کانادا

گرم‌ترین شهرهای کانادا

گرم‌ترین شهرهای کانادا کجاست؛ لیست شهرهای گرم کانادا

گرم‌ترین شهر کانادا کدام است؟ این پرسش توسط اکثر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند یا آن‌دسته از اشخاصی که می‌خواهند برای گردشگری، تفریح و توریسم قدم در خاک کانادا بگذارند، پرسیده می‌شود، چرا که آن‌ها نیز همچون دیگران کشور کانادا را به عنوان یک کشور کاملا سرد و برفی می‌شناسد که در چهار فصل سال مردم آن با سرما و یخبندان درگیر هستند. در حالی که این تفکر کاملا نادرست است. بله ممکن است در برخی از شهرها و مناطق این کشور دمای هوا در فصل زمستان به بالاتر از منفی ۶۰ درجه سانتی‌گراد برسد اما مناطق و شهرهایی نیز وجود دارند که نه تنها در فصل تابستان بلکه با بررسی دما هوای آن‌ها در طول سال به عنوان گرم‌ترین شهرهای کشور کانادا شناخته می‌شوند.

همانطور که می‌دانید کشور کانادا پس از روسیه، با مساحتی نزدیک به ده میلیون کیلومتر مربع دومین کشور پهناور جهان می‌باشد در نتیجه از اقلیم و دامنه‌ دمایی گوناگون و بسیار متنوع برخوردار است، به گونه‌ای که ممکن است در فصل و زمان به‌خصوصی از سال، شهری در منطقه شمالی کانادا، آب و هوایی کاملا سرد و برفی و شهری در منطقه‌ای دیگر دارای آب و هوایی گرم و آفتابی باشد.

در این مطلب قصد داریم برای پاسخ به این پرسش، ابتدا شما را با گرم‌ترین شهر کانادا آشنا سازیم، سپس لیستی از گرم‌ترین شهرهای کشور کانادا را ارائه داده و به معرفی هر یک از این شهرها و آب و هوایی که از آن برخوردارند، به شکل مختصر بپردازیم.

گرم‌ترین شهر کانادا کدام است

گرم‌ترین شهر کانادا به کدام یک از شهرهای این کشور اطلاق شده است؟ این سوال کمی سخت به نظر می‌رسد، راحت‌ترین راهکار این است که هر یک از مناطق کشور جداگانه بررسی شده و گرم‌ترین شهر آن منطقه معرفی گردد، سپس از میان آن‌ها گرم‌ترین شهر کانادا انتخاب شود اما کانادا بسیار وسیع است و هیچ کس نتوانسته است به توافق دقیقی درباره تعداد مناطق آن برسد، مثلا بیان شده که این کشور دارای پنج منطقه رسمی و هشت منطقه متمایز آب و هوایی است اما در جایی دیگر این مناطق هفت منطقه ذکر شده‌اند …

بهترین راه (طبق آن گرم‌ترین شهر کانادا در این مطلب مشخص شده است) این است که برای تعیین گرم‌ترین شهر کانادا برخی فاکتورها نظیر میانگین دمای سالانه، میانگین دمای فصلی، عواملی چون تعداد روزهای آفتابی و یخبندان بر اساس داده‌های دقیق آب و هوایی بررسی شده و بر اساس آن‌ها گرم‌ترین شهر کانادا تعیین گردد.

لقب گرم‌ترین شهر کانادا به شهر زیبا و سرسبز ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا که در بخش جنوبی جزیره ونکوور کانادا واقع شده است، اختصاص دارد. متوسط حداکثر دمای روزانه این شهر کوچک که به سبب آب و هوای معتدل و باغ‌های بسیار به «شهر باغ‌ها» معروف شده است کمی بالاتر از پانزده درجه سانتی‌گراد می‌‌باشد و بسیار کم پیش می‌آید دمای آن در طول سال به بالاتر از ۳۰ درجه و یا پایین‌تر از صفر برسد.

در واقع شهر ویکتوریا به دو دلیل رتبه اول لیست گرم‌ترین شهرهای کانادا و لقب گرم‌ترین شهر کانادا را از آن خود کرده است: اول این‌که این شهر مجاور با اقیانوس آرام شمالی است و همواره تحت تاثیر جریان هوای گرم آن بخش می‌باشد. دوم این‌که بخش‌های شمال و شمال شرق این شهر کوهستانی‌ هستند و مانعی برای ورود توده هوای سرد از بخش‌های شمالی کشور به شمار می‌رود.

