کانادا

اپلای رشته تربیت بدنی

بررسی کامل رشته تربیت بدنی در کانادا

رشته تربیت بدنی، رشته‌ای مبتنی بر دانش حرکت شناسی و تمرین است که وجود آن برای بالا بردن سطح سلامت افراد هر جامعه‌ای در کنار دیگر علوم مرتبط با سلامت جسم و روان الزامی می‌باشد. به همین دلیل تربیت و آموزش افرادی که در این حوزه متخصص شناخته شوند به صورت آکادمیک برای به کار گیری در سِمت‌های شغلی مرتبط نظیر مشاور، مدرس و یا مربی ورزش در مراکز سلامت، مدارس، دانشگاه‌ها و باشگاه‌ها ضروری است از این رو برنامه آموزش نیروی متخصص در حوزه تربیت بدنی در دانشگاه‌های تمامی کشورها و در سطوح مختلف علمی وجود دارد. در کشور کانادا نیز به عنوان یک کشور پیشرفته با سطح علمی بالا، کیفیت زندگی بسیار خوب و اقتصادی قوی که به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی شناخته می‌شود برای تربیت افراد متخصص و کارآمد در حوزه ورزش و تربیت بدنی برنامه‌های آموزشی بسیاری برای مقاطع مختلف توسط دانشگاه‌های این کشور تدوین شده‌اند که پذیرش در آن‌ها علاوه بر کمک به کسب دانش تربیت بدنی بر اساس علم و با استفاده از متدهای روز می‌تواند زمینه‌ای برای اخذ اقامت و اشتغال در این کشور پیشرفته باشد.

 اپلای رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

اگر که شما جزو آن گروه از افرادی هستید که هدف آنان تحصیل در رشته تربیت بدنی در یک کشور پیشرفته است، یا جزو اشخاصی هستید که برای ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی به دنبال اخذ ویزا از یک کشور با سطح علمی بالا می‌باشند و یا جزو افرادی می‌باشید که می‌خواهند برای اشتغال و زندگی به کانادا مهاجرت کنند، تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا به شما پیشنهاد می‌شود چرا که علاوه بر تحصیل می‌توان برای اقامت و اشتغال در موقعیت شغلی خوب با حقوق مناسب اقدام کرد. در ادامه این مطلب هر آن‌چه که نیاز است درباره رشته تربیت بدنی در کانادا بدانید نظیر شرایط تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا، بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا، درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا، ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا و دکتری تربیت بدنی در کانادا نگاشته شده است.

گرایش‌های رشته تربیت بدنی در کانادا

رشته تربیت بدنی در کانادا در گرایش‌های مختلفی ارائه می‌شود که افراد طبق علاقه و بازا کار موجود برای هر یک از گرایش‌ها در منطقه‌ای که متقاضی تصمیم به زندگی و کار در آن دارد، برای پذیرش و تحصیل در گرایش مورد نظر اقدام کرده و درخواست خود را با ارائه مدارک و مستندات لازم بر اساس شرایط تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا ارائه کند. برخی از گرایش‌های موجود برای ادامه تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا عبارتند از:

  • رفتار حرکتی
  • فیزیولوژی ورزشی
  • گرایش بیومکانیک ورزشی
  • گرایش مدیریت ورزشی
  • گرایش روانشناسی ورزشی
  • آسیب شناسی (عمده موضوعات مورد بحث در این گرایش مرتبط با امدادگری ورزشی و تربیت بدنی ویژه معلولان است.)

شرایط تحصیل در کارشناسی تربیت بدنی در کانادا

دوره کارشناسی تربیت بدنی دوره‌ای چهار ساله می‌باشد که افراد متقاضی تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا پس از اتمام دوره دبیرستان در هر رشته‌ای، و در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای ورود به آن درخواست داده و به تحصیل بپردازند. در این دوره غالبا دروس، مبانی و مباحث کلی و عمومی مرتبط با تربیت بدنی نظیر اصول و مبانی علوم ورزشی و شیوه‌های آموزش تربیت بدنی ارائه می‌شوند. از شرایط عمومی و متداول برای اخذ پذیرش دوره کارشناسی و ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا می‌توان به دارا بودن مهارت زبان انگلیسی و مدارک زبان مورد تایید کانادا برای اثبات آن، گذراندن دوره دوازده ساله دیپلم، برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا، ارائه ریزنمرات دوره دبیرستان و برخورداری از معدل خوب و نداشتن سوء پیشینه اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: تمکن مالی برای مهاجرت به کانادا


موسسه مهاجرتی یوکن خدمات اخذ پذیرش تحصیلی کانادا، ویزای دانشجویی کانادا و نگارش انگیزه نامه تحصیلی ، استادی پلن را تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید.

