ویزای تحصیلی کانادا (دانشجویی و دانش آموزی)

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا، شرایط سنی و هزینه

هزینه پایین تحصیل در کالج های کانادا، کوتاه بودن دوره های کالج های دولتی و خصوصی کانادا و آمادگی برای ورود سریع به بازار کار این کشور باعث افزایش روز افزون ثبت نام در کالج ها و مهاجرت تحصیلی به کانادا شده است . لیست رشته های تحصیلی کالج های کانادا از تنوع زیادی برخوردار می باشد. متقاضیانی که شرایط تحصیل در کالج های کانادا را داشته باشند می توانند با توجه به اهداف و شغل مورد نیاز خود در رشته های مختلف ثبت نام نمایند . همچنین لیست کالج های کانادا از تنوع بسیاری برخوردار است، علاقه مندان اخذ پذیرش تحصیلی از کالج های کانادا می توانند با توجه به ایالت و شهر محل زندگی خود شرایط کالج های کانادا در آن منطقه را بررسی نمایند. این افراد باید به این نکته توجه داشته باشند انتخاب یادگیری دوره های زبان در کالج های کانادا و اخذ پذیرش کالج زبان در کانادا از شانس ویزای پایینی برخوردار است. البته تحصیل در کالج های کانادا بدون مدرک زبان و اخذ پذیرش کاندشنال روشی متفاوت است. در اخذ پذیرش از کالج های کانادا بدون مدرک زبان (کاندشنال)، دانشجو برای رشته تخصصی مورد علاقه خود اقدام می کند و دوره زبان به عنوان پیش نیاز از طرف کالج به وی ارائه می گردد. این روش با روشی که دانشجو فقط دوزه زبان را برای تحصیل در کالج های کانادا انتخاب می کند متفاوت است. در ادامه این مقاله به بررسی سوالات مشترک متقاضیان پذیرش تحصیلی کانادا درمقطع کالج از قبیل: هزينه كالج در كانادا، ليست كالج ها ي كانادا، رشته هاي كالج در كانادا، كالج های خصوصي كانادا، ارزانترين كالج هاي كانادا، بهترين كالج هاي كانادا، كالج های ونكوور، کالج های تورنتو و غیره می پردازیم

جهت آشنایی با دوره های مختلف در کالج های کانادا و نوع مدرک ارائه شده در پایان دوره تحصیلی ، ویدئو مشاور موسسه یوکن را تماشا نمایید.

تحصیل در کالج های کانادا
—————————————
Study in Canadian College

معرفی کالج های کانادا

با توجه به اینکه بیشتر دوره های کالج های دولتی و کالج های خصوصی کانادا به جنبه های کاربردی و عملیاتی می پردازند ، لذا انتخاب دوره های کالج های معتبر کانادا بهترین گزینه برای افرادی می باشد که تمایل دارند در کوتاه ترین زمان در بازار کانادا مشغول به فعالیت شوند . اخذ پذیرش از کالج های کانادا از اهمیت ویژه ای برخوردار است . اخذ ویزای تحصیلی کالج های کانادا تنها بوسیله ثبت نام در کالج های معتبر کانادا که دارای کد DLI و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا می باشند امکانپذیر می باشد . متقاضیان می توانند با بررسی لیست کالج های کانادا در وب سایت رسمی اداره مهاجرت، در خصوص داشتن DLI اطمینان حاصل نمایند. همچنین اخذ ویزای کار بعد از تحصیل نیز یکی دیگر از مواردیست که می بایست در هنگام انتخاب کالج و رشته تحصیلی مورد توجه قرار گرفته شود . بهترین گزینه جهت جلوگیری از بروز اشتباه در این خصوص، مشورت با مشاور مهاجرت کانادا می باشد .

مزایای دوره های کالج های معتبر کانادا

رشته های کالج های کانادا دارای دوره های مختلفی می باشند .برخی از رشته های کالج در کانادا دارای دوره کارآموزی نیز می باشند. شرکت در دوره های کار آموزی در شرکت های معتبر کانادا، فرصت آشنایی با بازار کار و برقراری ارتباط موثر در این خصوص را برای دانشجویان کالج های کانادا مهیا می سازد.

که در این صورت متقاضی می تواند ارتباط کاری موثری با بازار تخصص خود برقرار گرده و شانس خود را برای ورود به بازار کار افزایش دهد. تحصیل در کالج های کانادا بدون مدرک زبان نیز در برخی از آموزشگاه ها میسر می باشد . در صورت پذیرش در کالج بدون نیاز به مدرک زبان ، دانشجو می بایست ابتدا در دوره ای که کالج مربوطه بعنوان دوره زبان در نظر گرفته شرکت نمایند و پس از آن در دوره تخصصی خود ادامه تحصیل دهند .

