راهنمای ویزای کانادا

ویزای کار کانادا

کار در کانادا ؛ راهنمای جامع شرایط و هزینه های اخذ ویزا کار کانادا

آنچه در این مقاله می خوانید:

ویزای کار کانادا و مهاجرت از طریق ویزای کار یکی از درخواست‌های متقاضیان دریافت اقامت کانادا می باشد. با توجه به این‌که این کشور جزو هفت کشور بزرگ اقتصادی بوده و اقتصاد این کشور همواره با رشد همراه بوده، موقعیت ها و فرصت های شغلی فراوانی در این کشور وجود دارد. از آنجایی که کار در کانادا نیاز به اخذ مجوز کار دارد، متقاضیان کار در کانادا در صورت داشتن شرایط یکی از انواع ویزای کار، می‌توانند در این خصوص اقدام نمایند. متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا همواره سوال های مشترکی را در این خصوص دارند. این سوال ها عبارتند از: چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟ گرفتن ویزای کار کانادا تضمینی امکان‌پذیر است؟ ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ گرفتن ویزای کار کانادا بدون مدرک تحصیلی ممکن است؟ ویزای کار کانادا چند ساله است؟ شرایط ویزای کار کانادا چیست؟ مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا چیست؟ هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟ شرایط کار در کانادا به چه صورت است؟ شرایط سنی ویزای کار کانادا چگونه است؟ ویزای کار کانادا چگونه چقدر طول می‌کشد؟ دریافت ویزای کار کانادا برای ایرانیان چگونه است؟ محاسبه امتیاز بندی ویزای کار کانادا چگونه است؟ مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۲ چیست؟ مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا چقدر است؟ در ادامه به بررسی هر یک از سوال های فوق می پردازیم.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار
———————————————-
Get a work permit

شرایط کار در کانادا در یک نگاه

شرایط کار در کانادا بسیار خوب گفته شده است. کانادا مکانی عالی برای زندگی و اشتغال به شمار می‌رود. کانادا از لحاظ میزان تنوع فرهنگی، وضعیت اقتصادی و تجاری و مهم‌تر از آن‌ها کیفیت زندگی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. اقتصاد کانادا یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است که سبب شده کانادا به یکی از ثروتمندترین کشورها با استاندارد زندگی بالا بدل شود. نرخ بیکاری در این کشور حدود ۶ درصد است و با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در حوزه‌های مختلف امکان اشتغال برای افراد بومی و مهاجر در صورت دارا بودن شرایط فراهم است. در واقع وجود منابع طبیعی و معدنی بسیار، هم مرز بودن با آمریکا، توریستی بودن، ثبات اقتصادی، رشد خوب بخش تولید و  رو به پیری رفتن جامعه فرصت را برای جذب نیروی جوان ماهر و متخصص از اقصی نقاط جهان مهیا کرده است. ساعت کاری در کانادا عموما هشت ساعت در روز یا ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته است و کارفرمایان موظف هستند برای کارکنان خود حقوقی مناسب بر اساس ساعات کاری و مورد تائید دولت تعیین نمایند.

روش های پیدا کردن کار در کانادا

متقاضیان کار در کانادا با انتخاب روش های مختلف بازار کار را بررسی نمایند .روشهایی از قبیل : حضور در سازمانهای مختلف و ارائه رزومه کاری ، تکمیل فرم های درخواست مشاغل ، بررسی نشریات مختلف ، بررسی سایت های کاریابی کانادا ، شرکت در مصاحبه های شغلی ، تکمیل روزمه در شبکه ای همچوان لینکدین می تواند اقدام مناسبی برای یافتن کار مورد نظر باشد . یکی دیگر از راههای آگاهی از موقعیت های شغلی شبکه ارتباط متقاضیان با جامعه کاناداست . تجربه نشان داده است افرادیکه توانسته اند ارتباط موثری با جامعه کانادا برقرار کرده و دایره ارتباطات خود را گسترده نمایند ، زودتر از بقیه از موقعیت های شغلی موجود مطلع شده اند . یکی دیگر از نکاتی مهمی که در پیدا کرد کار می بایست مد نظر قرار داشت داشتن سابقه کار کانادایی می باشد . از آنجایی که تجربه کار در کانادا برای کارفرمایان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، متقاضیان می بایست در ابتدا از سطوح پایین تر کاری شروع به فعالیت نمایند تا بتواند حداقل برای یکسال سابقه کار کانادایی کسب نمایند و سپس در پی جایگاه سازمانی مورد نظرخود باشند .

کاریابی در کانادا برای ایرانیان

ایران یکی از ده مبداء مهاجرتی به کانادا است و ایرانیان به جهت برخورداری از تحصیلات، تخصص، تجربه کاری حرفه‌ای و همچنین مهارت زبان کاندید ایده‌آلی برای مهاجرت به کانادا به شمار می‌روند. همچنین وجود بالغ بر دویست هزار نفر ایرانی الاصل ساکن در کانادا به روند اضافه شدن ایرانیان کمک می‌کند. در این میان کشور کانادا به دنبال بالا بردن میزان پذیرش مهاجران است. بر اساس برنامه‌های تدوین شده، این کشور قصد دارد بیش از چهارصد هزار نفر مهاجر را در سال بپذیرد که در طول تاریخ کانادا بی سابقه می‌باشد. از این تعداد بالغ بر ۵۰ درصد از روش‌های مهاجرت کاری پذیرش می‌شوند به همین منظور ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند می‌توانند با پیدا کردن کار در کانادا شانس اخذ ویزا و مهاجرت خود را بالا ببرند. کاریابی از مهم‌ترین مراحل برای اقدام برای مهاجرت به کانادا و حتی کسب اقامت دائم و شهروندی است. در واقع اگر که از مسیرهای دیگری نیز افراد اقدام به مهاجرت و اقامت موقت کرده‌اند با کاریابی و در نهایت اشتغال در کانادا می‌توانند شانس خود را برای دریافت اقامت دائم بالا ببرند.

برای کاریابی در کانادا روش‌های بسیاری وجود دارد از جمله ارائه درخواست برای پیشنهادات شغلی موجود در سایت‌های کاریابی، تماس با کارفرماها برای اطلاع از زمان استخدام، شرکت در نمایشگاه‌های مشاغل که هر ساله در شهرها و یا کشورهای مختلف برگزار می‌گردند، استفاده از خدماتی که آژانس‌های کاریابی ارائه می‌دهند، جستجو در اینترنت و یا کمک گرفتن از دوستان به عنوان معرف برای کارهایی که آگهی نمی‌شوند.

به کار گیری اکثر این روش‌ها برای ایرانیان چه آن‌هایی که در کانادا به شکل موقت حضور دارند و چه آن‌هایی که در حال اقدام برای مهاجرت هستند، امکان پذیر است و آنان می‌توانند از هر یک از مسیرهای گفته شده برای کاریابی بهره ببرند اما بهترین مسیرها برای افرادی که در داخل ایران حضور دارند، جستجو در سایت‌های معروف کاریابی نظیر monster.ca، workpolis.ca، hotjos.ca، roberthalf.com و ایجاد حساب در پلتفرم لینکدین و فعالیت در آن است. همچنین می‌توان از دوستان یا آشنایانی که در کانادا سکونت دارند کمک گرفته و از آن‌ها تقاضا کرد درصورت آگاهی یافتن از موقعیتی مناسب، فرد را به عنوان گزینه درست برای آن موقعیت معرفی نمایند.