شرایط تحصیل در ارشد تربیت بدنی در کانادا

ارشد تربیت بدنی در کانادا یکی دیگر از مقاطعی است که متقاضیان تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا قادر هستند در صورت برخورداری از شرایط تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا برای این دوره، توسط هر یک از دانشگاه ها، برای اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. ارشد تربیت بدنی در کانادا عموما دو ساله می‌باشد و دانشجویان این دوره غالبا آن‌چه را که در دوره کارشناسی به صورت کلی آموزش دیده‌اند بر اساس گرایش انتخاب شده به شکل تخصصی ادامه می‌دهند. از مباحث و مبانی که در ارشد تربیت بدنی در کانادا مورد مطالعه قرار می‌گیرند می‌توان به موضوعات حقوقی ورزش (تربیت بدنی)، آمادگی جسمی معلولان و همچنین حرکت شناسی پیشرفته اشاره نمود. برای تحصیل در مقطع ارشد تربیت بدنی در کانادا شخص می‌بایست دوره کارشناسی را گذرانده باشد، از مهارت مناسب زبان انگلیسی یا فرانسوی، به عنوان زبان رسمی مردم کانادا برخوردار باشد، تمکن مالی خود را به اثبات برساند، توصیه نامه و انگیزه نامه تحصیلی را تدوین و ارائه نماید، همچنین لازم است اگر که متقاضی دارای گپ تحصیلی است آن را توجیه نماید. داشتن ارشد تربیت بدنی در کانادا باعث می‌شود که فرد راحت‌تر از اشخاصی که دارای کارشناسی این رشته هستند برای فرصت‌ های شغلی همچون تدریس در مدارس و یا حوزه‌های کاری مرتبط با تحقیق و پژوهش درخواست داده و استخدام گردد.

شرایط تحصیل در دکتری تربیت بدنی در کانادا

دوره دکتری تربیت بدنی در کانادا از دیگر مقاطع برای ادامه تحصیل در این رشته است که تنها آن گروه از افرادی که واجد شرایط برای اخذ پذیرش و مهاجرت برای امر تحصیل در دکتری تربیت بدنی در کانادا هستند می‌‌توانند برای آن به دانشگاه مورد نظر درخواست دهند. داشتن مهارت بسیار خوب در حوزه زبان انگلیسی (یا فرانسوی)، ارائه مدارک دوره‌های تحصیلی قبلی نظیر مدرک ارشد تربیت بدنی، ارائه انگیزه نامه (نشان دهنده‌ی اهداف فرد متقاضی از تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا است)، ارائه توصیه نامه، تدوین و ارائه رزومه علمی، پژوهشی و کاری، برخورداری از تمکن مالی از جمله شرایطی هستند که عموما و در اکثر دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا و در مقطع دکتری ذکر شده‌اند. افرادی که قصد دارند رشته تربیت بدنی را در دانشگاه های کانادا و در این دوره ادامه دهند عموما به دنبال برطرف نمودن موانع و سختی‌های در حوزه تربیت بدنی در کانادا با یافتن راهکارهایی درست و علمی می‌باشند. آن‌ها با مطالعه، تحقیق و پژوهش علاوه بر این‌که می‌خواهند به پیشرفت رشته تربیت بدنی کمک کنند در جهت آگاهی سازی انسان‌ها و شناساندن تاثیر ورزش بر جسم، روح و روان به آن‌ها تلاش می‌کنند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط ویزای کار در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


