ویزای تحصیلی استرالیا و شرایط مهاجرت از طریق تحصیل به استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا ۲۰۲۲ – اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا از مدارس تا کالج و دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان امکانپذیر است. شرایط پذیرش تحصیلی استرالیا در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت می باشد. متقاضیان واجد شرایط پذیرش تحصیلی استرالیا، ابتدا باید با توجه به شرایط خود جهت اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس و یا دانشگاه های استرالیا اقدام کنند.

پذیرش تحصیلی در استرالیا

اولین مرحله برای اقدام برای تحصیل در استرالیا، اخذ پذیرش تحصیلی از یک مدرسه، کالج و یا دانشگاه در استرالیا است. در این مرحله، موسسه آموزشی مدارک تحصیلی ارسالی دانشجو را بررسی می کند و در صورتی که شرایط لازم برای تحصیل در موسسه مورد نظر را داشته باشد، نامه پذیرش تحصیلی از طرف موسسه مورد نظر به متقاضی ارائه می گردد.مدارک لازم برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت می باشد. مدارک عمومی جهت گرفتن پذیرش به شرح زیر است.
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان

شرایط تحصیل در استرالیا ( پذیرش تحصیلی مدرسه )

تحصیل در مدارس استرالیا
تحصیل دراسترالیا در مقاطع مدرسه از سن ۷ سالگی شروع می گردد. تحصیل در مدرسه های استرالیا در دو مقطع ابتدایی و دبیرستان انجام می گردد. متقاضیان مهاجرت تحصیلی از سن ۷ تا ۱۳ سالگی در مقطع دبستان دوره های آموزشی خود را سپری می کنند. سپس وارد دبیرستان می شوند و تا ۱۸ سالگی تحصیلات خود را در این مقطع به پایان می رسانند. دانش آموزان متقاضی تحصیل در دوره ابتدایی و متوسطه استرالیا می توانند همراهی یکی از والدین خود را بعنوان گاردین (Guardian) داشته باشند. در صورت عدم همراهی والدین، دانش آموزان می توانند از گزینه Home Stay ( زندگی با خانواده های استرالیایی ) و یا تحصیل در مدارس شبانه روزی استفاده نمایند.

مدارک لازم برای گرفتن پذیرش تحصیلی مدرسه در استرالیا

  • ترجمه مدارک تحصیلی دانش آموز ( ریز نمرات سالهای گذشته)
  • ارائه اسکن پاسپورت با تاریخ معتبر دانش آموز
  • پرداخت ادمیشن فی مدرسه ( بابت بررسی مدارک تحصیلی دانش آموز )
  • یک قطعه عکس پرسنلی
  • تکمیل فرم های پذیرش مدرسه

مراحل اقدام برای تحصیل و ثبت نام در مدرسه های استرالیا

  • اخذ پذیرش تحصیلی از مدرسه
  • پرداخت شهریه حداقل یک ترم
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی استرالیا
  • تشکیل پرونده و اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی

شرایط تحصیل در استرالیا مقطع لیسانس

رفتن به دانشگاه در مقطع کارشناسی برای افرادی که شرایط اخذ پذیرش تحصیلی این مقطع را داشته باشند امکان پذیر است. دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی در استرالیا ۴ سال می باشد. شرط پذیرش تحصیلی استرالیا برای دانشجویان مقطع کارشناسی با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت است. دانشجویان دانشگاه های استرالیا مجوز ۲۰ ساعت کار در هفته را خواهند داشت. دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های استرالیا باید معدل بالای ۱۵ داشته باشند. البته در برخی موارد در بعضی رشته ها امکان اخذ پذیرش تحصیلی برای افرادی که معدل آنها پایین تر از ۱۵ می باشد امکان پذیر است. از دیگر شرایط تحصیل در استرالیا و اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع ارشد داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ است. دانشجویانی که از سطح زبان پایینی برخوردار هستند می توانند بصورت مشروط ( کاندشنال ) جهت اخذ پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان اقدام کنند. تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه ها امکان پذیر است.

