ویزای تحصیلی کانادا (دانشجویی و دانش آموزی)

تحصیل در کانادا ۲۰۲۲ ( شرایط مهاجرت تحصیلی کانادا + هزینه ها)

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحصیل در کانادا یکی از راه های ورود سریع به این کشور می باشد. کانادا یکی از برترین مقاصد دانشجویان بین المللی در جهان می باشد. سالانه بیش از ۳۵۰ هزار نفر دانشجوی بین المللی برای تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش تحصیلی کانادا اقدام می کنند. وجود دانشگاه های تراز اول جهانی، فرصت های شغلی پس از تحصیل در کانادا، زندگی در محیطی امن با ثبات اقتصادی، این کشور را جزو انتخاب های اول متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا قرار داده است. همچنین دریافت ویزای کار پس از تحصیل PGWP و در نهایت اخذ اقامت دائم کانادا از دیگر مزایای تحصیل در کانادا می باشد. شرایط تحصیل در کانادا با توجه به مقطع تحصیلی و نوع مرکز آموزشی انتخابی متفاوت می باشد. همچنین ترم های تحصیلی در کانادا و شرایط سنی تحصیل در کانادا با توجه به نوع مرکز آموزشی متفاوت می باشد. به عنوان مثال شرایط سنی تحصیل در کالج های کانادا، و ترم های تحصیل در کالج های کانادا با دانشگاه های کانادا متفاوت می باشد. در خصوص شرایط تحصیل در کانادا ۲۰۲۲، سوال های متعددی شده است که در این مقاله تلاش شده به سوال های مشترک و مهم از قبیل: شرایط سنی تحصیل در کانادا، مقاطع تحصیلی در کانادا، شرایط پذیرش در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در کانادا و مدارک مورد نیاز مهاجرت به کانادا برای تحصیل پاسخ داده شود.

دلایل انتخاب کانادا به عنوان بهترین کشور برای تحصیل

پنج فاکتور زیر دلایل انتخاب کانادا به عنوان بهترین کشور برای تحصیل را عنوان می نماید .

کیفیت آموزش و تحصیل در کانادا

یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا، کیفیت آموزش می باشد. اعتبار جهانی مدارک تحصیلی مدارس، کالج و دانشگاه های کانادا با موسسات آموزشی ایالات متحده، استرالیا و انگلیس برابر می باشد. موسسات آموزشی و دانشگاه های کانادا به طور مداوم عملکرد خوبی داشته واز رنکینگ جهانی و رتبه خوبی برخوردارند. در کانادا طیف وسیعی از موسسات کانادایی برای انتخاب جهت ادامه تحصیل در حرفه مورد نظر متقاضیان وجود دارد .

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل

هزینه یکی از مهم ترین موانع دانشجویانی ست که قصد تحصیل در موسسات آموزشی و دانشگاه های خارج را دارند . به عنوان مثال میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا حدود ۱۶٫۸۰۰ دلار می باشد در حالی که هزینه تحصیل در ایالات متحده ۲۵٫۰۰۰ دلار، در استرالیا ۲۴٫۰۰۰ دلار و در انگلیس ۲۱٫۴۰۰ دلار می باشد.

علاوه بر پرداخت شهریه، دانشجویان بین المللی هزینه های مسکن و زندگی روزانه نیز دارند. هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای دیگر که دانشگاه هایی با رتبه بالای جهانی دارند به طورچشمگیری متفاوت می باشد. تقریبا” میانگین هزینه زندگی در سال برای دانشجویان بین المللی ۱۳٫۰۰۰ دلار می باشد. ترکیب میانگین هزینه سالیانه زندگی و میانگین هزینه شهریه سالانه دانشجویان بین المللی در کانادا به وضوح مقرون به صرفه ترین گزینه در کشورهای برتر برای تحصیل به شمار می آید .

کشورشهریه تحصیلی_ هزینه زندگی
کانادا۲۹٫۸۰۰ دلار
انگلیس۳۵٫۰۰۰ دلار
آمریکا۳۶٫۶۰۰ دلار
استرالیا۴۲٫۱۰۰ دلار

اجازه کار همزمان با تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

اگر چه کانادا یکی از گزینه های نسبتا مقرون به صرفه برای تحصیل می باشد ولی شکی نیست که تحصیل در خارج از کشور با هزینه های بسیاری همراه می باشد. دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند جهت تامین بخشی از هزینه های خود همزمان با تحصیل کار نمایند. کار همزمان با تحصیل در کانادا حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در طول دوره تحصیلی می باشد. همچنین دانشجویان بین المللی در هنگام تعطیلات دانشگاه از قبیل تعطیلات تابستانی می توانند به صورت تمام وقت کار نمایند.

امنیت

یکی دیگر از دلایل انتخاب دانشجویان برای تحصیل در کانادا، امنیت این کشور می باشد. تحصیل در خارج از کشور با توجه به دوری از خانواده و دوستان می تواند نگران کننده باشد. موسسه اقتصاد و صلح Institute for Economics & Peace ، کانادا را به عنوان هشتمین کشور صلح آمیز جهان معرفی کرده است. کانادا یک دولت منتخب دموکراتیک دارد و حقوق و آزادی های اساسی کسانی که در کانادا زندگی می کنند توسط منشور حقوق و آزادی های کانادا محافظت می گردد. کانادا به عنوان یک جامعه بدون تبعیض از شهرت بین المللی برخوردار است. مهاجران یک پنجم کل جمعیت کانادا را تشکیل می دهند و قوانین کانادا این اطمینان را فراهم می نماید که همه مردم صرف نظر از شرایط شان از تبعیض در امان باشند.

تحصیل در کانادا و اخذ اقامت دائم

تحصیل در کانادا با وضعیت اقامت موقت همراه است. معمولا با پایان دوره تحصیلی، ویزای دانشجویی نیز منقضی می گردد و دانشجویان بین المللی می بایست پس از آن به کشور خود برگردند. کانادا دارای برنامه های مهاجرتی متنوعی می باشد و این فرصت را برای دانشجویان بین المللی مهیا می سازد تا پس از اتمام دوره تحصیلی، برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند. همچنین گزینه ای همانند مجوز کار پس از تحصیل در کانادا PGWP نیز به دانشجویان بین المللی کانادا این امکان را می دهد تا پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار در این کشور شده و تجربه کاری کانادایی بدست آورند. اکثر استان های کانادا دارای برنامه اقامتی هستند که پیش نیاز آنها تجربه تحصیل و کار در کانادا است. همچنین برنامه های اقامتی فدرال، همانند برنامه نیروی ماهر فدرال، امتیاز های اضافه ای برای سابقه کار و تحصیل در کانادا، در نظر گرفته اند.

فرصت های اقتصادی کانادا

کانادا یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان می باشد. بنابراین فرصت ها و موقعیت های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان کانادا مهیا می باشد. این موضوع یکی دیگر از فاکتورهای مهم انتخاب کانادا بعنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی می باشد. دانشجویان بین المللی همزمان با تحصیل خود این فرصت را خواهند داشت تا با شبکه حوزه تخصص خود ارتباط برقرار نمایند و ضمن اشتغال همزمان با تحصیل بعد از اتمام دوره تحصیلی جذب بازار کار تخصصی خود گردند. با توجه به اینکه تجربه کار کانادایی برای کارفرمایان کانادا با اهمیت می باشد ، بنابراین دانشجویانی که در حین تحصیل کار می کنند سریع ترمی توانند جذب بازار کار در کانادا شوند. دانشجویان بین المللی در صورت تصمیم به بازگشت به کشور خود نیز با توجه به اخذ مدرک بین المللی معتبر و مهارت و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، درهای اشتغال در شرکت های داخلی و یا بین المللی را برای خود باز می نمایند. همچنین تجربه کار و مدارک تحصیلی کانادا در همه جای دنیا با ارزش و با اهمیت می باشد و شانس فارغ التحصیلان کانادا جهت دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان دیگر کشورهای نیز افزایش می یابد.

مزایای تحصیل در کانادا

مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر است.

