مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری کانادا از جمله درخواست های متعدد متقاضیان اخذ اقامت کانادا می باشد. ثبات اقتصادی، فرصت های شغلی متنوع، تناسب درآمد و مخارج زندگی در کانادا سالانه افراد زیادی را جذب این کشور می کند. متقاضیان اقامت کاری کانادا می توانند با یررسی مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت کاری کانادا، هزینه مهاجرت کاری به کانادا و نحوه کاریابی در کانادا، از طریق یکی از روش های مهاجرت کاری به کانادا جهت اخذ اقامت کاری کانادا اقدام کنند.

روش های مهاجرت از طریق کار به کشور کانادا

مهاجرت کاری کانادا

روش های مهاجرت کاری به کانادا از راه های مختلفی امکان پذیر است. اداره مهاجرت کانادا جهت تامین نیروهای متخصص مورد نیاز در کانادا، برنامه های مختلف کاری را تهیه و تنظیم نموده است. شرایط اخذ اقامت کاری کانادا با توجه به نوع برنامه مهاجرتی متفاوت می باشد. مهاجرت کاری کانادا به وسیله روش های اسکیل ورکر، خود اشتغالی و استارتاپ امکان پذیر می باشد.

مهاجرت کاری کانادا از طریق تخصص

یکی از روش های مهاجرت کاری کانادا، مهاجرت از طریق تخصص می باشد. مهاجرت از راه تخصص از طریق برنامه های اسکیل ورکر امکان پذیر است. کانادا دارای برنامه های مختلف اسکیل ورکر می باشد. برنامه های اسکیل ورکر فدرال و استانی از جمله برنامه ها اقامت کاری کانادا است. هر یک از ایالت های کانادا دارای برنامه های اقامت کاری می باشد. شرایط مهاجرت کاری کانادا بر اساس فاکتور های سن، تحصیلات، سابقه کاری، مدرک آیلتس تنظیم شده است. عواملی دیگری از قبیل: داشتن پیشنهاد کار از یک کارفرما در کانادا، داشتن سابقه تحصیل در کانادا، داشتن سابقه کار در کانادا و همچنین داشتن خویشاوندان نزدیک در کانادا نیز از جمله شرایط برخی از برنامه های اقامت کاری کانادا می باشد. متقاضیان مهاجرتی می توانند با انتخاب مناسب ترین برنامه مهاجرتی متناسب با شرایط خود، جهت اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار اقدام نمایند. هزینه مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه های اسکیل ورکر با توجه به نوع برنامه اقامت کاری و تعداد اعضاء خانواده متغیر می باشد.

مهاجرت کاری کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت کاری کانادا از طریق خود اشتغالی یکی دیگر از برنامه های اقامت کاری کانادا است. اخذ اقامت کاری کانادا از طریق خود اشتغالی مختص هنرمندان، ورزشکاران و افرادی است که در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت می نمایند. دولت کانادا جهت تامین نیاز های فرهنگی، هنری و ورزشی این کشور و با توجه به اهداف مشخص شده، این برنامه مهاجرت کاری را تهیه و تنظیم نموده است. متقاضیان این برنامه اقامتی باید در حوزه های فرهنگی، هنری و یا ورزشی در سطح کشوری و یا بین المللی، شاخص و شناخته شده باشند. متقاضیان این برنامه مهاجرتی باید حداقل 35 امتیاز از 100 امتیاز جدول امتیازبندی برنامه خود اشتغالی را کسب نمایند. برخی از مشاغل مورد قبول در برنامه مهاجرت کاری به کانادا از طریق خود اشتغالی شامل: بازیگران، نویسندگان، کارگردانان، موسیقیدان ها، خبرنگاران، عکاسان، نقاشان، طراحان مد، مربیان، داوران، ورزشکاران می باشد.