مدارک لازم برای گرفتن پذیرش تحصیل در استرالیا لیسانس

  • ترجمه شناسنامه متقاضی
  • اسکن و ترجمه مدارک تحصیلی، ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • مدرک زبان
  • ارائه اسکن پاسپورت با تاریخ معتبر
  • رزومه متقاضی شامل خلاصه ای از سوابق تحصیلی اخیر دانشجو، و پیشینه فعالیت های کاری، پروژه های انجام داده، تحقیقات ، مقالات علمی
  • انگیزه نامه
  • پرداخت ادمیشن فی دانشگاه ( بابت بررسی مدارک تحصیلی دانشجو )
  • تکمیل فرم های پذیرش دانشگاه

مراحل اقدام برای تحصیل و ثبت نام در مقطع کارشناسی استرالیا

  • اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  • پرداخت شهریه حداقل یک ترم
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی استرالیا
  • تشکیل پرونده و اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی
هزینه تحصیل در استرالیا یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری متقاضیان برای انتخاب این کشور جهت ادامه تحصیل می باشد. هزینه تحصیل در استرالیا و هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. رشته تحصیلی، دانشگاه و شهر محل تحصیل و الگوی زندگی دانشجویان نقش به سزایی در هزینه تحصیل در استرالیا دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

به طور کلی هزینه های تحصیل در استرالیا (هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا) شامل موارد زیر می باشد.

نقش رشته تحصیلی در هزینه تحصیل در استرالیا

شهریه تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه های استرالیا با یکدیگر فرق می کندو بعنوان مثال هزینه تحصیل در رشته های پزشکی حدودا” ۷۰ هزار دلار در سال می باشد.

مدت زمان تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا در مقاطع مختلف تحصیلی با توجه به مدت زمان دوره تحصیلی متفاوت می باشد. دوره تحصیل در مقطع لیسانس ۴ سال و در مقطع فوق لیسانس دو سال می باشد که در نتیجه آن هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر از هزینه تحصیل در مقطع ارشد است.

شهریه تحصیل در مراکز آموزشی استرالیا

شهریه تحصیل در موسسات آموزشی از مدارس تا دانشگاه های استرالیا متغییر می باشد. مراکز آموزشی با توجه به امکانات و کیفیت آموزشی که ارائه می دهند هزینه های بیشتری را دریافت می کنند. این قضیه برای دانشگاه های رنکینگ برتر نیز صادق است.

نقش ایالت و شهر محل تحصیل در هزینه تحصیلی استرالیا

هزینه زندگی در ایالت های مختلف استرالیا متغیر می باشد. حتی هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا در شهر های مختلف یک ایالت نیز متفاوت است. بعنوان مثال شهرهای سیدنی و بلک تاون، هر دو در ایالت نیو ساوت ولــــز (New South Wales) قرار گرفته اند ولی هزینه زندگی در سیدنی بیشتر است.

سبک زندگی افراد و رابطه آن با هزینه تحصیل در استرالیا

الگو و سبک زندگی افراد، نوع مسکن، نوع پوشاک، تغذیه و تفریح و مواردی از این قبیل تاثیر بسزایی در هزینه ها خواهد داشت.

تعداد اعضای خانواده

مجرد و یا متاهل بودن افراد و همچنین تعداد اعضای خانواده دانشجو در استرالیا، در هزینه زندگی در استرالیا تاثیر گذار است.

هزینه های جانبی تحصیل در استرالیا

عواملی از قبیل پذیرش تحصیلی بصورت مشروط (کاندشنال) به دلیل ضعیف بودن سطح زبان دانشجو و مستلزم به گذراندن دوره زبان در استرالیا، برای دانشجو هزینه دوره زبان را در پی خواهد داشت.

شهریه تحصیل در استرالیا

شهریه تحصیل در استرالیا با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. جدول زیر تا حدودی هزینه تحصیل در استرالیا را مقایسه کرده است.
مقاطع مختلف تحصیلی در استرالیا هزینه تحصیل سالیانه ( دلار استرالیا )
تحصیل در مدارس ابتدایی ۱۲٫۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار
تحصیل در دبیرستان ۱۴٫۰۰۰ تا ۱۷٫۰۰۰ دلار
تحصیل در مدارس شبانه روزی ۲۰٫۰۰۰ تا ۳۰٫۰۰۰ دلار
تحصیل دوره ای زبان در استرالیا ۱۰٫۰۰۰ دلار
تحصیل دوره های فنی حرفه ای ۱۷٫۰۰۰ دلار
تحصیل در دانشگاه استرالیا مقطع کارشناسی ۲۰٫۰۰۰ تا ۴۶٫۰۰۰ دلار
تحصیل در دانشگاه استرالیا مقطع کارشناسی ۲۱٫۰۰۰ تا ۴۶٫۰۰۰ دلار
تحصیل در دانشگاه استرالیا مقطع دکترا ۲۰٫۰۰۰ تا ۴۵٫۰۰۰ دلار

