برنامه استانی انتاریو OINP ، اقامت انتاریو و تورنتو

برنامه استانی انتاریو OINP ، اقامت انتاریو و تورنتو

برنامه استانی انتاریو یکی از راههای مهاجرت استانی به کانادا و اقامت در انتاریو و شهر تورنتو می باشد. انتاریو پرجمعیت ترین استان کانادا ، مرکز اصلی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کاناداست. این ایالت محبوب ترین مقصد در کانادا برای مهاجران از سراسر جهان می باشد . این ایالت پایتخت کانادا ( شهر اتاوا ) و بزرگترین شهر کشور، تورنتو را در خود جای داده است.

برنامه های استانی انتاریو طیف وسیعی از متقاضیان اقامت انتاریو از قبیل : برنامه نیروی ماهر ، برنامه سرمایه گذاری ، برنامه فارغ التحصیلان در مقاطع ارشد و دکترا رو دربر می گیرد . متقاضیان ویزای کانادا از طریق این برنامه های اقامتی می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این برنامه ها را انتخاب نمایند .

برنامه های مهاجرت استانی انتاریو OINP
——————————————
Ontario Immigrant Nominee Program

برنامه های استانی پیشنهاد کار ( جاب آفر ) انتاریو

این برنامه استانی انتاریو در ۳ دسته بندی زیر موجود می باشد :

مهاجرت کاری به کانادا انتاریو از طریق مشاغل مورد نیاز

برنامه مهاجرت کاری به کانادا انتاریو از طریق نیروی ماهر( دارای پیشنهاد کار ) ، برای متقاضیانی که در طبقه بندی مشاغل کانادا در ناک های ۰ , A, C مشغول به فعالیت می باشند این فرصت را مهیا می نماید تا جهت اخذ اقامت دائم کانادا از این طریق اقدام نمایند . داشتن ۲ سال سابقه کار در ۵ سال گذشته و جاب آفر از یک کارفرما در ایالت انتاریو از الزامات این برنامه اقامتی می باشد .

برنامه اقامت فارغ التحصیلان بین المللی انتاریو

برنامه اقامتی فارغ التحصیلان انتاریو یکی از فرصت های پیش روی دانشجویان بین المللی می باشد . دانشجویانی که با ویزای تحصیلی کانادا یک دوره حداقل دوساله را در کانادا با موفقیت به پایان رسانده باشند می توانند از این طریق برای اقامت کانادا اقدام نمایند . این دانشجویان می بایست دارای پیشنهاد کار از یک کار فرما در کانادا نیز باشند .

برنامه استانی نیروی متخصص انتاریو ( مشاغل موردنیاز )

برنامه استانی نیروی متخصص انتاریو( مشاغل مورد نیاز) مناسب افرادیست است که در زمینه کشاورزی و یا ساخت و ساز مشغول به فعالیت می باشند . متقاضیان می بایست دارای حداقل یک سال سابقه کار در ۳ سال گذشته در یکی از ناک های مشاغل مورد نیاز این برنامه مهاجرتی باشند . داشتن جاب آفر یکی دیگر از نیازهای این برنامه استانی می باشد .


شرایط مهاجرت کاری به انتاریو برای نیروهای متخصص دارای پیشنهاد کار

  1. جاب آفر ارائه شده می بایست برای مهاجرت کاری به کانادا انتاریو با کسب و کار فعلی کارفرما هماهنگ بوده و درخواست این نیروی کاری برای رشد و حفظ فعالیت تجاری ضروری باشد.
  2. موقعیت شغل پیشنهادی می بایست در انتاریو باشد.
  3. در صورتی که شغل متقاضی از جمله مشاغل رگولیت است می بایست برای اخذ گواهی مربوطه اقدام گردد.
  4. متقاضیان این برنامه می بایست تمایل به زندگی انتاریو داشته باشد. (در این خصوص آفیسر پرونده ممکن است مواردی از قبیل تحصیل در انتاریو، داشتن دوست و فامیل در انتاریو، مسافرت های انجام شده به انتاریو را مورد بررسی قراردهد.)
  5. داشتن پیشنهاد کار از یک کار فرما در انتاریو
  6. جاب آفر می بایست تمام وقت (۳۰ ساعت در هفته -۱۵۶۰ ساعت در سال ) و دائمی (تاریخ اتمام قرارداد در آن ذکر نشده باشد)
  7. جاب آفر می بایست در طبقه بندی مشاغل کانادا در ناک های NOC 0 , NOC A , NOC B باشد.
  8. داشتن ۲ سال سابقه کار در ۵ سال گذشته متناسب و مرتبط با پیشنهاد شغلی
  9. درآمد و دستمزد شغل ارائه شده می بایست با توجه به منطقه ای از انتاریو که در آن متقاضی می خواهد مشغول به کار گردد، بالاتر از حد دستمزد متوسط باشد.