رشته تربیت بدنی در دانشگاه های کانادا

رشته تربیت بدنی در دانشگاه کانادا

رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های کانادا را می‌توان از بهترین رشته‌ها برشمرد که علاقمندان بسیاری از سراسر جهان به سبب وجود امکانات آموزشی عالی و سطح علمی بالا تمایل به اخذ پذیرش و دریافت ویزا تحصیلی برای آن دارند. رشته تربیت بدنی در دانشگاه های کانادا (دانشگاه های خصوصی و دولتی) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در گرایش‌ های گوناگون ارائه می‌شود. اگر چه تمامی دانشگاه های کانادا از سطح علمی خوبی برخوردار هستند اما برخی از آن‌ها به طور ویژه برای ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا جزو برترین‌ها به شمار می‌روند. دانشگاه مونت رویال در غرب کانادا، دانشگاه مک ایوان، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مانیتوبا برای رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی و دانشگاه ویکتوریا از جمله این دانشگاه ها می‌باشند. ناگفته نماند که برای تحصیل در هر مقطع و هر دانشگاهی لازم است متقاضی برای اخذ پذیرش از آن دانشگاه با ارائه مدارک و مستندات لازم بر اساس شرایط تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا از سوی آن دانشگاه خاص، اقدام کند.


بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا


البته علاوه بر دانشگاه‌ها، رشته تربیت بدنی در کالج کانادا نیز ارائه و تدریس می‌شود که متقاضیان پس از اتمام دوره دبیرستان می‌توانند برای تحصیل در رشته تربیت بدنی و اخذ مدرک مرتبط در کالج‌های ارائه دهنده‌ی این رشته ثبت نام کنند.

تحصیل در کانادا همواره سریع ترین راه مهاجرت به کانادا است. و امکان گرفتن ویزای کار کانادا و همچنین اخذ اقامت کانادا ( کارت پی آر کانادا) را مهیا می کند.

بورسیه رشته تربیت بدنی در کانادا

برای دانشجویان رشته تربیت بدنی در دانشگاه های کانادا بورسیه‌هایی تعیین شده‌اند که دانشجویان در صورت داشتن شرایط که عموما شامل صلاحیت علمی و برخورداری از مقالات و تحقیقات پژوهشی در حوزه ورزش هستند، می‌توانند برای دریافت آن‌ها به عنوان کمک هزینه تحصیلی اقدام کنند. این کمک هزینه‌ها که در انواع مختلفی چون فاند و گرنت هستند در تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا کمک بسزائی خواهند بود.

کد مشاغل رشته تربیت بدنی در کانادا

همچون دیگر مشاغل کانادا، مشاغل مرتبط با رشته تربیت بدنی در کانادا نیز در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل یا همان NOC که مخفف شده عبارت « Occupational ClassficationNational» می‌باشد قرار گرفته‌اند و کد ویژه ۰۵۱۳ به آن‌ها تعلق گرفته است. آن گروه از دانشجویان که به ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا پرداخته‌ و پس از اتمام تحصیل به دنبال کار در کانادا هستند و به طور کلی افراد متقاضی اشتغال در شغل‌های مرتبط با رشته تربیت بدنی در کانادا می‌توانند با بررسی این کد و مشاغل وابسته به آن به توصیفی کلی درباره این مشاغل دست پیدا کنند.

بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا

بر اساس بررسی‌ها و تجزیه و تحلیل‌های مرتبط با فرصت‌های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان این رشته، مقدار بیکاری در مشاغل رشته تربیت بدنی و تعداد متقاضیان، می‌توان بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا را بازاری متعادل طی سال‌های اخیر دانست که میزان عرضه فرصت شغلی به سبب توسعه و نیاز به جایگزینی، و تقاضا برای به کار گیری افراد متقاضی شغل‌های مرتبط با رشته تربیت بدنی در کانادا، در یک سطح و نزدیک به هم قرار دارند. طبق آن‌چه که بیان گردید و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۰ میلادی بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا همچنان به صورت متعادل باقی بماند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص ویزای کار در کانادا در کانال یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

فرصت‌های شغلی رشته تربیت بدنی در کانادا

خوب بودن بازار کار رشته تربیت بدنی در کانادا نشان دهنده‌ی این موضوع است که برای فارغ التحصیلان گرایش‌ها و مقاطع مختلف رشته تربیت بدنی در این کشور نظیر فارغ التحصیلان دکتری تربیت بدنی در کانادا فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در ارگان‌های دولتی و خصوصی وجود دارد که افراد بر اساس میزان تحصیلات و علاقه خود می‌توانند برای اشتغال در هر یک از آن‌ها درخواست دهند. معلم تربیت بدنی، مدیر یا مربی ورزشی، مدیر کمپ تمرین، طراح لباس‌های ورزشی، مدیر باشگاه، مشاور تناسب اندام یا سلامت، ماساژور ورزشی و مربی شخصی تنها برخی از فرصت‌های شغلی موجود برای افرادی است که به تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های کانادا پرداخته‌اند.