معرفی بهترین سایت های کاریابی در کانادا

  • www.indeed.ca
  • www.itjobs.ca
  • www.salesrep.ca
  • www.retail.ca
  • www.callcentrejob.ca
  • www.ratemyemployer.ca
  • www.careerclick.com
  • www.canadajobs.com
  • www.healthcarejobs.ca
  • www.monster.ca
  • www.accountingjobs.ca
  • www.jobwings.ca
  • www.hrjob.ca
  • www.pharmaceutical.ca
  • www.resignation.ca
  • www.summerjobs.ca

انواع ویزای کار کانادا

هر فردی که مقیم و یا شهروند کانادا نمی باشد جهت کار در کانادا می بایست برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام نمایند. شرایط سنی ویزای کار، مدارک مورد نیاز و هزینه ویزای کار کانادا با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. متقاضیان دریافت ویزای کار کانادا می بایست با توجه به شرایط خود و انطباق آن ها با شرایط ویزای کار کانادا، یکی از راه های زیر را برای اخذ مجوز کار در کانادا انتخاب نمایند.

ویزا و مجوز کار بر اساس تاییدیه وزارت کار

متقاضیان دریافت ویزای کار کانادا در این روش می بایست از یک کارفرما در کانادا جاب آفر (پیشنهاد کاری) داشته باشند تا بتوانند جهت اخذ ویزای کار موقت از سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا ESDC اقدام نمایند.

کارفرما در این روش می بایست جهت اخذ کد LMIA از سازمان ESDC اقدام نماید. در این حالت کارفرما در صورتی موفق به دریافت این گواهی می گردد که ثابت نماید برای این شغل و تخصص هیچ شهروند یا مقیم دائمی در کانادا وجود ندارد.

ویزای کار کانادا بدون نیاز به تاییدیه وزارت کار

در برخی موارد خاص ممکن است ویزای کار بدون نیاز به گواهی LMIA صادر گردد. در این خصوص مسئولین ویزای کانادا در ارزیابی صدور و یا عدم صدور ویزای کار بدون مجوز LMIA دارای اختیار هستند.

در این روش فوایدی که فرد خارجی برای کانادا می تواند داشته باشد می بایست قابل توجه و شاخص باشد. در این خصوص ماموران از اظهارات متخصصان قابل اعتماد و برجسته در حوزه کاری فرد متقاضی در کانادا استفاده می نمایند. در این زمینه سوابق کاری فرد متقاضی می تواند شاخص خوبی برای موفقیت پرونده ویزای او باشد.

ارزیابی شرایط متقاضی ویزای کار بر اساس منافع اجتماعی یا فرهنگی

  • داشتن سابقه تحصیلی عالی که نشان دهنده دانش و مهارت فرد در حوزه تخصصی خود می باشد .
  • داشتن جوایزهای بین المللی و یا حق ثبت اختراع
  • مدارکی از سابقه کاری فرد از کارفرمای قبلی و یا فعلی که نشان دهنده تجربه بالای فرد متقاضی در مهارت شغلی خود برای حداقل ۱۰ سال می باشد .
  • مدارک عضویت در سازمان هایی که افراد برای عضویت در آن ها باید دارای مزیت و برتری های خاص باشد .
  • نقش پیشرو فرد متقاضی در یک سازمان با شهرت قابل توجه
  • مدارکی از دستاوردهای علمی و تحقیقی در رشته تحصیلی
  • ارائه مدارک و مستند اتی که مبنی بر به رسمیت شناختن موفقیت و دستاوردهای مهم فرد متقاضی توسط سازمان های دولتی یا انجمن های حرفه ای و تجاری

دریافت ویزای کار کانادا بوسیله انتقال درون شرکتی

در این روش کسب و کارهای بین المللی که دارای یک شرکت مادر، شعب و شرکت های فرعی یا وابسته در کانادا می باشد، می توانند جهت کارمندان کلیدی خود در خارج از کانادا درخواست ویزای کار نمایند. در این روش متقاضیان ویزای کار کانادا نیاز به داشتن کد LMIA ندارند. کارکنان انتقالی می بایست حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت شرکت خارجی را داشته باشند و برای موفقیت شغلی همانند کاری که در آنجا انجام می دادند، به شرکت وابسته در کانادا انتقال یابند.

شغل پیشنهادی می بایست در کانادا در یکی از سه طبقه بندی زیر باشد :

  • اجرایی: نیروی کاری که به طور عمده مدیریت شرکت یا بخش عمده ای از آن را به عهده داشته باشد.
  • مدیریت ارشد: نیروی کاری که همه یا بخشی از شرکت را مدیریت کرده و بر کار سایر مدیران و کارمندان متخصص نظارت و کنترل دارد.
  • دانش تخصصی: نیروی کاری که دانش تخصصی در مورد محصولات یا خدمات شرکت یا سطح بالایی از تخصص در حوزه فرآیندها ی سازمان داشته باشد.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

مطابق قوانین کانادا تمامی دانشجویان بین المللی که در موسسات آموزشی تحصیل کرده اند که شرایط اخذ ویزای کار پس از تحصیل را دارند می توانند در این خصوص اقدام نمایند . مدت زمان ویزای کار کانادا در این حالت معادل طول دوره تحصیلی و حداکثر ۳ سال می باشد . این افراد می توانند با تجربه کار یکسال در کانادا از طریق برنامه هایی از قبیل برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی CEC جهت اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند .

ویزای کار همسر دانشجو

متقاضیان متاهلی که شرایط ویزای تحصیلی کانادا را داشته و جهت ادامه تحصیل در کانادا اقدام می نمایند ، می توانند جهت همسر خود بصورت همزمان در خواست ویزای کار نمایند .مدت زمان مورد نیاز جهت اخذ ویزا در این روش در کمتر از ۴ ماه امکانپذیر می باشد . در این حالت همسر دانشجو به اندازه طول دوره تحصیلی دانشجو مجوز کار در کانادا را خواهد داشت . همچنین پس از اتمام دوره تحصیلی دانشجو و اقدام برای ویزای کار پس از تحصیل ، ویزای کار همسر او نیز مجددا” تمدید می گردد .

در این روش همسر دانشجو که با ویزای کار وارد کانادا شده است نیزمی تواند یکسال پس از کار در کانادا جهت اخذ اقامت از طریق برنامه تجربه کانادایی CEC ، برای خود و همسر دانشجوی خود درخواست اقامت نماید .

مزایای مهاجرت از طریق ویزای کار کانادا

مهاجرت از طریق ویزای کار از طریق ویزاهای موقت که در بالا به آنها اشاره شد و همچنین از طریق ویزاهای اقامت دائم (ویزاهای اسکیل ورکر) امکان پذیر است. هر کدام از روش های فوق مزایای متفاوتی را برای متقاضی به همراه خواهد داشت.

مزایای مهاجرت از طریق ویزاهای موقت کار کانادا

  • ورود به کانادا در کمترین زمان
  • مهاجرت خانوادگی به صورت همزمان
  • برخورداری از فرصت های شغلی متنوع
  • امکان اشتغال در شرکت های معتبر بین المللی
  • دریافت حقوق و دستمزد مناسب
  • افتتاح حساب بانکی در کانادا
  • زندگی در کشوری با استانداردهای بالای رفاهی
  • امکان تحصیل و کار اعضاء خانواده در کانادا
  • امکان تحصیل فرزندان به صورت رایگان در مدارس کانادا
  • ایجاد شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های اقامتی کع پیش نیاز آنها سابق کار در کانادا می باشد.

مزایای مهاجرت از طریق ویزا کار اقامت دائم کانادا

یکی دیگر از روش های مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ویزای کار اقامت دائم و یا برنامه های اسکیل ورکر می باشد. متقاضیان این ویزای کار کانادا از ابتدای ورود به کانادا کارت PR دریافت می کنند. مزایای این نوع ویزای کاری کانادا به شرح زیر می باشد.

