کانادا

آزمون سلپیپ یا آیلتس ، منابع سلپیپ

آزمون سلپیپ چیست

آزمون سلپیپ CELPIP به منظور ارزیابی دقیق دانش زبان انگلیسی بطور تخصصی توسط اداره مهاجرت کانادا طرح ریزی شده است. آزمون سلپیپ توانایی متقاضیان را در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی بصورت ساده و سبکی کانادایی مورد ارزیابی قرار می دهد. متقاضیان مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کانادا می توانند از این آزمون نیز همانند آیلتس IELTS برای برنامه های مهاجرتی و اقامت کانادا استفاده نمایند. با توجه به استقبال متقاضیان مهاجرت به کانادا از این امتحان، منابع آزمون سلپیپ CELPIP از طریق موسسات آموزشی مختلفی ارائه می گردد .

آزمون سلپیپ
—————————-
CELPIP TEST

آزمون سلپیپ CELPIP General و CELPIP General LS

  • سلپیپ جنرال CELPIP General: در سلپیپ جنرال هر ۴ مهارت شنیدار، درک مطلب، نگارش و گفتار مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • سلپیپ جنرال ال اس CELPIP General LS: در قالب جنرال ال اس تنها مهارت های شنیداری و گفتاری مورد ارزیابی قرار می گیرند.

تفاوت سلپیپ CELPIP و آیلتس IELTS

مهم ترین تفاوت آزمون سلپیپ CELPIP و آیلتس IELTS در بخش گفتاری‌ و نوشتاری آنها است. در امتحان آیلتس ( IELTS ) بخش گفتاری در حضور کارشناس انگلیسی زبان صورت می گیرد درصورتی که امتحان سلپیپ ( CELPIP ) بخش گفتاری آزمون توسط کامپیوتر رکورد و بدون حضور شخص دیگری انجام خواهد شد. این ویژگی برای افرادی که ممکن است در حضور کارشناس زبان برای انگلیسی صحبت کردن دچار استرس بشوند و نتوانند تمام قابلیت‌های خود را نشان دهند نکته‌ی مثبتی‌ خواهد بود .علاوه بر این در شرایطی که شما در حضور کارشناس زبان هستید ممکن است حالت چهره، بدن و تماس چشمی و حتی لباس‌های شما مورد قضاوت قرار گیرند در صورتی که در امتحان سلپیپ تنها چیزی که بیان می‌کنید پس از رکورد شدن، از نظر زبان انگلیسی بررسی می‌ گردد.

در امتحان آیلتس بخش گفتاری شامل ۳ بخش ۴ دقیقه‌ای می باشد و در امتحان سلپیپ شامل ۸ بخش ۲ دقیقه‌ای .
در بخش نوشتاری امتحان آیلتس، تمام پاسخ‌ها باید به صورت دست نویس می باشند اما در امتحان آیلتس پاسخ‌ها را تایپ خواهید کرد. باتوجه به استفاده کامپیوتر و گوشی های همراه، اغلب افراد تایپ کردن را به نوشتن بر روی کاغذ ترجیح می دهند .علاوه بر این در امتحان سلپیپ اشتباهات نوشتاری توسط کامپیوتر مشخص خواهند شد وبه راحتی امکان تصحیح آن میسر خواهد بود در حالی که در امتحان آیلتس غلط‌ های املایی و نگارشی شما باقی خواهند ماند.

در ادامه جهت آگاهی از جزئیات بیشتر در مورد تفاوت های دو آزمون سلپیپ و آیلتس به صورت تجربی، فایل تصویری مشاور مهاجرتی موسسه مهاجرتی یوکن را ملاحظه فرمایید.