بیشتر بخوانید: ویزای ورزشکاران کانادا + درآمد مربی ورزشی در کانادا


مهاجرت کاری کانادا از طریق کارآفرینی و استارتاپ

مهاجرت کاری کانادا از طریق برنامه های استارتاپ نیز امکان پذیر است. دولت کانادا برنامه ویزای استارتاپ کانادا را با هدف جذب کارآفرینان و صاحبان ایده و نخبگان، که پتانسیل نوآروی و ایجاد کسب و کار های جدید را دارند طراحی و تنظیم نموده است. برخی از شرایط اخذ اقامت کاری کانادا در شاخه های استارتاپ و کارآفرینی شرح زیر می باشد.

ارائه بیزینس پلن و طرج تجاری جهت ترغیب سازمان های مورد تایید، برای گرفتن نامه حمایت از آن ها
تامین حداقل سرمایه کذاری مورد نیاز توسط یکی از گروه های سازمان های موردتایید
سرمایه گذاری 200.000 دلار کانادا،در صورتی که طرح تجاری توسط یکی از گروه های شرکت های سرمایه گذاری ریسک پذیر Venture capital funds مورد تایید قرار گرفته شود.
سرمایه گذاری 75.000 دلار کانادا،در صورتی که طرح تجاری توسط یکی از گروه های شرکت های سرمایه گذاری Angel investor groups مورد تایید قرار گرفته شود.
در صورتی که یکی از شرکت های سرمایه گذار انکوباتور business incubator از طرح تجاری پیشنهادی، حمایت نماید، نیازی به سرمایه گذاری متقاضی نمی باشد.
داشتن حداقل فوق دیپلم
داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی معادلCLB5

مهاجرت از طریق تخصص کاری فدرال به کانادا

مهاجرت از طریق تخصص کاری یکی از روش های مهاجرت کاری کانادا می باشد. متقاضیان در این روش می بایست از فاکتورهای سن، تحصیلات، تجربه کاری، مدرک آیلتس امتیاز کسب نمایند. افرادی که از طریق اسکیل ورکر کانادا (برنامه تخصص کاری) موفق به مهاجرت کاری کانادا می شوند، از همان ابتدا کارت اقامت دائم دریافت می نمایند و از تمامی مزایای شهروندی کانادا به جز حق رای برخوردارند. این افراد پس از 3 سال زندگی در کانادا موفق به اخذ پاسپورت کانادایی (سیتیزن) می شوند. برنامه مهاجرت از طریق تخصص کاری کانادا یکی از روش های کم هزینه اقامتی می باشد که متقاضی و اعضای خانواده همراه او در بدو ورود کارت اقامت دائم دریافت می نماید.

مزایای مهاجرت کاری به کانادا از طریق تخصص کاری فدرال

  • سریعترین راه مهاجرت است (مدت زمان بررسی پرونده حداکثر یکسال)
  • اقتصادی و کم هزینه بودن این برنامه مهاجرتی نسبت به دیگر روش های مهاجرت کاری کانادا
  • نیاز به داشتن جاب آفر کانادا (پیشنهاد کاری) نمی باشد.
  • برای کار در کانادا نیاز به داشتن مجوز کار می باشد.
  • متقاضی می تواند در همه ایالت های کانادا مشغول به کار شود.
  • متقاضی می تواند در هر شرکتی با توجه به توانایی های خود مشغول به فعالیت گردد.
  • ارائه اقامت دائم به همراه اعضای خانواده متقاضی
  • برخورداری از همه مزایای شهروندی کانادا
  • اخذ پاسپورت کانادا پس از 3 سال زندگی در کانادا
  • امکان استفاده از خدمات بهداشتی و بیمه رایگان
  • تحصیل رایگان فرزندان در مدارس کانادا
  • امکان استفاده از بورسیه برای شرکت در دوره های مختلف کالج و دانشگاه های کانادا

شرایط برنامه مهاجرت کاری کانادا

متقاضیان برنامه اسکیل ورکر کانادا ابتدا می بایست در سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا از فاکتور های تجربه کاری، دانش زبان انگلیسی و یا فرانسه، تحصیلات و سن حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز کسب نمایند.

