کانادا

پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا ؛ راهنمای اخذ شهروندی کانادا

چگونه می‌توان پاسپورت کانادا را دریافت کرد؟ یا موفق به اخذ شهروندی کانادا شد؟ یا شرایط دریافت پاسپورت کانادا چه هستند؟ این پرسش‌ها از جمله سوالات متداولی می‌باشند که این روزها توسط افرادی که قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارند یا مهاجر آن کشور شناخته شده و چند سالی را در آن اقامت داشته‌اند، پرسیده می‌شوند. در این مطلب بر آن شدیم برای راهنمایی و کمک به این‌گونه افراد و رفع تمامی ابهامات موجود در این زمینه به صورت جامع و کامل به سوالاتی از قبیل: قوانین شهروندی کانادا، اعتبار پاسپورت کانادا، هزینه پاسپورت کانادا، شرایط دریافت پاسپورت کانادا پاسخ دهیم.

کشور کانادا به عنوان یکی از دو کشور وسیع دنیا به سبب برخورداری از اقتصاد بسیار خوب، سیستم آموزشی عالی، قوانین شهروندی مناسب، امنیت بالا و رفاه اجتماعی خوب به عنوان یکی از کشورهای مهاجر پذیر جهان شناخته می‌شود که سالانه پذیرای چندین هزار نفر مهاجر از اقصی نقاط دنیا برای تحصیل، کار، زندگی، سرمایه گذاری و موارد دیگر می‌باشد. این افراد پس از مهاجرت و اقامت، در صدد اخذ شهروندی این کشور و به دنبال آن دریافت پاسپورت کانادا هستند تا بتوانند با خیالی راحت و آسوده در آن زندگی کرده و از مزایای شهروندی آن بهره‌مند گشته و به اکثر کشورها به آسانی و بدون ویزا سفر نمایند.

پاسپورت کانادا چیست؟

پاسپورت کانادا همچون گذرنامه‌ی دیگر کشورها مدرکی است که نشان می‌دهد شخص دارنده آن تابعیت آن کشور را دارا بوده و یکی از شهروندان به شمار می‌رود و می‌تواند با در دست داشتن آن به کشورهای دیگر که سفر به آن‌ها از سوی دولت تایید شده است، سفر نماید. اما گذرنامه کانادا که اکثریت مهاجرین به این کشور در تلاش برای دریافت آن هستند تفاوت فاحشی با پاسپورت برخی از کشورها دارد و آن قدرت و اعتبار این پاسپورت می‌باشد.

در دنیا برای ارزیابی ارزش گذرنامه‌ی کشورها، شاخص‌های معینی معروف به “شاخص هنلی” که تعداد کشورهای مجاز برای سفر بدون اخذ ویزا، یکی از اصلی‌ترین معیارهای آن برشمرده می‌شود، تنظیم شده است که بر اساس همان معیارها پاسپورت کشورها رتبه بندی می‌شود. در آخرین رتبه بندی منتشر شده توسط موسسه بریتانیایی هنلی در ابتدای سال۲۰۲۱ میلادی، کشور کانادا به همراه استرالیا ۱۸۵ امتیاز را کسب کرده در رتبه نهم قرار دارد و این نشان‌دهنده‌ی اعتبار و قدرت پاسپورت کانادا است چرا که با داشتن آن می‌توان به ۱۴۰ کشور بدون ویزا سفر کرد.

چگونه پاسپورت کانادا بگیریم؟

بدون در نظر داشتن سن فرد، شخصی که متقاضی دریافت گذرنامه کانادا می‌باشد، باید برای تابعیت و اقامت در کانادا هیچ‌گونه منعی نداشته باشد، یعنی برای دریافت گذرنامه تمامی شرایط و مدارک گفته شده از قبیل دارا بودن مدرکی که ثابت کند شخص قادر به خواندن و نوشتن به یکی از دو زبان رسمی کشور کانادا (انگلیسی و فرانسه) است، داشتن مدرک و مجوز اقامت به شکل دائم ( پی آر کانادا)، برخورداری از سابقه زندگی در کشور کانادا به عنوان مقیم به مدت سه سال از پنج سال، پرداخت نمودن همه‌ی مالیات‌ها که شامل مالیات بر درآمد نیز می‌باشد را دارا باشد.

در حقیقت شخص پیش از اقدام برای دریافت پاسپورت کانادا لازم است اگر که شهروند کانادا نیست برای اخذ شهروندی کانادا یعنی گرفتن کارت پی آر کانادا اقدام نماید.