هزینه اپلیکیشن فی مهاجرت کاری به انتاریو برای نیروهای متخصص دارای پیشنهاد کار

  1. در صورتی که جاب آفر بیرون تورنتو می باشد هزینه اپلیکیشن فی مهاجرت کاری به کانادا انتاریو برای نیروهای متخصص ۱۵۰۰ دلار کانادا می باشد.
  2. در صورتی که جاب آفر درون شهر تورنتو می باشد هزینه اپلیکیشن فی این برنامه مهاجرتی ۲۰۰۰ دلار کانادا می باشد.
  3. در صورتی که مدارک مورد نیاز این پرونده مهاجرتی ناقص ارسال گردد این پرونده مرجوع و اپلیکیشن فی پرداختی نیز مرجوع می گردد.
  4. در صورتی که پس از بررسی پرونده این پرونده مهاجرتی به هر دلیلی مردود گردد هزینه اپلیکیشن فی در این مورد مرجوع نمی گردد.

برنامه اقامتی سرمایه انسانی انتاریو

برنامه اقامتی سرمایه انسانی انتاریو به دو زیر شاخه فارغ التحصیلان مقاطع ارشد ، دکترا و اکسپرس اینتری تقسیم می گردد .

برنامه اقامت کانادا برای دانشجویان فوق لیسانس انتاریو

این برنامه اقامت انتاریو این فرصت را برای دانشجویان فوق لیسانس انتاریو در مقطع ارشد مهیا می سازد تا بعد از اتمام دوره تحصیلی و اخذ مدرک فوق برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند . این دانشجویان بین المللی که از طریق پذیرش تحصیلی کانادا در یکی از موسسات مورد تایید این برنامه مهاجرتی تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رسانده اند می توانند حداکثر دو سال پس از اتمام دوره تحصیلی برای اقامت کانادا اقدام نمایند .

برنامه اقامت کانادا برای دانشجویان دکترا انتاریو

برنامه اقامت فارغ التحصیلان دکترا انتاریو این فرصت را برای دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا در استان انتاریو فراهم می نماید تا بعد از اتمام دوره تحصیلی در این مقطع برای اقامت کانادا اقدام نمایند . دانشجویان که در یکی از موسسات مورد تایید این برنامه مهاجرتی ، دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده اند می توانند برای این برنامه مهاجرتی اقدام نمایند.

برنامه استانی اکسپرس اینتری انتاریو

برنامه اکسپرس اینتری انتاریو در سه زیر شاخه برنامه نیروهای ماهر فرانسه زبان ، اولویت نیروی انسانی و برنامه فنی حرفه ای انتاریو موجود می باشد .

برنامه اکسپرس اینتری مهاجرت کانادا از طریق تخصص انتاریو ( نیروی ماهر فرانسه زبان )

برنامه استانی مهاجرت کانادا از طریق تخصص انتاریو ( فرانسه زبان ) جهت نیروهای ماهری که به زبان فرانسه نیز مسلط می باشند این فرصت را مهیا می نماید تا از طریق این برنامه اقامتی انتاریو جهت اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. این برنامه مهاجرتی از طریق سیستم اکسپرس اینتری نیروهای مورد نیاز خود را انتخاب می نماید.