  • افزایش امتیاز در برنامه های مهاجرتی به واسطه تحصیل در کانادا
  • واجد شرایط شدن برای برنامه هایی که یکی از شرایط آنها تحصیل در کانادا می باشد
  • اخذ ویزای کار بعد از تحصیل
  • کسب امتیاز در برنامه های مهاجرتی، بابت سابقه کار در کانادا
  • واجد شرایط شدن برای برنامه هایی که یکی از شرایط آنها داشتن تجربه کاری کانادایی می باشد
  • دوره تحصیل و یا کار در کانادا ، هنگام درخواست برای پاسپورت کانادایی (سیتیزن شیپ) یک سال محاسبه شده و متقاضیان پس از اخذ PR، می توانند سریعتر جهت دریافت پاسپورت کانادا اقدام نمایند.
  • همچنین متقاضیان برنامه های مهاجرتی با داشتن سابقه کار و تحصیل کانادایی در برنامه هایی رقابتی، نظیر برنامه مهاجرت نیروی ماهر فدرال در سیستم اکسپرس اینتری افزایش امتیاز قابل توجهی خواهند داشت.
  • در صورتی که متقاضی مهاجرت تحصیلی کانادا، متاهل باشد می تواند برای همسر خود درخواست ویزای کار نماید . در صورتی که همسر متقاضی در کانادا یک سال کار نماید، می تواند از طریق برنامه تجربه کانادایی جهت اخذ اقامت اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: شرایط کارشناسی ارشد مجدد در کانادا؛ هزینه‌ی ارشد مجدد در کانادا

شرایط کلی تحصیل در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در همه مقاطع تحصیلی از دوره دبستان و متوسطه تا دوره های تحصیلات تکمیلی امکان پذیر می باشد . در این میان متقاضیانی که پس از اتمام دوره های متوسطه تمایل به ورود به بازار کار دارند می توانند با انتخاب دوره های کالج های کانادا با اخذ گواهی نامه های مختلف خود را برای ورود به بازار کار آماده نمایند . با توجه به حضور شرکت های بین المللی در کانادا، این کشور از پتانسیل بالایی جهت جذب نیروی کار برخوردار است و فارغ التحصیلان کانادا فرصت های شغلی متنوعی را خواهند داشت .

افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در کانادا در مقاطع دانشگاهی را دارند باید پس از دریافت دیپلم برای تحصیل در کانادا از یکی از موسسات آموزشی معتبر که دارای کد DLI می باشند اقدام کنند. شرایط تحصیل در کانادا با توجه به نوع دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت می باشد. به صورت کلی دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان شرایط تحصیلی دانشجویان از قبیل: ریز نمرات، معدل و رزومه تحصیلی را بررسی می کنند. هر چقدر دانشجویان از رزومه تحصیلی بالاتری برخوردار باشند، شانس بیشتری در دریافت پذیرش از دانشگاه های رنکینگ برتر کانادا را خواهند داشت. یکی دیگر از فاکتور های مهم در مهاجرت تحصیلی به کانادا، مدرک زبان می باشد. داشتن نمره زبان بالا، گرفتن شرایط تحصیل در کانادا را تسهیل می نماید.

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کانادا باید جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. متقاضیان پس از طی کردن مراحل مختلف از قبیل انتخاب رشته، انتخاب موسسه آموزشی مربوطه، پرداخت کل و یا بخشی از هزینه دوره تحصیلی مربوطه می بایست برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا اقدام نمایند. این مرحله یکی از حساس ترین و مهمترین قسمت های پروسه مهاجرت به کانادا برای تحصیل می باشد. متقاضیان مهاجرت به کانادا برای تحصیل در صورتی که در این خصوص اطلاعات کافی ندارند، باید حتما با افرادی که در این خصوص تجربه و اطلاعات کافی دارند مشورت نمایند. مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت کانادا یکی از بهترین گزینه ها در این مسیر می باشد. چرا که کوچک ترین اشتباه در این مرحله می تواند در نتیجه و تصمیم نهایی افیسر تاثیر منفی بگذارد.

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص مهاجرت تحصیلی و اپلای برای بهترین رشته های کانادا و دریافت ویزای تحصیلی آماده ارائه خدمات ویزای تحصیلی و پذیرش می باشد. از دیگر خدمات موسسه مهاجرت کانادا یوکن، انواع ویزای سرمایه گذری کانادا، ویزای مهاجرت کاری کانادا، ویزای اسکیل ورکر کانادا، ویزای استارتاپ کانادا می باشد. متقاضیان بهترین رشته ها برای اپلای به کانادا می توانند جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاورین ما از طریق تلفن های موجود در وب سایت با ما در تماس باشند.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا با سال های تجربه موفق در خصوص اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده ارائه مشاوره تحصیلی در کانادا می باشد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در کانادا باید با در نظر گرفتن شرایط تحصیل در مدارس کانادا برای مهاجرت تحصیلی کانادا اقدام کنند. مهاجرت به کانادا برای تحصیل دانش آموزی و شرایط سنی تحصیل در کانادا در مقاطع ابتدایی و متوسطه از سن ۶ سالگی می باشد. سیستم آموزشی در ایالت های مختلف کانادا کمی متفاوت می باشد. مهاجرت دانش آموز به کانادا در همه مقاطع تحصیلی مدارس امکان پذیر می باشد. شرایط تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیلی مدارس با توجه به ایالت محل تحصیل دانش آموزان کمی متفاوت می باشد.

تحصیل در کانادا و سیستم آموزشی مدارس کبک

تحصیل در ایالت کبک کانادا ۱۱ سال و به دو دوره Elementary School و Secondary School تقسیم می گردد.

  • تحصیل در دوره Elementary School شش سال می باشد.
  • تحصیل در دوره Secondary School پنج سال می باشد.

دانش آموزان مدارس کبک کانادا پس از اتمام ۱۱ سال دوره تحصیلی باید برای ادامه تحصیل در کالج های کانادا اقدام نمایند.

تحصیل در کانادا و سیستم آموزشی مدارس نیوبرانزویک ، پرنس ادوارد و ساسکاچوان

مهاجرت به کانادا برای تحصیل در مدارس نیوبرانزویک، پرنس ادواردو ساسکاچوان در سه دوره Elementory School و Middle Level و Secondary School امکان پذیر می باشد.

  • تحصیل در دوره Elementory School شش سال می باشد.
  • تحصیل در دوره Middle Level سه سال می باشد.
  • تحصیل در Secondary School دوره سه سال می باشد.

دانش آموزان پس از اتمام دوره متوسطه می توانند در کالج و یا دانشگاه های کانادا ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در کانادا و سیستم آموزشی مدارس در دیگر ایالت های کانادا

تحصیل در ایالت های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوفاندلند و لابرادور، نوروست، نوا اسکوشیا، نوناووت، انتاریو و یوکان به ۲ دوره تقسیم می گردد. عموما” تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان از ۱۵ سالگی می باشد.

  • تحصیل در دوره Elementory School هشت سال می باشد.
  • تحصیل در Secondary School دوره چهار سال می باشد .

دانش آموزان پس از اتمام دوره متوسطه می توانند در کالج و یا دانشگاه کانادا ادامه تحصیل دهند.

بیشتر بخوانید: دبیرستان‌های کانادا، شرایط ثبت نام و هزینه‌ها + انواع دبیرستان‌ها در کانادا

شرایط تحصیل در کالج های کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. بهترین شرایط سنی برای تحصیل در کانادا در مقاطع کالج، از سن ۱۸ تا ۲۵ سالگی می باشد. افرادی که سن بالاتری دارند، محدودیتی برای تحصیل در کالج های کانادا نخواهند داشت ولی شانس اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای آنها ضعیف می باشد. اعتبار کالج های کانادا، نزد کارفرماهای کانادا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و فارغ التحصیلان کالج های کانادا می توانند در مشاغل مرتبط با رشته تخصصی خود، مشغول به کار شوند.

  • تحصیل در کانادا برای مقاطع کالج، از سن ۱۸ سالگی و در صورت داشتن مدرک(حداقل دیپلم) امکان پذیر می باشد. کالج های کانادا رشته های متنوعی متناسب با سلایق متقاضیان ارائه می دهد.
  • هزینه تحصیل در کالج های کانادا متناسب با رشته تحصیلی حداقل از سالی ۱۰٫۰۰۰دلار کانادا شروع می گردد.
  • طول دوره تحصیلی در کالج های کانادا در رشته های مختلف از یک سال تا ۴ سال می باشد.
  • امکان تحصیل در برخی کالج ها کانادا به صورت مشروط (کاندشنال) و بدون مدرک زبان، در صورت نداشتن مدرک زبان میسر می باشد.
  • ترم های تحصیلی در کانادا در مقاطع کالج، از ترم های دانشگاه های کانادا متنوع تر می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا

شرایط تحصیل در کانادا در مقاطع دانشگاهی، با توجه به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. مقاطع تحصیلی در کانادا در دانشگاه ها شامل: لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در کانادا می باشد. تحصیل در کانادا در هر یک از این مقاطع تحصیلی نیازمند ارائه مدارک تحصیلی دوره پیشین می باشد. ارائه مدرک زبان نیز یکی دیگر از مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های کانادا است. تحصیل در کانادا نیازمند پرداخت شهریه دوره مربوطه می باشد. بعضی از دانشگاه ها در برخی از دوره های تحصیلی اقدام به ارائه بورسیه می نمایند. امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دوره لیسانس در کانادا بسیار نادر و برای دوره فوق لیسانس در کانادا در برخی موارد به صورت تامین بخشی از هزینه تحصیلی امکان پذیر می باشد. ادامه تحصیل در مقاطع دکترا در کانادا به وسیله بورسیه، برای دانشجویان ممتاز و افرادی که از رزومه تحصیلی خوبی برخوردارند، مهیا می باشد. این افراد می توانند با بررسی شرایط بورسیه دانشگاه های کانادا با مکاتبه و ارائه رزومه تحصیلی خود، در این خصوص اقدام کنند.

تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف

همانطور که به آن اشاره شد، تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف نیازمند داشتن شرایط مورد نیاز آن مقطع می باشد.

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط امکان پذیر می باشد. بهترین شرایط سنی تحصیل در کانادا برای دوره لیسانس از ۱۸ تا ۲۸ سالگی می باشد. ادامه تحصیل در کانادا برای مقطع لیسانس، نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر کانادا دارد. شرایط پذیرش در این دانشگاه ها با توجه به رتبه و رنکینگ دانشگاه متفاوت می باشد. دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به کانادا برای مقطع لیسانس باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند. مدرک زبان آیلتس یکی دیگر از مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در این دوره تحصیلی می باشد. ثبت نام در برخی از دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس بدون مدرک زبان، بصورت مشروط و تحصیل بدون مدرک زبان، امکان پذیر می باشد. (بیشتر بخوانید: تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان) هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس، حداقل از سالی ۱۷۰۰۰ دلار کانادا شروع می شود. طول دوره تحصیلی در مقطع ارشد کانادا ۳ الی ۴ سال است.

تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا برای دانشجویانی که دارای مدرک لیسانس هستند امکان پذیر است. شرایط ادامه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت می باشد. اکثر دانشگاه های کانادا با توجه به معدل دانشجویان و نمره مدرک زبان، اقدام به پذیرش دانشجویان می کنند. ثبت نام در این مقطع تحصیلی بدون مدرک زبان سخت تر از مقطع لیسانس می باشد. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در مقطع ارشد، آیلتس ۶٫۵ می باشد. هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس، حداقل سالی ۱۸٫۰۰۰ دلار کانادا است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا که دارای مدرک فوق لیسانس می باشند نیز، در صورت تمایل مجددا” می توانند برای این مقطع تحصیلی اقدام کنند. بهترین شرایط سنی تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، تا سن ۳۰ سالگی است. متقاضیانی که سن آنها بیشتر از ۳۰ می باشند نیز، می توانند با ارائه استادی پلن قوی، گپ تحصیلی را توجیح نموده و جهت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنند. طول دوره تحصیلی در مقطع فوق لیسانس کانادا، ۲ سال است. اقامت کانادا از طریق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد یکی از راه های آسان و سریع ورود به کانادا می باشد.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

شهروندان کانادا از سرمایه گذاری قابل توجه دولت در آموزش عالی بهره مند خواهند شد. این موضوع هزینه تحصیل برای دانشجویان را کم خواهد مود و در نتیجه آن هزینه تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه های کانادا می تواند تقریبا نصف هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی باشد. در سال تحصیلی ۲۰۱۹، میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا ۸۰۰۰ دلار کانادا بود. دانشگاه ها معمولا این مبلغ را بر اساس شهریه های پرداخت شده برای هر ترم و همچنین هزینه های اداری محاسبه می کند. هزینه تحصیل در مقاطع کارشنسی ارشد با توجه به هزینه های دانشگاه ها و امکاناتی که دانشگاه ها ارائه می دهند متقاوت می باشد . برخی رشته های تحصیلی ممکن است بواسطه نیزا به امکاناتی خاص ، هزینه های بالاتری باشند .ر این خصوص میتوان به رشته های حوزه سلامت وبهداشت منند پزشکی اشاره نمود . متقاضیان می توانند هزینه های دقیق هر رشته را در وب سایت دانشگاه ها بصورت جز به جز بررسی نمایند .

دانشگاه های کانادا سالانه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا و از فرهنگ های مختلف دارد. هزینه های کارشناسی ارشد دانشجویان بین المللی در کانادا نسبت به دانشجویان داخلی (شهروند کانادا ) بیشتر است. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی تقریبا” سالانه بین ۱۳٫۰۰۰ دلار کانادا و ۲۵٫۰۰۰ دلار کانادا است.

تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. تحصیل در کانادا در مقطع دکترا نیاز به داشتن شرایط مورد نیاز دانشگاه ها است. ارائه مدرک فوق لیسانس یکی از مدارک اولیه جهت ثبت نام و ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کانادا می باشد. شرایط تحصیل در مقطع دکترا در کانادا، نیازمند داشتن رزومه قوی، مقاله و داشتن استاد راهنما می باشد. داشتن معدل بالا و نمره آیلتس تاثیر مثبتی در اخذ پذیرش در این مقطع تحصیلی دارد. ادامه تحصیل مقطع دکتری کانادا نیاز به ارائه مدرک آیلتس ۷ دارد. طول دوره تحصیلی در مقطع دکتری، ۳ سال است. هزینه تحصیل در مقطع دکتری سالیانه ۱۵٫۰۰۰ دلار کانادا است. شرایط سنی برای تحصیل دکترا در کانادا تا سن ۴۵ سالگی می باشد. به طور کلی، به صورت رسمی، شرایط سنی خاصی جهت تحصیل در کانادا وجود ندارد و دسته بندی محدوده سنی برای مقاطع مختلف تحصیلی بر اساس شانس دریافت ویزا می باشد. افرادی که در این محدوده سنی قرار ندارند، همچنان می توانند با اسناد، رزومه و استادی پلن قوی جهت تحصیل در مقطع مورد نظر خود اقدام کنند.  تحصیل رایگان در مقطع دکتری در کانادا (فاند دکترا در کانادا) برای افرادی که رزومه قوی،سوابق كاری مرتبط، تالیف، تحقیق و پژوهش داشته باشند امکان پذیر است.

تحصیل در کانادا و بهترین دانشگاه های کانادا

در میان بهترین دانشگاه های جهان، نام دانشگاه های کانادا نیز به چشم می خورد. دانشجویان ممتاز با در نظر گرفتن شرایط این دانشگاه ها، می توانند جهت ادامه تحصیل و اخذ پذیرش در بهترین دانشگاه های کانادا اقدام کنند. در زیر لیست بهترین دانشگاه ها کانادا را بررسی کنید.

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه واترلو

شرایط تحصیل در کانادا دانشگاه در یک نگاه

  • تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در رشته های مختلف برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد.
  • متقاضیان در هر مقطع تحصیلی می بایست مقطع پایین تر را با موفقیت گذرانده باشند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا حداقل از سالی ۱۷۰۰۰ دلار کانادا شروع می گردد.
  • طول دوره تحصیلی در مقطع لیسانس کانادا ۳ تا ۴ سال می باشد.
  • طول دوره تحصیلی در مقطع فوق لیسانس کانادا ۱ تا ۳ سال می باشد.
  • طول دوره تحصیلی در مقطع دکترا کانادا ۳ سال می باشد.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

متقاضی مهاجرت تحصیلی کانادا باید قبل از هر چیز برای اخذ پذیرش تحصیل در کانادا از یکی از مراکز معتبر اقدام کنند. این متقاضیان باید با بررسی شرایط پذیرش مدارس و دانشگاه های کانادا نسبت به جمع آوری و مدارک مورد نیاز تحصیل اقدام کنند. دانشجویان بین المللی باید در انتخاب کالج و یا دانشگاه خود دقت نمایند تا حتما کد DLI Number داشته باشند. مراکز آموزشی که DLI Number ندارند، مجاز برای درخواست ویزا نخواهند بود. شایان ذکر است برای مهاجرت تحصیلی در دوره های مدارس کانادا نیازی به ارائه DLI Number نمی باشد. به صورت خلاصه مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا و همچنین مدارک مورد نیاز تحصیل در کانادا به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع کارشناسی

متقاضیان تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس ، برای تحصیل در کانادا دراین مقطع باید مراحل زیر را طی نمایند.

  • شرکت در آزمون زبان آیلتس و کسب نمره مورد نیاز (حداقل آیلتس ۶)
  • آماده کردن مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا از قبیل ریز نمرات ۳ سال اخیر و مدرک دیپلم
  • انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل در کانادا
  • انتخاب رشته مورد نظر
  • ایجاد پروفایل و آپلود مدارک
  • پرداخت اپلیکیشن فی


مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

  • شرکت در آزمون زبان آیلتس و کسب نمره مورد نیاز (حداقل آیلتس ۶٫۵)
  • آماده کردن مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا از قبیل ریز نمرات دوره تحصیلی لیسانس و مدرک لیسانس و غیره
  • انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل در کانادا
  • انتخاب رشته مورد نظر
  • پیدا کردن استاد در صورتی که رشته انتخابی Thesis Base است.
  • ایجاد پروفایل و آپلود مدارک
  • پرداخت اپلیکیشن فی

مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع دکتری

  • شرکت در آزمون زبان آیلتس و کسب نمره مورد نیاز (حداقل آیلتس ۷)
  • آماده کردن مدارک مورد نیاز از قبیل ریز نمرات دوره تحصیلی کارشناسی و مدرک کارشناسی و غیره
  • انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل در کانادا
  • انتخاب رشته مورد نظر
  • پیدا کردن استاد
  • ایجاد پروفایل و آپلود مدارک
  • پرداخت اپلیکیشن فی

شرایط تحصیل در کانادا

امکان تحصیل در کانادا به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. داشتن معدل خوب، نمره زبان مناسب، پیشینه مورد نیاز برای رشته انتخابی (از قبیل: تجربه کاری، رشته تحصیلی قبلی)، رزومه تحصیلی دانشجو، امکان تامین شهریه تحصیلی، امکان ارائه مدارک مورد نیازمهاجرت تحصیلی، توصیه نامه در صورت لزوم ، نگارش انگیزه نامه مناسب و در نهایت انتخاب مناسب ترین رشته و دانشگاه متناسب با شرایط دانشجو می تواند موفقیت در گرفتن پذیرش تحصیل را تضمین نماید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

یکی از مهمترین مراحل در مهاجرت تحصیلی کانادا، جمع آوری مدراک می باشد. ارائه مدارک مناسب و صحیح ضمن صرفه جویی در گرفتن پذیرش در کمترین زمان، موفقیت در این مسیر را تضمین می کند. دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا باید با توجه به مقطع تحصیلی خود مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا را آماده نمایند. به صورت کلی مدارک مورد نیازبرای تحصیل در کانادا به شرح زیر می باشد.

