استرالیا

بهترین شهر استرالیا

بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار

بهترین شهر های استرالیا برای ایرانیان یکی از موضوعاتی است که متقاضیان ایرانی مهاجرت به استرالیا همواره مدنظر قرار می دهند. طبیعت زیبا، فرصت های شغلی، ثبات اقتصادی و وجود دانشگاه ها و موسسات بین المللی معتبر در استرالیا سالانه ایرانیان زیادی را جذب استرالیا می کند. انتخاب محلی برای اقامت در استرالیا به عنوان یکی از شرایط مهاجرت به استرالیا تلقی می‌شود. مقایسه بهترین شهرهای استرالیا، ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی و گرانترین شهر استرالیا برای کار و تحصیل می تواند تا حدودی به انتخاب محل زندگی به متقاضیان کمک نماید. بدیهی است که شهر های کوچک استرالیا ارزانتر و شهرهای بزرگ با جمعیت بیشتر، گرانتر می باشند. متقاضیان باید در هنگام بررسی بهترین شهر استرالیا برای ایرانیان، به این نکته توجه نمایند که علاوه بر ارزانی و گرانی شهر های استرالیا، عواملی نظیر فرصت های شغلی، درآمد و همچنین آب و هوای استرالیا نیز در انتخاب محلی برای زندگی در استرالیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه این مقاله ضمن بررسی بهترین شهر استرالیا برای ایرانیان، بهترین شهر های استرالیا برای تحصیل، فرصت های شغلی شهر های استرالیا، آب و هوای استرالیا در شهر های آدلاید، بریزبین، کانبرا، هوبارت، ملبورن، پرت و سیدنی و زیباترین شهر های استرالیا گرانترین و ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی را بررسی می کنیم.

مشاور موسسه مهاجرت یوکن، با داشتن تجربه زندگی، کار و تحصیل در استرالیا آماده ارائه مشاوره و راهنمایی متقاضیان مهاجرت به استرالیا می باشد. متقاضیان می توانند از طریق تلفن های موجود در وب سایت جهت هماهنگی مشاوره مهاجرت استرالیا اقدام نمایند.

انتخاب بهترین شهر استرالیا برای زندگی

انتخاب بهترین شهر استرالیا برای زندگی، با توجه به شرایط افراد می تواند متفاوت باشد. چرا که نوع ویزا، شرایط مالی و اقتصادی افراد و همچنین نوع تخصص و شغل افراد می تواند در انتخاب بهترین شهر برای زندگی تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال شاید با توجه به تخصص و حرفه افراد، یک شهر از فرصت های شغلی و درآمد مناسبی برای یک حرفه برخوردار باشد ولی شهر دیگر در وجود فرصت های شغلی در حرفه های دیگری پیشتاز باید. معمولا” در شهر های بزرگی همچون سیدنی که گرانترین شهر استرالیا نیز محسوب می گردد، فرصت های شغلی متنوعی وجود دارد و میزان درآمد با هزینه های این شهر متناسب است.

استرالیا یکی از زیباترین کشورهای دنیا می باشد. سالانه میلیون ها نفر از سرار جهان با اهداف اقامت و گردشگری به این کشور سفر می کنند. به طور کلی افرادی که برای اقامت به این کشور سفر می کنند، باید برای انتخاب محلی برای زندگی، شهر های مختلف استرالیا را از جهات مختلف از قبیل: آب و هوا، جمعیت، نرخ بیکاری، سطح رفاه اجتماعی، هزینه های زندگی و تحصیل مورد بررسی قرار دهند. در زیر پنج شهر مهم استرالیا شامل : سیدنی، ملبرون، آدلاید، بریزبن و هوبارت را در فاکتورهای آب و هوا، جمعیت و نرخ بیکاری مقایسه شده است.