اقامت کاری کانادا از طریق مهاجرت به انتاریو برنامه اولویت نیرو انسانی

برنامه استانی اولویت نیرو انسانی انتاریو از طریق اکسپرس اینتری و کسب امتیاز از فاکتورهای تخصص ، تجربه کاری، تحصیلات و دانش زبان نیروهای مورد نیاز خود را انتخاب می نمایند . متقاضیان این برنامه مهاجرتی می بایست یکی از شرایط برنامه مهاجرت از راه تخصص فدارل و یا برنامه مهاجرت تجربه کانادایی را نیز داشته باشند .

برنامه مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای نیروی ماهر انتاریو

برنامه استانی مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای انتاریو این فرصت را مهیا می نماید تا از طریق فنی حرفه ای ، تجربه کاری انتاریو، تحصیلات و دانش زبان برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. این برنامه مهاجرتی نیروهای مورد نیاز خود را از طریق سیستم اکسپرس اینتری انتخاب می نماید . داشتن شرایط برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی نیز یکی از شرایط این برنامه اقامتی انتاریو می باشد .

برنامه استانی سرمایه گذاری و تجاری انتاریو

برنامه سرمایه گذاری استانی انتاریو در دو زیر شاخه برنامه سرمایه گذاری شرکتی و برنامه کارآفرینی انتاریو تنظیم شده است .

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استان انتاریو

برنامه استانی کارآفرینی انتاریو مناسب صاحبان سرمایه ایست که تمایل به ایجاد کسب و کار و یا خرید یک کسب و کار در انتاریو را دارند.متقاضیان این برنامه اقامتی می بایست دارای بیزینس فعالی باشند که ایجاد آن در انتاریو مزیت و منافع اقتصادی قابل توجهی داشته باشد. کارآفرینان از طریق این برنامه مهاجرتی در ابتدا ویزای کار دریافت کرده و پس از ایجاد کسب و کار موفق در انتاریو می توانند برای درخواست اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

شرایط مهاجرت کارآفرینی استان انتاریو

  1. در صورتی که کسب و کار پیشنهادی کارآفرین در بخش های فناوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتال باشد بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، ارزش دارایی متقاضی می بایست ۸۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا باشد.
  2. درصورتی که کسب و کار پیشنهادی در منطقه تورنتو در نظر گرفته شده باشد متقاضی می بایست ضمن داشتن یک سوم سهام کسب و کار مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری و در صورتیکه در خارج از ناحیه تورنتو باشد می بایست حداقل ۵۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری و سهام یک سوم بیزینس را نیز داشته باشد.
  3. درصورت تایید پرونده کارآفرینی استان انتاریو، ابتدا ویزای کار موقت برای متقاضیان صادر می گردد.
  4. درصورتی که کسب و کار پیشنهادی کارآفرین در بخش فناوری اطلاعات، ارتباطات و یا ارتباطات دیجیتال باشد، بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، حداقل سرمایه گذاری متقاضی ۵۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا و حداقل یک سوم از سهام کسب و کار را در دست داشته باشد.
  5. کسب و کار پیشنهادی متقاضی مطابق با قوانین و مقررات و مجوزهای کاری فدرال و استانی انتاریو باشد.
  6. کسب و کار پیشنهادی متقاضی بصورت دائمی در انتاریو باشد. (کسب و کارهای فصلی مورد قبول نمی باشد.)

هزینه اپلیکیشن فی برنامه مهاجرت کارآفرینی انتاریو

  1. هزینه اپلیکیشن فی کارآفرینی استان انتاریو ۳۵۰۰ دلار کانادا بابت متقاضی و ۳۵۰۰ دلا برای شریک معرفی شده در پرونده می باشد.
  2. در صورتیکه مدارک مورد نیاز این پرونده مهاجرتی ناقص ارسال گردد این پرونده مرجوع و اپلیکیشن فی پرداختی نیز مرجوع می گردد.
  3. در صورتیکه پس از بررسی پرونده مهاجرت کارافرینی انتاریو به هر دلیلی مردود گردد هزینه اپلیکیشن فی در این مورد مرجوع نمی گردد.