  • ترجمه ریز نمرات
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه واکسیناسیون کودکان جهت اخذ پذیرش از مدارس کانادا
  • پر کردن فرم پذیرش تحصیلی موسسه آموزشی مربوطه
  • ارائه کپی پاسپورت معتبر
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی SOP
  • ارائه توصیه نامه تحصیلی ( برای تحصیل در مقطع ارشد و دکترا)
  • ارائه مدارکی از قبیل GMATو GRE برای برخی از رشته های تحصیلی از قبیل رشته های مالی و مدیریت
  • مدرک زبان آیلتس و یا دیگر آزمون های مورد پذیرش دانشگاه انتخابی
  • پرداخت هزینه اپلیکیش فی پذیرش تحصیل

شرط معدل برای تحصیل در کانادا

شرط معدل برای تحصیل در کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا نیازمند داشتن معدل بالا می باشد. با توجه به درخواست های زیادی که دانشگاه های برتر کانادا از سرتاسر جهان در طول سال دریافت می کنند، هر چقدر دانشجویان از رزومه تحصیلی قوی و معدل بالاتری برخوردار باشند، شانس بیشتری برای تحصیل در برترین دانشگاه های کانادا را خواهند داشت. ولی همچنان افرادی که دارای معدل بالایی نیستند نیز می توانند برای مهاجرت تحصیلی کانادا اقدام کنند. به صورت کلی شرط معدل برای تحصیل در کانادا حداقل ۱۴ می باشد. شاید در برخی موارد برای افرادی که معدل آن ها کمتر از ۱۴ می باشد نیز امکان گرفتن پذیرش تحصیل مقدور باشد. ولی دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که هر چه معدل آن ها پایین تر باشد، شرای تحصیل در کانادا سخت تر و دانشگاه و رشته انتخابی مخدود تر می شود.

تحصیل در کانادا با معدل پایین

یکی از دغدغه های متقاضیان ثبت نام دانشگاه های کانادا، تحصیل در کانادا با معدل پایین است. معدل آخرین مدرک تحصیلی یکی از فاکتورهای مهم برای تحصیل در کانادا است. با توجه به درخواست های زیاد و رقابتی که برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های برتر کانادا است، دانشجویانی در این رقابت موفق می شوند که از معدل خوبی برخوردار باشند. حداقل معدل مورد نیاز برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های رنگینگ بالا، معدل ۱۸ است. و حداقل معدل برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های رنکینگ متوسط کانادا ۱۴ است. ولی دانشجویان که معدل آن ها زیر ۱۴ می باشد نیز همچنان امکان تحصیل در کانادا با معدل پایین را دارند. این دانشجویان می توانند با توجه به شرایط خود از طریق روش های دیگر این کمبود را جبران کنند. یکی از راه ها شرکت در آزمون های GRE و GMAT هست. و یا دانشجویانی که از سن مناسب برای گرفتن پذیرش از کالج های کانادا برخوردار هستند می توانند در ابتدا برای مهاجرت تحصیلی یک دوره تحصیلی کوتاه مدت در این موسسات و سپری کردن این دوره با معدل بالا اقدام نمایند.و سپس با ارائه مدرک کالج با معدل بالا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا اقدام نمایند. دانشجویان دانشگاه های آزاد در صورتی که معدل آن ها پایین می باشد می توانند از طریق روش ترمیم معدل مجددا” دروسی را که نمره پایینی دارند امتحان داده و معدل خود را اصلاح نمایند. روش های مهاجرت تحصیلی به کانادا با معدل پایین با توجه به شرایط هر دانشجو متفاوت می باشد. موسسه مهاجرتی یوکن با سال ها تجربه در خصوص مهاجرت تحصیلی آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیل در کانادا می باشد. متقاضیان می توانند در صورت تمایل با تماس با تلفن های این موسسه جهت رزرو وقت مشاوره تخصصی اقدام نمایند.

ادامه تحصیل در کانادا

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کانادا باید با مطالعه شرایط مهاجرت تحصیلی، هزینه های تحصیل در کانادا و هزینه زندگی در کانادا در این خصوص برنامه ریزی نمایند. ادامه تحصیل در کانادا نیازمند ارائه تمکن مالی مورد نیاز می باشد. دانشجویان باید با اطلاع از هزینه شهریه تحصیلی و هزینه زندگی و تعداد اعضاء خانواده همراه، نسبت به ارائه گواهی تمکن مالی بانکی مناسب اقدام کنند. دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کانادا، با توجه به وضعیت تاهل باید برای درخواست ویزا اقدام کنند. به این معنی که این دانشجویان می توانند برای اعضاء خانواده خود نیز درخواست ویزا نمایند. دانشجویان متاهل می توانند برای همسر خود ویزای کار و برای فرزند خود ویزای تحصیلی درخواست نمایند. تحصیل فرزندان دانشجویان در مدارس کانادا به صورت رایگان می باشد. از آن جایی که همسر دانشجویان متاهل می تواند ویزای کار دریافت کند، این افراد دغدغه ای بابت هزینه های زندگی در کانادا نخواهند داشت. البته این دانشجویان باید هزینه شهریه تحصیل در کانادا را داشته باشند.

مدرک زبان لازم برای تحصیل در کانادا

تحصیل در اکثر مدارس کانادا بدون نیاز به ارائه مدرک زبان میسر می باشد. مدارس کانادا برای آموزش و تقویت زبان دانش آموزان بین المللی برنامه ریزی می کنند. دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کالج و دانشگاه های کانادا باید نسبت به ارائه نمره مدرک زبان مورد نیاز مقطع تحصیلی مورد نظر خود، اقدام کنند. مدرک زبان مورد نیاز تحصیل برای مقطع لیسانس در کانادا حداقل آیلتس ۶، برای مقطع فوق لیسانس در کانادا حداقل آیلتس ۶٫۵ و برای مدرک دکترا در کانادا حداقل آیلتس ۷ می باشد.

مهاجرت تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان نیز در برخی موارد برای افرادی که از سطح زبان پایینی برخوردارند امکان پذیر است. برخی از کالج و دانشگا ه های کانادا، به صورت کاندشنال و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان دانشجو می پذیرند. ادامه تحصیل در این مراکز آموزشی، به شرط سپری کردن دوره های زبان در نظر گرفته شده برای متقاضی می باشد. معمولا” متقاضیان مهاجرت تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان از همان ابتدا دو پذیرش (یکی برای دوره زبان و دیگری برای دوره تخصصی انتخابی) دریافت می کنند. در این روش دانشجویان برای ادامه تحصیل در دوره تخصصی دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس نداشته و صرفا با سپری کردن دوره زبانی که موسسه مربوطه برای آن ها در نظر گرفته می توانند جهت ادامه تحصیل در دوره تخصصی خود اقدام کنند.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

شرایط سنی تحصیل در کانادا از ۶ سالگی و از مدارس این کشور شروع می شود. متقاضیان مهاجرت تحصیلی کانادا می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه که مدت زمان آن ۱۲ سال است با دریافت دیپلم برای تحصیل در کالج و یا دانشگاه های کانادا اقدام کنند. البته دوره تحصیلی مدارس ایالت کبک ۱۱ سال می باشدو دانش آموزان باید پس از آن باید برای یک دوره تحصیل در کالج های کانادا ثبت نام کرده و سپس برای تحصیل در دوره های دانشگاهی در کانادا اقدام کنند. شرایط سنی تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا از ۱۸ سالگی می باشد. بهترین شرایط سنی تحصیل در کالج های کانادا از ۱۸ تا ۲۵ سالگی، تحصیل در مقطع لیسانس از ۱۸ تا ۲۸ سالگی، شرایط سنی تحصیل در مقطع فوق لیسانس از ۲۱ تا ۳۰ سالگی و بهترین شرایط سنی تحصیل در مقطع دکترا تا ۴۰ سالگی می باشد.