بهترین شهر استرالیاجمعیتآب و هوای شهرنرخ بیکاری
سیدنی۵ میلیون نفر۸ الی ۳۱ درجه۲٫۴۶ درصد
ملبورن۴٫۸ میلیون نفر۷ الی ۳۰ درجه۵٫۲ درصد
بریزبن۲٫۴ میلیون نفر۱۰ الی ۳۳ درجه۶٫۲ درصد
آدلاید۱٫۳ میلیون نفر۱۲ الی ۲۲ درجه۷٫۴ درصد
هوبارت۲۳۴ هزار نفر۵ الی ۱۷ درجه۴٫۲ درصد

همانطور که در جدول فوق ملاحظه می کنید اکثر این شهرها معمولا” از آب و هوای معتدلی برخوردار هستند. در ادامه شرایط کار، هزینه خانه و فرصت های شغلی و صنایع مهم در برخی از بهترین شهر های استرالیا برای زندگی بررسی می گردد.

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت پزشکان به استرالیا در سال ۲۰۲۱

سیدنی بهترین شهر استرالیا

سیدنی گرانترین شهر استرالیا و همچنین از بزرگترین شهر های این کشور و مرکز ایالت نیوساوث ویلز می باشد. این شهر از زیباترین شهرهای استرالیا نیز محسوب می گردد. این شهر در جنوب شرقی استرالیا و در برتین شهرهای دنیا می باشد. سیدنی شهری است با جذابیت ها فراوان و دارای موسسات و مکان های فرهنگی متنوعی است.اپرا هاوس با طراحی بی نظریش یکی از نمادهای سیدنی و از جاذبه های توریستی این شهر می باشد.

سیستم حمل و نقل سیدنی بسیار گسترده بوده و تقریبا” همه منطقه شهری را پوشش می دهد. سیستم حمل و نقل این شهر از به صورت یکپارچه از کارت های مخصوص به نام Opal برخوردار است. این سیستم شامل قطار، اتوبوس، قطار ریلی و همچنین کشتی ( فری) ، تاکسی می باشد. همچنین سیستم های حمل و نقل Uber و یا شرکت هایی نظیر آن نیز در این شهر فعالیت می کنند.

شهر سیدنی دارای موسسات آموزشی و دانشگاه های متنوعی می باشد.دانشگاه های USYD و دانشگاه UNSW در رتبه بندی QS دارای رتبه های ۲۶ و ۴۹ می باشند. همچنین دانشگاه های Macquarie، دانشگاه فناوری UTS و دانشگاه غرب سیدنیUWS نیز ار دیگر دانشگاه های محبوب این شهر می باشند.

سیدنی از جمله گرانترین شهر استرالیا برای زندگی می باشد. متوسط هزینه زندگی در سیدنی برای یک واحد آپارتمان ۲۰۰۰ دلار استرالیا و برای خانه ۲۸۰۰ دلار استرالیا در ماه می باشد.

ملبورن بهترین شهر استرالیا

شهر ملبورن پایتخت ویکتوریا می باشد. ملبورن به عنوان مرکز مهم آموزش عالی ، هنر، فرهنگ و مد، ورزش و جهانگردی شناخته شده است. ملبورن در گذشته ( قبل از کانبرا)، پایتخت استرالیا بوده است. ملبورن برای زندگی، تحصیل و گردشگری مکانی بسیار مناسب می باشد. این شهر نیز یکی دیگر از زیباترین شهرهای استرالیا است. ملبورن به یکی از مقاصد اصلی افراد برای مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است.

سیستم حمل و نقل ملبورن نیز به صورت یکپارچه از کارت های مخصوص به این سیستم به نام Mykiبهره مند می باشد. شبکه حمل و نقل ملبورن شامل تراموا، اتوبوس، قطار، دوچرخه، تاکسی می باشد. همچنین سیستم های حمل و نقل Uber و یا شرکت هایی نظیر آن نیز در این شهر فعالیت می کنند.