اقامت کانادا سرمایه گذاری شرکتی انتاریو

برنامه اقامتی سرمایه گذاری شرکتی انتاریو مختص سرمایه گذاران و صاحبان بیزینسی ست که تمایل به گسترش کسب و کار و ایجاد شعبه در انتاریو و یا خرید یک مجموعه تجاری در این ایالت می باشند. متقاضیان می تواند ۵ نفر از کارمندان کلیدی کسب و کار خود را نیز بعنوان اعضای پرونده برای این برنامه مهاجرتی معرفی نماید.

شرایط اقامت کانادا سرمایه گذاری شرکتی انتاریو

  1. داشتن کسب و کار قانونی ثبت شده موفق حداقل به مدت ۳۶ ماه
  2. نوع و ساختار کسب و کار شما می بایست یکی از انواع مالکیت عام، شرکت های مالکیت شخصی و مشارکتی باشد.
  3. سرمایه گذاری به ارزش ۵ میلیون دلار کانادا به قصد ساخت و گسترش کسب و کار خود در انتاریو و یا خرید یک مجموعه تجاری در ایالت انتاریو
  4. ارائه بیزینس پلن برای کسب و کار پیشنهادی
  5. فعالیت سرمایه گذاری و کسب و کار پیشنهادی جهت اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری شرکتی انتاریو می بایست بصورت قابل توجهی برای ایالت انتاریو سودمند باشد.
  6. بعنوان مثال در صورتیکه ۵ کارمند کلیدی در پرونده سرمایه گذاری جهت ورود به کانادا معرفی شده، می بایست ۲۵ موقعیت شغلی برای شهروندان کانادایی در نظر گرفته شود.
  7. منظور از کار تمام وقت، ۱۵۶۰ ساعت کار در طول ۱۲ ماه بصورت پیوسته می باشد.
  8. دستمزد پرداختی شهروندان کانادایی بعنوان کارمند می بایست متناسب با موقعیت شغلی معادل و یا بالاتر از سطح دستمزد متوسط برای این موقعیت شغلی باشد.
  9. ارتباط ساختاری شفاف و روشنی بین کسب و کار ایجاد شده در انتاریو بعنوان شعبه یا شرکت وابسته با کمپانی اصلی وجود داشته باشد.
  10. قصد و هدف متقاضی این برنامه مهاجرتی می بایست کسب درآمد از طریق فروش کالا و خدمات باشد.
  11. منبع درآمد و سرمایه اولیه متقاضی می بایست از طریق کسب کار فعال بوده و از طریق سودبانکی و مواردی از این قبیل نباشد.
  12. کسب و کار پیشنهادی متقاضی مطابق با قوانین و مقررات کاری فدرالی و استانی انتاریو باشد.
  13. کسب و کار پیشنهادی متقاضی بصورت دائمی در انتاریو باشد. (کسب و کارهای فصلی مورد قبول نمی باشد.)

هزینه اپلیکیشن فی مهاجرت به انتاریو با سرمایه گذاری

  1. هزینه اپلیکیشن فی این برنامه مهاجرتی ۳۵۰۰ دلار کانادا بابت هر کارمند معرفی شده در پرونده می باشد.
  2. در صورتیکه مدارک مورد نیاز این پرونده مهاجرتی ناقص ارسال گردد این پرونده مرجوع و اپلیکیشن فی پرداختی نیز مرجوع می گردد.
  3. در صورتیکه پس از بررسی پرونده این پرونده مهاجرتی به هر دلیلی مردود گردد هزینه اپلیکیشن فی در این مورد مرجوع نمی گردد.

کانادا دارای بیش از ۹۰ برنامه مهاجرتی متنوع دارد . جهت آشنایی بیشتر، دیگر روش های مهاجرت به کانادا و یا شرایط ویزای کانادا را بررسی نمایید.

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

  1. سلام وقت بخیر من میتونم با تحصیل در یک از دانشگاههای کانادا به مدت حداقل ۲ سال یعنی فوق دیپلم اقامت دائم بگیرم و بعد خانواده ام رو بیارم ؟

    1. شما می تونید در ابتدا در کانادا درس بخونید سپس ویزای گار پس از تحصیل بگیرید و حداقل یک سال کار کنید و سپس برای یکی از برنامه های اقامتی کانادا اقدام کنید