  • زندگی در کشوری با استانداردهای بالای رفاهی
  • مهاجرت خانوادگی به صورت همزمان
  • دریافت اقامت دائم از بدو ورود به کانادا (PR)
  • افتتاح حساب بانکی و دریافت کارت اعتباری (کردیت کارت) بین المللی
  • استفاده از تسهیلات خدمات درمانی و بیمه رایگان
  • برخورداری از تسهیلات بانکی خرید خانه و غیره
  • امکان تحصیل فرزندان به صورت رایگان در مدارس کانادا
  • امکان دریافت وام های دانشجویی و بورسیه تحصیل در دانشگاه های کانادا
  • کار در شرکت های معتبر بین المللی
  • برخورداری از حق و حقوق شهروندی کانادا
  • اخذ پاسپورت کانادایی پس از ۳ سال زندگی در کانادا

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

علاوه بر شرایط ویزای کار کانادا که در بالا به آن اشاره شد، راه های دیگری نیز جهت گرفتن ویزای کار کانادا وجود دارد. افرادی که تمایل به دریافت ویزای کار کانادا را دارد، می تواند با توجه به تخصص و مهارت خود برای یکی از برنامه‌های ویزای کار تنظیم شده در کانادا اقدام کنند. اکثر ایالت های کانادا با توجه به نیازهای منطقه‌ای خود دارای ویزاهای مختلفی جهت کار و زندگی در کانادا هستند. هر یک از این ویزاها دارای شرایط خاص خود می باشد. امتیاز بندی ویزای کار کانادا و مدت زمان صدور ویزای کار کانادا، در هر یک از این برنامه ها متفاوت می باشد. برخی از ویزاهای کاری کانادا نیاز به جاوا فرد دارند و برخی از آنها نیز بدون نیاز به پیشنهاد کار هستند. دو نمونه از محبوب ترین ویزاهای کاری کانادا که نیاز به جاب آفر ندارند به شرح زیر هستند.

شرایط گرفتن ویزای کار کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال

گرفتن ویزای کاری از طریق اسکیل ورکر فدرال یکی از برنامه های محبوب مهاجران می باشد. سریع ترین راه اخذ ویزای کار کانادا از این طریق امکان پذیر است. مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا از طریق این برنامه، کمتر از یکسال انجام می گردد. گرفتن این ویزای کار کانادا بدون نیاز به جاب آفر می باشد. افرادی که شرایط اخذ ویزای کار را از طریق اسکیل ورکر فدرال داشته باشند و موفق به دریافت ویزا شوند پس از ورود می توانند جهت اخذ اقامت دائم PR اقدام نمایند. شرایط عمومی این برنامه مهاجرتی به شرح زیر است.

  • سن : حداکثر ۳۳ سال
  • تحصیلات: حداقل فوق لیسانس
  • سابقه کاری: حداقل ۳ سال
  • مدرک زبان: شنیداری: نمره ۸، گفتاری:نمره ۷، نوشتاری:نمره۷، خواندن:نمره۷

افراد متاهلی که قصد گرفتن ویزای کاری از این طریق را دارند، همسر آنها نیز باید شرایط زیر را داشته باشد.

  • مدرک تحصیلی : حداقل لیسانس
  • مدرک زبان: شنیداری: نمره ۵، گفتاری:نمره۵، نوشتاری:نمره۵، خواندن:نمره۴

افرادی که از طریق این نوع ویزا وارد کانادا می شوند پس از ۳ سال کار و زندگی در کانادا می توانند برای اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا اقدام کنند. هزینه اخذ ویزای کاری کانادا از طریق فدرال به شرح زیر می باشد.

هزینه ویزای کار کانادا از طریق اسکیل ورکر فدرال ۲۰۲۰هزینه به دلار کانادا
هزینه ویزای کار برای نفر اصلی پرونده۱۳۲۵ دلار کانادا
هزینه ویزای همراه ( همسر متقاضی اصلی۱۳۲۵ دلار کاناد
هزینه ویزای فرزند ( به ازای هر فرزند)۲۲۵ دلار
عضویت در اینستاگرام موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط به نحوه پیدا کردن کار در کانادا در پیج اینستاگرام یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


شرایط اخذ ویزای کار کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر استانی ساسکاچوان

اخذ ویزای کاری کانادا از طریق اسکیل ورکر ساسکاچوان یکی از روش های گرفتن ویزای کار استرالیا از طریق استانی می باشد. دریافت ویزای کار کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر ساسکاچوان نیز بدون نیاز به جاب آفر امکان پذیر است. مدت زمان صدور ویزای کار کانادا از طریق ساسکاچوان تقریبا” دو سال می باشد. شرایط سنی ویزای کار کانادا از طریق ساسکاچوان، از ۱۸ تا ۵۰ سالگی می باشد، ولی با توجه به رقابتی بودن این ویزا، افرادی که در محدوده سنی ۲۲ تا ۳۴ سالگی می باشند، بیشترین امتیاز را کسب خواهند کرد. متقاضیان این ویزای کاری باید با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ۲۰۲۰ در ایالت ساسکاچوان و با در نظر گرفتن دیگر شرایط مورد نیاز اقدام کنند. به طور کلی حداقل شرایط اخذ ویزای کار کانادا از طریق ساسکاچوان به شرح زیر می باشد.

  • سن : حداکثر ۳۴ سال
  • تحصیلات: حداقل فوق لیسانس
  • سابقه کاری: حداقل ۱۰ سال ( مرتبط با رشته تحصیلی )
  • مدرک زبان: شنیداری: نمره ۷٫۵، گفتاری:نمره ۶٫۵، نوشتاری:نمره ۶٫۵، خواندن:نمره ۶٫۶

افرادی که از این طریق برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام می کنند، پس از ورود به کانادا موفق به دریافت اقامت دائم PR می شوند. این افراد پس از ۳ سال زندگی و کار در کانادا، تابعیت و پاسپورت کانادا را دریافت می کنند.

هزینه ویزای کاری کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر ساسکاچوان، ۳۵۰ دلار می باشد.

ویزای کار کانادا از طریق اکسپرس اینتری Entry Express

گرفتن ویزای کاری کانادا از طریق اکسپرس اینتری یکی از روش های سریع دریافت ویزای کار کانادا می باشد. سیستم اکسپرس اینتری، یک سیستم امتیاز بندی است که برخی از ویزاهای اقامت دائم کانادا (برنامه‌های اسکیل ورکر) بر اساس آن تنظیم شده است. این جدول امتیاز بندی بر اساس فاکتورهای سن، تحصیلات، سابقه کار و مدرک زبان طراحی و تنظیم شده است. گرفتن ویزای کاری کانادا از این طریق، نیازمند کسب امتیاز لازم از سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری می باشد. متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای کاری اقامت دائم کانادا شوند از ابتدای ورود به این کشور کارت PR دریافت می‌کنند. اعضاء خانواده این افراد می‌توانند در کانادا کار و یا تحصیل نمایند. تحصیل فرزندان این افراد در مدارس کانادا رایگان می باشد.

ویزای مهاجرت کاری فدرال و برخی از ویزاهای مهاجرت کاری استانی از این سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری استفاده می‌کنند. متقاضیان اخذ ویزای کاری کانادا از طریق استانی باید علاوه بر کسب امتیاز در سیستم اکسپرس، شرایط ویزای کاری اقامت دائم ایالتی را نیز داشته باشند. برخی از ویزاهای کاری ایالتی کانادا از قبیل: ویزای کاری فدرال، ساسکاچوان، نوا اسکوشیا، منیتوبا، بریتیش کلمبیا و غیره می باشند.

اخذ ویزای کار از طریق جاب آفر

اخذ ویزای کار کانادا از طریق جاب آفر یکی دیگر از راه های دریافت ویزای کاری کانادا می باشد. دریافت جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند گرفتن اقامت دائم کانادا را برای متقاضیان هموار کند. پیش نیاز اکثر برنامه های اقامتی کانادا  داشتن سابقه کار در کانادا می باشد. دریافت جاب آفر کاری در کانادا می تواند زمینه داشتن سابقه کار در کانادا را برای متقاضیان فراهم نماید. این متقاضیان می‌توانند از این طریق پس از کسب سابقه کار در کانادا برای یکی از برنامه های اقامتی واجد شرایط اقدام کنند.