هزینه تحصیل در کالج های کانادا نسبت به دانشگاه های این کشور پایین تر می باشد. دانشجویان می توانند با بررسی ارزانترين كالج هاي كانادا، یکی از رشته های مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.

کالج های کانادا دارای دوره های متفاوت ، شش ماه ، یک ساله و دو ساله و بیشتر می باشد. هر چه طول دوره تحصیلی کوتاه تر باشد، طبیعتا” هزینه کالج نیز کمتر خواهد بود. ولی دانشجویان باید در هنگام انتخاب رشته های کالج در کانادا به نکات زیر توجه داشته باشند.

  • برای دوره های کالج های کانادا که کمتر از شش ماه می باشد، ویزا صادر نمی گردد.
  • دوره های یک ساله شانس پایینی برای دریافت ویزا دارند.
  • پس از اتمام دوره تحصیلی دانشجویان می توانند به اندازه طول دوره تحصیلی، ویزای کار دریافت کنند،پس هر چقدر طول دوره رشته تحصیلی کالج شما بیشتر باشد، مدت زمان ویزای پس از تحصیل شما نیز بیشتر خواهد شد، وشما فرصت بیشتری خواهید داشت تا در کانادا مشغول به کار شده و سپس برای یکی از برنامه های اقامتی کانادا اقدام کنید.

شرایط سنی برای تحصیل در کالج کانادا

شرایط سنی برای تحصیل در بهترین کالج های کانادا، وجود ندارد. ولی در پروسه گرفتن ویزای کانادا، افسر های مهاجرتی، سن و تحصیلات دانشجویان را در این خصوص مدنظر قرار می دهند. بهترین محدوده سنی برای اخذ پذیرش کالج کانادا بین ۱۸ تا ۲۳ , داشتن دیپلم می باشد. متقاضیانی که این شرایط سنی برای تحصیل در کالج کانادا را ندارند، می توانند ابتدا از یک دانشگاه در کانادا پذیرش بگیرند و بعد از ورود به کانادا نسبت به تغییر موسسه آموزشی خود از دانشگاه به کالج اقدام کنند.

افرادی که ویزای توریستی کانادا را دارند در صورتی که سن آن ها بیشتر از ۲۳ سال نیز باشد، با ارائه مدارک مناسب همچنان شانس دریافت ویزای کالج های کانادا را خواهند داشت.

نمره مورد نیاز پذیرش کالج کانادا

نمره مورد نیاز پذیرش کالج کانادا با توجه به نوع کالج انتخابی متفاوت می باشد. نمره معدل و همچنین نمره مدرک زبان آیلتس دو تا از فاکتور های مهم در پذیرش بهترین کالج های کانادا می باشد. نمره معدل برای گرفتن پذیرش از کالج های بهترین کالج های کانادا ( رنکینگ بالای کانادا ) ۱۷ و آیلتس ۶٫۵ به بالا مورد نیاز است. حداقل نمره زبان مورد نیاز پذیرش کالج های کانادا ۶ می باشد. تحصیل در کالج های کانادا بدون مدرک زبان نیز در برخی از آنها میسر می باشد. اخذ پذیرش کالج کانادا بدون مدرک زبان تحت شرایطی امکان پذیر است.

پذیرش کالج کانادا بدون مدرک زبان

پذیرش کالج کانادا بدون مدرک زبان نیز برای متقاضیانی که از مهارت پایینی در زبان انگلیسی برخوردارند، مهیا می باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل در کالج کانادا بدون مدرک زبان، در صورت گذراندن دوره های زبان انگلیسی مورد تایید این کالج ها می توانند جهت ادامه تحصیل در دوره انتخابی اقدام کنند. پذیرش کالج این متقاضیان بصورت کاندشنال می باشد. دانشجویانی که در این دوره های زبان شرکت نمایند، نیاز به ارائه مدرک آیلتس جهت ادامه تحصیل در رشته تخصصی خود نمی باشند. این افراد پس از اتمام دوره کالج زبان در کانادا دیگر نیازی به ارائه مدرک آیلتس نداشته و می توانند برای شرکت در دوره تخصصی خود اقدام کنند.

عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به بررسی شرایط تحصیل در کالج های کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


مدارک مورد نیاز تحصیل در کالج های کانادا

شرایط کالج های کانادا و مدارک مورد نیاز جهت پذیرش با توجه رشته های کالج ها در کانادا آنها متفاوت می باشد. متقاضیان باید با بررسی لیست کالج های کانادا و انتخابی کالج مورد نظر مدارک مورد نیاز آن را بررسی نمایند. به صورت کلی مدارک مورد نیاز جهت کالج های کانادا به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه زیر نمرات آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه دانشجو
  • ارائه انگیزه نامه
  • تکمیل فرمهای مربوط به گرفتن پذیرش
  • پرداخت اپلیکیشن فی پذیرش کالج

همانطور که اشاره شد هزینه کالج در کانادا با توجه نوع به طول دوره آن متفاوت است. در پایان دوره به دانشجویان با توجه به مقطعی که سپری کرده اند، گواهی ارائه می گردد. این گواهی ها در بهترین کالج های کانادا به صورت زیر می باشد.

  • دوره های تحصیلی DEC : این دوره تحصیلی در کالج های کبک ارائه میشود و پیش نیاز ورود به آن، دیپلم دبیرستان می باشد .
  • دوره های تحصیلی Diploma : شرایط و پیش نیاز تحصیل در دوره دیپلما کالج های کانادا، دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد .
  • دوره های تحصیلی Certificate : پیش نیاز و شرایط دوره سرتیفیکیت کالج های کانادا ، مدرک دیپلم می باشد .
  • دوره های تحصیلی Post Bachelor : پیش نیاز و شرایط دوره های پست بچلر کالج های کانادا، لیسانس می باشد .
  • دوره های تحصیلی Bachelor : پیش نیاز و شرایط دورهای بچلر کالج کانادا، دوره دیپلم وپیش دانشگاهی می باشد .

شرایط کالج های کانادا

پذیرش کالج زبان در کانادا برای متقاضیان تحصیل تنها در دوره زبان نیز امکان پذیر می باشد ولی با توجه به سخت گیری افسر مهاجرتی برای این دوره های تحصیلی ، شانس اخذ ویزا برای این دوره ها بسیار پایین می باشد.

در خصوص شرایط سنی تحصیل در کالج های کانادا ، هیچ شرط سنی در این خصوص وجود ندارد و در حقیقت امکان اخذ پذیرش تحصیلی کالج برای همه سنین وجود دارد . ولی با توجه به اینکه فاکتور سن و تحصیلات متقاضی برای افسر مهاجرتی حائز اهمیت می باشد ، تنها افرادی که از شرایط سنی پایینی برخوردارند شانس اخذ ویزای کالج را خواهند داشت. بهترین سن برای اخذ ویزای کالج های کانادا زیر ۲۵ سال می باشد. البته این بدین معنی نیست که افراد دیگر هیچ شانسی برای کالج ها کانادا نخواهند داشت و چرا که افرادی با شرایط دیگر نیز موفق به دریافت ویزا شده اند .

انتخاب دوره های کالج های معتبر دولتی و خصوصی کانادا (دارای کد DLI ) ، امکان اخذ ویزای کار پس از تحصیل PGWP را برای فارغ التحصیلان امکان پذیر می نماید. و در نهایت امکان اخذ اقامت پس از اتمام دوره تحصیلی کالج و کار در کانادا میسر می گردد .

متقاضیان متاهل که برای پذیرش کالج های کانادا اقدام می نمایند می توانند همزمان برای برای همسر خود درخواست ویزای کار کانادا نمایند. همچنین در صورتی این افراد دارای فرزند باشند، می توانند جهت ثبت نام رایگان مدارس کانادا اقدام نمایند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مشاور موسسه یوکن در خصوص  شرایط کالج کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه تحصیل در کالج های کانادا

هزینه کالج های معتبر دولتی و کالج های خصوصی کانادا بستگی رشته انتخابی متفاوت می باشد. هزینه کالج های کانادا از سالی ۱۰٫۰۰۰ دلار کانادا تا ۲۳٫۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

لیست کالج های کانادا

ایالت های کانادا دارای کالج های دولتی و کالج های خصوصی مختلفی می باشد .

لیست برخی از کالج های تورنتو، کالج ها ونکوور و کالج های مونترال:

  • کالج HUMBER COLLEGE تورنتو
  • کالج SENECA COLLEGE تورنتو
  • کالج CENTENNIAL COLLEGE تورنتو
  • کالج GEORGE BROWN COLLEGE تورنتو
  • کالج LaSalle College مونترال
  • کالج Montreal College of Information Technology مونترال
  • کالج College Technique De Montréal Inc مونترال
  • کالج Vancouver Community College ونکوور