برای دریافت پاسپورت کانادا می‌بایست مراحل زیر طی شوند:

  1. نخستین مرحله مراجعه به سایت پاسپورت کانادا است. در این سایت تمامی محدویت‌ها و صلاحیت‌ها برای اخذ گذرنامه شرح داده شده‌اند و فرم‌های مورد نیاز به علاوه توضیحات لازم گنجانده شده‌اند.
  2. دومین مرحله کامل کردن فرم است. پس از بررسی فرم‌های موجود در سایت و یافتن فرم درخواست پاسپورت مناسب، لازم است فرم تکمیل گردیده و ارسال شود.

فرم درخواست را علاوه بر شخص متقاضی، یک نفر ضامن که می‌تواند از اعضای خانواده باشد و می‌بایست به سن قانونی رسیده باشد، پر کرده و علاوه بر تایید عکس، کپی تمامی مدارک هویتی را تایید نموده و امضا و تاریخ بزند.

همچنین در فرم درخواست پاسپورت لازم است، نام و مشخصات دو نفر معرف (نباید از اعضای خانواده باشند و می‌بایست به سن قانونی رسیده باشند) که حداقل دو سال با فرد آشنایی داشته‌اند قید شده و هویت فرد توسط آن‌ها تایید شود.

  • در مرحله سوم، لازم است مدارک هویتی آماده گردیده تا ارسال شوند. در واقع بعد از تکمیل فرم باید یکی از مدارک هویتی که تمامی اطلاعات هویتی را در بر می‌گیرد، ارسال گردد (اگر که مدرک تمامی اطلاعات را نداشته باشد می‌توان چند مدرک شناسایی را با هم ارسال نمود).
  • بعد از طی مراحل فوق نوبت به پرداخت هزینه می‌رسد. هزینه‌ درخواست پاسپورت متفاوت بوده و به مواردی چون مدت اعتبار پاسپورت و سن فرد متقاضی بستگی دارد.
  • ارسال مدارک و فرم از طریق پست آخرین مرحله‌ای است که فرد متقاضی باید آن را انجام دهد. توصیه می‌شود برای این کار از سرویس پستی معتبر و قابل پیگیری استفاده شود.

مزایای شهروندی کانادا

برخی از مهم‌ترین مزایای شهروندی کانادا به شرح زیر هستند:

  • موقعیت‌های کاری بهتر

برخی از مشاغل موجود در کانادا دارای شرایط خاص هستند و علاوه بر دارا بودن تخصص نیازمند برخورداری از حق شهروندی می‌باشند و تنها شهروندان کانادا برای تصدی آن‌ها می‌توانند اقدام نمایند.

  • اخذ پاسپورت کانادا

این پاسپورت که یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است و با آن می‌توان به بسیاری از کشورها بدون اخذ ویزا سفر نمود، تنها به افرادی اعطا می‌گردد که شهروند کانادا به حساب می‌آیند.

  • عدم وجود محدودیت زمانی برای حضور در کشور

افرادی که شهروند کانادا به شمار می‌آیند دارای ثبات وضعیت هستند به این معنا که آن‌ها از لحاظ زمانی برای حضور در کشور محدودیتی نخواهند داشت و نبودنشان در داخل مرزهای کشور برای مدتی طولانی اقامتشان در کانادا را تهدید نخواهد کرد. همچنین فردی که شهروند شناخته می‌شود اگر که جرمی مرتکب شود حق شهروندی‌اش سلب نخواهد شد.

  • عدم نیاز به تمدید کارت اقامت

از میان مهاجران به کانادا علاوه بر افرادی که اقامت موقت دارند، آن‌هایی که اقامتشان دائم است نیز می‌بایست هر پنج سال یک بار (در بهترین شرایط) با صرف هزینه کارت اقامت خود را تمدید نمایند. اما افرادی که سیتیزن یا همان شهروند به شمار می‌روند بدون تمدید کارت یا اقامتی به زندگی روزمره خود مشغول هستند.

  • امکان انجام فعالیت‌های سیاسی

در کشور کانادا تنها افرادی که شهروند آن به شمار می‌روند قادر به انجام فعالیت‌های سیاسی نظیر مشارکت در رای دهی و یا نامزد شدن برای کسب یک مقام سیاسی هستند.