تنوع دما در شهر ویکتوریا بسیار چشمگیر نیست و با اینکه میزان بارش سالانه در آن زیاد می‌باشد اما بارش‌ها عمدتا به شکل باران بوده و به ندرت در گرم‌ترین شهر کانادا برف می‌بارد.

البته آب و هوای معتدل ویکتوریا و سرسبزی فوق العاده آن با وجود پارک‌ها و باغ‌های سرسبز تنها مزایا و ویژگی‌های بارز این شهر به حساب نمی‌آیند چرا که طبق دسته‌ بندی‌های اخیر، ویکتوریا جزو بهترین‌ شهرهای کوچک دنیا و دوستانه‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته ‌است.

اگر که شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید اما آب و هوای بسیار سرد برخی از شهرها شما را نگران کرده است، ویکتوریا به عنوان گرم‌ترین شهر کانادا، گزینه‌ای مناسب برای زندگی به شمار می‌رود. همچنین اگر که می‌خواهید برای گردشگری قدم در خاک این کشور پرطرفدار بگذارید، ویکتوریا با مکان‌های دیدنی فراوان و محیطی آرام و دوست داشتنی مقصد خوبی به شمار می‌آید.

کانادا دارای برنامه های مهاجرتی متنوعی می باشد. یکی از برنامه های اقامتی کانادا، برنامه های مهاجرت استانی کانادا است. در ایالت های کانادا برنامه های مهاجرت کاری متنوعی وجود دارد. متقاضیان می توانند با بررسی شرایط هر یک از آنها مناسب ترین برنامه اقامت کانادا را انتخاب و جهت دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: سردترین شهرهای کانادا کجاست؟ لیست شهرهای سرد کانادا

لیست شهرهای گرم کانادا

علاوه بر شهر ویکتوریا که به گرم‌ترین شهر کانادا معروف است شهرهای دیگری نیز در کانادا وجود دارند که از لحاظ آب و هوایی نسبت به مناطق سرد این کشور، به عنوان شهرهای گرم کانادا شناخته می‌شوند و برای مهاجرت و زندگی از لحاظ آب و هوایی گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند. در ادامه لیستی از گرم‌ترین شهرهای کانادا را آماده کرده و برای آشنایی بیشتر شما به معرفی مختصر هر یک از آن‌ها و بررسی شرایط آب و هوایی‌شان پرداختیم.

شهر ابوتسفورد استان بریتیش کلمبیا

شهر ابوتسفورد دره‌ی فریزر که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای خارج از محدود مترو ونکوور (ونکوور بزرگ) استان بریتیش کلمبیا شناخته می‌شود با میانگین حداکثر دما ۱۵٫۱ درجه سانتی‌گراد در لیست شهرهای گرم کانادا قرار گرفته‌ است.

این شهر حدود هفت ماه از سال را بدون یخبندان است و بر این اساس پس از ویکتوریا و شهر ونکوور، سومین شهر با بیش‌ترین روز بدون یخبندان به شمار می‌رود. ابوتسفورد هم مرز با کشور آمریکا می‌باشد و برخورداری از شرایط آب و هوایی بسیار خوب، آن را به مکانی مناسب و عالی برای کشاورزی و تهیه محصولات دامی (لبنیات) بدل کرده است به طوری که در بازارهای محلی و فروشگاه‌های آن همواره محصولات تازه یافت می‌شود.

شهر ابوتسفورد برای مهاجرت و زندگی گزینه‌ی مناسبی است چرا که علاوه بر آب و هوای خوبی که از آن برخوردار می‌باشد، هزینه‌های زندگی در آن نسبت به شهرهای چون ونکوور به صرفه‌تر است.

کلونا در لیست شهرهای گرم کشور کانادا

کلونا از دیگر شهرهای ایالت بریتیش کلمبیا، نیز به عنوان یکی از گرم‌ترین شهرهای کشور کانادا معرفی شده است. متوسط حداکثر دمای این شهر ۱۴٫۷ درجه سانتی‌گراد بوده و حدود یک ماه از سال دمای آن به ۳۰ درجه سانتی‌گراد یا بیش از آن می‌رسد که همین امر آن را به نخستین شهر کانادا با بیش‌ترین تعداد روزهای گرم بدل کرده است. البته به سبب مجاورت و نزدیکی کلونا به دریاچه اوکاناگان و هم‌چنین وجود مناطق کوهستانی در اطراف، زمستان‌ها آب و هوای ملایم‌تری دارد.