ایالت ویکتوریا با مرکزیت ملبورن دارای بیشترین دانشجویان بین المللی از آسیا می باشد. از جمله دانشگاه های معروف ملبورن می تواند موسسه فناوری سلطنتی ملبورن (RMIT)، دانشگاه ملبورن، دانشگاه لا ترب La Trobe University، دانشگاه موناش Monash University را نام برد. دانشگاه ملبورن و موناش عضو گروه هشت می باشد. این گروه از ائتلاف هشت دانشگاه برجسته استرالیا در حوزه تحقیقات تشکیل شده است.

ملبورن از جمله گرانترین شهر استرالیا محسوب نمی گردد ولی جزو ارزانترین شهرهای استرالیا هم نمی باشد. متوسط هزینه اجاره مسکن در ملبورن برای یک واجد آپارتمان ۱۶۰۰ دلار و برای خانه ۲۲۰۰ دلار استرالیا در ماه است.

بریزبن بهترین شهر استرالیا

بریزبن با جمعیت در حدود ۲٫۴ میلیون نفر مرکز ایالت کوئیزلند می باشد. این شهر در ساحل شرقی استرالیا قرار گرفته است. بریزبن در برگزاری گالری های هنری و موزه شهرت دارد. همچنین این شهر دارای دانشگاه های معتبری می باشد که پزیرای دانشجویان بین المللی از سرار دنیا می باشد.

رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار آسان می باشد. مسافران می توانند از طریق خرید بلیت TransLink ، از اتوبوس، قطار و کشتی استفاده کنند.

در بریزبن دانشگاه های معتبر بین المللی با رشته های متنوعی وجود دارد. از جمله این دانشگاه های می توان به دانشگاه Queensland ، دانشگاه  Griffith ، دانشگاه فن آوری Queensland (QUT)، و دانشگاه Queensland غربی (USQ) اشاره نمود.

هزینه زندگی در بریزبن کمتر از سیدنی می باشد. هزینه یک واحد آپارتمان در این شهر ۱۵۰۰ دلار و هزینه خانه ۱۸۰۰ دلار استرالیا در ماه است.

هوبارت بهترین شهر استرالیا

این شهر بندری استرالیا با جمعیتی در حدود ۲۳۴ هزار نفر در منطقه تاسمانی قرار گفته هاست. این شهر پایتخت تاسمانی و از قدیمی ترین شهرهای استرالیا است. اقتصاد هوبارت در کشاورزی و معادن موفق بوده است. این شهر نیز از جمله شهرهای توریستی استرالیا محسوب می گردد.

حمل و نقل شهر هوبارت از ماشین و اتوبوس تشکیل شده است. مسافران می توانند مستقیما” از راننده بلیت دریافت کنند.

این استان در صنایع ساخت و ساز، هتلداری، خودرو، نوشیدنی و مهندسی موفق می باشد. همچنین در طول سال این شهر میزان گردشگران زیادی از سراسر دنیا می باشد.

این شهر دانشگاه تاسمانی یکی از دانشگا ه های قدیمی و معتبر را در خود جای داد است. همچنین دوره های آموزش حرفه ای متنوعی از طریق TasTAFE نیز برگزار می گردد.

هزینه یک واحدآپارتمان در هوبارت ۱۲۰۰ دلار و اجازه یک خانه در هوبارت ۱۸۰۰ دلار در ماه می باشد. این شهر شاید یکی از ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی باشد.

فرصتهای شغلی شهرهای استرالیا

فرصت های شغلی در شهرهای استرالیا برای ایرانیان با توجه به نوع تخصص متقاضیان متفاوت می باشد. پیدا کردن فرصت های شغلی و موفقیت در جلب رضایت کارفرما در استخدام متقاضیان، به عواملی از قبیل تجربه کاری حرفه ای، تخصص متقاضی، مدرک تحصیلی و سطح زبان وی بستگی دارد. در اکثر شهر های بزرگ استرالیا همانند سیدنی و ملبورن، فرصت های شغلی متنوعی برای تخصص خای مختلف وجود دارد. متقاضیان ایرانی که به دنبال فرصت های شغلی در شهر های استرالیا هستند، باید به این نکته توجه نماید که برای اخذ ویزای کاری استرالیا و استخدام در شرکت های استرالیا، در ابتدا باید از سطوح پایین تری نسبت به پوزیشن های قبلی خود در ایران، به دنبال پیدا کردن کار باشند و این نکته مهمی برای افرادی است که به دنبال مهاجرت کاری به استرالیا هستند. چرا که داشتن تجربه کاری در استرالیا برای کارفرمایان این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. با ذکر این نکته که سرعت رشد کاری برای افراد توانمند در استرالیا زیاد است و این افراد در مدت زمان کوتاهی می توانند کار تخصصی خود را متناسب با توانایی خود به دست بیاورند. در زیر برخی فرصتهای شغلی شهرهای استرالیا بررسی شده است.