گرفتن جاب آفر در کانادا در برخی از برنامه های مهاجرتی کانادا از جمله سیستم اکسپرس اینتری دارای امتیاز می باشد. متقاضیانی که موفق به دریافت جاب آفر شوند با کسب امتیاز در این برنامه های اقامتی، می‌توانند به صورت مستقیم برای دریافت اقامت دائم PR اقدام کنند. دریافت پیشنهاد کاری در کانادا از روش‌های مختلف امکان پذیر است. شناسایی بازار کار و شرکت های فعال در زمینه تخصص و حرفه خود، ارسال رزومه کاری، مصاحبه آنلاین و یا استفاده از سایت های شرکت های جستجوی کار در کانادا می توانند جهت دریافت جاب آفر به متقاضیان کمک نماید. برخی از شرکت‌های جستجوی کار در کانادا به شرح زیر می باشد. متقاضیان می توانند با مراجعه به وب سایت این شرکت ها، فرصت های کاری موجود در کانادا و متناسب با تخصص خود را جستجو و شناسایی نمایند.

  • Jobboom
  • Career Builder
  • Eluta
  • Glassdoor
  • Monster
  • Career Builder
  • employquebec
  • Indeed

بیشتر بخوانید: چک لیست مهاجرت به کانادا؛ لیست ضروری‌ترین لوازم برای مهاجرت به کانادا

شرایط ویزای کار از طریق برنامه تجاری یا اینوستمنت

ویزای کار از طریق برنامه تجاری اینوستمنت نیز یکی دیگر از راه های ورود به کشور کانادا می باشد. کانادا دارای ویزای متنوع کاری سرمایه گذاری و اینوستمنت می باشد. هر یک از ایالت های کانادا ویزای کاری سرمایه گذاری مختص خود می باشند. این نوع ویزای کاری کانادا، مناسب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، صاحبان صنایع و کسب و کار و مدیران ارشد بیزینس های موفق می باشد. متقاضیان ویزای کار سرمایه گذاری کانادا نیز می‌توانند به صورت خانوادگی و همزمان جهت ورود به کانادا اقدام کنند.

ویزاهای کاری تجاری و سرمایه گذاری کانادا به دو نوع ویزای موقت و ویزای اقامت دائم می باشد. افرادی که برای ویزای تجاری موقت کانادا اقدام می‌کنند پس از انجام تعهدات مربوط به ویزای کاری موقت، می توانند برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدام کنند. افراد دارنده ویزای کاری تجاری دائم کانادا، از ابتدای ورود به کانادا کارت اقامت دائم PR دریافت می کنند.

امتیاز بندی ویزای کاری کانادا

امتیاز بندی ویزای کار کانادا بر پایه فاکتور هایی از قبیل سن، تحصیلات، سابقه کار، مدرک آیلتس و فاکتورهای انطباق پذیری تنظیم شده است. شرایط محاسبه امتیاز بندی ویزای کار کانادا در ایالت‌های مختلف متغیر می باشد. امتیازبندی ویزای کاری کانادا در برنامه‌ فدرال و سیستم اکسپرس اینتری به شرح زیر می باشد.

امتیاز تحصیلات

متقاضیان ویزای کاری اکسپرس اینتری، جهت کسب امتیاز از مدرک تحصیل خود، باید مدرک تحصیلی خود را از طریق سازمان WES ارزیابی کنند. حداکثرکسب امتیازاز مدرک تحصیلی ۲۵ امتیاز برای مقطع دکتری می باشد.

امتیاز مدرک زبان

زبان رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسه می باشد. متقاضیان می توانند در صورتی که به هر دوزبان آشنا هستند یکی از آن ها را به عنوان زبان اول انتخاب نموده و حداکثر ۲۴ کسب نمایند.

امتیاز زبان دوم

در صورتی که افراد؛ در هر دو زبان انگلیسی و فرانسه مهارت داشته باشند، می توانند از مهارت زبان دوم نیز حداکثر ۴ امتیاز کسب نمود.

امتیاز سابقه کار

متقاضیان در جدول امتیاز بندی ویزای کار کانادا، با توجه به میزان سابقه کار خود می توانند امتیاز کسب نمایند. حداکثر امتیاز برای سابقه کار ۱۵ و برای تجربه کاری ۶ سال و به بالا می باشد.سابقه کار متقاضی باید در لیست طبقه بندی مشاغل کانادا در یکی از ناک های شغلی NOC 0,A,B باشد.

امتیاز فاکتورهای انطباق پذیری

متقاضیان می توانند از طریق همسر و یا خودشان از فاکتورهای انطباق پذیری نیز حداکثر ۱۰ امتیاز کسب نمایند . مدرک تحصیلی همسر، مدرک زبان همسر و همچنین داشتن خویشاوندان درجه یک در کانادا از فاکتورهای انطباق پذیری می باشد.

امتیاز سن

متقاضیان ویزای کاری کانادا با توجه به شرایط سنی خود یمی توانند امتیاز کسب کنند. حداکثر امتیاز سن ۱۲ و برای سنین ۱۸ تا ۳ سال می باشد.

امتیاز جاب آفر

افرادی که دارای جاب آفر باشند می توانند از این قسمت امتیاز کسب نمایند. داشتن پیشنهاد کاری از کانادا ۱۰ امتیاز در این جدول امتیاز بندی دارد.

محاسبه امتیاز ویزای کاری کانادا
جهت اطلاع از جزئیات امتیاز بندی ویزای کاری کانادا و محاسبه امتیاز خود، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری کانادا

مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا با توجه به نوع ویزا و برنامه انتخابی متفاوت می باشد. مدارک عمومی ویزای کاری به شرح زیر می باشد.

  • پاسپورت متقاضی و اعضاء خانواده با تاریخ معتبر
  • نامه سابقه کار بهمراه ترجمه رسمی
  • گواهی پزشکی ( مدیکال چک)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی
  • تکمیل فرم های مربوط به ویزا
  • تمکن مالی بانکی متناسب با نوع ویزا برنامه انتخابی
  • ارائه مدرک زبان
  • تاییدیه جاب آفر LMIA (در صورت نیاز)
بررسی روش های مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و کار
جهت آشنایی با شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و حرفه، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شرایط سنی ویزای کار کانادا

شرایط سنی ویزای کار کانادا با توجه به نوع ویزا متفاوت می باشد. هر یک از ویزاهای کاری کانادا در فدرال و یا ایالت‌ها شرایط سنی خاص خود را دارند. در اکثر ویزاهای کاری اسکیل ورکر کانادا بهترین برای محدوده های سنی مختلف، امتیاز مشخصی تعیین شده است. هر چه سن متقاضی پایین‌تر باشد از امتیاز بالاتری برخوردار است. بهترین شرایط سنی برای ویزای کار کانادا به خصوص ویزاهای کاری اقامت دائم (اسکیل ورکر)، محدوده سنی تا حداکثر ۳۴ سال می باشد. افرادی که سن آن ها بیشتر از ۳۴ سال می باشد، می‌تواند برای ویزای کاری موقت کانادا اقدام کنند. یکی از راه های اخذ ویزای کاری موقت، ویزای کار پس از تحصیل می باشد. همچنین افراد متاهلی که برای تحصیل در کانادا اقدام می کنند، همسر آنها می توانند جهت اخذ ویزای کار کانادا درخواست نماید. این افراد پس از کار در کانادا می توانند از طریق برنامه هایی که پیش نیاز آنها سابقه کار و کانادایی می باشد، جهت دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

عضویت در یوتیوب موسسه مهاجرت یوکن
جهت تماشای ویدئو های مربوط فرصت های شغلی و جاب آفر در کانادا در یوتیوب یوکن، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

هزینه ویزای کار کانادا

هزینه ویزای کار کانادا با توجه به نوع برنامه انتخابی و با توجه به ایالت مربوطه متفاوت می باشد. متقاضیان باید با توجه به شرایط خود مناسب ترین ویزای کاری را انتخاب نمایند. هزینه ویزای کار کانادا در ایالت های مختلف به شرح زیر می باشد.

