همان ویزای TSS ویزایی است که برای جذب نیروهای خارجی به منظور جبران کمبود نیروهای ماهر و متخصص داخل کشور تدوین و ارائه شده است. این ویزا موقت است و به کارفرما این اجازه را می‌دهد که از شخص ماهر و متخصص خارجی حمایت کرده و او را به دلیل نبودن نیروی کار استرالیایی به کار گیرد. این ویزا جایگزین ویزا ۴۵۷ استرالیا به شمار می‌رود و از شرایط آن می‌توان به مهارت زبان انگلیسی، حداقل دو سال سابقه کار، برخورداری از مهارت لازم و داشتن جاب آفر استرالیا اشاره کرد. سه روش کوتاه مدت، میان مدت و توافق‌نامه کاری برای اخذ این ویزا معرفی شده‌اند که متقاضی با بررسی شرایط می‌تواند از طریق یکی از آن‌ها اقدام کند.

  • ویزای سابکلاس ۱۸۷

گرفتن ویزای سابکلاس ۱۸۷ برای افرادی مناسب است که قصد دارند در شهرها و یا مناطق کم جمعیت استرالیا مشغول به کار شوند. این ویزا می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم استرالیا شود و فرد برای دریافت آن علاوه بر برخوردار بودن از شرایطی چون سن کم‌تر از ۴۵ سال، مهارت زبان، نداشتن سوء پیشینه و سلامتی می‌بایست جاب آفر استرالیا را دارا باشد. برای دریافت این ویزا دو روش وجود دارد که عبارتند از: ورود مستقیم به استرالیا و تبدیل اقامت موقت استرالیا. افراد بر اساس شرایط و منطبق ساختن معیارهای تعیین شده با شرایط خود می‌توانند از یکی از دو روش بیان شده استفاده کنند.

زمینه های کاری مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب آفر استرالیا

استرالیا جزو کشورهایی است که نرخ بیکاری در آن‌ها به جهت وجود فرصت‌های شغلی فراوان در زمینه‌های کاری گوناگون پایین است به همین جهت متقاضیان اشتغال در کشورهای توسعه یافته جهان با هدف زندگی بهتر، این کشور را یکی از اولویت‌های خود برای مهاجرت کاری در نظر می‌گیرند. بر اساس ارقام و آمار منتشر شده توسط بازار کار استرالیا، فرصت‌های شغلی در ۱۷ صنعت از ۱۹ صنعت وسیع و گسترده استرالیا از سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۲۰۲۵ میلادی رو به افزایش است و از این تعداد، بیشترین فرصت‌های شغلی در حوزه‌های مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی، خدمات فنی، حرفه‌ای و علمی، حوزه آموزش و پروش و عمران یا ساخت و ساز وجود دارند. افرادی که به دنبال اخذ جاب آفر تضمینی استرالیا هستند با داشتن مهارت و تخصص در این حوزه‌ها شانس بیشتری برای دریافت آن خواهند داشت.

پرستاری، معلمی دبیرستان، برنامه نویسی، برقکاری، مدیریت ساخت و ساز، نجاری، ماهر و متخصص در حوزه ماشین آلات، لوله کشی، استادی دانشگاه، وکالت، پزشک عمومی و مهندسی عمران تنها برخی از شغل‌های پر تقاضا برای جذب نیرو در استرالیا هستند.

کاریابی در استرالیا از طریق ویزای جاب آفر

برای یافتن شغل مورد نظر در استرالیا و اخذ ویزای کاری و اشتغال به کار راه‌های مختلفی توسط دولت و اداره مهاجرت استرالیا تدوین و ارائه شده‌اند که متقاضی مهاجرت کاری می‌تواند بر اساس شرایط خود و مطابقت آن با انواع روش‌ها، شیوه مناسب را انتخاب و طبق آن برای کاریابی در استرالیا اقدام کند. ویزای پیشنهاد شغلی استرالیا یا همان جاب آفر یکی از روش‌های اقدام برای کاریابی و اشتغال است. این نوع ویزا (ویزاها) مستلزم ارائه جاب آفر استرالیا برای شغلی مشخص به اداره مهاجرت است. در حقیقت فرد با جستجوی در سایت‌های کاریابی معتبر در استرالیا کار مورد نظر خود را یافته و با ارسال مدارک به کارفرما درصدد دریافت دعوت‌نامه برای آن کار می‌‌باشد. فرد متقاضی در صورتی که گرفتن جاب آفر تضمینی استرالیا می‌تواند برای مراحل بعدی مهاجرت کاری به این کشور محبوب با درصد بیکاری پایین اقدام نماید.

هزینه جاب آفر استرالیا

و اما درباره هزینه اخذ پیشنهاد کاری از استرالیا یا همان جاب آفر استرالیا نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرده و مبلغی را برای تمامی پیشنهادهای شغلی در نظر گرفت چرا که بر اساس تخصص و مهارت و همچنین نوع ویزا، فرد متقاضی می‌بایست مبلغ متفاوتی را واریز نماید. البته این مبلغ تنها بخشی از هزینه دریافت ویزا تلقی می‌شود و هزینه معاینات پزشکی، شرکت در آزمون زبان، اثبات عدم سوء سابقه، هزینه اخذ ویزا برای همراهان را نیز لازم است متقاضی در نظر داشته باشد. پس بهتر است پیش از درخواست برای جاب آفر از شرایط و هزینه دریافت هر یک از ویزاهایی که به جاب آفر نیاز دارند، آگاهی یافت.

مشاوره دریافت اقامت دائم استرالیا از طر یق ویزای استارتاپ

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت استرالیا و کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی، اپلای تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، ویزای کار و جاب آفر استرالیا خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی استرالیا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شرایط جاب آفر استرالیا چیست ؟

برای گرفتن جاب آفر در استرالیا (پیشنهاد کاری استرالیا) باید با توجه به تخصص و حرفه خود با کارفرمایان استرالیایی که نیاز به نیروی متخصص دارند مذاکره کنیم. گرفتن جاب آفر استرالیا نیاز به داشتن شرایط لازم از طرف متقاضی همچنین کارفرما می باشد. شرایط مورد نیاز جاب آفر با توجه به تخصص متقاضی متفاوت است.

چگونه می توان برای پیدا کردن جاب آفر استرالیا اقدام کرد؟

برای پیدا کردن جاب آفر در استرالیا (ویزای پیشنهاد شغلی استرالیا)روش های مختلفی وجود دارد. متقاضیان جاب آ،ر استرالیا می توانند با بررسی وب سایت های کاریابی در استرالیا با کارفرمایانی که نیاز به نیروی متخصص دارند ارتباط برقرار کنند و یا از طریق دفاتر مهاجرتی و موسسات کاریابی در این خصوص اقدام کنند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

راهنمای جامع ویزای استارت آپ استرالیا
راهنمای جامع ویزای استارت آپ استرالیا
اجاره خانه در استرالیا
اجاره خانه در استرالیا