شرایط کسب امتیاز از تجربه کاری در برنامه مهاجرتی نیروی متخصص فدرال

متقاضیان این برنامه مهاجرتی می بایست در یکی از ناک های زیر مطابق با شرایط آن سابقه کار داشته باشند.

  • Managerial jobs (skill type 0)
  • Professional jobs (skill level A)
  • Technical jobs and skilled trades (skill level B)
  • شرح وظایف شغلی متقاضی مهاجرت از طریق تخصص کاری فدرال منطبق با شرح وظایف ناک انتخابی در طبقه بندی مشاغل کانادا باشد.
  • سابقه کاری ارائه شده مربوط به 10 سال گذشته باشد.
  • سابقه کار ارائه شده همراه دستمزد بوده و بصورت کارآموزی و بدون حقوق نباشد.
  • متقاضی می بایست حداقل یکسال سابقه کار بدون گپ و فاصله مطابق با شرایط زیر داشته باشد.

سابقه کاری بر اساس الگوی زیر محاسبه می گردد:

  • سابقه کار تمام وقت برای یک شغل : 30 ساعت در هفته برای 12 ماه = 1 سال کار تمام وقت (1،560 ساعت)
  • یا سابقه کار نیمه وقت : 15 ساعت در هفته برای 24 ماه = 1 سال کار تمام وقت (1،560 ساعت)
  • سابقه کار تمام وقت برای بیشتر از یک شغل : 30 ساعت در هفته برای 12 ماه در بیشتر از یک شغل = 1 سال کار تمام وقت (1،560 ساعت )
  • انجام کار پاره وقت کار در صورتیکه بیشتر و یا کمتر از 15 ساعت در هفته بوده ولی در نهایت در طول دوسال جمعا” 1560 ساعت باشد مورد قبول است.
  • سابقه کاری بیشتر از 30 ساعت در هفته موجب محاسبه سابقه کار بیشتر نمی گردد.

شرایط کسب امتیاز از دانش زبان در برنامه مهاجرتی نیروی متخصص فدرال

  • متقاضیان مهاجرت از طریق تخصص کاری فدرال برای اینکه واجد شرایط این برنامه مهاجرتی باشند می بایست حداقل مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه معادل CLB7 را داشته باشند.
  • مدرک زبان ارائه شده به مدت 2 سال از تاریخ صدور معتبر می باشد و در صورتی که در طول بررسی پروسه پروند مهاجرتی تاریخ اعتبار آن به اتمام برسد متقاضی موظف به ارائه مدرک جدید زبان می باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه معادل سازی مدرک زبان


شرایط کسب امتیاز از تحصیلات در برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر فدرال

متقاضیان برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر فدرال می بایست مدارک تحصیلی خود را جهت ارزیابی و تایید نهایی مبنی بر اینکه مدرک فوق معادل همان مدرک در کانادا می باشد برای یکی از موسسات معتبر کانادا همانند سازمان WES ارسال نمایند.

تمکن مالی مورد نیاز مهاجرت از طریق تخصص کاری فدرال

  • متقاصیان این برنامه مهاجرتی می بایست متناسب با تعداد اعضای خانواده خود (که در پرونده مهاجرتی قید شده) حداقل تمکن مالی مورد نیاز اداره مهاجرت کانادا را داشته باشند.
  • افرادی که در زمان اقدام از طریق این برنامه مهاجرتی در کانادا به صورت قانونی مشغول به کار می باشند و یا اینکه موفق به دریافت پیشنهاد کاری ( جاب آفر) شده اند نیاز به ارائه تمکن مالی ندارند.

در صورتی که از فاکتورهای بالا حداقل 67 امتیاز را کسب نمودید می توانید در سیستم اکسپری اینتری پروفایل ایجاد نمایید.