بیمه دانشجویی

یکی دیگر از هزینه های تحصیل در استرلیا، بیمه دانشجویی می باشد. دانشجویان بین المللی باید بیمه استاندارد برای ویزای دانشجویی را داشته باشند. این نوع بیمه خدماتی نظیر دندانپزشکی، عینک، زایمان و مراقبت های بارداری را پوشش نمی دهد و در صورت نیاز به این خدمات باید بیمه های تکمیلی را درخواست نمایید که هزینه بیشتری نسبت به ویزای استاندارد دانشجویی خواهد داشت. هزینه بیمه دانشجویی با توجه به تعداد اعضای خانواده و شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه متفاوت می باشد. هزینه تقریبی بیمه دانشجویی مطابق جدول زیر می باشد.
تعداد نفرات هزینه بیمه دانشجویی در استرالیا
دانشجو مجرد ۷۰۰ دلار استرالیا
دانشجو متاهل ۱٫۹۰۰ دلار استرالیا
دانشجو متاهل به همراه فرزند ۳٫۰۰۰ دلار استرالیا
برخی از شرکتهای ارائه دهنده بیمه در استرالیا Nib, Medibank, Bupa , Allianz می باشد.

هزینه خوابگاه تحصیلی

یکی دیگر از هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا، خوابگا ه های دانشجویی می باشد. هزینه خوابگاه با توجه به دانشگاه می تواند متغیر باشد. این هزینه می تواند بین ۱٫۲۰۰ تا ۱٫۶۰۰ دلار استرالیا باشد. دانشجویان به ویژه دانش آموزان می توانند به جای خوابگاه زندگی با خانواده های استرالیایی (Home Stay) را جهت محل سکونت انتخاب نمایند. هزینه بسته به نوع خدمات از قبیل سه وعده غذایی در روز بین ۱٫۰۰۰ تا ۱٫۴۰۰ دلار استرالیا متغیر است. همچنین دانشجویان می توانند بصورت مستقل اقدام به اجاره خانه کنند. در این صورت بسته به محل و نوع آپارتمان هزینه آن حداقل ۱٫۲۰۰ دلار استرالیا می باشد. البته در صورت اجاره مسکن به صورت مشترک با دو یا سه دانشجوی دیگر، این رقم می تواند به ۴۰۰ دلار کاهش پیدا کند.
بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی استرالیا و گرفتن فاند

هزینه تغذیه

هزینه تغذیه شامل مایحتاج ماهانه از قبیل گوشت، لبنیات، میوه و سبزیجات با توجه به کیفیت و فروشگاهی که این مواد از آن تهیه می شود حداقل ۲۵۰ دلار استرالیا می باشد.

هزینه حمل و نقل عمومی در استرالیا

استرالیا از خدمات حمل و نقل عمومی بسیار خوبی برخوردار است. هزینه ایاب و ذهاب در صورت استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در استرالیا بسیار مقرون و به صرفه می باشد. البته دانشجویان می توانند از کارت های مخصوص دانشجویی استفاده نمایند. هزینه ماهانه کارتهای حمل و نقل عمومی دانشجویی ۵۰ دلار استرالیا بصورت ماهانه می باشد.

هزینه تلفن و اینترنت در استرالیا

دانشجویان می توانند برای استفاده از اینترنت و خدمات تلفن همراه از بین اپراتورهای مختلفی که در استرالیا فعال هستند مناسب ترین پلن را انتخاب نمایند. حداقل هزینه پلن های موجود ۶۰ دلار استرالیا ماهیانه می باشد. برخی ازشرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت و تلفن همراه در استرالیا Lebara, Vodafone, Optus, Hello Optus می باشند.

هزینه گاز و برق

در صورتی که دانشجویان اقدام به اجاره آپارتمان کنند، هزینه گاز و برق مصرفی نیز برعهده دانشجو بوده و هزینه آن حدودا” ۱۵۰ دلار ماهیانه می باشد.

