ویزای تحصیلی کانادا (دانشجویی و دانش آموزی)

تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

تحصیل در رشته داروسازی در کانادا ، بورسیه داروسازی

تحصیل در رشته داروسازی در کانادا یکی از انتخاب های متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی می باشد. وجود دانشگاه هایی با رنکینگ بالای جهانی، مدرک معتبر دانشگاه های کانادا، درآمد داروسازی در کانادا موجب انتخاب دانشجویان علاقه مند به این رشته به ادامه تحصیل کانادا شده است. همچنین بورسیه داروسازی در کانادا و یا به عبارتی تحصیل رایگان داروسازی در کانادا نیز در برخی از دانشگاه های برای دانشجویان واجد شرایط میسر می باشد.

داروسازی در کانادا درحال حاضر با حدود ۳۴۰۰۰ داروساز با مدرک معتبر داروسازی، در بیمارستان ها، دربرخی انجمن های داروسازی، دربرخی سازمان های دولتی مربوط به دارو و دربرخی در دانشگاه های داروسازی انجام می گردد.

بیشتر بخوانید: مراحل مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

تحصیل در رشته داروسازی در کانادا
———————————————–
Pharmacist in Canada

شرایط تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

متقاضیان این رشته تحصیلی در کانادا می بایست در اولین قدم جهت گذراندن مدرک لیسانس پیش نیاز رشته داروسازی و گذراندن دروس علوم پایه در یکی از بهترین دانشگاه های کانادا اقدام نمایند. این افراد می توانند پس از اتمام دوره فوق، برای اخذ مدرک داروسازی در دانشگاه های کانادا ادامه تحصیل دهند. فارغ التحصیلان مدرک داروسازی را از ایالت خود دریافت می نمایند. هر ایالت مدارک و شرایط خاص خود را دارد.

فارغ التحصیلان مدرک داروسازی جهت اخذ مدرک لیسانس داروسازی خود می بایست به مدت چندین ماه به عنوان دوره اینترشیپ تحت نظر سازمان داروسازی کار نمایند . این دوره درهر ایالت متفاوت و مدت زمان آن متغیرمی باشد .

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های مهاجرت داروسازان به کانادا

آزمون زبان وتحصیل در رشته داروسازی در کانادا

آزمون زبان بسته به نوع ایالتی که متقاصی قصد کار در آن را دارید متفاوت می باشد. دانشگاه ها ارائه این مدرک را در زمان گذراندن لیسانس داروسازی اجباری و الزامی می دانند. این آزمون های زبان و آزمون های حقوقی جهت سنجش میزان دانش افراد و ارزیابی زمان رویارویی با شرایط بحرانی می باشد. شایان ذکر است تمامی ایالات تسلط به زبان انگلیسی و کبک تسلط به زبان فرانسوی را الزامی می داند.

آزمون جامع داروسازی کانادا

آزمون جامع داروسازی کانادا در سال ۲ بار برگزار می گردد . قبولی در این آزمون آخرین قدم برای تبدیل شدن به یک داروساز خبره می باشد. درضمن داروسازانی که شهروندی یا اقامت دائم کانادا PR را ندارند می بایست برای آزمونی مشابه با آزمون جامع اقدام نمایند .

تحصیل در رشته داروسازی اخذ مدرک داروسازی

  • اخذ مدرک لیسانس داروسازی و یا دکترا از یکی از دانشگاه های معتبر کانادا
  • شرکت در آزمون تخصصی ملی از طریق هیئت بررسی داروسازان کانادا (PEBC) شرکت کنید. (به استثنای ایالت کبک)
  • گذراندن یک دوره عملی و تجربی کارآموزی
  • تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی

اولین گام اجباری جهت دریافت پروانه کار در کانادا برای فارغ التحصیلان بین المللی داروسازی در همه ایالت ها به غیر از ایالت کبک، ثبت نام برای ورود به داروسازان NAPRA’s کانادا می باشد.

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت پزشک عمومی به کانادا در سال ۲۰۲۲

تحصیل در رشته داروسازی و اخذ مجوز داروخانه در کانادا

علاقه مندان تحصیل دررشته داروسازی در کانادا برای اینکه بتوانند مجوز داروخانه اخذ نمایند می بایست یکی از دوره های زیر را پشت سر گذارند :

  • دوره ترکیبی (بین رشته ای) داروسازی بین المللی : مؤسسه Bredin در کلگری، AB و ادمونتون، AB
  • دوره فارغ التحصیلان بین المللی داروسازی :دانشکده داروسازی Leslie Dan در دانشگاه تورنتو در شهر تورنتو ، ON
  • دوره داروسازان کانادایی: دانشکده علوم دارویی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، BC

دانشگاه های داروسازی کانادا

  • University of Alberta
  • Memorial University
  • University of Toronto
  • University of Saskatchewan
  • University of Waterloo
  • University of Manitoba
  • Laval University
  • University of Montreal
  • Dalhousie University
  • University of British Columbia

بیشتر بخوانید: اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در سال ۲۰۲۲

هزینه تحصیل رشته داروسازی در کانادا

تحصیل در این رشته به طور متوسط در مقطع کارشناسی ۳۴۰۰۰ دلار و در مقطع کارشناسی ارشد ۱۲۰۰۰ دلار می باشد. البته این مبلغ با توجه به دانشگاه ایالت محل تحصیل می تواند کمی متفاوت باشد . متقاضیان بورسیه داروسازی در کانادا می توانند با مراجعه به وب سایت دانشگاه های فوق در صورت وجود بورس و داشتن شرایط لازم می توانند در این خصوص با دانشکاه مکاتبه نمایند. با توجه به درخواست های زیادی که برای این رشته تحصیلی در کانادا می باشد و رقابتی بودن اخذ بورسیه و یا تحصیل رایگان در رشته داروسازی در کانادا ، تنها متقاضیانی که دارای شرایط معدل ونمره آیلتس زبان بالایی داشته باشند شانس دریافت بورسیه را خواهند داشت.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

شرایط پذیرش دانشگاه مک گیل کانادا + هزینه ها
شرایط پذیرش دانشگاه مک گیل کانادا + هزینه ها
دوره های کوتاه مدت در کانادا
دوره های کوتاه مدت در کانادا