نام ایالتهزینه ویزای کار کانادا از روش های اسکیل ورکر
Quebec798 دلار
Saskatchewan350 دلار
British Columbia700 دلار
Ontario1500 تا ۲۰۰۰ دلار
Nova Scotiaبدون نیاز به اپلیکیشن فی
Alberta بدون نیاز به اپلیکیشن فی
New Brunswick250 دلار
Manitoba500 دلار
Prince Edward300 دلار
Newfoundland & Labrador250 دلار

هزینه های فوق، هزینه های ایالتی ویزای کار کانادا می باشد. همه افرادی که برای این ویزاهای کاری اقدام می کنند باید هزینه مربوط به فردال را نیز جداگانه پرداخت نمایند. هزینه فدرال برای هر نفر ۱۳۲۵ دلار و برای فرزندان ۲۲۵ دلار کانادا می باشد.

تمدید ویزای کار کانادا

تمدید ویزا با توجه به شرایط ویزای کار کانادا دریافتی متفاوت می باشد. به عنوان مثال ویزای کار موقت کانادا برای همسر دانشجویان درخواست می گردد در ابتدا و انتهای دوره تحصیلی دانشجو معتبر می باشد و پس از آن به اندازه میزانی که به دانشجو پس از اتمام دوره تحصیلی ویزای کار داده می شود، ویزای کار همسر وی نیز قابل تمدید است. تمدید ویزای کار اقامت دائم کانادا نیز امکان پذیر می باشد. با توجه به این‌که این افراد کارت PR دارند، در صورتی که در ۵ سال اول کمتر از ۳ سال در کانادا زندگی کرده باشند، کارت PR آن‌ها برای یک دوره ۵ ساله دیگر تمدید می‌گردد. این افراد باید در این فرصت مجدد داده شده ۳ سال در کانادا زندگی کرده باشند و سپس برای دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کنند.

مدت زمان صدور ویزای کار کانادا

مدت زمان صدور انواع ویزای کاری کانادا با توجه به نوع ویزا متغیر می باشد. مدت زمان صدور ویزای موقت کاری کانادا از قبیل ویزای کار همسر دانشجو حداکثر ۴ ماه می باشد. مدت زمان صدور ویزای اقامت دائم کانادا نیز با توجه به نوع برنامه اقامتی متفاوت می باشد. مدت زمان صدور ویزای کاری اقامت دائم فدرال (اسکیل ورکر فدرال) حداکثر یک سال می باشد. مدت زمان ویزای اقامت دائم استانی معمولا حداکثر دو سال می‌باشد.

ریجکت ویزای کار کانادا و نحوه اعتراض به آن

نحوه اعتراض به ریجکت ویزای کار کانادا با توجه به انواع ویزای کار کانادا متفاوت می باشد. به عنوان مثال نحوه اعتراض به ریجکت ویزای کاری موقت همسر دانشجویان بین المللی، در ابتدا نیازمند دریافت نوت آفیسر می باشد. سپس با بررسی ایرادات گرفته شده، متقاضی باید مجددا تشکیل پرونده داده و با رفع ایرادات مطرح شده مجددا هزینه اپلیکیشن ویزای کاری کانادا را پرداخت و سابمیت نماید. اعتراض به ریجکت ویزای کاری اقامت دائم کانادا (برنامه‌ی اسکیل ورکر کانادا) با توجه به ایرادات مطرح شده در برخی موارد امکان پذیر است. با توجه به حساسیت پرونده‌های ویزای اقامت دائم کانادا، تغییر نتیجه این ویزاها در صورت ریجکت شدن کمی مشکل می باشد. در مواردی که پرونده به خاطر ارائه اسناد جعلی و نادرست ریجکت شده باشد تغییر رسیده ویزا تقریبا غیر ممکن و متقاضی برای ۳ تا ۵ سال از ورود به کانادا منع می گردد. در صورتی که پرونده ویزا به علت ارسال مدارک ناقص و یا تکمیل ناقص فرم های مربوطه می باشد با توجه به نظر آفیسر فصل امکان پذیر می باشد.

مشاغل مورد نیاز و کار در کانادا

پس از پرداختن به انواع ویزای کار کانادا، شرایط کار در کانادا و شرایط ویزای کار کانادا نوبت به ارائه لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور می‌رسد. همه گیری کووئید ۱۹ باعث بیکاری عده‌ی از مردم و ایجاد تغییری در بازار کار کانادا همچون دیگر کشورهای توسعه یافته شد به گونه‌ای که بر تمامی صنایع از تکنولوژی گرفته تا ساخت و تولید تاثیر گذاشت. تغییراتی که سبب شد امروزه نیاز به کارگران، کارکنان و افراد ماهر و متخصص در مشاغل ضروری چون خرده فروشی و آشپزی و یا خدمات مرتبط با مشتری و حوزه‌هایی چون تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات، ساخت و ساز و مراقبت‌های بهداشتی افزایش پیدا کرده و همچنان به رشد خود ادامه دهد. در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور کانادا در حوزه‌های مختلف ارائه می‌گردد.

  • نماینده خدمات مشتری (customer service)

حدود ۳۸ هزار فرصت شغلی در این حوزه در کل کانادا وجود دارد.

  • رانندگان به ویژه راننده کامیون
  • متخصصان و تحلیگران امنیت سایبری
  • تدارکات و متخصصان زنجیره تامین
  • پشتیبانی آی تی
  • مشاور مدیریت بازرگانی
  • دستیار فیزیوتراپ
  • کارگران انبار
  • مربی کالج
  • جوشکار
  • دستیار امور اداری
  • مهندس نرم افزار
  • پرستار عملی دارای مجوز

تخصص و شغل ها در کانادا با توجه به سیستم دسته بندی مشاغل در کانادا دسته بندی می شوند.

اداره مهاجرت فدرال، با توجه به لیست طبقه بندی مشاغل کانادا، تخصص های مورد نیاز این کشور را از طریق جدول امتیاز بندی اکسپرس اینتری انتخاب می کند. استاندارد طبقه بندی مشاغل در کانادا به شکل زیرمی باشد.

این فهرست که به نام لیست ناک شغلی معروف است، دارای پنج سطح ۰ و A ، B ، C ، D است. این طبقه بندی بر اساس مهارت لازم در هر شغل تعیین می‌شود.

ناک شغلی ۰: این دسته مربوط به مشاغل مدیریتی مثل مدیر رستوران، مدیر معدن یا حتی کاپیتان‌های کشتی‌های ماهیگیری و غیره، جزو این دسته قرار دارند.

ناک شغلی A: این دسته شامل شغل‌هایی می‌شود که نیاز به مدرک دانشگاهی دارد مثل پزشکی، مهندسی، معماری و غیره

ناک شغلی B: در صورتی که قصد دارید سرآشپز یک رستوران شوید یا در زمینه لوله کشی فعالیت کنید، شغل شما در این سطح است. این سطح، شغل‌هایی را شامل می‌شود که اغلب تخصصی هستند و نیاز به مدرک دیپلم یا کارآموزی در این زمینه دارند مثل برق‌کشی.

ناک شغلی C: در این دسته مشاغلی قرار می‌گیرد که نیاز به مدرک دبیرستانی دارند یا آموزش مخصوصی را در زمینه خاصی مثل رانندگی ماشین‌های سنگین، قصابی یا مشاغلی از این دست گذراندند.

ناک شغلی D: این نوع متعلق به شغل‌هایی است که نیاز به آموزش لازم دارند و اغلب زحمت زیادی دارند. مثل کارگران نظافتی یا گارسون وغیره

بر اساس استاندرد طبقه بندی فوق، ناک های شغلی ۰ ،A  و B را در سطح مشاغل حرفه‌ای و تخصصی دسته‌بندی کرده است.