هزینه استفاده از خدمات ورزشی و تفریحی

هزینه اماکن ورزشی و تفریحی مانند سالن های ورزشی، استخر وغیره با توجه به امکانات و کیفیت آنها متفاوت می باشد. دانشجویان می توانند از برخی از این اماکن بصورت رایگان و یا از تخفیف دانشجویی استفاده نمایند. برخی از خدمات تفریحی از قبیل سینما ۱۸ دلار استرالیا، فست فود ۱۰ دلار. رستوران حداقل ۲۰ دلار استرالیا می باشد.

هزینه تحصیل در استرالیا در یک نگاه

شرح هزینه تحصیل در استرالیا هزینه به دلار استرالیا
حداقل شهریه یک سال دانشگاه ۱۲٫۰۰۰ دلار
هزینه بیمه دانشجویی ( دانشجوی مجرد) ۷۰۰ دلار
حداقل هزینه خوابگاه ( بصورت مستقل ) ۱٫۲۰۰ دلار
هزینه تغذیه (گوشت، مرغ، نان، شیر، پنیر،میوه و سبزیجات) ۲۵۰ دلار
هزینه حمل و نقل عمومی ۵۰ دلار
هزینه تلفن و اینترنت ۶۰ دلار
هزینه گاز و برق ۱۵۰ دلار
هزینه استفاده از خدمات فرهنگی، ورزشی و تفریحی (میانگین ماهیانه) ۱۰۰ دلار

کار دانشجویی و جبران بخشی از هزینه های تحصیل در استرالیا

خوشبختانه مطابق قوانین اداره مهاجرت استرالیا دانشجویان بین المللی استرالیا همزمان با تحصیل در این کشور کار کنند و بخشی از هزینه های خود را جبران نمایند. مجوز کار دانشجویی بصورت نیمه می باشد. شرایط مجوز کار همزمان با تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت می باشد. شرایط کار دانشجویی در مقاطع مختلف به شرح زیر می باشد.
  • مجوز کار در مقطع کارشناسی: ۲۰ ساعت در هفته
  • مجوز کار در مقطع ارشد: ۲۰ ساعت در هفته
  • مجوز کار در مقطع دکترا: ۳۰ ساعت در هفته
در صورتی که دانشجو متاهل باشد، همسر وی نیز مجوز کار خواهد داشت. شرایط کار برای همراه دانشجو نیز همانند خود دانشجو است یعنی اگر دانشجو اجازه ۲۰ساعت کار در هفته را داشته باشد همسر وی نیز اجازه کار ۲۰ ساعت کار درهفته را دارد. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که هرگونه تخلفی در چنین شرایطی باعث لغو ویزای تحصیلی آنها خواهد شد. همسر دانشجو نیز همانند دانشجو زمانی می تواند شروع به کار کند که ترم تحصیلی دانشجوی، به صورت رسمی آغاز شده باشد .
بیشتر بخوانید: بررسی شرایط تحصیل در مدارس استرالیا

دستمزد کار دانشجویی در استرالیا

پیدا کردن شغل دانشجویی برای کسب درآمد همزمان با تحصیل در استرالیا، علاوه بر جبران بخشی از هزینه های تحصیل در استرالیا مزایای دیگری نیز دارد. کار هنگام تحصیل می توانید تجربه فوق العاده ای را برای آینده شغلی و اجتماعی متقاضی داشته باشد. کار همزمان با تحصیل به دانشجو این فرصت را می دهد تا ضمن آشنایی با بازار کارمحیط جدید، به زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم نیز تسلط کامل پیدا کنند. حداقل دستمزد در استرالیا با توجه به ایالت و شهر محل زندگی و همچنین نوع کار از ۱۸ دلار در ساعت شروع می گردد. برخی از مشاغلی که دانشجویان می توانند بصورت نیمه وقت، جهت کسب درآمد و کاهش هزینه تحصیل در استرالیا انجام دهند به همراه میانگین دستمزد به شرح زیر می باشد.
  • خرده فروشی : دستمزد بین ۱۹ تا ۲۲ دلار استرالیا در ساعت
  • معلم خصوصی: دستمزد بین ۱۸ تا ۴۰ دلار استرالیا در ساعت
  • باریستا و گارسون: دستمزد بین ۱۸ تا ۲۲ دلار استرالیا در ساعت
  • کار در مرکز خدمات اپراتورهای تلفن و اینترنت: دستمزد بین ۲۱ تا ۳۸ دلار استرالیا در ساعت
  • پرستاری کودک: دستمزد بین ۱۷ تا ۲۵ دلار استرالیا در ساعت
  • نویسندگی و ویرایش: دستمزد بین ۱۷ تا ۴۰ دلار استرالیا در ساعت
  • کار دفتری و پذیرش: دستمزد بین ۲۰ تا ۲۸ دلار استرالیا در ساعت
  • دستیار تحقیق آنلاین: دستمزد بین ۲۵ تا ۳۰ دلار استرالیا درساعت)
  • شرکت های Deliveroo و Uber: دستمزد بین ۲۰ تا ۴۵ دلار استرالیا در ساعت