رقابت در سیستم امتیاز بندی CRS POINT

متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا که در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل ایجاد نموده اند مجددا توسط سیستم امتیاز بندی CRS Point رتبه و رنکینگ آن ها محاسبه می گردد و در بازه های زمانی هر 15 روز اقدام به انتخاب متقاضیان با بالاترین رنکینگ می نمایند. تعداد افراد انتخاب شده در هر دوره و حداقل امتیازهای انتخاب شده در هر دوره توسط اداره مهاجرت کانادا اطلاع رسانی می گردد.

امتیاز مورد نیاز در برنامه مهاجرت کاری کانادا ( اسکیل ورکر فدرال )

متقاضیان برنامه مهاجرتی کاری فدرال می بایست با در نظر گرفتن حداقل امتیاز انتخاب شده در برنامه مهاجرت کاری فدرال در این خصوص اقدام نمایند. در حاضر با توجه به رقابت موجود در این برنامه اقامتی، افرادی که شرایط زیر را داشته باشند می توانند موفق به دریافت دعوتنامه فدرال شوند .

حداقل شرایط مورد نیاز جهت مهاجرت از طریق تخصص

  • حداکثر سن متقاضی : 34 سال
  • حداقل مدرک تحصیلی : فوق لیسانس
  • حداقل مدرک زبان مورد نیاز: W7 S7 R7 L8 ( زبان انگلیسی و یا معادل آن در زبان فرانسوی )
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه کار
  • افراد متاهل می بایست همسر آنها نیز حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و مدرک زبان حداقل CLB5 داشته باشند .

در صورت که سن متقاضی بیشتر از 34 سال باشد با در نظر گرفتن شرایط بالا و داشتن مدرک دکترا ، همچنان تا سن 37 سالگی امتیاز این برنامه مهاجرت را داشته و می توانند در این خصوص اقدام نمایند .

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار

افرادی که از طریق یکی از روش های مهاجرت کاری کانادا برای ورود به این کشور اقدام می کنند، در ابتدا ویزای کاری کانادا برای یک بار ورود دریافت می کنند. این افراد پس از ورود به کانادا باید جهت اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار (دریافت کارت PR)، اقدام کنند. جهت دریافت کارت PR نیاز به مراجعه به یکی از مراکز سرویس کانادا  و ارائه دو قطعه عکس پرسنلی، پاسپورت و برگه confirmation of permanent residence می باشد. کارت اقامت دائم کانادا (PR) متقاضیان پس از گذشت حداکثر 60 روز به آدرس سکونت آنها ارسال خواهد شد. افرادی که موفق به دریافت کارت Permanent Residence می شوند، می توانند از همه تسهیلاتی که شهروندان کانادا از بیمه رایگان یکی دیگر از امکاناتی است که این افراد از آن برخوردارند.

مهاجرت کاری به کانادا با خانواده یا همراه

اخذ اقامت کاری کانادا با خانواده

افرادی متاهلی نیز می توانند جهت مهاجرت کاری به کانادا با خانواده اقدام کنند. متقاضیانی که جهت مهاجرت کاری به کانادا اقدام می کنند، می توانند همزمان برای همه اعضاء خانواده درخواست ویزای کانادا نمایند. این افراد پس از ورود به کانادا ضمن دریافت کارت PR برای خود، جهت همه اعضاء خانواده همراه نیز کارت اقامت دریافت می نمایند. اعضاء خانواده نیز همانند متقاضی اصلی پرونده مهاجرت کاری کانادا، اجازه کار و تحصیل در کانادا را خواهند داشت و همچنین می توانند از همه تسهیلات شهروندان کانادا، از قبیل: بیمه رایگان، تسهیلات و وام های دانشجویی و غیره بهره مند شوند.

مزایای مهاجرت کاری کانادا

مزایای اخذ اقامت کاری کانادا به شرح زیر می باشد.