اداره مهاجرت ایالت های مختلف کانادا نیز با هماهنگی و تایید اداره مهاجرت فدرال در طول سال مشاغل مورد نیاز منطقه خود را ارزیابی و منتشر می کند. هر ایالت با توجه به نیازهای خود لیست حرفه های مورد نیاز خود بصورت جداگانه منتشر می کند.

کار در کانادا و مالیات در کانادا

کار در کانادا فرد را ملزم به پرداخت مالیات به صورت سالانه و بر اساس درآمد می‌کند. در واقع نه تنها شهروندان کانادا می‌بایست مالیات را به دولت فدرال و دولت‌های استانی پرداخت کنند بلکه هر فردی که در کانادا مشغول به کار است می‌بایست پس از تعیین میزان مالیات بر درآمد که تصاعدی است و تنها یکی از انواع مالیات‌های کشور کانادا به شمار می‌رود، آن را در بازه زمانی مشخص به حساب دولت واریز نماید. مالیات بر درآمد در کانادا شامل مالیات ایالتی و مالیات فدرالی است. در کانادا علاوه بر دولت فدرال، مقامات ایالتی نیز مقداری مالیات برای افراد مشخص می‌کنند که می‌بایست همراه با مالیات فدرال در اظهارنامه مالیاتی نوشته شود (البته برای استان کبک اظهارنامه‌ها جدا از یکدیگر هستند). نا گفته نماند که مالیات ایالتی برای هر ایالتی متفاوت با سایر ایالت‌ها است و متقاضی طبق منطقه‌ای که ساکن است، شغل و حقوقی که دریافت می‌کند درصد و مبلغ به خصوصی را واریز خواهد کرد.

میزان حقوق و دستمزد ماهیانه کار در کانادا

آگاهی از میزان حقوق ودرآمد ماهانه در کانادا می تواند نقش مهمی جهت تصمیم گیری برای اخذ ویزای کاری کانادا داشته باشد. بر اساس آخرین آمار بدست آمده از سال ۲۰۲۰، میانگین درآمد سالیانه در کانادا ۷۱٫۷۰۰ دلار کانادا است. مقدار حقوق کاری کانادا با توجه به تخصص، مهارت و سابقه کاری افراد می تواند متفاوت باشد. پایین ترین سطح حقوق ماهیانه کار در کانادا در حدود ۱۹۰۰ دلار کانادا جهت کارهای عمومی و بدون نیاز به تخصص است.

ویزای کار کانادا و نرخ بیکاری در کانادا

یکی از فاکتورهای مهم جهت تصمیم گیری برای گرفتن ویزای کاری، آگاهی از نرخ بیکاری کانادا است. نرخ بیکاری کانادا مطابق آخرین آمار ارائه شده (پس از اپیدمی کووئید ۱۹) کمتر از ۶ درصد بوده است. موقعیت جغرافیایی کانادا، هم مرز بودن با کشور آمریکا، وجود شعبه های مختلف شرکت های بین المللی در کانادا و گسترش کسب و کارهای جدید در این کشور باعث به وجود آمدن فرصت‌های شغلی جدید شده است و این امر در کاهش نرخ بیکاری همواره نقش بسزایی داشته است.

ویزای کاری و دریافت اقامت پس از کار در کانادا

دریافت ویزای کاری کانادا یکی از راه‌های اخذ اقامت دائم این کشور است. در واقع به طور عمده کار در کانادا به صورت موقت گامی بلند برای اخذ اقامت دائم این کشور است. دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را برای این امر تدوین کرده است تا کارکنان و کارگران موقت بتوانند به اقامت دائم پس از کار دست پیدا کنند. برخی از مهم‌ترین مسیرها عبارتند از:

  • سیستم اکسپرس اینتری که برنامه‌های کارگر ماهر فدرال، تجربه کانادایی و نیروی کار فنی و حرفه‌ای را در بر دارد.
  • برنامه‌های مهاجرت استانی
  • برنامه‌های مهاجرتی ویژه استان کبک

هر یک از برنامه‌ها و مسیرهای اخذ اقامت دائم پس از کار از شرایط ویژه‌ای برخوردار می‌باشند (شرایط ویزای کار کانادا برای یک از انواع ویزای کار کانادا متفاوت با دیگری است) که متقاضی می‌بایست از آن‌ها آگاه شده و برای درخواست و دریافت اقامت دائم واجد شرایط گردد چرا که در صورت نداشتن شرایط با تمام شدن تاریخ ویزای کاری کانادا و عدم تمدید آن، متقاضی ملزم به ترک خاک کانادا می‌شود.

البته علاوه بر این برنامه‌ها می‌توان از راه‌های دیگری چون ازدواج با یک شهروند کانادایی برای اخذ اقامت دائم استفاده کرد.

اخذ پاسپورت کانادا از طریق کار

اخذ پاسپورت کانادا در ادامه دریافت شهروندی این کشور امکان پذیر است. در واقع پاسپورت کانادا که به عنوان یکی از بهترین پاسپورت‌های جهان شناخته می‌شود (با دارا بودن این پاسپورت بدون نیاز به ویزا می‌توان به بیش از ۱۸۰ کشور جهان سفر کرد) در صورتی به متقاضی اعطا می‌گردد که او پس از اقامت موقت و اقامت دائم، سیتیزن یا تابعیت کانادا را اخذ کرده باشد. دریافت شهروندی از طریق کار امکان پذیر است بدین شکل که فرد با انتخاب یکی از برنامه‌های مهاجرت کاری به اقامت دائم این کشور دست پیدا کند. پس از اخذ اقامت در صورت دارا بودن شرایط اقدام برای گرفتن تابعیت که عبارتند از: سه سال زندگی در کانادا طی ۵ سال گذشته، پرداخت مالیات، اثبات مهارت زبان و گذراندن آزمون مرتبط با دانش و مهارت به اداره مهاجرت مراجعه کرده و درخواست خود را برای شهروندی و اخذ پاسپورت به ثبت برساند. ناگفته نماند که بر اساس شرایط ممکن است ضوابط تعیین شده برای فرد بیش از آن‌چه که بیان شد باشند.

کار در کانادا و بررسی ویزای همراه

با اخذ ویزای همراه کانادا نیز می‌توان در این کشور مشغول به کار شد! این موقعیتی است که دولت و اداره مهاجرت در اختیار افراد متقاضی زندگی و کار در کانادا قرار داده است. در واقع افرادی که یکی از اعضای درجه یک آن‌ها مقیم کانادا به شمار می‌رود، می‌توانند برای همراهی و اشتغال در صورت دارا بودن شرایط، ویزای همراه را دریافت نموده و بدون آن‌که نیازی به جاب آفر داشته باشند مجوز کار گرفته و طبق آن که می‌تواند مجوز کار آزاد یا مجوز کار برای کارفرمای مشخص شده باشد، بر اساس مهارت و تخصصی که دارند مشغول به کار گردند.

کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی

تحصیل مهم است. یادگیری علوم و مهارت‌های جدید درهای هیجان انگیزی را به روی شخص باز خواهد کرد. اما تنها راه رسیدن به موفقیت و اشتغال نیست! اگر چه بسیاری از افراد تحصیل و داشتن مدرک دانشگاهی را برای ورود به عرصه کسب و کار لازم می‌دانند اما حقیقت این نیست و همه‌ی افراد برای داشتن یک شغل موفق به تحصیلات عالی نیاز ندارند و می‌توانند با داشتن مهارت و حداقل‌هایی شاغل شده و به درآمد مورد نظر در حوزه مشخص برسند. در کانادا نیز برای بسیاری از مشاغل داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی الزامی نیست و افراد در صورت برخورداری از مهارت‌های لازم و تجربه موفق و اثبات آن با ارائه رزومه خوب، می‌توانند برای کسب موقعیت شغلی و کار در کانادا اقدام نمایند. در واقع کشور کانادا برای متقاضیان کار در کانادا با هر سطح مهارتی گزینه‌های مناسبی تدوین و ارائه کرده است. در ادامه لیستی از مشاغلی که در کانادا پر متقاضا هستند و برای اشتغال به آن‌ها نیازی به مدرک دانشگاهی نیست ارائه شده است.