تحصیل در استرالیا و میانگین دستمزد برای مدارک مختلف تحصیلی

تحصیل در استرالیا، شرایط پیدا کردن فرصت های شغلی را برای فارغ التحصیلان مهیا می کند. داشتن مدرک تحصیلی از موسسات آموزشی در استرالیا، نقش مهمی در استخدام در این کشور دارد. سطح درآمد در استرالیا با توجه به سطح مقطع تحصیلی افراد متفاوت می باشد.
مدرک تحصیلی میانگین دستمزد سالیانه در استرالیا
مقطع دکترا ۱۲۵٫۳۶۰ $ استرالیا
مقطع فوق لیسانس ۱۱۶٫۲۹۱ $
مقطع لیسانس ۹۶٫۶۵۷ $
مقطع فوق دیپلم ۸۳٫۰۴۶ $
مقطع دیپلم ۷۰٫۴۳۹ $
زیر دیپلم ۶۱٫۳۸۵ $

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان آیلتس

از آنجایی که اخیرا” کسب نمره مورد قبول دانشگاه ها در آزمون آیلتس و تافل و غیره سخت تر شده است، متقاضیان تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان آیلتس افزایش چشمگیری داشته است. خوشبختانه برخی از دانشگاه های استرالیا تحت شرایطی امکان تحصیل را برای این دسته از دانشجویان مهیا ساخته است. دانشجویان می توانند با اطلاع از شرایط این دانشگاه ها، جهت اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان اقدام کنند. متقاضیانی که در مرحله پذیرش تحصیلی هنوز مدرک زبان ندارند و یا حداقل نمره مورد نیاز را کسب نکرده اند، همچنان می توانند جهت اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان از برخی از دانشگاه ها اقدام کنند. تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان Ielts در دو شرایط زیرامکان پذیر است.
  • متقاضیانی که یک دوره تحصیلی را در کشورهای انگلیسی زبان گذرانده باشند
  • اخذ پذیرش تحصیلی بدون نیازبه آیلتس بصورت کاندشنال
متقاضیانی که برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا بدون نیاز مدرک زبان اقدام می کنند، باید در دوره ای که دانشگاه برای آنها در این خصوص در نظر گرفته شرکت کنند. طول دوره های زبان در این خصوص متناسب با ضعف زبان دانشجویان خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های استرالیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی میسر می باشد. ولی امکان اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع ارشد بدون ارائه مدرک زبان آیلتس دشوار می باشد. همچنین تحصیلی در مقطع دکترا بدون مدرک آیلتس غیر ممکن است.

تحصیل در استرالیا در مدارس و کالج‌ها بدون مدرک زبان

استرالیا با فراهم کردن امکانات آموزشی نوین، زمینه پیشرفت علمی دانش آموزان را در سطح بالایی فراهم نموده است. سالانه متقاضیان بسیاری از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در مقطع مدرسه و کالج های استرالیا اقدام می کنند. تحصیل در مدارس استرالیا از سن ۷ سالکی میسر می باشد. دانش آموزان از سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی می توانند کالج های استرالیا را برای تحصیل انتخاب کنند. تحصیل در مدرسه های استرالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است. تحصیل در برخی ازکالج های استرالیا نیز بدون مدرک زبان ممکن است. افرادی که به صورت کاندشنال برای کالج های استرالیا اقدام می کنند. کالج ها با ارائه در دوره فاندیشن و ارتقاء سطح زبان دانش آموزان، آنها را برای ورود به دانشگاه آماده می کنند.