دوره های سنی فوق جهت دریافت ویزای دانشجویی کانادا از شانس بالایی برخوردار هستند. ولی افرادی که خارج از این بازه سنی هستند همچنان می توانند با جمع آوری مدارک قوی و داشتن استادی پلن مناسب، برای مهاجرت تحصیلی کانادا اقدام کنند. همچنین افرادی که ویزای توریستی کانادا ( مولتیپل) را دارند فارغ از اینکه چه سنی دارند از شانس خوبی برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا برخوردارند. در این جا باید به این نکته اشاره نمود که موارد فوق تنها تخمین شانس دریافت ویزا می باشد و پروسه گرفتن ویزا قابل پیش بینی نبوده و متقاضیان ویزای دانشجویی کانادا، در بازه های سنی مختلف می توانند با انتخاب رشته تحصیلی مرتبط با تخصص خود همچنان شانس خود را برای دریافت ویزا آزمایش کنند.

مجوز تحصیل در کانادا

مجوز تحصیلی مدرک و یا سندی ست که به متقاضیان تحصیل در مدارس و دانشگاههای کانادا اجازه داده می دهد تا در این موسسات که مورد تایید دولت کانادا بوده و دارای کد DLI می باشند تحصیل نمایند. مجوز تحصیلی ویزا نمی باشد و متقاضیان تحصیلی در کانادا نمی توانند تنها با داشتن مجوز تحصیلی به کانادا ورود نمایند و می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به کانادا پس از دریافت مجوز تحصیلی اقدام نمایند.

شرایط حفظ مجوز تحصیلی

  • مجوز تحصیلی (استادی پرمیت) دارای شرایطی می باشد که دانشجویان بین المللی می بایست پس از ورود به کانادا و در تمام طول دوره تحصیلی ملزم رعایت نمایند و در صورت عدم رعایت موارد فوق، مجوز تحصیلی باطل و ملزم به ترک کشور کانادا می شوند.
  • ثبت نام در موسسه آموزشی مورد تایید DLI
  • حضور مستمر در همه ترمهای کلاسهای دوره آموزشی
  • رها کردن دوره تحصیلی حداکثر ۱۵۰ روز و در موارد ضروری و مجاز شناخته شده امکان پذیر می باشد.
  • اطلاع رسانی در صورت تعویض موسسه آموزشی
  • تلاش در به اتمام رساندن دوره تحصیلی
  • متعهد به ترک کانادا پس از اتمام دوره تحصیلی و تاریخ انقضای استای پرمیت، در صورتی که از راه های قانونی ویزای خود را تمدید نکرده اید.
  • در مواردی که پس از اخذ مجوز تحصیلی، موسسه مربوطه DLI خود را از دست داده و مورد تایید دولت کانادا جهت تحصیل دانشجویان بین المللی نباشد، دانشجو می تواند تا زمان انقضای استادی پرمیت خود به ادامه تحصیل در آن موسسه آموزشی ادامه دهد و در صورت نیاز به تمدید استادی پرمیت می بایست در موسسه ای که دارای کد (DLI) می باشد ثبت نام نماید.

چه افرادی برای تحصیل در کانادا نیاز به مجوز تحصیلی (استادی پرمیت) ندارند

  • افرادی که با ویزای توریستی داخل خاک کانادا می باشند برای گذراندن دوره های زیر ۶ ماه نیاز به دریافت استادی پرمیت ندارند.
  • کودکانی که همراه خانواده آنها ویزای کار و یا ویزای تحصیلی دارند برای ادامه تحصیل در دوره های ابتدایی و توسطه نیاز به استادی پرمیت ندارند. (در صورتیکه فرزندان این خانواده ها به سن ۱۸ یا ۱۹ برسند با توجه به استان محل زندگی می بایست برای ادامه تحصیل درخواست استادی پرمیت نمایند. )
  • در ایالت های آلبرتا، ساسکاچوان، کبک، انتاریو، منیتوبا، پرنس ادوارد افراد بالای ۱۸ سال و در ایالت های بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، نواسکوشیا، یوکانو مناطق نوناووت، نورث وست تریتوریز افراد بالای ۱۹ سال برای ادامه تحصیل نیاز به درخواست مجوز تحصیلی دارند.
  • کودکان همراه که خانواده آنها ویزای کاری کانادا و یا ویزای تحصیلی کانادا دارند برای استفاده از مهدکودک نیاز به مجوز ندارند.
عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی مباحث مختلف تحصیلی از قبیل بورسیه تحصیلی و اخذ پذیرش و ویزا در پیج اینستاگرام موسسه مهاجرتی یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا را می توان به سه قسمت، هزینه جمع آوری مدارک تحصیل کانادا و پذیرش، هزینه شهریه تحصیل کانادا و هزینه زندگی در کانادا دسته بندی کرد.

دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی کانادا، ابتدا باید با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی جهت جمع آوری مدارک مورد نیاز تحصیلی اقدام کنند. این دانشجویان باید پس از ارسال مدارک به دانشگاه و پرداخت اپلیکیشن فی ( هزینه بررسی مدارک توسط دانشگاه)، جهت اخذ پذیرش تحصیل در کانادا اقدام کنند. هزینه اپلیکیشن فی گرفتن پذیرش ( بابت بررسی مدارک تحصیلی) با توجه به دانشگاه انتخابی می تواند از ۹۰ تا ۳۰۰ دلار باشد. مدارک عمومی تحصیل در کانادا شامل هزینه ترجمه مدارک تحصیلی ، مدرک زبان و برخی از مدارک دیگر از قبیل جی مت و جی آر ای می باشد.

هزینه تحصیل در کانادا ( جهت اخذ پذیرش)مبلغ ( دلار کانادا)
هزینه بررسی مدارک توسط مدارس ، کالج و دانشگاه۹۰ تا ۳۰۰ دلار
هزینه ترجمه ریز نمرات و مدارک تحصیلی۱۰۰ دلار
هزینه مدرک زبان آیلتس۳۳۶ دلار
هزینه مدرک GRE309 دلار
هزینه مدرکGMAT330 دلار

اخذ مدرک GRE جهت تحصیل در کانادا

Graduate Record Examination، امتحانی است با هدف سنجش توانایی تحصیلی افرادی که قصد تحصیل در مراکز علمی معتبر سراسر دنیا به ویژه کانادا را دارند. تحصیل در برخی از دوره های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) در کانادا نیاز به ارائه مدرک جی آر ای نیز دارند.مدرک GRE برای ادامه تحصیل در کانادا در دوره های فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه در برخی از دانشگاه ها ضروری می باشد. این آزمون دو نوع GRE General  و GRE Subject  می باشد. معمولا اکثر رشته های مهندسی به آزمون GRE General احتیاج دارند. و GRE Subject برای برخی رشته های خاص مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و  روانشناسی برگزار می شود.

  • آزمون GRE General
  • آزمون GRE Subject

اکثر رشته های مهندسی به آزمون GRE General احتیاج دارند. و برای برخی رشته های خاص مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و  روانشناسی GRE Subject نیاز می باشد.

دانشجویان می توانند پس از انتخاب رشته مورد علاقه خود با بررسی وب سایت دانشگاه و ورود به قسمت Admission Requirement نیازمندی رشته مورد نظر را به این مدرک بررسی کنند.

آزمون GRE General نمره منفی ندارد ولی آزمون GRE Subject نمره منفی دارد. در آزمون GRE Subject، به ازای هر چهار پاسخ اشتباه یک امتیاز منفی منظور می گردد. آزمون GRE General که در همه ماه های سال و چندین بار در ماه برگزار می شود. آزمون GRE Subject فقط در ماه های سپتامبر، اکتبر و آوریل برگزار می شود. نمره این آزمون بین ۲۰۰ تا ۹۹۰ است که به صورت ۱۰نمره ای تغییر می کند.

اخذ مدرک GMAT برای تحصیل در کانادا

Graduate Management Admission Test، یکی از ابزارهای مهم سنجش توانایی متقاضیان دوره های MBA می باشد. آزمون GMAT، مهارت های لازم برای دانشجویان فعال در حوزه مدیریت امور مالی، اقتصادی و اجرایی را بررسی می کند. ارائه مدرک جی مت در بسیاری از دانشگاه های معتبر برگزارکننده دوره MBA و دکترای امور مالی، حسابداری و اقتصاد ضروری است.

آزمون جی مت نیز دارای دو نوع کامپیوتری Computer Based و کاغذی Paper Based است. ولی در اکثر مراکز امتحان، این آزمون به صورت کامپیوتری انجام می گردد. نمره این آزمون بین۲۰۰ تا ۸۰۰ است. دانشجویان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر کانادا باید نمره ای در حدود ۷۰۰ امتیاز کسب کنند.

متقاضیان اخذ مدرک جی مت، تنها ۵ بار در سال می توانند برای این آزمون شرکت کنند و فاصله بین دو آزمون باید حداقل ۱۶ روز باشد. آزمون GMAT شامل بخش های زیر می باشد.