  • پرستار عملی

محدوده حقوق برای این افراد بین ۲۱ تا حدود ۳۴ دلار متغیر است و در استان‌های آلبرتا، نیوفاندلند و لابرادور، ساسکاچوان، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا، انتاریو و یوکان تقاضا برای اشتغال بالا است. شرکت در یک برنامه کسب مهارت مخصوص، کالج و یا دیگر برنامه‌های تایید شده برای اشتغال به این حرفه از شرایط لازم به شمار می‌روند.

  • راننده کامیون

کد ناک این شغل ۷۵۱۱ است و محدوده حقوق در نظر گرفته شده بین ۱۵ تا ۳۴ دلار کانادا در ساعت می‌باشد. برای این حرفه که در اکثر استان‌های کانادا به جهت وجود فاصله‌های طولانی میان شهری و استانی پر متقاضا شناخته می‌شود تنها داشتن مدرک دیپلم یا کالج کافی است.

  • کارگران بخش کشاورزی

محدوده حقوق گفته شده برای این حرفه ۱۲ تا ۲۷ دلار کانادا است. برای اشتغال به این حرفه نیازی به مدرک تحصیلی نیست اما داشتن آن مزیت به شمار می‌رود.

  • جوشکار

حقوق این افراد عموما در بازه ۱۸ تا ۴۰ دلار کانادا می‌باشد و استان‌های نیوبرانزویک، مناطق شمال غربی، مانیتوبا و یوکان از استان‌های پر متقاضا برای این حرفه است. برخورداری از تحصیلات دوره متوسطه و گذراندن یک دوره کارآموزی برای اشتغال مورد نیاز است. البته برخی استان‌ها ممکن است ارائه مدرک دوره دانشگاهی را الزامی بدانند.

سرایداری و سرپرستی ساختمان، خرده فروشی، قصابی صنعتی، آشپزی، لوله کشی، برنامه نویسی، افسر آتش نشان و برقکاری از دیگر حرفه‌هایی است که برای اشتغال به آن‌ها در کانادا نیاز به مدرک نیست.

مهارت های مورد نیاز مهاجران برای کار در کانادا

حداقل مهارت های مورد نیاز مهاجران برای کار در کانادا عبارتند از:

  1. تجربه و مهارت کاری

برای کار در کانادا مهم‌ترین چیز داشتن تجربه و مهارت است. در واقع دولت کانادا با هدف به کارگیری افراد ماهر و متخصص برنامه های مهاجرتی کاری را تدوین و ارائه کرده است به همین جهت مهاجران می‌بایست از سطح مهارت قابل قبولی در حوزه‌ای مشخص برخوردار باشند و بتوانند با ارائه مدارک و مستندات آن را به اثبات برسانند. البته ناگفته نماند که داشتن مهارت در تخصص‌ها و مشاغل پر تقاضا می‌تواند شانس فرد را برای اشتغال در موقعیت شغلی مورد نظر بالا ببرد.

  • مهارت زبان

مهاجران برای کار در کانادا می‌بایست به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی و یا هر دو (برای برخی از موقعیت‌های شغلی مزیت به شمار می‌ رود) تسلط کافی داشته باشند چرا که برای برقراری ارتباط و حضور در جامعه کانادا لازم است به زبان مردم کانادا حرف زد.

  • مدرک تحصیلی

برای کار در کانادا بر اساس فرصت شغلی شخص می‌بایست حداقل مدرک تحصیلی مورد قبول را اخذ کرده باشد تا بتواند به کار مشغول شود.

این موارد حداقل مهارت‌های مورد نیاز یک مهاجر برای کار در کانادا است و ممکن است افراد طبق فرصت شغلی و برنامه انتخابی برای مهاجرت نیاز باشد از مهارت‌های دیگری نیز برخوردار باشند.

آشنایی با قوانین کار در کانادا

قانون کار در کانادا مسئولیت حفاظت از حقوق کارمندان و کارفرمایان در محیط های کاری را در برعهده دارد . دولت فدرال با همکاری دولت های محلی، اتحادیه ها، کارفرمایان، شرکای بین المللی و سایر سهامداران، محیط های کاری مناسب، ایمن و کارآمدی را فراهم نموده و موجب گسترش روابط مشترک در محل کار شده است.

قوانین ساعت کاری کانادا

ساعات کار در کانادا ۸ ساعت در روز( ۴۰ ساعت در هفته ) می باشد استاندارد بصورت زیر می باشد .حداکثر ساعت کاری در طول یک هفته ۴۸ ساعت است. این میزان ساعت کار می تواند در شرایط خاص از جمله برای انجام کارهای اضطراری و کارهایی که مجوز فعالیت بیشتری دارند تغییر یافته و از حد معمول بیشترنیز گردد . البته قوانین کار در برخی از مشاغل خاص و برخی صنایع ساعات های استاندارد متفاوتی را تعریف نموده است . به عنوان نمونه : رانندگان در صنعت حمل و نقل ؛ کارگران کشتی ها در صنعت حمل و نقل دریایی ، کارکنان صنعت راه آهن و خطوط ریلی ، فروشندگان در صنعت پخش و … می توانند از ساعت های کاری متفاوتی برخوردار باشند .

شرایط اضافه کاری کانادا

در کانادا نیز همانند دیگر کشورها در صورتی که کارمندان بیشتر از ساعت های کاری استاندارد تعریف شده در این کشور به فعالیت خود ادامه دهند ازدستمزد اضافه کاری برخوردار خواهند شد . حقوق ساهت های اضافه کاری با نرخ حداقل ۱٫۵ برابر دستمزد ساعت معمولی به ازای هر ساعت اضافه کاری محاسبه می گردد . در برخی موارد مدیران و متخصصین مانند معماران ، مهندسین پزشکان ، وکلا و دندانپزشکان از اضافه کاری معاف می باشند .

شرایط تعطیلات سالانه و تعطیلات عمومی در کانادا

سازمانها و ادارات در کانادا در سال ۹ روز تعطیل می باشند . این تعطیلات عمومی سالیانه به شرح زیر می باشند :

  • روز سال نو
  • روز شکرگزاری
  • روز کانادا
  • روز کریسمس
  • جمعه نیک یا آدینه مقدس (Good Friday)
  • روز کارگر
  • روز ویکتوریا
  • روز یادبود
  • روز باکسینگ

شرایط و قوانین مرخصی در کانادا

مطابق قانون استاندارد کار در کانادا در مرخصی های مورد قبول به شرح زیر می باشد :

مرخصی استعلاجی کانادا

در صورتی که کارمندان بیماری داشته یاشند می توانند ازمرخضی استعلاجی استفاده نمایند . کارمندانی که حداقل برای سه ماه متوالی برای یک کارفرما کار کرده باشد ، حق استفاده از مرخصی استعلاجی به مدت ۱۷ هفته خواهد داشت. در صورتی که کارفرما درخواست گواهی پزشکی نماید، کارمند موظف به ارائه گواهی پزشک تا  15 روز پس از بازگشت به کار خواهد بود.

مرخصی به دلیل آسیب حین کار

در صورتی که کارمندان در حین انجام کار در ساعت های کاری آسیبی ببینند می توانند از مرخصی مروبزه استفاده نمایند . در این خصوص کارفرمایان می بایست نسبت به جبران دستمزد کارمندان در این نوع از مرخصی اقدام نمایند . وجه پرداختی در زمان این مرخصی می بایست مطابق استاندارد معادل مبالغ تعیین شده جهت جبران خسارات کارگران درایالت محل زندگی کارند باشد .

کارفرما و معلولیت های درازمدت

یک کارفرما می تواند از مزایای دراز مدت معلولیت برای کارمندان خود جهت جبران درآمد از دست رفته آنها استفاده کند. این معلولیت ها اغلب شامل ناتوانی در ادامه کار در طولانی مدت به دلایل پزشکی می شود.