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی بدون مدرک زبان

تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا با ارائه مدرک زبان ( حداقل نمره ۶ آیلتس) امکان پذیر است. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی را دارند، می توانند تحت شرایطی، از برخی دانشگاه های استرالیا بصورت مشروط، پذیرش بگیرند. این افراد پس از ورود به استرالیا با گذراندن یک دوره زبان، امکان ادامه تحصیل در دوره تخصصی را برای خود فراهم می کنند. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم ضروری می باشد. فاکتور دیگری که برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس موثر می باشد، معدل دانشجویان است. حداقل معدل لازم برای اخذ پذیرش در این مقطع تحصیلی ۱۵ می باشد. دانشجویانی که معدل آنها از ۱۵ کمتر است در صورت گذراندن دوره های فاندیشن در استرالیا شرایط لازم را برای ورود به دانشگاه برای این مقطع تحصیلی خواهند داشت. تحصیل در دوره کارشناسی استرالیا بین ۳ تا ۴ سال زمان خواهد برد.
تحصیل استرالیا

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد بدون مدرک زبان

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان در مقطع ارشد، امکان پذیر نمی باشد. متقاضیان تحصیل در این مقطع تحصیلی باید حداقل آیلتس ۶٫۵ داشته باشند. ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی با ارائه مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی و انتخاب رشته مرتبط با آن امکان پذیر است. مدت زمان این دوره تحصیلی ۲ تا ۲٫۵ سال می باشد.آیلتس ۶٫۵ و معدل بالای ۱۵ از ملزومات اخذ پذیرش برای این دوره است. افرادی که همچنان متقاضی پذیرش تحصیلی استرالیا بدون مدرک آیلتس در مقطع ارشد هستند، ممکن آیلتس به ندرت اتفاق می افتد. تحصیل در مقطع ارشد در استرالیا، شرایط اشتغال در این کشور بعد از تحصیل مهیا می کند. همچنین افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا باشند می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده نمایند.

تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری بدون مدرک زبان

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان در مقطع دکتری، امکان پذیر نمی باشد. حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای این مقطع تحصیلی (IELTS 7) می باشد. گرفتن پذیرش دکتری در استرالیا نیازمند داشتن رزومه قوی، مقاله معتبر و مورد تایید ISS و داشتن مدرک تحصیلی دوره ارشد از دانشگاه های معتبر می باشد. متقاضیان همچنین باید موافقت یک استاد راهنما، جهت مشارکت در پروژه ها و تحقیقات را کسب نمایند. تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا با توجه به رشته انتخابی بین ۴ تا ۵سال است. دانشجویان متقاضی این مقطع تحصیلی در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند از بورسیه تحصیلی استرالیا که در این دوره اهدا می شود، استفاده نمایند.

تحصیل در استرالیا و اخذ اقامت پس از تحصیل

مهاجرت تحصیلی به خودی خود منجر به اخذ پاسپورت استرالیا نمی شود و تنها شرایط را برای اخذ ویزاهای دیگر مهیا می کند. تحصیل در استرالیا امکان اخذ ویزاهای اقامت موقت استرالیا را مهیا می کند. یکی از این نوع ویزاهای موقت، ویزای کار است. دانشجویان می توانند، ابتدا برای ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنند. دانشجویان با دریافت ویزای کاری امکان کار در استرالیا را خواهند داشت. سابقه کار در استرالیا شرایط را برای ویزاهای اقامت دائم استرالیا مهیا می کند. اخذ اقامت دائم استرالیا (PR)، پیش نیاز دریافت تابعیت و پاسپورت استرالیا است. افرادی که موفق به دریافت PR شوند، پس از ۴ سال کار و پرداخت مالیات در استرالیا می توانند درخواست پاسپورت نمایند.