شهر سیدنی از اقتصاد پویایی برخوردار است و نزدیک به ۳/۴ فعالیت های اقتصادی ایالت نیوساوت ولز در این شهر انجام می گردد.این شهر دارای بندرگاه های مهم جهت صادرات و واردت کالا می باشد. صنعت گردشگری نیز نقش مهمی در اقتصاد این شهر دارد. صنایع و خدمات مهم این شهر شامل خدمات مالی، تولیدی، فناوری، گردشگری و آموزش می باشد. در این شهر فرصت های شغلی متنوعی وجود دارد.

شهر ملبورن نیز از فرصت های شغلی خوبی در استرالیا برخوردار است. صنایع مهم ملبورن شامل صنایع خودرو، ساخت و ساز، مهندسی، پرستاری، خدمات مالی و ارتباطات و خدمات آموزشی می باشد. نرخ بیکاری در این شهر نیز پایین می باشد.

شهر بریزبن یکی از قطب های تجاری استرالیا است. این شهر مرکز صنعتی، صنایع ریل سازی، فلزکاری، تنباکو، تولید کاغذ، پالایشگاه نفت و نساجی می باشد. با توجه به رشد سریع این شهر، چشم انداز فرصت های شغلی خوبی برای شهروندان این شهر مهیا شده است.

آب و هوای شهرهای استرالیا

آب و هوای شهر های استرالیا در فصل های مختلف متغیر است. فصل های استرالیا با توجه به این که این کشور در نیمکره جنوبی قرار گرفته است، برعکس اکثر کشورهای دنیا می باشد. فصل های استرالیا در ماه های مختلف برای بهترین شهر های استرالیا که محبوب و مورد توجه ایرانیان نیز می باشد (از قبیل :سیدنی، ملبورن، آدلاید) به شرح زیر است.

  • تابستان: از دی تا اسفند
  • پاییز: از فروردین تا خرداد
  • زمستان: تیر تا شهریور
  • بهار: از مهر تا آذر

همانطور که در فصل های فوق ملاحظه می کنید کریسمس در اوج تابستان و گرما و بدور از برف اتفاق می افتد و همچنین تعطیلات مدارس و دانشگاه های این کشور در فصل تابستان استرالیا ( همزمان با فصل زمستان اکثر کشورها) می باشد. در زیر آب و هوای شهر های استرالیا در بهترین شهر های استرالیا در فصل های مختلف بررسی شده است.

آب و هوای شهر سیدنی استرالیا

شهر سیدنی استرالیا که از جمله گرانترین شهر استرالیا محسوب می گردد، دارای آب و هوای بسیار خوب با روزهای زیاد آفتابی در سال شهرت دارد. زمستان در سیدنی نسبتا ملایم و تابستان گرم می باشد.

آب و هوای شهر سیدنی استرالیابهارتابستانپاییززمستان
محدوده حداکثر دما (C°) ۲۳۲۶۲۳۱۷
محدود حداقل دما (C°) ۱۳۱۸۱۴۸
حدود تعداد روزهای بارانی۳۱۳۳۳۴۲۹

آب و هوای شهر ملبورن استرالیا

شهر ملبورن استرالیا از آب و هوای بسیار متغیری برخوردار است. و شهروندان شهر ملبورن ممکن است در یک روز، هر چهار فصل را تجربه کنید. به عنوان مثال در تابستان، بسیاری از روزها ممکن است خنک باشد. همچنین ممکن است در زمستان هوا در برخی روزها گرم شود. این شهر یکی از شهر هایی است که تعداد قابل توجهی از ایرانیان در آن اقامت داشته و یکی از بهترین شهر استرالیا برای ایرانیان است.