مزایای آزمون سلپیپ CELPIP

  • آزمون سلپیپ ( CELPIP ) به صورت کاملا کامپیوتری‌ می باشد و این ویژگی خطای انسانی در تصحیح را پایین خواهد آورد.
  • تمام ۴ بخش امتحان تنها در یک جلسه‌ ۳ ساعته برگزار خواهد شد و برای بخش گفتاری نیازی به حضور در یک جلسه‌ جداگانه نخواهد بود.
  • موضوعات و منابع بخش گفتاری در آزمون سلپیپ کاملا مربوط به امور روزمره هستند و شما مجبور نیستید در مورد وقایع تاریخی یا سیاسی صحبت کنید.
  • در بخش نوشتاری در صورتی که کلمه‌ای اشتباه نوشته شود کامپیوتر برای شما آن را با یک خط قرمز نمایش خواهد داد و شما امکان تصحیح خواهید داشت.
  • لهجه‌ کانادایی مورد استفاده در این آزمون بسیار روان و آهسته است. این ویژگی باعث خواهد شد که نه تنها در بخش شنیداری بهتر متوجه مکالمه‌ها شوید بلکه در بخش گفتاری به آرامی و راحتی و بدون استرس در مورد لهجه‌ خود صحبت کنید.
  • در تمام طول امتحان به شما هدفون‌هایی داده خواهد شد که هرگونه صدای مزاحم بیرونی در اتاق امتحان را از شما دور خواهد کرد. علاوه بر این برای بخش شنیداری، شنیدن با هدفون خیلی دقیقتر و واضحتر از پخش شدن صدا در محیط اتاق امتحان است. این امر تمرکز بالاتری برای پاسخگویی به سوالات بخش شنیداری به شما خواهد داد.
  • صحبت کردن در حضور کسی که کاملا برای شما ناشناخته است استرس آور خواهد بود.اما در آزمون سلپیپ شما نیازی ندارید که با شخصی کاملا غریبه به گفتگو بنشینید بلکه تمام تمرکز خود را بر روی درست صحبت کردن با میکروفون صرف خواهید کرد.
  • در بخش نوشتاری، به صورت اتوماتیک تمام کلماتی که تایپ می‌کنید شمارش خواهند شد در نتیجه هیچ زمانی صرف شمارش کلمات خود نخواهید کرد.
  • در طول امتحان زمانی که برای پاسخگویی دارید برای شما به نمایش درمی‌آید و شما هر لحظه آگاه خواهید بود که چه میزان زمانی در اختیار دارید و بهترین و موثرترین استفاده را از زمان خواهید برد.
  • نتایج امتحان سلپیپ ( CELPIP ) براساس انتخاب شما، بین ۳ تا ۸ روز کاری آماده خواهند شد و در زمان شما صرفه جویی خواهد شد
آزمون سلپیپ ، منابع سلپیپ

جهت اطلاع از منابع و کلاس های آزمون سلپیپ ، آیلتس ، تافل و پی تی ای زیر نظر مدرسین متخصص به سایت IELTSCITY مراجعه نمایید.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

  1. با سلام . کانادا دارای برنامه های متنوعی هست .برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های اسکیل ورکر باید امتیاز رو از فاکتورهای : زبان ، تجربه کاری ،سن ، تحصیلات محاسبه کنید . البته این بخشی از شرایط برنامه های مهاجرتی هست . بعنوان مثال ایالت نوااسکوشیا لیست مشاغل مورد نیاز برای برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر این استان داره که مدرسین هم تو لیست تقاضا شده . لطفا جهت اطلاعات کامل تر با مشاورین مجموعه ما تماس بگیرید . باتشکر

  2. سلام . برنامه سیستم اکسپرس اینتری تنها یه سیستم امتیازبندی هست که برنامه های مختلف کانادا از اون استفاده می کنن . صرفا داشتن امتیاز ۶۸ به تنهایی نمی تونه به معنی داشتن شرایط کامل برنامه مهاجرتی باشه . باید شرایط دیگر برنامه مهاجرتی رو نیز بررسی کنید . بعنوان مثال : در صورتیکه در سیستم اکسپری اینتری ۶۷ امتیاز کسب کنید و تو سیستم CRS POINT هم بالای ۴۴۰ امتیاز کسب کنید می تونید از طریق برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص فدرال برای اخذ اقامت اقدام کنید .

نحوه معادل سازی و تبدیل CLB به TEF, CELPIP, IELTS
نحوه معادل سازی و تبدیل CLB به TEF, CELPIP, IELTS