مزایای تحصیل در استرالیا و اخذ پذیرش تحصیلی

مزایای تحصیل در استرالیا
امروزه بخش بزرگی از دانشجویان به علت کیفیت سیستم آموزشی در استرالیا برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. علاوه بر کیفیت آموزشی عوامل دیگری نیز باعث مهاجرت تحصیلی دانشجویان به استرالیا شده است .
  • کیفیت بالا و سیستم نوین آموزشی
  • هزینه پایین تحصیل در استرالیا
  • کار همزمان با تحصیل
  • اخذ اقامت دائم استرالیا پس از تحصیل و کار
  • فرصت های شغلی طلایی
  • اخذ ویزا جهت اعضای خانواده دانشجو
  • اخذ ویزای گاردین جهت والدین دانش آموزان
  • تنوع دوره ها و رشته های آموزشی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تحصیل از دوره متوسطه تا تحصیلات تکمیلی
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی
  • اخذ مدارک تحصیلی معتبر بین المللی
  • بورسیه های متنوع تحصیل در استرالیا رایگان
  • تحصیل در جامعه متنوع فرهنگی و قومی
  • زندگی در محیطی امن
  • اقتصاد رو به رشد
  • پایین بودن نرخ تورم

تحصیل در استرالیا و شرایط کار پس از فارغ التحصیلی

مهاجرت تحصیلی راه اخذ اقامت را برای متقاضیان هموار می کند. از آنجایی که برنامه های اقامتی استرالیا بسیار رقابتی می باشد، افرادی که امتیاز لازم را برای اخذ اقامت بصورت مستقیم ندارند نیز مسیر مهاجرت تحصیلی را انتخاب می کنند. دانشجویان استرالیا در حین تحصیل نیزمی توانند بصورت پاره وقت در استرالیا برای شرکت ها و سازمانهای مختلف کار کنند. کار در حین تحصیل فرصت آشنایی با بازار کاراسترالیا را مهیا می کند. مهاجرت تحصیلی شرایط اخذ ویزای کاری را برای فارغ التحصیلان مهیا می کند. مدت زمان ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا ۱۸ ماه است. فارغ التحصیلان استرالیا با تجربه ای که در حین تحصیل از بازار این کشور کسب کرده اند، فرصت اشتغال بصورت تمام وقت را برای خود پس از اتمام دوره تحصیلی مهیا می کنند. افرادی که روش تحصیلی را برای ورود به این کشور انتخاب می کنند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار و در نهایت اقامت دائم استرالیا را خواهند داشت.

مخارج تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا
مخارج تحصیل در استرالیا یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری دانشجویان بین المللی برای مهاجرت به استرالیا می باشد. دو مورد از هزینه های دانشجویان بین المللی شهریه دانشگاه و هزینه اجاره مسکن می باشد.

شهریه تحصیل در استرالیا

شهریه تحصیل در استرالیا با توجه به مقطع تحصیلی و طول دوره مورد نظر متفاوت می باشد. همچنین شهریه تحصیلی با توجه به نوع دانشگاه و رشته متقاضی، متغیر می باشد. حداقل شهریه تحصیلی استرالیا سالی حدود ۱۲٫۰۰۰ دلار است .

مخارج کرایه خانه در استرالیا

دانشجویان بین المللی استرالیا می توانند از خوابگاه، زندگی با خانواده های استرالیایی(Home Stay) و یا مسکن مستقل استفاده نمایند. مخارج سکونت با توجه به نوع آن از ۱٫۰۰۰ دلار تا ۱٫۴۰۰ دلار استرالیا متغیر می باشد. علاوه بر موارد فوق، فاکتور های زیر نیز در مخارج دانشجویان تاثیرگذار است.
  • مدت زمان تحصیل در استرالیا
  • ایالت و شهر محل تحصیل
  • سبک زندگی افراد
  • تعداد اعضای خانواده
  • هزینه های جانبی تحصیل در استرالیا ( دوره زبان ودوره های جانبی دیگر )
  • بیمه دانشجویی
  • هزینه تغذیه ( مخارج مایحتاج ماهیانه شامل: گوشت ، لبنیات، میوه و سبزیجات )
  • هزینه حمل و نقل عمومی
  • هزینه تلفن و اینترنت
  • هزینه گاز و برق
  • هزینه استفاده از خدمات ورزشی و تفریحی
فرم مشاوره رایگان
در صورت تمایل به تکمیل فرم ارزیابی رایگان، بر روی لینک زیر کلیک نمایید. مشاورین ما در اولین فرصت شرایط شما را بررسی و نتیجه را به اطلاع خواهند رساند.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بورسیه تحصیلی استرالیا و شرایط گرفتن فاند
بورسیه تحصیلی استرالیا و شرایط گرفتن فاند
لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا 2022 و شرایط آن‌ها
لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا 2022 و شرایط آن‌ها