بارداری و قوانین کار در کانادا

در صورتی که زنان باردار، ادامه کار فعلی شان سلامت آنها یا فرزندشان را به خطر بیاندازد، می تواند از کارفرما درخواست مرخصی و یا تغییر مقطعی وظایف خود را داشته باشند. متقاضیان می بایست در این خصوص یک گواهی پزشکی ارائه نمایند که نشان دهد چه مدت این خطر وجود دارد و از چه فعالیت هایی باید پرهیز نمایند.

مرخصی زایمان و قوانین کار در کانادا

کارگران و کارمندان از جمله مدیران و متخصصان، در صورتی که شش ماه متوالی پیش از شروع مرخصی برای یک کارفرما کار کرده باشند، حق دارند تا ۱۷ هفته از مرخصی پیش از زایمان استفاده کنند. چنانچه زایمان در این مدت صورت نگیرد ، مرخصی زایمان می تواند تمدید شود . چنانچه کارمند زن تمایلی به استفاده از مرخصی در دوران بارداری نداشته باشد ، کارفرما نمی تواند او را مجبور به استفاده از آن نماید مگر در صورتی که اثبات گردد او به توانایی انجام وظایف را ندارد .

قانون مرخصی والدین

پدر و مادرها می توانند در صورتی که واجد شرایطی مشابه مرخصی زایمان باشند، به مدت ۶۳ هفته از مرخصی والدین استفاده نمایند. آنها می توانند در طول ۷۸ هفته پس از تولد نوزاد درخواست استفاده از این مرخصی را بدهند.

بستری شدن نوزاد و قانون مرخصی

اگر نوزاد در مدت کوتاهی پس از تولد یا پذیرش در بیمارستان نیاز به بستری داشته باشد و مرخصی زایمان یا والدین در این زمان تمام شود ، آنها همچنان می تواند به عنوان مرخصی زایمان یا والدین ، بر اساس تعداد هفته هایی که کودک در بیمارستان بستری می باشد مرخصی را تمدید نمایند .

مرخصی فوت بستگان

در صورت فوق بستگان کارندان می توانند از مرخصی خود رد این خصوص استفاده نمایند . در صورتی که کارمندان برای سه ماه متوالی برای کارفرمای خود کار کرده باشند ، حق استفاده از مرخصی با حقوق برای فوت یکی از اعضای خانواده خود را خواهند داشت . مدت زمان این مرخصی حداکثر تا سه روز متوالی می باشد .

خدمات موسسه یوکن برای پیدا کردن کار در کانادا

پیدا کردن کار در کانادا یکی از راه های دریافت ویزای کار کانادا و مهیا کردن دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. متقاضیان جویای کار در کانادا با توجه به تخصص خود می باید با کارفرماهای حوزه فعالیت خود در ارتباط باشند. این افراد از روش های مختلفی می توانند برای پیدا کردن کار در کانادا اقدام کنند. یکی از موضوعات اساسی برای پیدا کردن کار در کانادا ارائه رزومه قوی و نحوه نگارش آن است. آشنایی و تجربه در خصوص نحوه پیدا کردن کار در کانادا می تواند یکی از عوامل موفقیت در این مسر در مدت زمان کوتاه باشد. موسسه مهاجرتی یوکن با سال های تجربه در خصوص نحوه نگارش رزومه کاری و همچنین شناخت نحوه پیدا کردن کار در کانادا، خدمات جاب آفر کانادا را تحت نظارت مشاور رسمی کانادا، خانم نازنین بیتاژیان ارائه می نماید. متقاضیان کار در کانادا و دریافت ویزای کاری می توانند جهت دریافت خدمات در این زمینه از طریق تلفن های مجموعه یوکن با مشاورین ما در تماس باشند.

مشاوره اخذ ویزای کار کانادا از یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن به شماره ۲۲۷۴۳۸۸۷۸۶ تحت عنوان UCAN IMMIGRATION SERVICES در کانادا به ثبت رسیده است. از آنجایی که مهاجرت فرایند پیچیده ای داشته و قوانین مهاجرتی روز به روزتغییر می نماید، این مجموعه با سالهای تجربه در امور مهاجرت،همواره تلاش می نماید با توجه به شرایط متقاضیان مناسب ترین راه را برای آنها انتخاب و آنها را با تمامی جوانب و آثار آن آشنا سازد تا بر این اساس بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند. موسسه مهاجرتی یوکن تحت نظارت ومشاور رسمی مهاجرت کانادا، خانم نازنین بیتاژیان، آماده ارائه خدمات مهاجرت و اقامت کانادا از طریق ویزای کار کانادا، اخذ انواع ویزاهای سرمایه گذاری، تحصیلی و توریستی می باشد.

مشاوره با مشاور رسمی مهاجرت
مشاور موسسه یوکن در کانادا آماده ارائه مشاوره آنلاین در خصوص اخذ انواع ویزاهای کانادا دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با مشاور رسمی مهاجرت، خانم نازنین بیتاژیان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم ؟

ویزای جستجوی کار کانادا از راه های متنوعی امکان پذیر است. کانادا دارای انواع ویزای کار می باشد. متقاضیان می توانند با جستجوی کار از طریق اینترنت و یا ارتباط با کارفرمایان کانادا، با توجه به تخصص خود اقدام به گرفتن جاب آفر از کانادا کرده و سپس جهت گرفتن ویزای کار کانادا اقدام کنند

آیا تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کانادا امکان پذیر است؟

بله، پیش نیاز اکثر برنامه های اقامتی کانادا داشتن سابقه کار در کانادا می باشد. متقاضیانی که با ویزای کاری کانادا به این کشور ورود می کنند می توانند برای یکی از برنامه های اقامتی واجد شرایط اقدام کنند.

آیا گرفتن ویزای کاری کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

گرفتن ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان بستگی به نوع ویزای کاری دارد. به عنوان مثال ویزای کار کانادا جهت همسر دانشجویان نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد. ولی متقاضیان انواع ویزای کار کانادا باید این نکته توجه داشته باشند که جهت پیدا کردن کار در کانادا باید از سطح زبان مطلوبی برخوردار باشند.

آیا گرفتن ویزای کار کانادا تضمینی از طریق موسسات مهاجرتی امکان پذیر است؟

گرفتن ویزای کاری کانادا و یا هر نوع ویزای دیگر به صورت تضمینی امکان پذیر نمی باشد. چرا که تصمیم گیرنده نهایی در خصوص همه پرونده های ویزاهای کانادا افسر مهاجرت می باشد و هیچ چیز از قبل قابل پیش بینی نیست. متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا باید همانند دیگر افرادی که موفق به اخذ ویزای کار کانادا شده اند، متناسب با شرایط خود بهترین مسیر را انتخاب و با ریسک های پیش رو اقدام نمایند تا نتیجه پرونده ویزای آنها مشخص گردد.

ویزای همراه کاری کانادا چگونه است؟

ویزای همراه کاری کانادا بستگی به نوع پرونده ویزای متقاضیان متفاوت است. به عنوان مثال افراد متاهل، در صورتی که یک نفر برای ویزای دانشجویی اقدام نماید، همسر دانشجو می تواند برای گرفتن ویزای همراه کاری کانادا اقدام نماید.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

  1. سلام من مینا هستم مجرد ۴۵ ساله با مدرک فوق دیپلم در نرم افزار کامپیوتر و بی از ده سال سابقه در خیاطی میخواستم بپرسم آیا روشی برای مهاجرت با شرایط من هست؟

    1. متاسفانه شما امتیاز سن رو از دست دادید و نمی تونید برای برنامه های اسکیل ورکر اقدام کنید. ویزای کار هم نیاز به داشتن جاب آفر داره.

ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا
سوپر ویزای کانادا چیست و چه شرایط و مدارکی نیاز دارد؟
سوپر ویزای کانادا چیست و چه شرایط و مدارکی نیاز دارد؟