  • دریافت مجوز کار در کانادا
  • اشتغال در یکی از شرکت های بین المللی
  • دریافت دستمزد مطابق قوانین کار در کانادا
  • استفاده از خدمات بیمه خدمات درمانی رایگان عمومی
  • استفاده از تسهیلات بانکی جهت خرید مسکن، ماشین و غیره
  • امکان تحصیل در کالج و دانشگاه های کانادا
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس کانادا به صورت رایگان
  • امکان راه اندازی کسب و کار
  • دسترسی به بازارهای بین المللی
  • زندگی در کشوری امن
  • استفاده از خدمات رفاهی و اجتماعی کانادا

شرایط مهاجرت کاری به کشور کانادا 

شرایط مهاجرت از طریق کار با توجه به نوع ویزا و برنامه مهاجرتی می تواند متقاوت باشد. شرایط مهاجرت از طریق کار در برنامه های اسکیل ورکر بر اساس عواملی از قبیل سن، تحصیلات، سابقه کار و مدرک زبان ارزیابی می گردد. متقاضیان مهاجرت کاری کانادا از طریق برنامه های خود اشتغالی بر اساس تخصص و میزان توانایی آنها در سطح بین المللی و کشوری ارزیابی می شوند. شرایط اقامت کاری در برنامه های استارتاپ نیز، با توجه به طرح تجاری متقاضیان و پتانسیل آنها در کارآفرینی ارزیابی می گردد. شرایط مهاجرت کاری کانادا جزئیات زیادی دارد که برای انتخاب مناسب ترین روش باید با آگاهی کامل از آن ها، بهترین مسیر را با توجه به شرایط خود انتخاب نمود. از آن جایی که این شرایط با توجه به اهداف این برنامه های اقامتی، در طول سال به روز رسانی و تغییر می کند، مشاروه با وکلای رسمی مهاجرت کانادا بهترین گزینه برای انتخاب بهترین روش می باشد.

مدارک مورد نیاز مهاجرت کاری به کانادا

 اقامت کانادا از طریق کار

مدارک مورد نیاز مهاجرت کای به کانادا با توجه به نوع برنامه مهاجرت کاری متفاوت می باشد. عموما” مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز کار در کانادا ( اقامت کاری) به شرح زیر می باشد.

پاسپورت با تاریخ معتبر
دو قطعه عکس پرسنلی
ترجمه رسمی شناسنامه
ترجمه رسمی سند ازدواج ( جهت افراد متاهل)
ترجمه رسمی نامه سابقه کار
ترجمه رسمی فیش حقوقی
ترجمه رسمی قراردادهای کاری
ترجمه رسمی سابقه بیمه متقاصی
تمکن مالی با توجه به تعداد اعضا خانواده
ترجمه رسمی مدارک تحصیلی مورد نیاز برای مهاجرت کاری کانادا
ارزیابی مدرک تحصیلی
مدرک زبان آیلتس
آزمایش پزشکی  (مدیکال چک)
انگشت نگاری ( بیومتریک)
گواهی عدم سوء پیشینه
جاب آفر ( در صورت وجود)
تکمیل فرم های مربوط به برنامه مهاجرتی انتخابی

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت کاری کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار

متقاضیان اقامت کانادا از طریق کار باید با توجه به طبقه بندی مشاغل کانادا و آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز مهاجرت کاری کانادا، کد شغلی تخصص خود را انتخاب و برای یکی از برنامه های مهاجرت کاری به کانادا اقدام نمایند. لیست مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت کاری کانادا، با توجه به برنامه مهاجرتی متفاوت می باشد. برنامه های اسکیل ورکر ایالتی هر کدام لیست مشاغل مورد نیاز خود را دارند. لیست مشاغل مورد نیاز مهاجرت کاری کانادا با توجه به نیاز منطقه ای به روز رسانی می گردد.

برنامه مهاجرت کاری فدرال (اسکیل ورکر فدرال)، همه مشاغل را می پذیرد. متقاضیان می توانند با توجه به طبقه بندی مشاغل کانادا، ناک شغلی (کد شغلی) خود را پیدا کرده و با در نظر گرفتن شرایط برنامه مهاجرت کاری فدرال، در این خصوص اقدام کنند.

طبقه بندی مشاغل کانادا به پنج سطح 0 و A ، B ، C ، D تقسیم می شود.