کلونا علاوه بر این‌که می‌تواند مقصدی برای زندگی در کانادا باشد به جهت وجود سواحل زیبا، منطقه بزرگ ویژه اسکی، بخش قدیمی شهر با معماری زیبا، پارک‌های دیدنی و سرسیز برای تفریح و گردشگری نیز مناسب بوده و می‌توان آن را به عنوان مقصدی برای توریسم معرفی کرد.

شهر ویندزور استان انتاریو، گرم‌ترین شهر کانادا!!

شهر ویندزور استان انتاریو رقابت تنگاتنگی با ویکتوریا بر سر عنوان «گرم‌ترین شهر کانادا» دارد. در حقیقت اگر که برای محاسبه و تعیین گرم‌ترین شهر کانادا از شیوه‌ی دیگری استفاده شود و فاکتورهای دیگری لحاظ شوند، ویندزور ایالت انتاریو، به عنوان گرم‌ترین شهر کانادا شناخته می‌شود.

متوسط حداکثر دمای این شهر ۱۴٫۴ سانتی‌گراد می‌باشد و آب و هوای آن مرطوب قاره‌ای گفته شده است.

تابستان‌های ویندزور رطوبت و گرمای بالایی دارند به گونه‌ای که رطوبت آن به حدود ۷۰ درصد و دمای آن نیز به سی درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

این شهرکه از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار می‌باشد، در کرانه رود دیترویت قرار گرفته است و به عنوان شلوغ‌ترین نقطه مرزی کانادا و آمریکا شناخته می‌شود. آن دسته از افرادی که تمایل دارند در شهرهای چند فرهنگی زندگی کنند، شهر ویندزور برای آن‌ها گزینه‌ی خوبی به شمار می‌رود.

شهر ونکوور در لیست گرم‌ترین شهرهای کانادا

نام شهر بندری ونکوور نیز در لیست شهرهای گرم کانادا دیده می‌شود. شهری بزرگ که به سبب ساختار شهری خوب و مردمی خونگرم و مهربان گزینه ی مناسبی برای زندگی و به دلیل وجود جاذبه‌ها و اماکن توریستی بسیار، مقصدی برای گردشگری به شمار می‌رود.

متوسط حداکثر دمای شهر ونکوور ۱۳٫۹ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. ونکوور آب و هوای سرد و مرطوب اقیانوسی دارد. این شهر زمستان‌های سرد و بارانی و تابستان‌های گرم و به نسبت آفتابی را تجربه می‌کند.

اگر چه گرمای ونکوور به شدت شهری چون ویکتوریا که گرم‌ترین شهر کانادا لقب گرفته، نیست ولی به اندازه‌ای است که سبب گردیده تا دمای این شهر بسیار کم به زیر صفر رسیده و یخبندان رخ دهد. در واقع آب و هوای خوب و معتدل این شهر را می‌توان به سبب وجود کوه‌های راکی دانست زیرا این کوه‌های سر بر افراشته همچون سدی مانع از ورود سرمای قطب شمال به آن می‌شوند.

آب و هوای ونکوور در نخستین روزهای فصل بهار نسبتا سرد می‌باشد ولی به تدریج و با نزدیک شدن به فصل تابستان دما افزایش پیدا کرده و به ۲۳ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. با پایان یافتن تابستان و ورود به پاییز هوای این شهر ملایم می‌گردد اما بعد از مدتی و با نزدیک شدن به زمستان هوا سرد می‌گردد. البته سردی ونکوور به حدی نیست که افراد را اذیت کند.

ونکوور از لحاظ اقتصادی به عنوان یکی از اقتصادهای فعال کشور کانادا شناخته می‌شود چرا که تولید ناخالص داخلی آن بالغ بر ۱۳۰ میلیارد دلار می‌باشد. همچنین این شهر از نظر آموزشی جایگاه خوبی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است و جزو گزینه‌های برتر برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود.