انتقال واحدهای درسی از کالج به دانشگاه های کانادا

از آنجایی که پذیرش از دانشگاه های رنکینگ متوسط به بالا در کانادا برای برخی دانشجویان که معدل و نمره زبانی خوبی ندارند مشکل است، این افراد با گرفتن پذیرش تحصیلی در کالج های کانادا این مسیر را برای خود هموار می کنند. اخذ پذیرش برای کالج های کانادا نسبت به دانشگاه ها از رقابت کمتری برخوردار است و دانشجویان سریع تر و آسان تر می توانند در کالج های کانادا ثبت نام کنند. دانشجویان تحصیل کالج در کانادا، مهارت زبان و دروس پایه خود را تقویت می کنند و شرایط انتقال دروس خود به دانشگاه (Credit Transfer) مورد نظر را مهیا می کنند. انتقال واحدهای درسی از کالج به دانشگاه های کانادا مرسوم می باشد و دانشجویان در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می توانند از این طریق برای دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنند.

اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج

امکان اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل در کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی مهیا است. دانشجویان متقاضی تحصیلی، با اخذ پذیرش از کالج های معتبر کانادا، امکان اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل در کالج های کانادا را خواهند داشت. این دانشجویان باید در انتخاب کالج و رشته خود دقت نمایند تا بتوانند پس از اتمام دوره تحصیلی نسبت به اخذ ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنند. کانادا دارای برنامه های متنوع اقامتی برای فارغ التحصیلان این کشور دارد، که پیش نیاز اکثر آنها سابقه تحصیل و کار در کانادا می باشد.

برنامه های اقامتی فارغ التحصیلان کانادا
جهت آشنایی با برنامه های اقامتی پس از تحصیل در کانادا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

از آنجایی که هدف اکثر دانشجویان بین المللی در کانادا، درنهایت اخذ اقامت دائم کانادا می باشد، انتخاب موسسه آموزشی معتبر نقش مهمی در این مسیر دارد. دانشجویان باید با بررسی لیست کالج های کانادا و انتخاب بهترین کالج و رشته مناسب، شرایط اخذ اقامت دائم را برای خود مهیا نمایند. وجود کالج های متنوع در ایالت های، انتخاب موسسه آموزشی مناسب را برای دانشجویان پیچیده کرده است. متقاضیان تحصیلی در صورت مشورت با متخصصین و افراد با تجربه و آشنا با این موسسات آموزشی، می توانند از بروز مشکلات احتمالی آینده، در خصوص اخذ اقامت پس از تحصیل پرهیز نمایند. مشاورین و مشاور موسسه یوکن آمادگی ارائه مشاوره های تخصصی در این خصوص می باشند.

بهترین کالج های کانادا و خدمات موسسه مهاجرتی یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. خانم نازنین بیتازیان، فارغ التحصیل رشته حقوق مهاجرت از کانادا، عضو رسمی شورای سیاست گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا با شماره عضویت R531751، به عنوان مشاور این مجموعه فعالیت می کند. موسسه یوکن کانادا خدمات مشاوره تحصیلی، پذیرش کالج های کانادا، دانشگاه ها و ویزای تحصیلی را تحت نظارت مشاور رسمی مهاجرت ارائه می نماید.

آیا تحصیل در کالج‌های کانادا رایگان است ؟

خیر تحصیل در کالج های کانادا حتی برای شهروندان این کشور نیز با پرداخت شهریه امکان پذیر است.

بهترین کالج های کانادا کدامند؟

در کانادا کالج های معتبر متنوعی وجود دارد. دانشجویان می توانند با بررسی لیست کالج های کانادا در ایالت و شهر انتخابی، یکی از معتبر ترین ها را انتخاب نمایند. برخی از بهترین کالج های کانادا شامل : جورج براون، هامبر، سنتیتال، شریدان می باشد.

ارزان ترین کالج های کانادا کدامند؟

هزینه کالج ها با توجه به طول دوره و رشته انتخابی متفاوت است. هزینه تحصیل در کالج ممکن است در یک رشته تحصیلی پایین و در رشته دیگر بالاتر باشد.

شرایط سنی کالج های کانادا چگونه است؟

برای تحصیل در کالج های کانادا شرایط سنی خاصی وجود ندارد. ولی افیسرهای مهاجرتی در بررسی پرونده ویزا، فاکتور سن را نیز بررسی می کنند. بهترین سن تحصیل کالج های کانادا زیر ۲۴ سال می باشد. افرادی که ویزای توریستی کانادا را دارند در صورتی که سن آن ها از ۲۴ سال بالاتر باشد نیز ، با ارائه پرونده ویزای مناسب همچنان شانس دریافت ویزا را خواهند داشت.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

دوره های کوتاه مدت در کانادا
دوره های کوتاه مدت در کانادا
اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق برنامه های اقامتی
اقامت پس از تحصیل در کانادا از طریق برنامه های اقامتی