فرصت شغلی معلم تربیت بدنی یکی از فرصت‌های شغلی پر طرفدار میان فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در کانادا است. معلم تربیت بدنی وظیفه دارد انواع ورزش‌ها را به دانش آموزان بیاموزد و آن‌ها را از فواید داشتن فعالیت‌های بدنی مستمر آگاه سازد و درباره ورزش و ارتباط آن با رشد جسمی و سلامت روان اطلاعاتی را به دانش آموزان بدهد. معلم تربیت بدنی برای انجام درست وظایف و مسئولیت‌های خود می‌بایست از دانش علوم ورزشی و علوم بهداشتی برخوردار باشد و از کار کردن با دانش آموزان سنین مختلف لذت ببرد.

درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا

درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا چقدر است؟ این پرسش از مهم‌ترین و عمده‌ترین سوالاتی است که متقاضیان تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا می‌پرسند چرا که تحصیل یکی از مقدمات اشتغال و کسب درآمد برای گذران زندگی است و اکثر افراد به دنبال دریافت حقوق مناسب و بالا هستند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته متوسط درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا حدود ۸۰ هزار دلار کانادا در سال یا به عبارتی حدود ۴۰ دلار در ساعت است که این میزان نیز طبق سِمت و سابقه شغلی می‌تواند کم‌تر و یا بسیار بیشتر (بالغ بر صد هزار دلار در سال) باشد. نا گفته نماند که حداقل درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا حدود ۵۰ هزار دلار کانادا در سال خواهد بود

هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا

 و در پایان مطلب به هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه کانادا اشاره می‌شود. هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا شامل شهریه رشته تربیت بدنی در دانشگاه کانادا، هزینه امور تحقیقاتی و مخارج زندگی در کانادا است که بر اساس دانشگاه مورد نظر و شهر محل تحصیل متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین می‌توان هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا را بین بیست تا سی هزار دلار کانادا دانست. البته وجود انواع فاندها و بورسیه‌های تحصیلی برای رشته تربیت بدنی در دانشگاه های کانادا که با هدف حمایت و کمک مالی به دانشجویان ارائه گردیده‌اند، سبب شده‌اند که مقدار هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا بسیار کم‌تر از مقدارگفته شده باشد.


بیشتر بخوانید: شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا


خدمات موسسه مهاجرتی یوکن کانادا

موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت خانم نازنین بیتاژیان مشاور رسمی مهاجرت کانادا، فارغ‌التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا و استرالیا، با ثبت دو دفتر مهاجرتی به نام UCAN IMMIGRATION SERVICES در این دو کشور فعالیت می‌کند. این موسسه با سال‌ها تجربه در خصوص خدمات مشاوره تحصیلی و پرونده‌های اقامتی و مهاجرتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فوق را تحت نظارت مستقیم مشاور این موسسه ارائه می‌کند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی کانادا و پرونده های مهاجرت کاری اسکیل ورکر می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی چقدر است ؟

هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی با توجه به دانشگاه انتخابی متغیر است. میانگین هزینه تحصیل در این رشته بیست هزار دلار سالیانه است.

درآمد رشته تربیت بدنی در کانادا چقدر است؟

درآمد رشته تربیت بدنی با توجه به سابقه کار و نوع کار متفاوت است. درآمد این رشته در کانادا حدودا” ساعتی ۴۰ دلار می باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

عکاسی در کانادا؛ بررسی کامل از تحصیل تا اشتغال
عکاسی در کانادا؛ بررسی کامل از تحصیل تا اشتغال
ایالت کبک کانادا
ایالت کبک کانادا