دانشگاه های ونکوور دارای رشته های متنوعی می باشد. با توجه به هوای مناسب این شهر، دانشجویان ایرانی بسیاری در این شهر تحصیل می کنند. در صورتی که تمایل به تحصیل در کانادا دارید، می توانید با بررسی شرایط رشته های تحصیلی دانشگا ه های این شهر، جهت اخذ پذیرش تحصیلی و در نهایت درخواست ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. افرادی که برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا و ادامه تحصیل در کانادا اقدام می کنند، پس از اتمام دوره تحصیلی می توانند برای دریافت ویزای کار پس از تحصیلPGWP، اقدام کنند. سپس این افراد می توانند از طریق برنامه های اقامتی که پیش نیاز آنها تحصیلی و کار در کانادا است، جهت دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

همچنین افراد متاهلی که برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام می کنند همسر آنها نیز می تواند به صورت همزمان، برای ویزای همراه کانادا اقدام کند. ویزای همراه همسر دانشجویان، ویزای کاری کانادا است. در صورتی که همسر دانشجویان بین المللی در کانادا یک سال کار کند، می تواند از طریق برنامه هایی از قبیل برنامه تجربه کانادایی کانادا CEC، جهت دریافت کارت پی آر کانادا ( کارت اقامت دائم)، اقدام کنند. افرادی که موفق به دریافت کارت اقامت دائم کانادا می شوند، پس از سه سال زندگی در کانادا می توانند برای گرفتن پاسپورت کانادا اقدام کنند. دانشحویان بین المللی یک سال از سال هایی که در کانادا تحصیل کرده اند، جزو این سه سال مورد قبول بوده و تنها پس از گرفتن کارت اقامت دائم کانادا، بعد از ۲ سالمی توانند جهت دریافت پاسپورت و تابعیت کانادا اقدام کنند.

سنت کاترینز

از دیگر شهرها که در لیست گرم‌ترین شهرهای کانادا قرار گرفته است می‌توان به شهر سنت کاترینز در بخش جنوبی استان انتاریو اشاره کرد. متوسط حداکثر دمای این شهر که جزو گرم‌ترین شهرهای کانادا شناخته می‌شود به ۱۳٫۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سنت کاترینز در مجاورت با دریاچه‌های انتاریو و ایری می‌باشد و در نزدیکی آبشار نیاگارا واقع شده است و دارای آب و هوای سرد و مرطوب قاره‌ای است.

این شهر هم‌چنین یکی از از گرم‌ترین زمستان‌های منطقه شرق کانادا را دارا می‌باشد و در فصل زمستان روزهای بسیاری بدون آن‌که یخبندانی اتفاق بیفتد، سپری می‌شوند. البته این بدان معنا نیست که برف در این شهر نمی‌بارد.

سنت کاترینز سرسبز بوده و برای افرادی که می‌خواهند به شهری سرسبز و مقرون به صرفه از لحاظ هزینه‌های لازم برای گذران زندگی مهاجرت نموده و در آن سکونت کنند، گزینه‌ی بسیار خوبی است.

همیلتون در لیست گرم‌ترین شهرهای کانادا

همانطور که مشاهده می‌شود، گرم‌ترین شهرهای کشور کانادا در دو استان انتاریو و بریتیش کلمبیا قرار دارند و رقابت تنگاتنگی میان برخی از شهرهای این دو استان برای قرار گرفتن در لیست شهرهای گرم کانادا مشاهده می‌شود.

در این بخش و پس از معرفی شش شهر از این دو استان به شهر همیلتون در استان انتاریو می‌رسیم. شهر همیلتون در بخش جنوبی انتاریو واقع شده و به عنوان یکی از ده شهر بزرگ کانادا شناخته می‌شود و با میانگین حداکثر دمای ۱۳٫۱ درجه سانتی‌گراد جزو شهرهای گرم کانادا به شمار می‌رود.

همیلتون بهاری کوتاه با آب و هوای معتدل دارد اما تابستان‌ آن گرم می‌باشد به گونه‌ای که متوسط دمای آن به ۲۲ درجه سانتی گراد نیز می‌رسد، اما با رسیدن به فصل پاییز که کمی طولانی‌تر از فصول دیگر است هوا رو به معتدل شدن می‌رود و با ورود به زمستان هوای این شهر سرد می‌گردد.

این شهر ۱۸ روز از سال دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد یا بیش‌تر از آن را تجربه می‌کند و بیش از صد و هشتاد روز از سال را نیز بدون یخبندان سپری می‌کند.

شهر همیلتون برای مهاجرت و زندگی بسیار مناسب است چرا که از امنیت و خدمات بهداشتی خوبی برخوردار می‌باشد، از لحاظ اقلیم و آب و هوا مناسب بوده و هزینه زندگی در آن نسبت به دیگر شهرها متوسط بیان شده است.