ناک شغلی 0: مشاغل مدیریتی

ناک شغلی A: مشاغلی که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند مثل پزشکی، مهندسی، معماری و غیره

ناک شغلی B: مشاغلی که اغلب تخصصی هستند و نیاز به مدرک دیپلم یا کارآموزی در این زمینه دارند

ناک شغلی C: مشاغلی که پیش نیاز آنها مدرک دبیرستان یا یک دوره آموزشی خاص می باشد.

ناک شغلی D: مشاغلی که آموزش کوتاهی نیاز دارند، همانند کارگران نظافتی یا گارسون و غیره

برخی از برنامه های مهاجرت کاری استانی کانادا، دارای مشاغل مورد نیاز می باشند. برنامه مهاجرت کاری ساسکاچوان از این دسته می باشد. برخی از مشاغل مورد نیاز برنامه مهاجرت کاری ساسکاچوان به شرح زیر می باشد.

مدیران خدمات اجتماعی
برنامه نویسی کامپیوتر
تکنیسین معماری
روانشناسی
مربیان ورزش
متخصصان بیولوژی
کارشناسان و تکنسین های مهندسی عمران
مدیران کارخانجات
مدیران کشاورزی
تحلیلگران مالی
کارشناسان و تکنسین های مهندسی عمران
کارشناسان و تکنسین های شیمی

متقاضیان اخذ اقامت کاری کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر ساسکاچوان علاوه بر بررسی مشاغل مورد نیاز، باید امتیاز مورد نیاز این برنامه اقامتی را نیز داشته باشند.

کانادا دارای برنامه های مهاجرت کاری متنوعی می باشد. متقاضیان می توانند با مشاوره با وکلای رسمی مهارت کانادا، ضمن آشنایی با شرایط جدید برنامه های مهاجرت کاری کانادا، مناسب ترین مسیر را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایند.

نحوه کاریابی و موسسات معتبر کاریابی در کانادا

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

برنامه های مهاجرت کاری کانادا، شرایط اخذ اقامت کاری کانادا را برای واجدین شرایط مهیا می کنند. افرادی که موفق به اخذ اقامت از این طریق می شوند باید پس از ورود به کانادا جهت یافتن کار در کانادا اقدام کنند. نحوه کاریابی در کانادا از روش های مختلفی امکان پذیر است. یکی از روش های کاریابی در کانادا استفاده از موسسات کاریابی در کانادا می باشد. آژانس ها و موسسات کاریابی متنوعی در کانادا در ایالت های مختلف وجود دارند. وب سایت برخی از موسسات معتبر کاریابی در کانادا به شرح زیر می باشند.

working.com
nbjobs.ca
emploiquebec.net
jobbank.gc.ca
bcjobs.ca
jobboom.com
indeed.ca
monster.ca

حقوق و دستمزد و درآمد سالانه در کانادا

مهاجرت کاری کانادا

یکی از فاکتور های مهم جهت تصمیم گیری برای مهاجرت کاری به کانادا میزان حقوق و دستمزد و درآمد سالانه در کانادا می باشد. میانگین حقوق و دستمزد سالانه در کانادا با توجه به ایالت محل زندگی به شرح زیر است.

حقوق و دستمزد در نیوفاندلند و لابرادور: 52.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در نیوبرانزویک: 50.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در نوااسکوشیا: 49.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در جزیره پرنس ادوارد: 46.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در کبک: 51.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در انتاریو: 58.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در مانیتوبا: 51.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در ساسکاچوان: 50.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در آلبرتا: 55.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در بریتیش کلمبیا: 52.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در قلمرو یوکان: 53.000 دلار کانادا
حقوق و دستمزد در قلمروهای شمالی: 56.000 دلار کانادا

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

هزینه مهاجرت کاری به کانادا به دو بخش هزینه زندگی در کانادا و هزینه پرونده برنامه مهاجرتی کاری تقسیم می شود. هزینه اقامت در کانادا با توجه به ایالت محل زندگی متغیر می باشد. میانگین هزینه عمومی اقامت به شرح زیر می باشد.