آب و هوای شهر ملبورن استرالیابهارتابستانپاییززمستان
محدوده حداکثر دما (C°) ۲۲۲۵۲۰۱۴
محدود حداقل دما (C°) ۱۳۱۴۱۰۶
حدود تعداد روزهای بارانی۴۱۲۷۳۶۴۷

آب و هوای شهر بریزبن استرالیا

شهر بریزبن استرالیا نزدیک استوا می باشد و از آب و هوای گرمی در اکثر سالها برخوردار است.

آب و هوای شهر بریزبن استرالیابهارتابستانپاییززمستان
محدوده حداکثر دما (C°) ۲۵۲۹۲۶۲۱
محدود حداقل دما (C°) ۱۵۲۰۱۶۱۰
حدود تعداد روزهای بارانی۲۷۴۱۳۶۲۲

آب و هوای شهر آدلاید استرالیا

شهر آدلاید استرالیا از زمستانهایی ملایم برخور دار است . تابستان های این شهر گرم و خشک است.

آب و هوای شهر آدلاید استرالیابهارتابستانپاییززمستان
محدوده حداکثر دما (C°) ۲۲۲۹۲۲۱۵
محدود حداقل دما (C°) ۱۱۱۶۱۲۸
حدود تعداد روزهای بارانی۳۲۱۴۲۸۴۷

آب و هوای شهر هوبارت استرالیا

شهر هوبارت استرالیا دارای هر چهار فصل می باشد. تابستان هوبارت نسبت به شهر های دیگر استرالیا ختک تر است.

آب و هوای شهر آدلاید استرالیابهارتابستانپاییززمستان
محدوده حداکثر دما (C°) ۱۷۲۱۱۷۱۲
محدود حداقل دما (C°) ۸۱۲۹۵
حدود تعداد روزهای بارانی۴۵۳۳۳۷۴۶

زیباترین شهرهای استرالیا

آب و هوای استرالیا طبیعت بی نظیری را در استرالیا فراهم کرده است. اکثر شهرهای استرالیا به خاطر شرایط آب و هوایی جزو زیباترین شهر های دنیا می باشند. شهر های سیدنی، ملبورن، گلدکوست، کانبرا از جمله زیباترین شهر های استرالیا می باشند.شهر سیدنی با داشتن بندرگاه های خیره کننده و مکان های تفریحی چشم نواز یکی از زیباترین شهر های استرالیا می باشد. این شهر با جای دادن تعداد زیادی از ایرانیان مهاجرت یکی از بهترین شهر استرالیا برای ایرانیان می باشد. باغ گیاه‌شناسی سلطنتی یکی از قدیمی‌ترین باغ‌ها و فضاهای سبز عمومی جهان به شمار می‌آید. معماری بی نظیر خانه اپرای سیدنی که توسط جورن آتسون معمار معروف دانمارکی طراحی شده است، سالانه گردشگری زیادی را جذب این شهر می کند.پل بندر سیدنی، خیابان‌های آکسفورد و ویلیام، تئاتر شهر، گالری هنری ولز جنوبی نو و موزه هنر معاصر استرالیا از جمله مکان‌های دیدنی این شهر هستند.

ملبورن یکی از شگفت‌انگیزترین کلانشهرهای استرالیا است. وجود کافه هاب زیبا و آثار هنری جازبه های این شهر را بیشتر کرده است.این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش است. مسابقات لیگ فوتبال استرالیا، مسابقات قهرمانی تنیس استرالیا، و همچنین مسابقات فرمول یک گرند پریکس در این شهر برگزار می‌شوند. موزه ورزشی ملی، ساختمان پارلمان، میدان فدراسیون، موزه شهر و بازار ملکه ویکتوریا نیز از دیگر مکان های دیدنی ملبورن است. دره یارا در نزدیکی ملبورن یکی دیگر از نقاط دیدنی استرالیا است.