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت کانادایی (سیتیزن شیپ کانادا)

مدارکی که برای اخذ پاسپورت کانادا ضروری هستند عبارتند از:

  • فرم درخواست پاسپورت. این فرم باید تکمیل و امضا شده و مورد تایید ضامن در یک سال اخیر بوده باشد.
  • دو قطعه عکس. علاوه بر این‌که این عکس‌ها می‌بایست برای شش ماه اخیر بوده باشند یکی از آن‌ها نیز باید توسط ضامن تایید شده باشد.
  • اثبات نمودن شهروندی. لازم است مدارکی دال بر این‌که شخص متقاضی دریافت پاسپورت، شهروند می‌باشد نظیر شناسنامه، گواهی شهروندی برای مهاجرین، گواهی حفظ شهروندی و گواهی تابعیت وجود داشته باشد

تذکر: اگر که شخص متقاضی، تغییر نام داده باشد و نام او در دیگر مدارک با مدرکی که ثابت می‌کند شهروند کانادا است تطابق نداشته باشد می‌بایست علاوه بر مدارک اثبات شهروندی، مدارک هویتی دیگری را که منقضی نشده باشند نظیر گواهینامه رانندگی که از سمت مقامات ایالتی یا استانی کانادا صادر گشته و یا مدرکی معادل با آن که از کشوری دیگر دریافت شده، گذرنامه خارجی و کارت شناسایی صادره از سمت مقام‌های ایالتی و استانی به همراه داشته و ارائه نماید.

روش‌های اخذ پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا که به تبعیت از برخورداری از شهروندی کانادا امکان دریافت آن وجود دارد از طرق مختلفی قابل دریافت است ولی به طور کلی شیوه‌های مهاجرت به کانادا، اخذ اقامت دائم و در ادامه شهروندی و دریافت پاسپورت این کشور در شش گروه قرار می‌گیرند که در ادامه هر یک را به شکل مختصر شرح خواهیم داد.

پاسپورت کانادا از طریق کار

پاسپورت کانادا را می‌توان از مسیر اخذ ویزای کار کانادا و یا مهاجرت کاری کانادا دریافت نمود. این مسیر برای افرادی که حرفه‌ای را به شکل تخصصی انجام می‌دهند و از تجربه کاری خوبی برخوردارند، مناسب می‌باشد. آن‌ها طبق توانایی‌هایی که دارند و پیشنهادهای کاری که دریافت نموده‌اند مورد بررسی قرار گرفته و بعد از آن‌که صلاحیت‌ آن‌ها تایید شد و امتیازهای قابل قبولی کسب کردند، موفق به اخذ اقامت دائم می‌گردند. این افراد باید با بررسی روش های مهاجرت به کانادا یکی از برنامه های اسکیل ورکر کانادا را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایند. افرادی که از طریق این برنامه های اقامت کانادا موفق به دریافت ویزای کانادا شوند، در بدو ورود به کانادا پس از ارائه مدارک های لازم، جهت دریافت کارت اقامت دائم کانادا ( کارت پی آر PR)، اقدام می کنند. این افراد پس از سه سال زندگی در کانادا، با رعایت قوانین شهروندی کانادا و پرداخت هزینه پاسپورت کانادا، می توانند برای گرفتن پاسپورت کانادا اقدام کنند.

پاسپورت کانادا از طریق تحصیل

گرفتن پاسپورت از طریق تحصیل نیز یکی دیگر از راه های دریافت شهروندی کانادا است. افرادی که شرایط برنامه های اقامت کاری کانادا را ندارند، می توانند ابتدا با گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا از یکی از دانشگاه های معتبر، جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. این افراد پس از ادامه تحصیل در کانادا، می توانند جهت دریافت ویزای کار پس از تحصیل کانادا PGWP، اقدام کنند. و در نهایت از طریق برنامه های اقامت کانادا که پیش نیاز آنها تحصیل و یا کار در کانادا هست می توانند جهت دریافت کارت پی آر کانادا اقدام کنند. این افراد نیز پس از سه سال زندگی در کانادا با رعایت قوانین شهروندی کانادا، می توانند جهت دریافت پاسپورت کانادا اقدام کنند.