  • بخش نگارش تحلیلی Analytical Writing Assessment
  • بخش استدلال یک پارچه Integrated Reasoning
  • بخش مهارت محاسباتی Quantitative
  • بخش مهارت کلامی

بیشتر بخوانید: رشته MBA در کانادا؛ شرایط بورسیه و بازار کار رشته MBA در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا مقاطع مختلف

یکی دیگر از هزینه های ادامه تحصیلی در کانادا، شهریه موسسات آموزشی می باشد. هزینه تحصیل در کانادا با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و مرکز آموزشی متغیر می باشد. با مراجعه به وب سایت مراکز آموزشی کانادا می توان هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف را بررسی نمود. شهریه تحصیلی دانشجویان بین المللی با شهریه دانشجویانی که شهروند کانادا هستند متفاوت است. لذا متقاضیان تحصیل در کانادا، باید در هنگام بررسی شهریه تحصیلی در وب سایت مراکز آموزشی، به این نکته توجه نمایند. شهریه تقریبی تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر می باشد.

شهریه تحصیل در مقاطع مختلف مبلغ ( دلار کانادا)
شهریه مدارس کانادا ۱۲٫۰۰۰ تا ۳۵٫۰۰۰ دلار کانادا سالیانه
شهریه تحصیل کالج کانادا ۱۵٫۰۰۰ دلار کانادا سالیانه
هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس ۱۷٫۰۰۰ دلار سالیانه
هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس ۱۸٫۰۰۰ دلار سالیانه
هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دکتری ۱۵٫۰۰۰ دلار سالیانه

تحصیل در کانادا و هزینه زندگی

متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا علاوه بر شهریه تحصیلی، هزینه های زندگی در کانادا را نیز دارند. هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی، شهر محل تحصیل دانشجویان متغیر می باشد. میانگین هزینه زندگی بصورت ماهانه در کانادا به شرح زیر می باشد.

مخارج عمومی زندگی در کانادا ( بصورت ماهانه ) دلار کانادا
هزینه مسکن ۸۰۰ دلار
هزینه های برق، گاز، آب و غیره ۴۰ دلار
خوار و بار ۲۰۰ دلار
کتاب و لوازم و التحریر ۱۰۰ دلار
حمل و نقل ۵۰ دلار
پوشاک ۱۰۰ دلار
تلفن و اینترنت ۵۰ دلار
تفریحات و سرگرمی‌ها ۱۰۰ دلار
بیمه و خدمات درمانی ۸۰ دلار
جمع کل ۱۵۲۰ دلار

یکی از هزینه های قابل توجه برای متقاضی تحصیل در کانادا، هزینه مسکن می باشد که در صورتی که چند نفر از دانشجویان بصورت مشترک اقدام به اجاره مسکن کنند هزینه ماهیانه آنها به زیر ۱۰۰۰ دلار کاهش می یابد.

هزینه تحصیل کانادا با توجه به رشته تحصیلی

رشته تحصیلیهزینه تحصیل در مقطع لیسانسهزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا
آموزش۱۹٫۴۶۱ دلار کانادا۱۵٫۲۳۶ دلار کانادا
هنرهای تجسمی و نمایشی و فن آوری ارتباطات ۲۲٫۹۵۰ دلار کانادا۱۴٫۱۴۴ دلار کانادا
علوم انسانی ۲۶٫۱۷۵ دلار کانادا۱۳٫۵۲۰ دلار کانادا
علوم اجتماعی و رفتاری ۲۴٫۸۰۸ دلار کانادا۱۴٫۳۰۴ دلار کانادا
قانون، حرفه های حقوقی و مطالعات ۲۹٫۷۵۶ دلار کانادا۱۵٫۹۴۱ دلار کانادا
مدیریت کسب و کار و مدیریت عمومی ۲۶٫۳۹۵ دلار کانادا۲۲٫۴۴۲ دلار کانادا
مدیریت Executive MBA******56.282 دلار کانادا
مدیریت Regular MBA ****** 37.697 دلار کانادا
علوم و فنون فیزیک ۲۹٫۰۶۷ دلار کانادا۱۴٫۶۶۴ دلار کانادا
ریاضیات، علوم رایانه و اطلاعات ۳۰٫۱۸۷ دلار کانادا۱۵٫۵۵۳ دلار کانادا
مهندسی۳۰٫۷۴۲ دلار کانادا۱۷٫۷۵۳ دلار کانادا
معماری ۲۴٫۶۵۴ دلار کانادا۲۴٫۱۷۸ دلار کانادا
کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت ۲۴٫۱۰۱ دلار کانادا۱۴٫۰۱۶ دلار کانادا
دندانپزشکی ۵۵٫۸۰۲ دلار کانادا۲۱٫۶۳۵ دلار کانادا
پزشکی۲۹٫۹۰۵ دلار کانادا ******
پرستاری ۲۰٫۳۵۴ دلار کانادا۱۳٫۷۱۳ دلار کانادا
داروسازی۳۴٫۷۲۶ دلار کانادا۱۱٫۶۴۲ دلار کانادا
دامپزشکی۶۰٫۴۵۸ دلار کانادا۹٫۰۸۸ دلار کانادا
دیگر رشته ای سلامت و تناسب اندام ۲۳٫۱۹۲ دلار کانادا۱۶٫۵۹۰ دلار کانادا
خدمات شخصی، حفاظتی و حمل و نقل ۲۰٫۴۵۳ دلار کانادا۱۳٫۹۴۸ دلار کانادا

هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا

برخی از دانشگاه ها جهت اسکان دانشجویان خوابگاه دانشجویی ارائه می نمایند. اما پذیرش در یک دانشگاه کانادا به این معنا نیست که دانشجو می تواند خوابگاه نیز دریافت نماید. دانشجویان متقاضی خوابگاه دانشجویی در کانادا می بایست بصورت جداگانه درخواست خوابگاه نموده و هزینه آن را پرداخت نمایند. هزینه خوابگاه دانشجویی در کانادا با توجه به دانشگاه، نوع اتاق (خصوصی یا عمومی) و یا امکاناتی دیگر نظیر: برنامه غذایی ، متفاوت می باشد.

برخی از دانشجویان ترجیح می دهند آپارتمان جهت اسکان خود اجاره می نمایند. اجاره یک آپارتمان معمولی دو خوابه در کانادا به طور متوسط ۱٫۱۰۰ دلار کانادا در ماه (بسته به شهر و محل زندگی ) می باشد . برخی موارد ممکن است برخی هزینه های ماهانه برای برخی خدمات از قبیل: برق، تلفن، اینترنت، تلویزیون کابلی نیز اضافه گردد. دانشجویان بین المللی برای کاهش هزینه های خود، آپارتمان خود را با دیگر دانشجویان به صورت اشتراکی استفاده می نمایند .

هزینه بیمه دانشجویی کانادا

همه دانشجویان بین المللی می بایست دارای بیمه درمانی و پوشش پزشکی در کانادا باشند. هزینه بیمه درمانی با توجه به ایالت محل تحصیل و زندگی متفاوت می باشد . در برخی از ایالتها ممکن است دانشجویان بین المللی تحت پوشش بیمه درمانی همگانی آن ایالت قرار بگیرد. در غیر اینصورت می بایست دانشجو ار بیمه های خصوصی استفاده نماید . هزینه بیمه دانشجویی بستگی به نوع بیمه حدودا” ماهیانه ۸۰ دلارکانادا می باشد .

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تحصیل در کانادا رایگان

تحصیل رایگان در کانادا در برخی از مراکز و مقاطع آموزشی امکان پذیر می باشد. شرایط بورسیه تحصیلی کانادا با توجه به مقطع تحصیلی و نوع بورسیه متفاوت می باشد. تحصیل در مدارس کانادا برای دانشجویان بین المللی با پرداخت شهریه تحصیلی امکان پذیر است. دانش آموزان ممتاز بین المللی در ممکن است از کمک هزینه های تحصلی در طول دوره تحصیلی برخوردار شوند. تحصیل رایگان در کانادا در مقاطع دانشگاهی میسر می باشد. دانشگاه های کانادا برای مقطع مختلف تحصیلی در رشته های و ترم های مختلف اقدام به ارائه بورسیه تحصیلی می کنند. اگر چه اکثر دانشجویان و شهروندان کانادایی در اولویت دریافت بورسیه های و کمک هزینه ها می باشند، اما دانشجویان بین المللی نیز در صورت داشتن شرایط لازم می توانند برای برخی از این بورسیه ها اقدام کنند. دریافت بورسیه تحصیلی رایگان کانادا در مقطع کارشناسی نادر، در مقطع ارشد بیشتر از مقطع لیسانس می باشد. تحصیل در مقطع دکترا بوسیله بورسیه در کانادا مرسوم می باشد. دانشجویان متقاضی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی باید رزومه قوی، معدل و نمره آیلتس بالایی داشته باشند.در زیر برخی از بورسیه های کانادا معرفی شده است.