شهر زیبای تورنتو

شهر زیبا و شلوغ تورنتو که تنها حدود هفتاد کیلومتر تا همیلتون فاصله دارد نیز در لیست شهرهای گرم کانادا قرار گرفته است. این شهر که در بخش شمال غربی دریاچه انتاریو و در نزدیکی مرز میان دو کشور کانادا و آمریکا واقع شده است با متوسط حداکثر دمای ۱۲٫۹ درجه سانتی‌گراد جزو شهرهای گرم کانادا شناخته می‌شود.

آب و هوای این شهر مرطوب قاره‌ای است و اگر چه میزان گرمای آن نسبت به دیگر شهرها بیشتر احساس می‌شود اما در میان فصول مختلف سال تنوع آب و هوایی فراوانی وجود دارد. تورنتو تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد با بارش نسبتا کم برف را تجربه می‌کند.

این شهر به دلیل دارا بودن استانداردهای بالا برای زندگی جزو مهم‌ترین شهرها برای مهاجرت و زندگی به خصوص در میان ایرانیان است و به سبب وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان نظیر برج معروف سی ان، مرکز خرید ایتون سنتر، اکواریوم ریپلی، باغ وحش دیدنی تورنتو و پارک کانادایی واندرلند به یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای سفر تبدیل شده است.

شهر اوشاوا

در لیست گرم‌ترین شهرهای کانادا نام شهر اوشاوا نیز به چشم می‌خورد. این شهر در شصت کیلومتری شهر توریستی و مهاجر پذیر تورنتو واقع شده است و مهاجرت به آن برای زندگی و سرمایه گذاری به سبب برخورداری از استانداردهای زندگی بسیار خوب و اقتصاد مناسب توصیه می‌شود.

اوشاوا به طور کلی آب و هوای سرد و معتدلی دارد اما نسبت به اکثر شهرها، جزو گرم‌ترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود چرا که در تابستان دمای آن به طور متوسط به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و میانگین تعداد روزهایی که این شهر دمای ۳۰ درجه یا بیشتر را تجربه می‌کند به دوازده روز می‌رسند. اوشاوا همچنین نزدیک به ۱۷۰ روز از سال را بدون یخبندان سپری می‌کند.

کانادا کشوری‌ است که زیبایی‌های طبیعی فوق العاده‌ای دارد از کوهستان‌های زیبا و یخچال‌های طبیعی گرفته تا دریاچه‌ها و جنگل‌های سرسبز که در کل دنیا تقریبا بی نظیر می‌باشد. اگر چه معرفی این کشور با تنوع اقلیم و آب و هوا به عنوان یک کشور سرد می‌تواند شایسته آن باشد اما امید داریم که توانسته باشیم شما را با گرم‌ترین شهر کانادا و برخی از گرم‌ترین شهرهای کانادا آشنا کرده باشیم، شهرهایی که اگر بخواهید اوقاتی را در فصل زمستان در خارج از خانه سپری کنید، به کت و یا دستکش بسیار گرم نیاز پیدا نخواهید کرد.

خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

موسسه مهاجرت یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص انواع ویزاهای کاری، مهاجرتی و ویزای دانشجویی کانادا، ویزای سرمایه گذاری کانادا، ویزای استارتاپ کانادا، انجام پرونده های مهاجرت کاری، و جاب آفر کانادا و کارت پی آر کاناداPR ، پاسپورت کانادا آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و ویزاهای کانادا، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور  رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

گرم ترین شهر های کانادا که ایرانیان در آن زندگی می کنند کدامند ؟

برخی از شهرهای بریتیش کلمبیا نظیر ونکوور، ویکتوریا، سنت کاترینز، و همچنین شهرهای ویندزور، همیلتون و اوشاوا در آنتاریو و شهر هلیفکس در نواسوکشیا از جمله گرم ترین شهرهای کانادا به حساب می آیند که ایرانیان در آن ها زندگی می کنند. ‌

گرم ترین شهر ها در کدام ایالت کانادا هستند؟

گرم ترین شهر های کانادا در ایالت کانادا می باشند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

پی آر کانادا (کارت اقامت دائم کانادا)
پی آر کانادا (کارت اقامت دائم کانادا)
پاسپورت کانادا ؛ راهنمای اخذ شهروندی کانادا
پاسپورت کانادا ؛ راهنمای اخذ شهروندی کانادا