پاسپورت کانادا از طریق سرمایه گذاری

از دیگر راه‌های کسب تابعیت و به دنبال آن دریافت پاسپورت کشورکانادا سرمایه‌گذاری در این کشور است که بر اساس سیاست‌های توسعه اقتصادی کشور کانادا تنظیم گشته و برای هر استان قوانین و مقرارات خاص خود را دارا می‌باشد. به طور مثال طبق برنامه سرمایه گذاری استانی کبک، فرد لازم است نشان دهد که دو میلیون دلار سرمایه دارد و از این مبلغ ۶۰ درصد آن را که معادل با یک میلیون و دویست هزار دلار است را به عنوان قرض پنج ساله در اختیار دولت قرار دهد.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط دریافت پاسپورت کانادا در پیج اینستاگرام موسسه مهاجرتی یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


پاسپورت کانادا و اخذ تابعیت از طریق تولد

اخد تابعیت و پاسپورت از طریق فرزند اگر چه به سبب طولانی بودن پروسه برای والدینی که قصد مهاجرت دارند و اخذ شهروندی کانادا یکی از اهداف آنها است مناسب نیست اما برای فرزند به سبب پیروی دولت کانادا از قاعده خاک (قاعده ای است که بر اساس آن فرد اگر که در خاک کانادا متولد شد بدون در نظر گرفتن ملیت اصلی آن به او تابعیت کانادا تعلق می‌گیرد) بسیار خوب است.

پاسپورت کانادا از طریق ازدواج

از طریق ازدواج نیز می‌توان به شهروندی کانادا و پاسپورت قدرتمند این کشور دسترسی پیدا کرد. در واقع افرادی که تمایل به اخذ تابعیت دارند می‌توانند با یک شهروند کانادایی ازدواج کنند و از آن طریق اقدام نمایند. البته باید متذکر شد که دریافت پاسپورت از این طریق نیازمند دانستن قوانین حقوقی مورد نیاز و آثار ازدواج در کانادا است. از آنجایی که در برخی پرونده ها ازدواج های صوری جهت اخذ اقامت کانادا صورت گرفته است، افیسرهای مهاجرتی با دقت بالایی ویزای ازدواج کانادا را بررسی می کنند. لذا متقاضیان اسپانسرشیپ همسر کانادا، باید مدارک دقیق و رسمی در این خصوص ارائه نمایند.

پاسپورت کانادا برای اشخاص خاص و هنرمند

هنرمندان نیز می‌توانند به سبب تخصص و هنری که دارند از بازیگری گرفته تا نوازندگی و نویسندگی برای شهروندی کانادا و دریافت پاسپورت آن اقدام کنند چرا که به آن‌ها ویزای خود اشتغالی کانادا تعلق خواهد گرفت و آن‌ها می‌توانند به وسیله آن اقامت دائم و در ادامه شهروندی کانادا را کسب کنند. البته آن‌ها علاوه بر این‌که باید فاکتورها و شرایط لازم برای احراز و صلاحیت را داشته باشند می‌بایست امتیاز لازم برای دریافت ویزا را نیز کسب کنند.

پناهندگی در کانادا

از مسیر پناهندگی در کانادا نیز می‌توان به پاسپورت کانادا رسید. اما این راه کمتر توصیه می‌شود چرا که علاوه بر خطرات بسیار پناهندگی ممکن است در ابتدای ورود به کانادا شرایط سختی برای زندگی داشته باشند و نگاه اجتماع نیز به آن‌ها خوب نباشد. آن‌ها سال‌های نخست حق کار و تحصیل نیز نخواهند داشت.

قوانین شهروندی کانادا

دولت کانادا نیز همچون دیگر حکومت‌ها برای شهروندان خویش قوانینی تصویب کرده که می‌بایست به آن‌ها دقت شود. در ادامه به برخی از قوانین شهروندی کانادا پس از اعمال اصلاحیه bill c-6 اشاره خواهیم کرد.

  • بر اساس قانون آن دسته از افراد که دارای دو تابعیت هستند اگر که مجرم شناخته شوند همانند شهروندان تک تابعیتی کانادا به دادگاه ارجاع داده شوند.
  • پیش‌تر، افرادی که شهروندی آن‌ها تایید می‌شد لازم بود که در کشور کانادا زندگی کنند. اما امروزه اینگونه نیست و شهروند کانادا می‌تواند خارج از خاک کانادا باشد.
  • افرادی که زیر سن قانونی هستند می‌توانند به تنهایی برای شهروندی کانادا اقدام نمایند.
  • افرادی که جرمی را مرتکب می‌شوند نمی‌توانند برای شهروندی کانادا اقدام نمایند چرا که به آن‌ها اعطا نمی‌شود و آنان نخواهند توانست سوگند شهروندی بخورند.
عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به شرایط مهاجرت به کانادا و دریافت کارت پی آر و شهروندی و غیره در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه پاسپورت کانادا

هزینه پاسپورت کانادا به نوع پاسپورت انتخابی با مدت زمان اعتبار مشخص بستگی دارد. هزینه پرداختی برای پاسپورت کانادا ویژه بزرگسال (۱۶ سال به بالا) با اعتبار پنج ساله ۱۲۰ دلار کانادا می‌باشد. همچنین برای دریافت این نوع پاسپورت با مدت اعتبار ده سال باید ۱۶۰ دلار کانادا پرداخت شود.