  • کمک هزینه تحصیلی فوق دکترا Banting Postdoctoral fellowships
  • بورسیه مقطع فوق لیسانس Canada Graduate Scholarships-Master’s Program
  • بورسیه  جوایز تحقیقاتی IDRC Research Awards
  • بورسیه فوق لیسانس NSERC
  • بورسیه تحصیلی سازمان ایالات آمریکا OAS
  • بورسیه  Vanier Graduate Scholarships
  • صندوق مالی زیست محیطی Anne Vallee
  • جوایز کمک مالی Donor-Funded Awards
  • کمک هزینه و بورسیه تحصیلیTrudeau
  • بورسیه های ورودی کشور مبدا ( Domestic Entrance Scholarships)
  • بورسیه تحصیلی شایستگی تحصیلی Merit Scholarships
  • کمک هزینه تحقیقاتی و پژوهشی Research Assistantships RA

ترم های تحصیلی در کانادا

زمان شروع ترم های تحصیلی در کانادا در مقاطع مدارس، کالج و دانشگاه های در برخی ترم ها مشترک و در برخی متفاوت می باشد. زمان شروع ترم های پاییز و زمستان معمولا” در مراکز آموزشی یکسان می باشد. تاریخ شروع ترم پاییر اکثر دانشگاه های کانادا از اواخر شهریور ( سپتامبر) می باشد. این ترم تحصیلی در کانادا تا اوایل دی ماه ( دسامبر) ادامه دارد . پس از آن مراکز آموزشی جهت تعطیلات کریسمس، به مدت یک یا دو هفته تعطیل می شوند. ترم جدید تحصیلی در کانادا از ماه بهمن ( ژانویه ) شروع می شود و تا اوایل اردیبهشت (آپریل) ادامه دارد. در ترم زمستان مراکز آموزشی در حدود یک هفته در اواسط مارچ تحت عنوان Spring Break با تعطیلات بهاری تعطیل می شوند.

ددلاین پذیرش تحصیل در کانادا برای دانشگاه در ترم پاییز عموما: اواخز دی ماه ( ۱۵ژانویه) و ددلاین پذیرش تحصیل در کانادا در ترم زمستان برای دانشگاه ها اوایل شهریور ( اول سپتامبر) است. اطلاعات فوق ممکن است در برخی از دانشگاه ها متفاوت باشد. دانشجویان می توانند با مراجعه به وب سایت دانشگاه مربوطه،از شروع ترم های تحصیلی در رشته های مختلف مطلع شوند.

ترم های تحصیلی کالج های کانادا در رشته های مختلف، از تنوع بیشتری برخوردار هستند. دانشجویان می توانند با مراجعه به وب سایت کالج انتخابی خود و انتخاب رشته مورد علاقه جهت تحصیل در ترم مورد نظر خود اقدام کنند.

اجازه کار ضمن تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا و شرایط کار دانشجویی

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کانادا می توانند همزمان با تحصیل، کار کنند. کار دانشجویی در کانادا به دو نوع ON-Campus و Off-Campus، دسته بندی می شود.

تحصیل در کانادا و کار دانشجویی On-Campus

کار دانشجویی On-Campus، شامل کارهایی می شود که در محدوده داخلی پردیس دانشگاه انجام می گردد. عموما” دانشگاه ها فرصت های کاری On-Campus را در وب سایت های خود اعلام می کنند. کارهای دانشجویی در محدوده دانشگاه ها شامل: کار در کتاب خانه، فروشگاه کتاب، دپارتمان تحصیلی، دفتر ثبت‌نام، دپارتمان ورزشی و یا یک کسب و کار خصوصی واقع در محوطه دانشگاه مثل کافی‌شاپ، رستوران و یا حتی ارائه خدمات پیمان‌کاری به دانشگاه می باشد.

شرایط کار دانشجویی On-Campus

دانشجویان ببین المللی کانادا می توانند تحت شرایط زیر برای کار در محوطه دانشگاه اقدام کنند.براساس مقررات مهاجرت کانادا، یک دانشجوی بین‌المللی از جمله انتقالی، مهمان و دوره‌های زبان ESL، مجاز به انجام کار حین تحصیل در کانادا از نوع On campus و بدون مجوز کار خواهد بود؛ البته کار دانشجویی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی مستلزم داشتن شرایط زیر است:

  • دانشجویان بین المللی، انتقالی و مهمان می توانند برای کار در محوطه دانشگاه اقدام کنند.
  • دانشجویان دوره های زبان (ESL)، نیز می توانند برای کارهای On-Campus اقدام کنند.
  • داشتن مجوز تحصیل معتبر Study Permit الزامی می باشد.
  • دانشجو باید برای یک دوره تمام وقت ثبت نام کرده باشد.
  • دانشجو باید دارای شماره بیمه اجتماعی SIN Number معتبر باشد.
  • دانشجویان Off-Campus محدودیت زمانی و ساعتی برای کار ندارد.

تحصیل در کانادا و کار دانشجویی On-Campus

کار دانشجویی On-Campus، شامل کارهای خارج از فضای کالج و دانشگاه می باشد. کارفرمایان این نوع کارها هیچ ارتباطی با دانشگاه های ندارد. بر خلاف کاردانشجویی Off-Campus، دانشجویان انتقالی و مهمان، دانشجویان دوره های زبان نمی توانند برای کارهای دانشجویی ON-campus اقدام کنند.

شرایط کار دانشجویی Off-Campus

  • دانشجویان بین المللی، انتقالی و مهمان نباشد.
  • دانشجویان دوره های زبان (ESL) نباشد
  • داشتن مجوز تحصیل معتبر Study Permit الزامی می باشد.
  • دانشجو باید برای یک دوره تمام وقت ثبت نام کرده باشد.
  • دوره تحصیلی دانشجو باید بیشتز از ۶ ماه بوده و منجر به دریافت مدرکی معتبر از قبیل گواهینامه و یا دیپلم گردد.
  • دانشجو باید دارای شماره بیمه اجتماعی SIN Number معتبر باشد.
  • دانشجویان ON-Campus، درطول ترم می توانند ۲۰ ساعت در هفته و در تعطیلات برنامه ریزی شده ( از قبیل : تعطیلات تابستانی، زمستانی و یا بهاره) به صورت تمام وقت کار کنند.

تحصیل در کانادا و درآمد کار دانشجویی

درآمد کار دانشجویی در کانادا با توجه به نوع کار متغیر می باشد. در آمد کار های دانشجویی On-Campus حدودا” ساعتی ۱۰ دلار می باشد و کمتر از درآمد کارهای خارج از محوطه دانشگاه است، ولی در عین حال محدودیت ساعتی ندارد. کارهای Off-Campus، با توجه به نوع کار و ایالت محل تحصیل متفاوت و از ۱۲ دلار در ساعت شروع می گردد. دانشجویان می توانند ۲۰ ساعت کار در هفته بصورت Off-Campus، انجام دهند. درآمد برخی از کارهای دانشجویی در خارج از محوطه دانشگاه به شرح زیر می باشد.

  • حسابدار : ساعتی ۲۵ دلار در ساعت
  • مسئول خدمات مشتری: ساعتی ۱۱ دلار
  • دستیار فروش: ساعتی ۱۲ دلار
  • آشپزی: ساعتی ۱۳ دلار
  • مسئول دفتر: ساعتی ۱۳ تا ۱۵ دلار
  • نجات غریق: ساعتی ۱۲ دلار

تحصیل در کانادا و ویزای کار پس از تحصیل

تحصیل در کانادا نیازمند اخذ پذیرش تحصیلی و سپس اقدام جهت درخواست ویزای دانشجویی است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کانادا باید با انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر خود جهت جمع آوری مدارک مورد نیاز برای دو مرحله پذیرش تحصیلی و ویزا اقدام کنند.

مرحله اول: پذیرش تحصیلی

  • ترجمه ریز نمرات و آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت با تاریخ معتبر
  • پرداخت اپلیکیشن فی پذیر تحصیلی
  • تکمیل فرم پذیرش

مرحله دوم: ویزای دانشجویی

  • پاسپورت با تاریخ معتبر
  • نامه پذیرش
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه و یا رسید دریافت بورسیه
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • تمکن مالی
  • ترجمه سند ملکی
  • نامه استادی پلن کانادا
  • پرداخت اپلیکیشن فی ویزا و انگشت نگاری
  • انجام انگشت نگاری

شرایط و موقعیت کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا

دانشجویان فارغ التحصیل در کانادا می توانند برای کار پس از تحصیل در کانادا اقدام کنند. این افراد باید با در نظر گرفتن شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کانادا PGWP، پس از اتمان دوره تحصیلی خود در این خصوص اقدام کنند.

شرایط ویزای کار پس از فارغ التحصیل در کانادا

دانشجویان متقاضی کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا باید ۱۸۰ روز پس از دریافت نمرات آخرین ترم تحصیلی خود در کانادا، برای گرفتن ویزای کار پس از تحصیل در کانادا PGWP، اقدم کنند. حداقل شرایط دوره تحصیلی این دانشجویان باید به شرح زیر باشد.