هزینه مسکن: 800 دلار
هزینه های برق، گاز، آب و غیره: 40 دلار
خواروبار: 200 دلار
حمل و نقل عمومی: 50 دلار
تلفن و اینترنت: 50 دلار

هزینه های مهاجرت کاری به کانادا با توجه به نوع پرونده اقامتی متغیر می باشد. هزینه اقامت کاری کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال به شرح زیر می باشد.

هزینه بررسی مدارک متقاضی: 825 دلار کانادا
هزینه حق اقامت دائم: 500 دلار کانادا

افراد متاهل، هزینه بررسی مدارک و حق اقامت دائم جهت همسر و فرزند را نیز خواهند داشت.

دریافت مشاوره مهاجرت کاری کانادا از یوکن

وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن با سال ها تجربه، در زمینه مهاجرت و اقامت، در خصوص اخذ اقامت کاری کانادا و اسکیل ورکر خدمات ارائه می نماید. تمامی خدمات این مجموعه تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان صورت می گیرد. متقاضیان می توانند جهت دریافت مشاوره مهاجرت کاری کانادا از یوکن، از طریق تلفن های موجود در وب سایت یوکن برای رزرو وقت مشاوره و هماهنگی های لازم اقدام کنند.

مراحل مهاجرت کاری کانادا چیست ؟

مراحل مهاجرت کاری به کانادا بستگی به نوع برنامه مهاجرتی متفاوت است. به طور کلی نحوه و مراحل اقدام برای پرونده های مهاجرت از طریق کار به ترتیب زیر می باشد.
1-ترجمه مدارک
2-جمع آوری مدارک لازم
3-ایجاد پروفایل در وب سایت
4- بررسی مدارک توسط اداره مهاجرت
5-درخواست اداره مهاجرت از متقاضی جهت انجام انگشت نگاری
6-درخواست اداره مهاجرت جهت انجام تست پزشکی
7-دریافت ویزای
8-ورود به کانادا
9-درخواست کارت اقامت

مهاجرت کاری به کانادا بدون job offer هم امکان پذیر است؟

مهاجرت کاری به کانادا بدون نیاز به جاب آفر نیز امکان پذیر است. برخی از برنامه های اقامت کاری کانادا نیاز به جاب آفر ندارند و متقاضیان می توانند با کسب امتیاز از سن، تحصیلات، مدرک زبان و سابقه کار خارج از کانادا برای اقامت کاری کانادا اقدام کنند. مهاجرت به کانادا از طریق job offer ، نیازمند اخذ پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کانادا می باشد.

امتیاز مهاجرت کاری به کانادا چگونه محاسبه می گردد ؟

جدول امتیاز بندی مهاجرت کاری به کانادا با توجه به برنامه مهاجرتی انتخاب شده، متفاوت می باشد. متقاضیان باید با توجه به شرایط خود ابتدا برنامه مهاجرتی مناسب را انتخاب و سپس از طریق جدول امتیازبندی، امتیاز خود را برای آن برنامه مهاجرتی محاسبه نمایند.

آیا مهاجرت کاری کانادا منجر به اخذ اقامت دائم می گردد؟

بله، مهاجرت از طریق کار منجر به اخذ اقامت دائم می گردد. برخی از برنامه های مهاجرت کاری کانادا در بدو ورود به متقاضی کارت اقامت PR ارائه می دهند و برخی دیگر پس از انجام تعهدات مربوط به آن ویزا کارت اقامت ارائه می نمایند.

آیا مهاجرت کاری به کانادا موجب دریافت تابعیت کانادا می شود؟

بله، افرادی که از طریق کار و تخصص خود به کانادا مهاجرت می کنند و کارت PR دریافت می کنند، پس از 3 سال زندگی و کار در کانادا می توانند جهت دریافت تابعیت و پاسپورت کانادا اقدام کنند.