شهر پرت یکی دیگر از زیباترین شهرهای استرالیا است. پرت مرکز ایالت استرالیای غربی می باشد. رستوران‌های زیبا، پارک‌های سرسبز، بازارهای بزرگ و سواحل زیبای پرت سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب این شهر می کند. گالری هنری استرالیای غربی، بندرگاه تاریخی فرمانتل و ضرابخانه پرت از دیگر جذابیت‌های این شهر هستند

شهر کانبرا در رده دهم برترین شهر های استرالیا می باشد. ساختمان زیبای پارلمان، خانه اپرا و موزه جنگ استرالیا زیبایی این شهز استرالیا را دوچندان نموده است. دریاچه برلی گریفین یمی از مناطق گردشگری این شهر می باشد. در حومه شهر کانبرا بیش از ۱۴۰ تاکستان دیدنی وجود دارد. این شهر یکی بهترین شهر استرالیا برای ایرانیان می باشد.

ویزای کاری استرالیا
جهت آشنایی با شرایط ویزاهای کاری در استرالیا و کار در زیباترین شهر های استرالیا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مهاجرت به بهترین شهرهای استرالیا با یوکن

موسسه مهاجرتی یوکن استرالیا با سال های تجربه در خصوص اخذ انواع ویزای استرالیا آماده ارائه خدمات مشاوره و انجام امور مهاجرتی و اقامتی می باشد. خدمات موسسه مهاجرت استرالیا یوکن ، شامل تشکیل پرونده انواع ویزاهای استرالیا از قبیل: ویزای کار، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری استرالیا، ,ویزای اسکیل ورکر، ویزای توریستی استرالیا می باشد. متقاضیان می توانند جهت دریافت ارزیابی رایگان شرایط خود، فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به استرالیا را تکمیل و ارسال نمایند. مشاورین ما در اولین فرصت شرایط متقاضیان را بررسی و نتیجه را اطلاع رسانی خواهند نمود.

فرم ارزیابی رایگان
جهت ارزیابی رایگان شرایط خود و تکمیل فرم مربوطه، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

گرانترین شهر استرالیا برای زندگی کدام است؟

سیدنی گرانترین شهر استرالیا می باشد.

بهترین شهر استرالیا برای زندگی کدام است؟

بهترین شهر استرالیا برای زندگی با توجه به شرایط و نوع ویزای افراد متفاوت است. بدیهی است که داشتن شغل مناسب با درآمد کافی یکی از گزینه های انتخاب بهترین شهر استرالیا برای زندگی است.

فرصت های شغلی شهر های استرالیا چیست؟

در شهر های استرالیا فرصت های شغلی متنوعی وجود دارد. ممکن است برخی از شهرهای استرالیا به واسطه منطقه ای که قرار گرفته و منابعی که در اختیار دارد .فرصت های شغلی مناسب تری در برخی تخصص ها داشته باشند. فرصت های شغلی در شهر های بزرگ استرالیا مانند سیدنی خیلی متنوع است.

ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی کدام است؟

شهرهوبارت شاید یکی از ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی باشد.

با توجه به این که برنامه های مهاجرتی هر لحظه از زمان امکان تغییر دارند برای اطلاعات به روز و تکمیلی با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی یوکن تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

با مطرح کردن سوال های مهاجرتی ضمن دریافت پاسخ، فرصت پاسخ گویی به سوالات دیگر متقاضیان هم بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*

بهترین موسسات کاریابی استرالیا
بهترین موسسات کاریابی استرالیا
اعزام دانشجو به استرالیا ؛ راهنمای کامل شرایط و مراحل
اعزام دانشجو به استرالیا ؛ راهنمای کامل شرایط و مراحل