  • در یکی از موسسات معتبر آموزشی که به آن ها ویزای PGWP تعلق می گیرد، تحصیل کرده باشند.
  • حداقل طول دوره تحصیلی وی باید یک سال باشد .
  • فارغ التحصیلان باید بعد از اتمام دوره تحصیلی، دانشنامه یا گواهینامه دوره مربوطه را دریافت نمایند. می شود.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، به اندازه طول دوره تحصیلی و حداکثر ۳ سال می باشد.

دانشجویان فارغ التحصیل کانادا، با توجه به سابقه کار حین تحصیل در کانادا و شناخت بازار کار در این کشور، در مدت زمان کوتاهی می توانند در شرکت های معتبر بین المللی مشغول به کار شوند. داشتن مدرک تحصیل از کانادا و همچنین سابقه کار در این کشور برای کارفرمایان کانادایی از اعتبار بالایی برخوردار است و این موضوع نقش مهمی در پیدار کردن کار برای دانشجویان خواهد داشت.

تحصیل در کانادا در دوران کرونا

شرایط تحصیل در کانادا در دوران کرونا یکی از سوالات مشترک دانشجویان بین المللی می باشد. با توجه به قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا در دوران کرونا ( کوید ۱۹)، اکثر دانشگاه های کانادا که از امکانات لازم برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری برخوردارند، می توانند جهت ارائه پذیرش به دانشجویان بین المللی، جهت حضور در کلاس های مربوطه اقدام کنند. برخی از دانشگاه های دیگر کانادا که از این امکانات برخوردار نیستند همچنان می توانند کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار نمایند. دانشجویان خارجی که از این دانشگاه ها (دانشگاه هایی که کلاس های مجوز برکزاری کلاس حضوری ندارد) اقدام به تحصیل در کانادا در دوران کرونا می نمایند، همچنان می توانند در این کلاس ها از خارج از خاک کانادا به صورت آنلاین شرکت نمایند و پروسه ویزای خود را در جریان داشته باشند. در این صورت زمانی که دانشگاه مربوطه مجوز لازم برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری را دریافت نمایند، این دانشجویان می توانند جهت ورود به کانادا اقدام کنند. تحصیل در کانادا در دوران کرونا (COVID 19)، در مقطع مدارس کانادا به صورت حضوری می باشد و دانش آموزان می توانند برای تحصیل در کانادا در دوران کرونا و درخواست ویزای دانشجویی اقدام نمایند. در دوران کرونا می نمایند، همچنان می توانند در این کلاس ها از خارج از خاک کانادا به صورت آنلاین شرکت نمایند و پروسه ویزای خود را در جریان داشته باشند. در این صورت زمانی که دانشگاه مربوطه مجوز لازم برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری را دریافت نمایند، این دانشجویان می توانند جهت ورود به کانادا اقدام کنند. تحصیل در کانادا در دوران کرونا (COVID 19)، در مقطع مدارس کانادا به صورت حضوری می باشد و دانش آموزان می توانند برای تحصیل در کانادا در دوران کرونا و درخواست ویزای دانشجویی اقدام نمایند.

دریافت مشاوره تحصیل در کانادا از موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص مهاجرت تحصیلی کانادا آماده ارائه مشاوره می باشد. خدمات موسسه یوکن در این خصوص شامل: مشاوره تحصیلی کانادا و رفع ریجکتی ویزاهای دانشجویی می باشد. متقاضیان مهاجرت به کانادا برای تحصیل می توانند جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاورین ما از طریق تلفن های موجود در وب سایت با ما در تماس باشند.

این موسسه به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. مشاور مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات متقاضیان تحصیل در کانادا و ویزای دانشجویی کانادا می باشد.

مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت
جهت رزرو وقت مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت کانادا خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس با توجه به نوع رشته تحصیلی، دانشگاه متفاوت می باشد. حداقل هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس ۳۴ هزار دلار کانادا می باشد.

شرایط تحصیل رایگان در کانادا چگونه است؟

تحصیل رایگان در کانادا در مقاطغ تحصیلی مدارس تقریبا” غیر ممکن است. تحصیل رایگان در کانادا در مقطع لیسانس نادر و در تحصیل رایگان در مقطع فوق لیسانس به صورت فول فاند به سختی ممکن است. متقاضیان بورسیه و تحصیل در مقطع فوق لیسانس ممکن است در برخی موارد بتوانند بخشی از هزینه تحصیلی خود را به صورت بورسیه داشته باشند. تحصیل رایگان در مقطع دکتری برای دانشجویان ممتاز امکان پذیر می باشد.

شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال چگونه است؟

شرایط تحصیل در کانادا زیر ۱۸ سال برای دانش آموزان مدارس کانادا می باشد. این دانش آموزان باید فردی را به عنوان گاردین (قیم) معرفی نمایند. گاردین دانش آموزان می تواند یکی از والدین باشند. ولی دانش آموز می تواند به همراه دانش آموز به عنوان گاردین وارد کانادا شود. تحصیل در اکثر مدارس کانادا نیاز به مدرک زبان نمی باشد. ممکن است برخی از مدارس، جهت ارائه پذیرش از دانش آموز مدرک زبان درخواست نمایند.

آیا تغییر رشته ارشد در کانادا پس از اخذ پذیرش امکان پذیر است؟

بله ، در حال حاضر و با توجه به قوانین موجود دانشجویان می توانند پی از ورود به کانادا در صورتی که از رشته انتخابی خود راضی نباشند، رشته تحصیلی و دانشگاه خود را تغییر دهند. البته در این صورت ممکن است دانشگاه هزینه اولیه که دانشجو به دانشگاه پرداخت کرده است را مرجوع نکند.

مدارک لازم برای گرفتن پذیرش تحصیل در کانادا چیست؟

ترجمه ریز نمرات، ترجمه مدرک تحصیلی و پاسپورت دانشجویان از جمله مدارک ضوروی برای تحصیل در کانادا می باشد. البته با توجه به مقطع تحصیلی ممکن است از دانشجویان مدارک دیگری نیز درخواست گردد. به عنوان مثال در مقطع ارشد و دکتری نیاز به ارائه رزومه تحصیلی و مقاله می باشد.

آیا برای درخواست ویزای دانشجویی نیاز به داشتن مشاور رسمی مهاجرت است ؟

خیر، لزوما” جهت درخواست ویزای دانشجویی کانادا، نیازی به داشتن وکیل نمی باشد و دانشجویان در صورتی که به این پروسه آشنا هستند می توانند در این خصوص اقدام کنند ولی از آنجایی که این پروسه از حساسیت بالایی برخوردار است، پشنهاد می گردد در صورت عدم آشنایی در این خصوص، حتما از مشاوره مشاورین رسمی مهاجرت کانادا که در این زمینه تخصص و تجربه دارند استفاده گردد.

آیا پذیرش دانشگاه بدون مدرک زبان امکان پذیر است

در برخی از مقاطع تحصیلی امکان اخذ پذیرش دانشگاه در کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است. پذیرش مقطع کارشناسی به صورت کاندشنال و بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه ها ممکن است.

شرایط پذیرش دانشجو در کانادا چگونه است ؟

شرایط پذیرش دانشجو در کانادا با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است. به صورت کلی برای اخذ شرایط پذیرش دانشجو در کانادا نیاز به مدرک زبان و داشتن شرط معدل لازم موسسات آموزشی این کشور می باشد.

مقدار تمکن مالی مودر نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا چقدر می باشد ؟

تمکن مالی تحصیل در کانادا با توجه به هزینه و شهریه دانشگاه و مجرد و یا متاهل بودن دانشجو متفاوت می باشد . در صورتیکه متقاضیان ویزای دانشجویی متاهل باشند می بایست تمکن مالی را با توجه به تعداد اعضای خانواده همراه خود و شهریه دانشگاه محاسبه نمایند . جهت آگاهی از جزئیات، شرایط میزان تمکن مالی برای تحصیل در کانادا را مطالعه نمایید .

جهت تحصیل در کانادا محدودیت سنی وجود دارد ؟

خیر محدودیت سنی جهت اخذ پذیرش وجود ندارد . ولی جهت پروسه ویزا می بایست گپ تحصیلی ( فاصله تحصیلی ) را برای افسر اداره مهاجرت با ارائه استادی پلن مناسب توجیه نمود .

شرایط تحصیل در کانادا در سال ۲۰۲۲ چگونه است؟

تحصیل در کانادا در سال ۲۰۲۲ و در شرایط کرونا، همچنان همانند انجام می گردد ولی با توجه به محدودیت هایی که کرونا بوجود آورده، تنها دانشگاه هایی مجوز برگزاری کلاس های حضوری را دارند که از امکانات لازم در این خصوص برخوردار باشند. همچنین این شرایط ثابت نبوده و با توجه به روند کاهش و یا افزایش ویروس کرونا تغییر خواهد کرد. البته دانشگاه هایی که امکان برگزاری کلاس ها را ندارند، همچنان می توانند، دانشجویان را پذیرش نموده و کلاس های خود را آنلاین برگزار کنند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بررسی کامل مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی (ویزای بشر دوستانه کانادا)
بررسی کامل مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی (ویزای بشر دوستانه کانادا)