برای گذرنامه کودکان نیز لازم است ۵۷ دلار کانادا هزینه شود.

البته ممکن است علاوه بر هزینه‌های گفته شده لازم باشد مبلغ و هزینه‌ی اضافه‌تری نیز پرداخت گردد.

اعتبار پاسپورت کانادا

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، گذرنامه کانادا از جمله پاسپورت‌های معتبر و قدرتمند جهان به شمار می‌رود و بر اساس جدیدترین رتبه بندی که در سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ میلادی توسط موسسه هنلی بریتانیا منتشر گردید، با ۱۸۵ امتیاز و امکان سفر بدون ویزا به ۱۴۰ کشور در اقصی نقاط جهان، در رتبه نهم لیست که رتبه نخست آن به کشور آسیایی ژاپن اختصاص داده شده، قرار گرفته است.

دریافت پاسپورت کانادا از موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند.

موسسه مهاجرت یوکن کانادا با سال ها تجربه در خصوص انواع ویزاهای کاری، مهاجرتی و ویزای دانشجویی کانادا، ویزای سرمایه گذاری کانادا، ویزای استارتاپ کانادا، انجام پرونده های مهاجرت کاری، و جاب آفر کانادا و کارت پی آر کاناداPR ، آماده ارائه خدمات مشاوره و ارزیابی پرونده های مهاجرتی و اقامتی می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از شرایط خود برای برنامه های مهاجرتی و ویزاهای کانادا، با مشاور این مجموعه مشاوره آنلاین داشته باشند.

مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت
وکیل موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با وکیل رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در صورتی که این مقاله مناسب شرایط شما نمی باشد می توانید جهت بررسی دیگر ویزاهای کانادا ، با استفاده از کلید واژه نوع موضوع موردنظر + یوکن، در گوگل مستقیما” به مقاله مربوطه در وب سایت مهاجرت یوکن هدایت شوند. به عنوان مثال : مهاجرت کاری کانادا یوکن، شرایط دریافت پی آر کانادا یوکن، اعتبار پاسپورت کانادا یوکن، مهاجرت به کانادا یوکن، شرایط دریافت پاسپورت کانادا یوکن، ویزای کانادا یوکن، مشاور مهاجرت کانادا بیتاژیان

چگونه پاسپورت کانادا بگیریم؟

مراحل دریافت پاسپورت کانادا برای افرادی که هنوز شهروندی کانادا را دریافت نکرده اند به ترتیب به این شکل است. مرحله اول: اقدام برای یکی از برنامه های اقامتی کانادا از قبیل برنامه های اسکیل ورکر مرحله دوم: ورود به کانادا و دریافت کارت پی آر مرحله سوم: حداقل سه سال زندگی در کانادا و پس از آن درخواست اخذ پاسپورت کانادا

افرادی که شرایط اقدام برای برنامه های اقامتی را ندارند چگونه می توانند برای شهروندی کانادا و تابعیت این کشور اقدام کنند؟

این افراد می توانند از طریق ویزاهای دیگر کانادا از قبیل: ویزای تحصیلی به این کشور ورود نمایند و پس از اتمام دوره تحصیلی برای گفتن کارت پی آر اقدام کنند. این افراد پس از این می توانند با سه سال زندگی در کانادا با رعایت قوانین شهروندی کانادا، جهت دریافت تایعیت و پاسپورت کانادا اقدام کنند.

آیا کارت پی آر کانادا منجر به دریافت پاسپورت کانادا می شود؟

افرادی که دارای اقامت دائم کاناداPR هستند، پس از سه سال زندگی در کانادا باید درخواست پاسپورت کانادا نمایند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

گرم‌ترین شهرهای کانادا کجاست؛ لیست شهرهای گرم کانادا
گرم‌ترین شهرهای کانادا کجاست؛ لیست شهرهای گرم کانادا
پیکاپ ویزای کانادا
پیکاپ ویزای کانادا